PLAN AKTUALIZACJI DLA JA3 UJAWNIONY. DO GRY TRAFI SPORO ULEPSZEŃ I NOWOŚCI.

Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

W końcu po 24 latach od premiery Jagged Alliance 2 na rynek trafiła trzecia część kultowej serii strategii turowych i spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem graczy jak i branżowych recenzentów. Pozytywny odbiór gry nie zwolnił jednak twórców od jej ulepszania. Niech dowodem tego typu działań będzie najnowszy wpis z dziennika deweloperskiego, który został opublikowany przez twórców na oficjalnym forum, który zawiera plan wydawania kolejnych aktualizacji.

Jak poinformował Boian Spasov, reżyser kreatywny Jagged Alliance 3, Haemimiont Games planuje wydawać jedną aktualizację miesięcznie, jednocześnie zastrzegając, że plany te mogą ulec zmianie. Oprócz tego twórca zaznaczył, że studio ma w zanadrzu "jeszcze kilka niespodzianek".

"Otrzymaliśmy tak wiele opinii, że przejrzenie wszystkiego i ugruntowanie naszych planów zajęło nam sporo czasu, ale teraz w końcu jesteśmy gotowi, aby podzielić się nimi z wami. Ten plan działania obejmuje ulepszenia sugerowane przez społeczność, a także niektóre nasze własne, wcześniej niezrealizowane pomysły."- brzmi fragment komunikatu.

AKTUALIZACJA 1.2 - JAKOŚĆ BOJOWA

Najnowsza łatka, która ma pojawić się jako pierwsza ma przede wszystkim skupić się na poprawie walki w grze. Aktualizacja wprowadzi nie tylko dodatkowe informacje o interfejsie użytkownika, ale ulepszy i pogłębi także symulację lotu pocisku zapewniając przy tym o "rozgrywaniu masowych walk w szybszym tempie." Oprócz tego zdradzono kilka ciekawych informacji o nadchodzącym patchu:

  • Niedokładne ataki mogą przypadkowo trafić w inne części ciała.
  • Możliwość zebrania utraconych noży do rzucania oraz innych przedmiotów, których wcześniej nie można było odzyskać.
  • Pociski rykoszetowe mogą spowodować dodatkowe obrażenia.
  • Ulepszenia animacji walki wręcz.
  • AKTUALIZACJA 1.3 - POWRÓT SKLEPU BOBBY'EGO RAYA

    Ta łatka powinna szczególnie zainteresować fanów poprzednich odsłon serii ponieważ wraz z nią zostanie wprowadzony element, którego najbardziej brakowało graczom, a mianowicie będzie to Bobby Ray's Guns and Things. Wiadomo, że żadna inna funkcja w Jagged Alliance 2 nie była tak pożądana jak ta. Dzięki zakupom w sklepie Bobb'yego Raya będziemy mogli wyposażyć swoich najemników w nowe jak i używane rodzaje broni, opancerzenia i amunicji tak jak chcemy, o ile oczywiście będzie nas na to stać.

    AKTUALIZACJA 1.4 - WIDOK SATELITARNY

    Następna aktualizacja skupi się na poprawie widoku satelitarnego. Ulepszone zostaną interfejsy skrytek sektorowych i ekranów konfliktu, bo jak zauważają twórcy, dotychczas elementy te były "nieco zagmatwane". W ramach tej aktualizacji zostaną zrównoważone także niektóre operacje widoczne w widoku satelitarnym takie jak np. zwiad.

    AKTUALIZACJA 1.5 - MODOWANIE MAP I TWORZENIE KAMPANII

    Ostatnia z planowanych aktualizacji zostanie poświęcona narzędziom do modyfikacji. Graczom zostaną udostępnione "potężne narzędzia, takie jak edytory map i zadań". Jak informują deweloperzy, narzędzia te pozwolą nie tylko na edytowanie już istniejących map poprzez dodawanie do nich nowych obiektów lub misji, ale umożliwią także tworzenie zupełnie nowych lokacji. Będzie je można później bez przeszkód dodać do już istniejącej kampanii lub niestandardowej, złożonej z niewidzianych wcześniej zadań, postaci NPC, interakcji i dialogów.

    Na zakończenie warto jest dodać, że deweloperzy z Haemimont Games zapraszają graczy na specjalnie wydanie streamu, w trakcie którego zostaną omówione nadchodzące aktualizacje. Stream odbędzie się na oficjalnym kanale Twitch 18 września o godz. 17:00 czasu polskiego. Bardzo możliwe, że być może wtedy deweloperzy podadzą datę, kiedy pierwszy patch zostanie udostępniony.

    Przypomnijmy również że, Jagged Alliance 3 pojawi się wkrótce na konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, a także Xbox One oraz Xbox Series X/S. Tytuł zadebiutuje na nowych platformach już niedługo, bo 16 listopada 2023 roku.

    JA3 - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Strona gry na platformie GOG.com Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games
    Komentarze (4)
    • Avatar użytkownikaDredd

      No ta muszę przyznać szacun dla twórców. Bo chyba rzadko się zdarza żeby deweloperzy słuchali opini graczy, a co dopiero wprowadzać proponowane przez nich ulepszenia. Śmiem twierdzić że większość by dała te aktualizacje jako płatne DLC, no bo po co dać za darmo, skoro można na nich zarobić, a oni jednak postąpili inaczej. Trzeba przyznać że kontynuacja w końcu trafiła we właściwe ręce :)

    • Avatar użytkownikamarcinl0

      Najbardziej cieszy "AKTUALIZACJA 1.3 - POWRÓT SKLEPU BOBBY'EGO RAYA" - a tyle się o tym napisałem na oficjalnym forum podobnie jak o pauzie inwentarzu rozwiązaniach z JA JA2 JA2.5 itd. Kierunek oczywiście słuszny - ale od razu tak trzeba było jak w starym dobrym JA2 - po co było niepotrzebnie kombinować.

    • Avatar użytkownikamarcinl0

      Do zrobienia do JA2 jeszcze naprawdę sporo - przypomnę listę JA2C forum z 5 sierpnia:
      "Minusy:
      - wytwarzanie amunicji i problem z jej dostępnością
      - overwatch spłyca rozgrywkę wolałbym system jak w JA2 czyli pilnowanie kierunków i interrupty"

      tzn dodałbym więcej dlatego tak duża popularność modów uzupełniających najważniejsze braki - i stąd patche:

      w niektórych momentach słaba optymalizacja, czasami potrafi zlagować, szczególnie przy zoomach,
      szata graficzna jest standardowa, nie budzi ona raczej zachwytu oka,
      brak szansy na trafienie w oficjalnej wersji, chociażby jako wybór,
      brak wszystkich najemników,
      twarze niektórych naszych bohaterów dość mocno odstają od oryginału,
      postacie mają zawsze jeden ubiór, nie widać na nich zmian, gdy miksujemy im garderobę,
      najemnicy idą zawsze po wytyczonej ścieżce, nawet jeśli znajduje się na niej widoczna mina,
      Shadow nie ma na sobie takiego mocnego i charakterystycznego kamuflażu jak w JA2,
      brak skilla kamuflaż oraz zestawów do kamuflażu,
      niedziałający poprawnie tryb skradania, wrogowie i tak Cię zobaczą,
      mało intuicyjny interfejs,
      brak możliwości zmiany kąta kamery podczas zoomowania,
      brak możliwości przejścia w dowolnym momencie w tryb turowy, gdy wróg jest w sektorze,
      nie zaimplementowano podczas walk, możliwości obrócenia najemnika stojącego w miejscu,
      wybuch granatu nie powoduje powalenia przeciwników, dostają oni obrażenia stojąc w miejscu,
      gra nie ma prostej mechaniki, jest trochę skomplikowana ponieważ system zależności jest duży i trzeba się tego nauczyć i poświęcić na to dobrych kilka godzin,
      małe mapy,
      brak minimapy,
      brak sklepu Bobby Rays.

    • Avatar użytkownikaBoosman

      Dosłownie jak w Cyberpunku, duża część dopiero w dodatkach jak by faktycznie nie można było od razu. Ech...




    Nick: