Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XIII: milicja

ModyfikacjeJA2 1.13 jest tak bardzo rozbudowaną modyfikacją, że pomimo napisania już wielu publikacji, to i tak przed nami jeszcze multum artykułów, traktujących o jej nowościach technicznych. Dzisiaj zajmiemy się tematem, którego jeszcze nie poruszaliśmy, mianowicie opiszemy naszych dzielnych obrońców, którzy z narażeniem życia, odważnie i w sposób nieustraszony, zawsze bronią naszych zdobytych miast, przed ponowną ich utratą. Zobaczmy zatem, jakie ulepszenia zostały wdrożone dla samoobrony.

1. PRIVATE MILITARY COMPANIES (PMC) - od teraz będziemy mogli werbować samoobronę poprzez stronę internetową, tak jak to robimy na co dzień z najemnikami z A.I.M lub M.E.R.C. W celu uaktywnienia tej opcji, musimy najpierw w jakimkolwiek sektorze milicję wyszkolić. Dzięki temu, na maila przyjdzie oferta pozyskiwania posiłków. Po przeczytaniu wiadomości, pojawi nam się bezpośredni odnośnik do ich strony w zakładce "Web". Zamawiać będziemy mogli tylko regularnych oraz elitę, a dostarczani będą oni do sektorów pod naszą kontrolą i niestety tylko do dwóch, czyli lotnisk w Drassen oraz Medunie. Jeśli używacie ulepszenia z punktu 3 tego newsa, to oddziały przylecą bez uzbrojenia i będziecie musieli ich w konkretnym sektorze "ubrać".

2. MOBILNA MILICJA - było kilka wersji tej innowacji, natomiast aktualnie się to ustabilizowało do jednej, bardzo przyjaznej użytkownikowi odmiany. Samoobroną sterujemy teraz tak, jak naszymi najemnikami. Klikamy na oddział milicji i wskazujemy, gdzie mają się udać. Oczywiście są pewne ograniczenia, mianowicie żeby wydać rozkaz przemieszczenia, to w tym samym sektorze lub mieście, musi znajdować się najemnik lub w sektorze sąsiednim do pozycji milicji, musi znajdować się najemnik radio operator. Z kolei gdybyśmy chcieli nimi sterować bez najemników, to musimy zdobyć sektor H3 (Alma). Znajduje się tam Centrum Dowodzenia Milicją i jeśli damy tam naszą postać (min. dośw. 5, intel. 70 oraz dowodz. 70), to będziemy mogli zarządzać i przerzucać samoobroną na całej mapie.

3. WYPOSAŻENIE SAMOOBRONY - nareszcie będziemy mogli uzbroić milicję w taki sprzęt, jakim aktualnie dysponujemy w sektorze, z czymś takim to nawet zielona samoobrona będzie bardziej przydatna. Aby móc z tego korzystać, najpierw należy to włączyć w programie INI Edytor ("MILITIA_USE_SECTOR_EQUIPMENT"). Po wytrenowaniu posiłków, wszystkie postacie wezmą uzbrojenie z tej konkretnej mapy, w której się znajdują. Miejcie na uwadze fakt, że gdy w sektorze nie będzie żadnego sprzętu, to milicja będzie walczyć na gołe pięści. Pomyślano również o niezabieraniu przez nich tych niewątpliwie rzadkich i cennych rzeczy, dlatego warto przed ich wyszkoleniem, otworzyć inwentarz sektora i kliknąć na danych przedmiotach lewym przyciskiem myszy, trzymając jednocześnie klawisz TAB. Turkusowa siatka oznacza brak możliwości podniesienia przez zielonych, purpurowa jest dostępna tylko dla elity, z kolei brązowa jest niedostępna dla wszystkich.

4. MILICYJNI WOLONTARIUSZE - do tej pory samoobrona była wykorzystywana jako typowe mięso armatnie. Jeśli tylko mieliśmy odpowiednią lojalność w mieście i dysponowaliśmy wystarczającymi środkami finansowymi, to mogliśmy te oddziały szkolić i odnawiać w nieskończoność. Teraz tak łatwo już nie będzie, ponieważ to udoskonalenie zmusi nas o dbanie o nich. Żeby móc utworzyć samoobronę, to będziemy musieli mieć zwerbowanych wolontariuszy w danym mieście. Tymi osobami będą zwykli cywile. Rekrutować ich będziemy mogli na dwa sposoby. Pierwszy to matematyczny sposób: ilość cywili w mieście (np. 100) x lojalność w mieście (np 50%, czyli 0,5) x zmienny faktor (0,001) = 100x0,5x0,001 = 0,05 - tyle dostajemy wolontariusza na jedną godzinę. Drugi sposób, to bezpośrednie wcielenie cywila na mapie taktycznej poprzez z nim rozmowę. Przy odpowiednio doświadczonym najemniku (dośw., intel. oraz dowodz.), taki nabór nie powinien sprawić problemów i nad taką postacią, będzie widniał napis wolontariusz. Oczywiście im większa lojalność w mieście oraz ilość zdobytych miast i pobliskich farm, to tym więcej cywili w miastach i większy faktor do sposobu pierwszego, a także większa szansa na pozyskanie jednostki z metody drugiej. Pamiętajcie, że w druga stronę również to działa i to podwójnie, a przede wszystkim przegrana milicji z wrogiem, bardzo uszczupli liczbę naszych wolontariuszy, bez których teraz samoobrony nie wyszkolimy.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: najemnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: przeciwnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VI: wyposażenie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VII: laptop Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VIII: pojazdy i składy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IX: specjalne umiejętności Nowości techniczne w JA2 1.13 - część X: personifikacja armii Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XI: tryb zombie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XII: infrastruktura
Komentarze (2)
  • Avatar użytkownikaIem

    Z tymi wolontraiuszami to już trochę chyba na siłę wymyślili, być może im się pomysły kończą lub możliwości edycji,ale ogólnie mnie się podoba.

  • Avatar użytkownikaRafał

    Fajnie widzieć, że 1.13 nie umarło, a wręcz przeciwnie ma się badzo dobrze i ciągle się rozwija.

    BTW. Czemu domenta jagged-alliance.pl nie działa?




Nick: