W końcu po wielu miesiącach oczekiwania THQ Nordic oraz Haemimont Games udostępniły pierwszy dziennik dewelopera, w którym to producenci Jagged Alliance 3 chcą przedstawić graczom swoją wizję tego jak może wyglądać strategia turowa w nowej odsłonie. Jest to tym samym bardzo dobry moment na to, aby pokazać że prace idą do przodu. Na samym początku tego pamiętnika autorzy podziękowali wszystkim tym, którzy cierpliwie czekali na ogłoszone we wrześniu 2021 roku informacje o grze. Twórcy w swoim pierwszym dzienniku podkreślają, że Jagged Alliance 1 jaki i Jagged Alliance 2 posiadały swój szczególny charakter i cechy, które obie te gry przez wiele lat uczyniły wyjątkowymi. Było to unikalne połączenie symulacyjnej walki turowej, barwne postacie, strategiczne zarządzanie oraz eksploracja otwartego świata. I właśnie nowe Jagged Alliance miałoby się opierać na tych powyższych zasadach.
Mówiąc krótko twórcy Jagged Alliance 3 kierują się zasadą: "głęboka walka turowa o realistycznym podejściu pozwalająca na wysoki poziom kontroli". Zdanie to wymaga jednak dość głębszej analizy, więc postaramy się trochę to uporządkować.
Tak więc przez słowo "głęboko" producenci rozumieją, że w każdej konkretnej sytuacji Jagged Alliance 3 przedstawi nam kilka rozwiązań i w tym wypadku nie ma jednej słusznej opcji, i na tym zdaniem twórców, polega jedna z zalet gry. Oczywiście sformułowanie "walka turowa" nie wymaga dalszych wyjaśnień. Pod tym względem Jagged Alliance 3 będzie podążać za swoimi kultowymi poprzedniczkami. Jeśli chodzi o "realistyczne podejście" to wiele aspektów będzie zbliżone do rzeczywistości zarówno w sferze wizualnej jak i rozgrywki. I tak broń może się zaciąć lub ulec zepsuciu, pociski mogą przebić kamizelki kuloodporne powodując przy tym dodatkowe szkody, a poważniejsze rany utrzymują się przez wiele dni jeśli nie mogły zostać uleczone w jednej chwili.
I na sam koniec ostatnia rzecz czyli "precyzyjna kontrola". Chodzi tu o rozkazy, które możemy wydawać swoim najemnikom w każdej turze. W trzeciej części postacie mogą przyjmować różne pozycje strzeleckie, celować przeciwnikom w wybrane części ciała a różne tryby strzelania z broni, pozwalają dostosowywać podejście do każdego pojedynczego strzału.
Nie ulega wątpliwości, że w całej serii Jagged Alliance zawsze chodziło o najemników. Żadna z gier z tamtej epoki nie miała chyba tak różnorodnej bazy postaci. Do wyboru będzie 40 unikalnych najemników, z których większość z nich to weterani serii, którym będzie towarzyszyć kilku nowicjuszy, wyróżniających się nie tylko statystykami bojowymi, ale także własnymi historiami, upodobaniami oraz umiejętnościami wykorzystywanymi później na polu walki. W pierwszych dwóch częściach wszyscy byli od razu rozpoznawalni i łączyli się w we wzajemne więzi.
Warto na koniec podkreślić, że nowe Jagged Alliance nie będzie typową grą RPG. Celem twórców jest stworzenie trwałego świata, który reaguje na podejmowane przez nas działania i jest zmieniany przez nasze decyzje, znacznie bardziej niż w typowej grze taktycznej. To wszystko właściwe podsumowuje i po raz kolejny potwierdza to, co zostało powiedziane wiele razy, że Jagged Alliance 3 może być naprawdę godną kontynuacją Jagged Alliance 2. Czy tak będzie w istocie? Całkiem niewykluczone że, przekonamy się o tym w przeciągu kilku miesięcy. Haemimont Games zapewnia, że kolejne dzienniki dewelopera od tego momentu będą ukazywać się regularnie. Niewykluczone że, zostaną one wzbogacone także o materiały wideo.
Niestety nadal nie wiemy nic o premierze gry, nie wspominając nawet o przybliżonej jej dacie. Jagged Alliance 3 zostanie wydane wyłącznie na PC. Ponadto bardzo serdecznie wszystkich zapraszamy do zamieszczania komentarzy pod tym newsem jak i na naszym forum dyskusyjnym.
Jagged Alliance 3 od THQ Nordic - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games