09: Modyfikacje » JA2 1.13 - Główne Pliki »

JA2 1.13 BETA POLISH (Gr_57bf3d9) (Dr_b64fdd5)

JA2 1.13 BETA POLISH (Gr_57bf3d9) (Dr_b64fdd5)
Data aktualizacji: 07 sty 2024 15:20 Pobrań: 10221 Download!
Jest to jak do tej pory największa, najpopularniejsza, najbardziej rozbudowana i najwszechstronniejsza modyfikacja do JA2. Zmian, poprawek, ulepszeń, czy nowości technicznych jest tak dużo, że żeby je wszystkie poznać i zrozumieć, to nie ma innego wyjścia, jak tylko poprzez zagranie i przetestowanie ich wszystkich na własnej skórze, do czego oczywiście bardzo gorąco zachęcamy.

Jest to nieoficjalna, rozwojowa wersja (oficjalną i stabilną wersję znajdziecie TUTAJ).

Dodatkowe źródło downloadu znajduje się na GITHUBIE, na samym dole strony.

Definicje skrótów w nazwie są następujące:

  • Gr  (Game revision) - numer wersji samego pliku EXE,
  • Dr  (Data revision) - numer wersji pozostałych plików gry.

  • Modyfikacja jest w polskiej wersji językowej, natomiast inne dostępne wersje są następujące:
    1. Angielska
    2. Niemiecka
    3. Rosyjska
    4. Francuska
    5. Włoska
    6. Holenderska
    7. Chińska

    Pozostałe główne wersje modyfikacji JA2 1.13 są następujące:
    1. Wersja 2085
    2. Wersja 4870
    3. Wersja 7609

    Preferowana podstawa: JA2 1.05r PL lub JA2 Gold 1.12 ENG
    Do instalacji nie są potrzebne żadne dodatkowe pliki. Modyfikację wypakowujemy i wszystkie pliki i foldery w jej głównym katalogu, kopiujemy bezpośrednio do miejsca zainstalowania JA2. Grę uruchamiamy za pomocą pliku JA2.exe.

    Żeby zagrać w JA2 UB 1.13, należy najpierw w programie INI Editor, w lewym górnym rogu, zmienić plik konfiguracyjny VFS na "vfs_config.UB113.ini" i zapisać zmiany. Grę uruchamiamy przy pomocy pliku JA2 UB.exe.

    JA2 1.13 - szczegółowe informacjeNowości techniczne w JA2 1.13 - część INowości techniczne w JA2 1.13 - część IINowości techniczne w JA2 1.13 - część IIIa: zawód szpiegNowości techniczne w JA2 1.13 - część IIIb: nowe bronieNowości techniczne w JA2 1.13 - część IIIc: niewolaNowości techniczne w JA2 1.13 - część IVa: nowe możliwości broniNowości techniczne w JA2 1.13 - część IVb: nowe możliwości dodatków do broniNowości techniczne w JA2 1.13 - część Va: najemnicyNowości techniczne w JA2 1.13 - część Vb: przeciwnicyNowości techniczne w JA2 1.13 - część VI: wyposażenieNowości techniczne w JA2 1.13 - część VII: laptopNowości techniczne w JA2 1.13 - część VIII: pojazdy i składyNowości techniczne w JA2 1.13 - część IX: specjalne umiejętnościNowości techniczne w JA2 1.13 - część X: personifikacja armiiNowości techniczne w JA2 1.13 - część XI: tryb zombieNowości techniczne w JA2 1.13 - część XII: infrastrukturaNowości techniczne w JA2 1.13 - część XIII: milicjaNowości techniczne w JA2 1.13 - część XIV: najważniejsze kolejne nowe funkcjeNowości techniczne w JA2 1.13 - część XV: nowe animacjeNowości techniczne w JA2 1.13 - część XVI: aktywne wyposażenie najemnikaNowości techniczne w JA2 1.13 - część XVII: interfejs użytkownika
    Komentarze (139)
    • Avatar użytkownikaJollly Beast

      Cudnie że w końcu jest .

    • Avatar użytkownikaPPP

      jestem troche zielony w tych modach, prosze napiszcie mi czy i jak da sie zainstaloawc to do wersji Unfinished Bussines 2.5 (tylko taka jak narazie posiadam)

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Przykro mi, ale nie da się tego powiązać z jakimkolwiek JA2 UB. Musisz mieć albo JA2 albo JA2 Wildfire. W innym wypadku nie pójdzie.

    • Avatar użytkownikaKillyox

      Wystarczy, ze wypakuje do glownego folderu JA2 albo JA2WF ?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Tak dokładnie, ale bezpośrednio będzie działać tylko jak to zrobisz na JA2. Jak chcesz to zrobić na JA2 Wildfire to wcześniej wrzuć na Wildfire nakładkę.

      https://jagged-alliance.pl/plik435/

    • Avatar użytkownikaHanti

      A wie ktoś jak to działa?
      r5688 | Flugente | 2012-11-16 22:16:31 +0100 (Fr, 16 Nov 2012) | 2 lines
      - New feature: massive counterattacks in all major cities

    • Avatar użytkownikaH.U.N.K

      Super, że ktoś jeszcze nad tym pracuje - szkoda by było zaprzestać rozwijania tej modyfikacji :D

    • Avatar użytkownikaAreq

      Mam pytanie: Czy ktoś już ukończył tą wersję? Chodzi mi o to czy cała mapa jest już zrobiona czy tylko jej część.

    • Avatar użytkownikaOMEN

      Jak włączyć tryb pełnoekranowy, bo gra otwiera mi się w oknie?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Sprawdź co masz wybrane w INI Editor.exe. Tam jest do wyboru "Windowed mode", sprawdź czy jest TRUE, czy FALSE.

    • Avatar użytkownikaJoshua

      Wiem, że moje pytania są zupełnie banalne, ale na stronie jestem po raz pierwszy, a do JA2 wracam po latach i nie instalowałem wcześniej żadnych modów. Jak przeczytałem wyżej wystarczy jedynie rozpakować pliki w folderze gry i to wszystko. Czy jednak wymagana jest aktualizacja gry do jakiejś konkretnej wersji? (obecnie mam wersje 1.10, starczy?) Poza tym, plik który pobrałem ma 333Mb, tyle jest w rzeczywistości czy coś się wykrzaczyło podczas downloadu?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Dokładnie jest tak jak mówisz, kopiuj do JA2 i odpalaj grę. Nic więcej nie trzeba, żadne aktualizacje już nie są wymagane. Tak to jest wersja rozwojowa dlatego tyle waży. Co do gry, którą posiadasz, to absolutnie teraz nie ma to już znaczenia. Twoja 1.10 również jest ok.

    • Avatar użytkownikaJoshua

      Rozwojowa? Czyli nie jest to pełna kampania?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Wręcz przeciwnie, jest to pełna jak najbardziej kampania, tylko w sensie rozwojowa, czyli BETA, czyli może być niestabilna i ni stąd ni zowąd wywalać do Windowsa, ale w zamian za to oferuje wszystkie nowinki techniczne jakie do tej pory wymyślono. Oficjalna stabilna wersja 4870, wiele ich nie ma.

    • Avatar użytkownikaJoshua

      Rzeczywiście widać, że to wersja rozwojowa. Widać to chociażby po celności naszych najemników - ciągłe pudłowanie z odległości, z której czujemy nieświeży oddech przeciwnika, pomimo zużycia wszystkich możliwych AP na celowanie. Jak to wygląda w wersji 4870? Jest bardziej dopracowana?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Tu i tu będzie taka sama sytuacja, to już nie jest klasyczne JA2, że z każdej broni można było od razu trafić. Tutaj żeby trafić to musisz mieć odpowiedniego najemnika, umiejętności i specjalności i odpowiednią broń skorygowaną przez dodatki, ale o tym to można by mówić bez końca. Na forum jest mnóstwo o tym lub po prostu załóż nowy temat i wszystko na pewno ktoś Ci wytłumaczy.

    • Avatar użytkownikaJoshua

      Wiem, że staję się powoli męczący, ale mam jeszcze jedno pytanie: mam najemnika z umiejętnością SPY, jednak nie wiem jak jej używać. Szukałem na forum jednak bezskutecznie...

    • Avatar użytkownikaStarchris (NZ)

      Akurat jestem w pracy i nie mogę podać bezpośredniego linka,bo mamy tutaj takie zabezpieczenia, że szok. W każdym bądź razie zobacz sobie na stronę główną, na prawą kolumnę zakładek, tam jest JA2 1.13, a pod nim podzakładki. Kliknij na artykuły informacyjne, a rozwinie Ci się lista i tam wybierz artykuł o zawodzie szpiega w 1.13.

    • Avatar użytkownikacpt.Shen

      Wiadomo moze kiedy będzie ta na 100% stabilna pełna wersja? Tak aby pytam z ciekawości.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Jeśli nie będzie na święta, to pewnie wypuszczą dopiero na wakacje w przyszłym roku.

    • Avatar użytkownikaice

      Czy jest możliwość połączenia tego moda z mapą Arulco Revisited?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Ten mod już jest.

      https://jagged-alliance.pl/plik532/

    • Avatar użytkownikafuzzzz

      mam pytanie jest jakas opcja zeby zwolnic rozgrywke to te szybsze chodzenie i kule mnie dobijaja :/

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Ronnie znalazł odpowiedź dla Ciebie.

      http://forum.jagged-alliance.pl/ja2v113 ... tml#p56683

    • Avatar użytkownikatokar

      Witam, pobrałem najnowszą wersję 6967, wszystko działa, ale nie mam tych trzech dodatkowych typów ciał, wy też nie macie i po prostu musimy na to poczekać, czy ja coś źle robię ?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Te ciała będą w przyszłości, w aktualnych wersjach ich nie ma jeszcze. Trzeba niestety poczekać.

    • Avatar użytkownikayanq

      Nie wiecie czy twórcy tej modyfikacji, mają zamiar poprawiać AI przeciwników ? Teraz jak gram, to przeciwnicy zlatują się z całego sektora i są wybijani jeden po drugim, gdyby mogli to by chyba wbiegli na moich najemników.
      A może taki patch/mod poprawiający AI istnieje ?
      Z góry dzięki za odpowiedzi!

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Zobacz tutaj

      https://jagged-alliance.pl/news762/nowos ... zeciwnicy/

    • Avatar użytkownikaH.U.N.K

      Nie jestem pewien, czy to jest błąd, czy zmieniona opcja, ale w tworzeniu IMP umiejętność kamuflażu całkowitego nie działa (nie widać kamuflażu na jednostce, tak samo, jak Shadow nie posiada stałego kamuflażu)

    • Avatar użytkownikaGaran

      Jedno, proste pytanie - ów zacny modzik jest kompatybilny z Wildfire 1.13 i innymi modami upgraide'ującymi SI i świat gry (JA2 Mods on Wildfire v1.23 + Wildfire 1.13(4870) AIMNAS v21 PL + Silent Sniper)?

    • Avatar użytkownikakalwar

      Pobieranie dochodzi do 99% i siada, też tak macie?

    • Avatar użytkownikaReznov

      Czy Relase 7667 zawiera już nowe modele, lub jakieś na prawdę poważne zmiany?, czy to tylko kolejna mała aktualizacja? =).

    • Avatar użytkownikabeszuj

      Modzik wygląda zacnie. Niestety na WF + 7740 mam bug z Fatimą (nie chce dalej iść), ktoś ma na to rozwiązanie ?

    • Avatar użytkownikaPietrov

      Witam, jestem nowy na forum. Pytanie dotyczy wersji aimnas beta eng instalowane na JA2 Wildfire z nakładką 1.13 beta eng.

      Czy jest szansa na spolszczenie?
      Czy patch rapid svn podnosi wersję 1.13 na jeszcze nowszą od bety, czy jedynie aktualizuje wersję stabilną do bety?
      Czy sama najnowsza aktualizacja moda 1.13 zawiera w sobie to co miały poprzednie aimnas tzn, czy jak zainstaluję najnowszy mod 1.13 to ulepszyć go mogę tylko najnowszym aimnasem?
      Jakie nakładki warto jeszcze nanieść? Chodzi o rozszerzenie arsenału broni i przedmiotów bez ingerencji w wygląd gry. Czy aimnas jest najbardziej rozwinięty?
      Jakie polecacie kombinacje, aby było ogólnie: trudno, wszystkiego dużo, itp.

    • Avatar użytkownikanowy

      witam pytanie czy jeszcze ktos pracuje nad tym?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Tak, cały czas wychodzi nowa wersja, wersja sierpniowa właśnie została wrzucona.

    • Avatar użytkownikaHiryu

      Wszystko ładnie ale w rozpakowanym pakiecie nie mam pliku JA2_7953_UB.exe a zatem jak mam uruchomić ub?

    • Avatar użytkownikaarmagedon

      wyjdzie jakas aktualizacja jeszcze?

    • Avatar użytkownikazip0

      Jest nowiuśka wersyja! Ciekawe, co tym razem dorzucili.
      Jeżeli czytają to autorzy modów to dziękuję Wam bardzo, jesteście super!

    • Avatar użytkownikaAdekHadek90

      Witam;)

      Mam problem z powyższą modyfikacją.
      Otóż po zainstalowaniu JA2 PL w wersji 1.05, wrzuceniu moda, wrzuceniu plików potrzebnych do działania na win 10 i dodaniu klucza do rejestru - gra niestety nie działa. Ma ktoś jakies pomysły?

    • Avatar użytkownikaBadgerman_

      Niestety - nawet jak działa to działa strasznie wolno. Ja poradziłem sobie za pomocą maszyny wirtualnej - chodzi stabilnie i bezproblemowo.
      Niestety w 1.13 mam problem z zegarkiem - Jak Fatima prowadzi mnie do siedziby rebeliantów to gra zawsze w tym momencie kręci wskazówką... A ogólnie czemu Fatima taka nieogolona ?

    • Avatar użytkownikaMcA

      A mnie się wcale nie udało rozpakować wersji BETA. Plik się ściągnął ale jak rozpakowywuję to wyskakują błędy i wszyskie pliki mają wartości 0kb. Próbowałem nie raz i nie dwa i nic. Ktoś wie jaka jest przyczyna?

    • Avatar użytkownikaMcA

      Dobra, udało się zainstalować jednak tą BETkę. Teraz kolejne sprawy:
      1) Gdzie trzeba tą linijkę dopisać MILITIA_USE_SECTOR_EQUIPMENT = TRUE żeby można było wyposażać milicję w sprzęt z sektora?
      2) Jak budować umocnienia: można umieścić worki i drut w każdym sektorze czy tylko jak w poprzednich wersjach tylko w tych z tilesetami?
      3) Zająłem Drassen (całe) i kopalnia się nie aktywowała a mam 79 lojalności tj. nie daje dochodu. W sektorze z kopalnią mam na mapie strategicznej napisane że No sektor z kopalnią jak by nie był zajęty, a jest. To jakiś Bug??

    • Avatar użytkownikaPiotrek

      Co do pierwszego, to też tego używam. Musisz otworzyć program INI Editor i w zakładce Militia Equipment Settings, wpierwszej podzakładce dajesz na true. Co do trzeciego, to czy na pewno gadałeś z szefem kopalni, bo bez tego dochód nie ruszy. Co do reszty to niestety nie wiem.

    • Avatar użytkownikaMcA

      Wszystko spoko, mnie INI editor w ogóle nie działa, wszystko musiałem ręcznie zmieniać w odpowiednich plikach INI, a z kopalnią wszystko działa. Tylko po przejęciu sektora i po rozmowie z szefem kopalni trza było poczekać jakieś 10 min gry. Właściwie to po edycji kilku rzeczy JA2 z modem to całkowicie nowa gra. Ten mod jest świetny. Na razie wkurza mnie tylko że jak wytrenuje samoobronę to jak przesuwam "umieszczm" ich w innych sektorach to zostawiają sprzęt i trzeba im ten sprzęt przenosić do nowego sektora w którym stacjonują.

    • Avatar użytkownikaBerny

      Nie wiem czy koś to przeczyta, ale w sumie nie wiem co zrobić, próbuje na tej wersji usilnie odpalić JA2 UB 1.13, niestety kończy się na tym że czarny ekran zasłania 3/4 ekranu i muszę wyłączać aplikacje Menadżerem Zadań. Wersje gry wrzucałem na samo JA2 w wersji Angielskiej.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Prawdopodobnie nie ustawiłeś w programie INI Editor właściwego pliku, z którego gra ma ciągnąć całą konfigurację gry JA2 UB. Otwórz INI Editor i w lewym górnym rogu, w zakładce: "Select JA2 v1.13 MOD", wybierz właściwy plik, potem zapisz i musi zadziałać, bo ja przed chwilą sprawdzałem i poszło bez problemu.

    • Avatar użytkownikaTeacherr

      Temat byl walkowany setki razy, ale nie moge znalezc odpowiedzi odnosnie najnowszych wersji. Czy jest mozliwe odpalenie najnowszej wersji 8246 przy uzyciu jakiegokolwiek spolszczenia z poprzednich wersji? Nie zalezy mi na pelnym spolszczeniu, bo wiadomo ze jest to niemozliwe przy ciaglej pracy nad nowymi wersjami. Chodzi mi po prostu o czesciowe polskie opisy. Wczesniej gralem na wersji 7609, orientuje sie ktos czy da sie jakos uzyc plikow z tamtej wersji w nowej aby uzyskac choc czesc "polskosci"? Jezeli ktos sie orientuje jakie sa to pliki, i co nalezy zrobic to prosilbym o instrukcje, bo bawie sie od kilku godzin z tymi wersjami i samemu nic nie udalo mi sie zrobic.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      No niestety wszystko siedzi w pliku exe i to on pokazuje grze do których plików z tekstami w konkretnym języku ma się odwołać. Plik EXE jest po angielsku, więc kieruje wszystko do plików z angielskimi tekstami.

    • Avatar użytkownikaTeacherr

      Cala noc walczylem z ta nowa wersja, i udalo sie. Po walce z VS2010 udalo mi sie skompilowac exe z tej wersji, wraz z polskimi napisami z poprzednich buildow. Moze komus sie przyda, wrzucam tutaj jakby ktos mial skorzystac. Wystarczy zmienic nazwe pliku dopisujac ".exe", ogolnie hostingi nie lubia uploadow z czystym 'exe' wiec zmienilem to celowo.
      Tutaj jest link - http://www.speedyshare.com/bdYzE/Ja2
      a dla tych podejrzliwych skan virustotal - https://www.virustotal.com/pl/url/2ce3b ... 465842341/

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Bardzo dziękujemy, z pewnością dodamy go do działu Download. Mógłbyś jeszcze dać linka do SVN z kodem źródłowym do tej bety. Pozdrawiamy.

    • Avatar użytkownikaTeacherr

      Pliki zrodlowe, potrzebne do kompilacji
      https://ja2svn.mooo.com/source/ja2/trun ... .13/Build/
      Polskie pliki (spolszczenie, prawdopodobnie z versji stable 7609)
      https://ja2svn.mooo.com/source/ja2/trun ... h_Version/ (wystarczy wypakowac, i nadpisac pliki w folderze z plikami gry oraz 1.13.

      Oraz zmieniony plik vfs_config.JA2113.ini ktory powoduje ze gra czyta te polskie pliki.
      http://pastebin.com/DpmeDWwH

      To chyba wszystko co jest potrzebne aby uzyskac polska wersje 8246, jak bede mial chwile to wrzuce cala paczke z gotowa polska wersja, wtedy bedzie idealnie pasowac do dodania do dzialu download, skoro pojawila sie taka mozliwosc.

    • Avatar użytkownikaTeacherr

      Gotowe. Czysta polska wersja 1.13_8246, wystarczy wypakowac do folderu z zainstalowana wersja JA2 i mozna grac. Dodatkowo skompilowalem plik UB do wersji polskiej, wystarczy wybrac odpowiednie ustawienia oraz plik exe w edytorze ini i mozna grac w kampanie UB na ustawieniach 1.13 w wersji PL.
      Nic nie trzeba kopiowac, wszystkie pliki oraz ustawienia plikow .ini sa ustawione na odpalenie gry w jezyku polskim.
      Dodalem rowniez do plikow wersje Merc Profile Editor 1.1 z poprzednich buildow 1.13, rowniez jest w wersji polskiej, program znajduje siew glownym folderze (wersja 2.0 tego samego programu znajduje sie standardowo w folderze "tools", jak to w przypadkow wszystkich wersji 1.13, jednak z tego co zauwazylem nie dziala ona poprawnie (nie czyta niektorych plikow .xml)

      Oczywiscie nie jestem autorem zadnych z plikow czy programow, zebralem jedynie wszystko do kupy, jedyne czego jestem autorem to kompilacji plikow exe.

      Zanim wrzucicie pliki na wasze serwery, beda tu u mnie na stale.

      https://drive.google.com/file/d/0By1iWk ... sp=sharing

    • Avatar użytkownikaTeacherr

      Podany wyzej link do hostingu moze nie dzialac, tutaj jego skrocona dzialajaca wersja.

      https://goo.gl/gzgc9q

    • Avatar użytkownikaHanti

      Coś co mnie zaskoczyło:
      Plik "JA2 1.13(8246) BETA PL" został dodany 30 czerwca br., a jest początek sierpnia.
      Jeśli liczba pobrań - 4021 jest prawdziwa, to chyba jest tego strasznie dużo?
      Każdy pobierał po 10 razy?
      ;-)

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Nie ma tam daty DODANIA, tylko data AKTUALIZACJI, czyli ostatnie uaktualnienie do najnowszej wersji odbyło się 30 czerwca 2016r. Daty dodania nie ma widocznej.

    • Avatar użytkownikaKuleczka

      Cześć, mam problem, co bym nie pobrał z działu download archiwum jest albo puste (ale waży >300 MB)albo wyrzuca same błędy... czyżby jakieś nowe zabezpieczenia? Będę wdzięczy za jakiekolwiek informacje...

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Sprawdziliśmy wyrywkowo kilka plików łącznie z tym i wszystko poprawnie się ściąga, wypakowuje i działa.

    • Avatar użytkownikaKuleczka

      No cóż zatem problem po mojej stronie. Dziękuję za szybką odpowiedź. Mam nadzieję że uda mi się coś poradzić.

    • Avatar użytkownikaWigen

      Mam Windowsa 10 no nie i gdy wypakowuję skompresowaną zawartość do głównego folderu z grą też mi wyskakują błędy i albo trzeba zatrzymać akcję, pominąć lub skopiować do schowka. Ktoś coś w tym temacie pomoże?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Sprawdzaliśmy obydwie wersje, polską i angielska, nie zdarzyły nam się żadne problemy lub błędy podczas wypakowania.

    • Avatar użytkownikaMadeius

      Witam, mam pytanko
      Po zainstalowaniu tego moda i odpaleniu gry w chwili kiedy pojawia mi się logo producentów gry wyskakuje mi napis ==RUNTIME ERROR PRESS <ESC> TO EXIt==
      ==Number of tilestes in code does not match data file==

      Wiece jak to naprawić?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Ewidentnie gra nie widzi swoich plików. Zainstaluj jeszcze raz JA2 nawet w innej lokalizacji i przekopiuj na taką instalkę wszystkie pliki z JA2 1.13. Jest jeszcze możliwość, że włączasz nie ten plik EXE, który powinieneś, ale to raczej mało prawdopodobne.

    • Avatar użytkownikaMaderius

      Ok, zadziałało.
      Dzięki :D

    • Avatar użytkownikaktos

      zolte "Download!" nie zyje

    • Avatar użytkownikaPawwwle

      Nie działa download.

    • Avatar użytkownikaPP

      pobieranie padło

    • Avatar użytkownikaSn4Ke

      Ma ktoś namiar na jakiś inny download? Chomika, cokolwiek? :/

    • Avatar użytkownikaSnaKe

      Dlaczego polska wersja "8246" nie wspiera mi IAS - Improved Ambient Sounds???

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Przycisk Download już działa. Przepraszamy za tak długi proces naprawy uszkodzonego pliku. Pozdrawiamy.

    • Avatar użytkownikaDanielS

      @SnaKe ambient Sound są wspierane tylko przez exe z nowym AI w wykonaniu Sevenfm. Bazują na wersji 7609 i póki co nie zanosi się na połączenie obu tych gałęzi

    • Avatar użytkownikaSn4Ke

      Dzięki @DanielS za info. Trochę szkoda bo IAS jak dla mnie dodał trochę klimatu do nieco głuchego tła. O ile w sumie nie mam problemu z angielskim to po prostu jakoś nauczony jestem od starych lat do polskiej wersji ja2 :)

    • Avatar użytkownikaEsek

      Nałozyłem ruszyło, gram. jest cudownie, ale w momencie kiedy chciałem wziąć po tygodniu gry i zajęciu około połowy mapy 33 najemnika, to mimo iż w tabelce jest mnóstwo miejsca, jeszcze więcej najemników mieć nie mozna. w edytorze ini jest max 32 . :( a w opisie powyżej jest podane że mozna mieć ohohooo cyt z "pojazdy i składy" :
      5. POWIĘKSZONE SKŁADY - to już koniec z jakimikolwiek limitami odnośnie ilości wynajętych najemników, jeśli ktoś będzie chciał zwerbować wszystkich i zaatakować nimi np. Medunę, to teraz będzie miał taką możliwość. Opcja ta dotyczy również każdej innej "nacji": przeciwników na mapie spotkamy maksymalnie 512, to samo dotyczy samoobrony, cywilów oraz potworów, natomiast pojazdów będzie na jednej mapie mogło być aż 20.
      Ale gdzie to zmienic na min chociaż 60 I czy można w już rozpoczętej grze?

    • Avatar użytkownikaDante

      Witam. JA2 jest bezkonkurencyjne, v 1.13 tez bylo ok. Bylo bo pobralem ostatnia wersje - beta - i zwyczajnie brak mi slow: co zrobiliscie z FOV? Najemnicy maja pole widzenia slepych kur, 20 stopni? Kompletnie nie widza prawej czy lewej strony - tylko te 15 stopni na wprost. To jajca jakies :) Poza tym - dlaczego wrogowie wrzucaja mi "swieczki" z 30 kratek, po ciemku - idealnie pod nogi? Moi kolesie nawet z sila 95 i "demolitions" wraz z "bombardierem" takiego zasiegu - o celnosci rzutu nie wspominajac - zwyczajnie nie maja. No i nie wiedza - jakos - gdzie dokladnie znajduja sie wrogowie, czego o "wrogach" powiedziec juz nie mozna - ci znaja polozenie mercow z zamknietymi oczami chyba....moje piec groszy: to przegiecie, zaden "realizm". Ale ja tu tylko gosc, w kazdym razie super ze ktos nad JA2 wciaz jeszce pracuje. Pozdro :)

    • Avatar użytkownikafelek666

      pobrałem, wrzuciłem do folderu z grą ja2 natomiast dlaczego gra teraz jest po angielsku? pisze w informacji że gra jest tutaj spolszczona

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Dziękujemy za informacje. Faktycznie coś się pomieszało. Wdrożono właściwą wersję plus zaktualizowano do najnowszej.

    • Avatar użytkownikaMagu

      Hej, pobrałem moda, wszystko fajnie smiga, no prawie wszystko... w San Monie podczas walki za kase, kiedy pokonam pierwszego przeciwnika i ogloszona zostanie moja wygrana gra sie buguje, zamiast myszki pojawia sie stoper, ktory pojawia sie podczas tury przeciwnika i nie moge nic zrobic... ma ktos jakies rozwiazanie?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Powstała niedawno taka łatka do misji z boksem, ale nie wiadomo, czy to zadziała z BETĄ, bo to może być jakiś bug samej BETY.

      To należy wkleić do Data-1.13 / Scripts https://drive.google.com/drive/folders/ ... OvJ9cQRruX

      A to do Data / NPCData https://drive.google.com/drive/folders/ ... DV2ttk9jgD

      Ale to są tego typu pliki, które trzeba zaaplikować przed wejściem do sektora lub nawet rozpocząć nową grę. Trzeba popróbować.

    • Avatar użytkownikaTdk

      Czesc, mam problem z przebraniem sie za zolnieza wrogiej armii, zrobilem szpiega i za cywila moge sie przebrac, jednak za zolnieza wrogiej armii juz nie bardzo. uzywajac noza na trupie i zabierajac jego ubranie dostaje tylko spodenki, bez koszulki.. moglby mi ktos podpowiedziec co robie zle?

    • Avatar użytkownikaArts

      ma ktos pomysl dlaczego nie moge spiac dwoch granatow razem uzywajac rubber band? wymagany jest jakis odpowiedni skill czy cos?

    • Avatar użytkownikaMatwiej

      pobrałem moda, i nie ma możliwości wyboru przeciwnik zastawia całe wyposażenie tak/nie
      system żywieniowy też wyboru nie ma. celownik też "stary" jest natomiast w 7609 to było... to błąd czy specjalnie?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Twórcy BETY 1.13 uznali, że opcje na rozpoczęciu gry są chaotyczne, jest ich za dużo i usunęli większość. Zostały tylko te najważniejsze, natomiast te opcje które były, a zostały usunięte, ustawiono domyślnie na wyłączone. Można to wszystko oczywiście pozmieniać, ale już tylko ręcznie w pliku Ja2_Options.INI w katalogu Data-1.13.

    • Avatar użytkownikaCris

      Czy ktoś wie jak usunąć taki problem z zapisem?
      1. Instaluję JA2 1.05r PL przestawiam tryb zgodności dla JA2.exe na win + SP3
      2. Kopiuję pliki z JA2 1.13 BETA PL (Gr_8943) do katalogu gry
      3. Kopiuję pliki z Jagged Alliance na Windows 7, 8, 8.1, 10
      4. restart kompa

      Gra się uruchamia tworzę IMP po czym jak ląduję w sektorze tworzę save stały i quick save. Po czym gra nie widzi tych zapisów. Pliki znajdują się w F\JA2\Profile\JA21.13\GameSave bo można to ręcznie sprawdzić. Ale gra a w kontynuuj zapisaną gre nie widzi żadnych zapisów. Co trzeba przestawić?

    • Avatar użytkownikaStarchris (NZ)

      Prosimy spróbować zagrać na angielskiej wersji, prawdopodobnie polska musi być znowu uszkodzona z tymi sejwami, choć było to poprawione. Postaramy się jeszcze raz przyjrzeć, co tym razem powoduje, że zapisy nie działają.

    • Avatar użytkownikaluk3Z

      Instrukcje (w tym INI-Editor) oraz wszelkie nowinki na stronie głównej projektu:
      http://thepit.ja-galaxy-forum.com/index ... 8&start=0&
      Jest tego sporo i zmiany są dość częste.

    • Avatar użytkownikaAziress

      Pobrałem tą wersję Gr_8950 ale nie mogę grać przy tworzeniu najemnika crash , przy odpaleniu melody crash , jakieś pomysły? Wersja na którą wrzucałem Ja 1.13 beta to Ja 2 1.12 gold edition eng .

    • Avatar użytkownikaAziress

      Pobrałem tą wersję Gr_8950 ale nie mogę grać przy tworzeniu najemnika crash , przy odpaleniu melody crash , jakieś pomysły? Wersja na którą wrzucałem Ja 1.13 beta to Ja 2 1.12 gold edition eng .

    • Avatar użytkownikaPoczat

      Mam to samo co Aziress przy tworzeniu IMP najemnika wywala do pulpitu.

    • Avatar użytkownikaMarcela

      Hej, nie mam pliku JA2 PL.exe, jest samo JA2, ale wywala błędy. Przy wersji ENG nie mam tego problemu.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Wczoraj zaktualizowaliśmy nową wersję, bo faktycznie jakimś trafem nie spakowały się polskie pliki. Zostało to wczoraj poprawione, zweryfikowane i działa. Plik exe ujednoliciliśmy do jednej nazwy ja2.exe. Proszę koniecznie dać znać, gdyby nadal były jakiekolwiek problemy.

    • Avatar użytkownikaMarcela

      Gra się uruchamia, dziękuję

    • Avatar użytkownikamagu1

      czy jest możliwość wyłączenia tej opcji, żeby wrogowie z pobliskich sectorów nie dołączali podczas walki? jeśli tak to proszę o podpowiedź jak to zmienić :)

    • Avatar użytkownikadarthtaurus

      Krótkie pytanie: czy wie ktoś może, czy jest możliwość połączenie obecnej wersji 9165 z pakietem JA2 1.13 + DBB IoV 929 + ITS + Arulco Revisited v1.41?

      Z góry wielkie dzięki!

    • Avatar użytkownikajuzek666

      Mam problemy z działaniem tej wersji moda. Przy wejściu p.k.m. w widok modułów dołączonych do broni jak kliknę w ADV wyskakuje mi poniższy błąd i wywala grę po wciśnięciu ESC(dzieje sie tak tylko dla broni z dołączonym do niej "Folding Stock":
      game_log:
      [38.7575] : ERROR : File : E:\Pobierane Pliki\JA2\EXE\Build\Standard Gaming

      Platform\vobject.cpp
      Line : 967
      Location : BltVideoObjectToBuffer
      Video object index is larger than the number of subimages

      vfs_log:
      [0.699944] : [Data\Polish.slf] - Error when opening file : 2
      [0.811294] : Could not open file : Data\Polish.slf
      [0.811485] :
      [0.81169] : ========== Tue Oct 5 08:39:36 2021 ==========
      File : E:\Pobierane Pliki\JA2\EXE\Build\ext\VFS\src\Core\vfs_file_raii.cpp
      Line : 54
      Location : vfs::COpenReadFile::COpenReadFile

      W wersji ENG tego moda nie mam takich problemów, wiec wnioskuję, że to pewnie coś z lokalizacją PL. Mod wgrywany na wersję GOG gry na Linuxie poprzez Lutris.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      @juzek666

      Dziękujemy za informacje. Po weryfikacji faktycznie może tak być, ponieważ instalując 1.13 PL na JA2 ENG, który nie ma pliku Polish.slf, w niektórych sytuacjach i tak może o niego poprosić. Zaktualizowaliśmy wszystkie wersje PL o ten plik. Powinno działać. Pozdrawiamy

    • Avatar użytkownikajuzek666

      @Starchris
      Jaka szybka reakcja. Biorę się w takim razie do ściągania. Dziękuję za Waszą pracę i pozdrawiam!

    • Avatar użytkownikaMatwiej

      pytanie... sprzęt: procek 2700x i RTX3060 zainstalowane na SSD. a mam jakoś1-2 FPS w grze, mysz także "skacze", podczas strzałów mam nawet 0,5fps. przed zmianą grafiki z GTX 950 oraz na starszej wersji (70XX) nie było tego problemu. sterowniki grafiki najnowsze. czy ja coś źle robię czy optymalizacja siadła. oraz nie działają mi "nowe" modele postaci.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      @Matwiej

      Wszystkie klasyczne wersje JA2 oraz modyfikacje oparte na nich, nie działają płynnie na najnowszych systemach oraz kartach graficznych. Jedyne co można zrobić, to nałożyć tę nakładkę https://jagged-alliance.pl/plik573/, ale niestety ona też w każdym wypadku nie działa.

      Co do nowych modeli, to jedyne co nam przychodzi do głowy, to brak aktywacji tej opcji. Zobacz środkowy obrazek w tym newsie https://jagged-alliance.pl/news865/drug ... uz-gotowa/ i sprawdź, czy masz tę opcję włączoną.

    • Avatar użytkownikaMatwiej

      @starchris
      zmiana GTX na RTX miała by tak potworne znaczenie że siadła wydajność podczas gdy na GTX była jeszcze ok?

    • Avatar użytkownikaMatwiej

      @starchris
      Plik573 naprawił ten błąd który się u mnie pojawił. dziękuję serdecznie

    • Avatar użytkownikaMatwiej

      BUG
      Nie nacieszyłem się długo. atak na drasen, oddział dociera i moment gdy powinno pojawić się okno (jeszcze w mapie taktycznej globalnej) rozstaw ręcznie/automatycznie.
      FIle :E:\pobierane Pliki\JA2\exe\build\standard gaming platform\vobject.cpp
      Line :967
      Function: BltVideoObjectToBuffer

      kombinowałem z rozdzielczościami poniżej opcji "6" w ja.ini(1280x768) zejść nie mogę bo rozmiar oddziału nie kompatybilny by sejw wczytać. natomiast "natywną" dla monitora jest 2560x1440

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Przede wszystkim spróbuj to samo wykonać na angielskiej wersji, bo nie raz było tak, że bug był po stronie tylko polskiej wersji i wtedy staraliśmy się jakoś wyłapać o co może chodzić.

    • Avatar użytkownikamatwiej

      @starchris
      bo wgraniu angielskiej nie było tego problemu.

    • Avatar użytkownikaTomo

      Witam gdy wbijam na sektor gdzie są wrogowie to wyskakuje to https://ibb.co/gtnBw1X

    • Avatar użytkownikaSAREN

      nie pokazuje mi kursora myszki jak zaczynam gre, wie ktoś jak to naprawić?

    • Avatar użytkownikaSAREN

      i ten sam błąd co kolega powyżej, przy ataku na pierwszą misje wywala błąd i koniec

    • Avatar użytkownikaPrzemek

      u mnie to samo.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Niestety dopóki nie wyjdzie nowa stabilna wersja 1.13, nie ma co liczyć na jakieś poprawki ze strony twórców, jeśli chodzi o inne wersje językowe. Trzeba się posiłkować angielska wersją.

    • Avatar użytkownikaMANY

      Siemanko. Zaraz po wyjściu z omerty napotkałem wrogów i wyskoczył mi taki oto błąd :
      " RUNTIME ERROR
      BitVideoObjectToBuffer
      Video object index is larger than the number of subimages "
      Po prostu wgrać angielską wersje?
      Jak temu zaradzić?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Witamy. Było to już zgłaszane również przez innych obcojęzycznych graczy z prośbą o naprawę, lecz raczej na chwilę obecną tak zostanie, gdyż nikt na chwilę obecną nie znalazł przyczyny tego buga,

      Wedle różnych informacji, ten błąd nie dotyczy tylko wersji PL i on jest powiązany z samymi mapami w stosunku do plików graficznych i ich implementacji w kodzie źródłowym. Co więcej podobno dotyczy tylko konkretnego sektora z konkretnym zestawem grafik. Zawsze są to okolice Drassen, gdzie stacjonuje duża ilość wrogów. Potem ponoć już wszystko działa dobrze. Daj znać w którym to sektorze napotkałeś ten błąd.

      Na forach pisali, że próbują do skutku wchodzić w ten sektor aż wejdą. Inni z kolei pisali, że przed wejściem do sektora robią save'a, restartują grę i to też pomaga. Jeszcze inni próbują ten błąd ominąć na innej wersji językowej, a potem wracają do poprzedniej wersji już z nowym save'em i podobno to też działa. Niektórzy nawet nie wchodzą do tych sektorów i je omijają i grają dalej.

    • Avatar użytkownikaMANY

      A takie pytanie zupełnie z innej beczki, mam wrazenie że samoobrona jest totalnie bezużyteczna, a pamiętam że jak grałem w samą podstawke gry to coś robili. Teraz jak wróg zaatakuje to sie prawie nie ruszają. Też macie taki problem?

    • Avatar użytkownikaMany

      Wyskakują mi takie komendy podczas tur milicji :
      AI_ACTION_SEEK_OPPONENT DATA 0
      AI_ACTION_RANDOM_PATROL DATA 0
      I milicja stoi w miejscu :d

    • Avatar użytkownikaSAREN

      i dalej zabugowany początek gry :( zaraz po omercie w pierwszej walce w buszu wywala do pulpitu zanim sie wejdzie do sectora z przeciwnikami, i wszystkie sectory z przeciwnikami jakie sie napotka na drodze to to samo, wywala do pulpitu, a kurde już miałem nadzieje że ta wersja z lipca bedzie lepsza niż poprzednia wielkie szkoda bo beta ma potencjał jak nigdy , no cóż pozostaje poczekać aż coś sie w tej materi zmieni.

    • Avatar użytkownikaFiszik

      Mam taki problem, gra odpala w oknie ale gdy w ini editor ustawie full screen, pojawia się ekran startowy i po chwili gra się zamyka. Ma ktoś na to jakieś rozwiązanie? Z góry dzięki

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Weryfikowaliśmy kompilację i u nas pełny ekran działa poprawnie. Spróbuj poinstalować wszystko jeszcze raz lub spróbuj to obejść i gdy uruchomisz grę w oknie, wciśnij kombinację ALT+ENTER, która przełącza obraz z okna na full screen.

    • Avatar użytkownikaFiszik

      Cała gra przeinstalowania, wgrany patch na nowo i dalej to samo. Gra śmiga w oknie, ALT + ENTER nie przynosi żadnego rezultatu. Na full screen gra się dpala, pokazuje się pierwsze okno startowe i po chwili samoistnie się zamyka. Jak ktoś będzie miał jakieś pomysły proszę o rady, kombinowałem ze zgodnością, kolorami, różnymi rozdzielczościami i dalej nic. Dodatkowo mam pytanie, gdzie można zmienić ilość posiadanych pieniędzy na rozpoczęcie gry?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Startowe pieniądze są w "Data-1.13 / TableData / DifficultySettings.xml"

    • Avatar użytkownikamatwiej40

      Czołem, u was też problem jest że mimo użycia łatek w kompilacji w stylu wine3d itd.
      1) gra ma takie spadki fps w szczególności gdy leci pocisk że głowa mała...
      2) mysz cały czas skacze i brak jej płynności.
      3) jak grasz i nie daj boże zminimalizujesz grę lub coś takiego, to jak chcesz wrócić go gry to mysz już nie zostanie przechwycona.
      Kiedyś z tym nie miałem problemów jednak zmieniło się kilka rzeczy.
      - Mam drugi monitor i mam teraz 2x po 27"2560x1440
      - czysto zainstalowany windows 10 (wcześniej był też 10 ale zupgradowany z 7ki)
      - nową grafikę, RTX zamiast GTXa 950.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Witaj. Wszystko wskazuje na lagi spowodowane wersją systemu. Próbowałeś może tej nakładki?

      https://jagged-alliance.pl/plik573/

    • Avatar użytkownikamatwiej40

      Nie rozumiem tego, te pliki wrzucałem już z katologu znajdujące się w tej kompilacji. Jednak okazuje się że jak na razie pliki z linku pomogły a nie te z obecnej tutaj kompilacji.

    • Avatar użytkownikaSAREN

      instaluje właśnie wersje z listopada.... zobaczymy czy ten błąd zaraz po omercie znowu istnieje, mam nadzieje że jużtym razem go nie bedzie, pozdrawiam koneserów JA2 :)

    • Avatar użytkownikaSAREN

      i wersia z listopada jest taka sama jak dwie wcześniejsze, po wyjściu z omerty po napotkaniu wrogów sie wiesza, na pierwszej walce , szkoooooda

    • Avatar użytkownikaKulagos

      Mam ten sam problem, na starszych wersjach tego nie było

    • Avatar użytkownikaPcplayer

      Ten błąd podczas walki po za Omerta można ominąć podmieniając plik ja2.exe z wersji angielskiej moda.

    • Avatar użytkownikaKulagos

      Działa, dzięki

    • Avatar użytkownikaSAREN

      DZIAŁA!! NARESZCIE !! DZIĘKI

    • Avatar użytkownikaSAREN

      no i wszystko fajnie pograłem troche w tą nową wersje beta zdobyłem drasnen i po zdobyciu kopalni wszystko spoko, ale jak wróg odbił mi sektor z kopalnią i ja go odbiłem po chwili z powrotem to kopalnia potem juz nie daje kasy i znowu jakiś to jest błąd czy coś, bo nie zdobęde już nic więcej bez tej kasy z drasnen, szkooooda.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Znaleziono w końcu błąd z walkami poza Omertą. Trzeba z katalogu "DATA \ INTERFACE \" skopiować plik o nazwie "PREBATTLEPANEL.STI" i wkleić go do folderu "DATA \ POLISH", a następnie zmienić mu nazwę na "PREBATTLEPANEL_POLISH.sti", a stary usunąć lub zmienić mu nazwę. To ten plik "PREBATTLEPANEL_POLISH.sti" był cały czas uszkodzony i powodował ten błąd. Poprawiona wersja pojawi się później.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Poprawiona wersja jest już w dziale Download

    • Avatar użytkownikaRogerro

      Błąd 404 przy próbie pobrania

    • Avatar użytkownikaIvaan

      nie działa multiplayer ; nie ma nowego systemu celowania :( ktoś wie w jakiej wersji były te dwie funkcjie

    • Avatar użytkownikastormrider303

      Hejka. Ściągnłem i testuję.... Super!... Nowe miasta, nowa mapa. Możliwość rekrutacji członków skladu spotkanych w sektorach. Super sprawa stworzenia 11 szt. własnych IMP...
      Ciekawie rozwiązana kwestia lądowania w Omercie od razu trafiamy w sam środek walki a wydostanie się z Omerty wymaga przeprowadzenia sporej ilości walk zanim dotrzemy do któregoś z miast. Moim zdaniem chyba najlepszy stabilny i najbardziej rozbudowany mod. Nie ma problemu z bugiem Pablo. Sklep Bobby Raya tez działa i dostarcza zamówienia( oczywiście trzeba miec loyal 50% :) ) Duuża ilość sprzętu nowego i ciekawych rozwiązań. Polecam zagrać. Oczywićie poinformuję jak wyjdzie jakiś kwiatek ;)
      pozdro

    • Avatar użytkownikaLoczeq

      Witam! Mam polską wersję ja2(wildfire też), jak moduje za pomocą tej paczki, część jest po angielsku, część po polsku?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Spolszczanie zostało wstrzymane gdzieś pomiędzy wersją 4870 a 7609 i niestety wszystkie nowości techniczne od tamtego momentu są po angielsku, a reszta po polsku.

    • Avatar użytkownikaSAREN

      Ten nowy mod jest zajefajny, ale jest jedno ale.. jak w cambri daje leczyc z 10 osbób do szpitala to wyskakuje "zegareczek" i gra już potem nie działa... zostaje ten zegareczek i nic sie potem nie dzieje troche szkoda. a tak to działa zajebiscie. pozdro dla koneserów :)

    • Avatar użytkownikaSAREN

      mam jeszcze jedno pytanie jak przebazowac helikopter do estoni ? bo nie ma paliwka wystarczajaco zeby tam doleciec nawet w pelni zatankowany a wiem ze kiedys sie dało to zrobic

    • Avatar użytkownikaSAREN

      mam jeszcze jedno pytanie jak przebazowac helikopter do estoni ? bo nie ma paliwka wystarczajaco zeby tam doleciec nawet w pelni zatankowany a wiem ze kiedys sie dało to zrobic

    • Avatar użytkownikaPrz3mo

      Pomocy. Wywala do pulpitu podczas tworzenia postaci imp. Z kupionymi najemnikami działa bez zarzutu.

    • Avatar użytkownikazzz

      podczas spotkania Hamusa z lodziarka zamiast lodziarki stoi cywil tak podpisany (sprzwdzalem w map edit i faktycznie zamiast lodziarki jest ludzik!) mozna do niego "wsiasc" symbol kierownicy - i jechac ale tak jakby z buta z sektora do sektora heh




    Nick: