Hired Guns: The Jagged Edge - Wywiady »

Wywiad z Maksem Tuminem (GameZone)



Wywiad przeprowadził: Michael Lafferty
Źródło: GameZone
Tłumaczenie: Len i Rafadan
Za pomoc podziękowania dla: Kijka, Snicka i ThomassaD





"...staraliśmy się zrobić to co najlepsze dla rozszerzenia taktycznych możliwości bez przerabiania oryginału."

Zachodnie wybrzeże Afryki i naród rządzony twardą ręką dyktatora. A co to byłaby za dyktatura bez tych, którzy przeciwstawiają się jej, starają się ze wszystkich sił utrudnić jej większy ucisk ludu?

Właśnie taka sytuacja przedstawiona jest w Jagged Alliance 3D, najnowszej produkcji Mist Land i Game Factory Interactive na komputery klasy PC. To następna cześć znakomitego cyklu, którego początek datowany jest na rok 1995. Do tej pory liczy on sobie sześć oficjalnych części - począwszy od Jagged Alliance 1, na wydanym w marcu 2004 roku Wildfire kończąc. Teraz JA3D jest już w końcowej fazie produkcji i ma wielką szansę na przebicie sukcesu swoich poprzedników.

Jak? Cóż, GameZone.com chcąc poznać odpowiedź zwróciło się do Maxa Tumina, kierownika projektu Jagged Alliance 3D.


Gra stała się tematem wielu pogłosek które oczywiście okazały się nieprawdziwe. Czy było ciężko pracować nad grą, która stała się przedmiotem tak wielu spekulacji i domysłów, bądź zachęcić do tworzenia gry, która spełniałaby to co było mówione?

Wcale nie. Nasza praca polegała na stworzeniu gry która definitywnie zadowoli większość wyrafinowanych graczy ale nie biorących udziału w dyskusjach i spekulacjach. Więc mamy plan i trzymamy się go ignorując całe zamieszanie.


Zapewniasz nas, że ten tytuł tchnie nowe życie w serię Jagged Alliance. Tak?

Przede wszystkim to będzie zupełnie nowa gra serii. Po drugie, będzie w pełnym 3D. To otwiera dodatkowe taktyczne możliwości dla gracza i AI. A struktura gry będzie otwarta i przyjazna dla modyfikacji w przeciwieństwie do JA2. Gracze będą mieli możliwość dodawania nowych broni, pancerzy, itp. oraz zmieniania misji a nawet kampanii.


Jak sądzisz, czy zwracając uwagę na aktualną ilość strategii na rynku, gatunek ten zostanie dostrzeżony przez graczy, biorąc pod uwagę ich wymagania?

Tak, myślimy, że pójdzie tą drogą - być może powoli, ale stabilnie. Odnośnie Jagged Alliance 3D, staram się odnaleźć optymalne rozwiązania dla rozgrywki co zadowoli starych fanów, nowicjuszy i fanów strategicznych gier taktycznych.


Opowiedz nam trochę o silniku graficznym gry, jakie są jego możliwości prezentacji wizualnej gry?

Silnik wzięliśmy z naszej gry - Alfa: Antiterror, turowej strategii i dodaliśmy nowe cechy: interaktywne środowisko, wsparcie nowoczesnych jednostek cieniowania, nowy wygląd efektów specjalnych, poprawiony system rag-doll (efekt szmacianej lalki). Silnik zapewnia duże wielopoziomowe sektory (200x200m). Budynki i najróżniejsze przedmioty mogą zostać zniszczone. Od eksplozji upadają drzewa. Uwzględniono realistyczną balistykę oraz realistyczną fizykę materiałów. Dostaniesz nowy Jagged Alliance o jakim śniłeś.


Czy sposób gry w tym tytule będzie diametralnie różnił się od mechaniki zastosowanej w poprzednich częściach serii? Czy może postawiliście na wypróbowaną już mechanikę znaną z poprzednich części JA?

Użyliśmy oryginalnej mechaniki z JA1-2 zaplanowanej przez Strategy First. Sądzimy, że system walki znany z poprzednich części jest prawie doskonały (podziękowania dla naszych poprzedników). Staramy się więc rozwijać nowe możliwości taktyczne, uważając jednocześnie by nie zepsuć tego, co jest już dobre.


Zdradź nam trochę więcej na temat fabuły gry.

Na potrzeby gry stworzyliśmy całkiem nowe, fikcyjne państwo w Zachodniej Afryce.
"Pewnego razu była sobie przyjazna dla obywateli demokracja, rządzona przez miłego prezydenta. Ale przewagą ledwie 1% przegrał on wybory na rzecz swojego brata. Niestety, brat był zły. Zaczął zachowywać się jak dyktator i rozpoczął nagonkę na własnego brata, który został tym samym zmuszony do emigracji. Minęło sześć lat. Były prezydent skontaktował się z Graczem prosząc go o pomoc w przywróceniu w swoim kraju demokracji. Jemu samemu nie udało się uzyskać pomocy na arenie międzynarodowej, gdyż wszędzie myślano, że jest zazdrosny o zwycięstwo brata i po prostu nie umie przegrywać. Zdecydował się więc na radykalniejsze środki. Jednak zadaniem Gracza nie będzie tylko samo zlikwidowanie dyktatora, o nie, to nie wystarczy, ponieważ został on wybrany w wolnych wyborach jako reprezentant ludu, a międzynarodowa opinia publiczna to widziała. A więc musi być jakiś inny sposób."


Jak gra prezentuje się od strony audio?

Audio wzbogaca atmosferę gry. Dobra muzyka i dobre efekty dźwiękowe mogą zrobić o wiele więcej niż efekty wizualne. W naszych grach audio zawsze było traktowane bardzo poważnie. Tak samo jest z JA3D.

Oryginalną ścieżkę dźwiękową tworzy Alexander Shukaev - nasz stary, dobry przyjaciel i dobrze znany rosyjski kompozytor. Już wcześniej komponował muzykę do naszych gier. Muzyka w JA3D będzie oparta na miejscowych afrykańskich melodiach w nowoczesnej elektronicznej adaptacji.


Czy gra będzie oferowała tryb multiplayer?

Nie, multiplayer nie został przewidziany dla JA3D przez Strategy First.
Autor: Len, 2 komentarze · 7789 czytań
Komentarze (2)
  • Avatar użytkownikaFireox

    Nawet fajna ta fabuła :D
    Szkoda że nie powiedział dokładnej daty :P
    Kurde już nie moge sie doczekac :)

  • Avatar użytkownikanemrod

    Fajna fabula?
    Wtornosc, wtornosc i jeszcze raz wtornosc, ale niby z jakas niespodzianka. Ale mimo tego oczywiscie czekam i tez zaluje ze zadnych namiarow na date premiery nie dali:no:
    Co nie zmienia faktu ze oryginala bede zamawial jak tylko sie pokaze:)




Nick: