Postacie z Wildfire » Najmenicy AIM w Jagged Alliance 2 Wildfire

Barry Unger
 
Barry Unger Zdrowie82 Doświadczenie02
Zwinność72 Um. Strzeleckie70
Zręczność87 Zn. Mechaniki46
Siła80 Zn.mat. wybuchowych88
Um.dowodzenia29 Wiedza medyczna18
Inteligencja91   

Umiejętności:

Elektronika, otwieranie zamków

Barry niezbyt dobrze strzela – być może dlatego, że zdecydowanie woli swoich przeciwników wysadzać... a trzeba mu przyznać, że jest w tym wyjątkowo skuteczny, a do tego piekielnie inteligentny. Jego zdrowie i zręczność stoją na wysokim poziomie, można dać mu do ręki wytrych, a gdyby sobie z nim jednak nie poradził... cóż, kto jak kto, ale ten wybuchowy Węgier na pewno w plecaku ma dodatkową kostkę trotylu... Niestety Unger nie przejawia zbyt wielkiej radości na widok wody, a pluskanie się w jeziorku nie należy do jego ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu.
Sympatie: RedWrogowie: Brak



Bobby "Steroid" Gontarski
 
Bobby "Steroid" Gontarski Zdrowie99 Doświadczenie01
Zwinność56 Um. Strzeleckie89
Zręczność48 Zn. Mechaniki76
Siła97 Zn.mat. wybuchowych23
Um.dowodzenia09 Wiedza medyczna16
Inteligencja62   

Umiejętności:

Elektronika, otwieranie zamków

Zrób tak: wyobraź sobie Arnolda, wsadź go do wozu strażackiego w Warszawie, a w kieszeni niech trzyma wytrych. Aha, nie zapomnij o niezbyt wysokiej inteligencji i braku polskiego akcentu. Właśnie otrzymałeś jedynego polskiego najemnika w grze. Sprawnie radzi sobie z włamywaniem się do domów, choć początkowo jego znajomość mechaniki nie zachwyca, a zręczność wręcz odrzuca. Warto go wziąć z czterech powodów: jest Polakiem, jest tani, mimo wszystko w walce sobie nieźle radzi i ma chole... znaczy, bardzo dużo punktów zdrowia, co umożliwia mu długie stanie w pierwszym rzędzie.
Sympatie: GrizzlyWrogowie: Ivan, Igor



Carl "Reaper" Sheppards
 
Carl "Reaper" Sheppards Zdrowie81 Doświadczenie06
Zwinność92 Um. Strzeleckie97
Zręczność92 Zn. Mechaniki38
Siła79 Zn.mat. wybuchowych52
Um.dowodzenia46 Wiedza medyczna24
Inteligencja81   

Umiejętności:

Skradanie, snajperstwo

Sheppards to jeden z tych najemników, o których fani serii powiedzieli już chyba wszystko. Ze względu na swój charakter i zimny profesjonalizm przez jednych uważany za psychopatycznego zabójcę, przez innych zaś za wzór najemnika, który po prostu kocha to, co robi i robi to z pasją. Mimo tych sporów jedno jest pewne – jeśli szukasz wyśmienitego snajpera, który w wypadku potrzeby potrafi się nieco posklejać do kupy, to Sheppards jest właśnie tym, kogo potrzebujesz.
Sympatie: BrakWrogowie: Numb



Charlene "Raven" Higgens
 
Charlene "Raven" Higgens Zdrowie85 Doświadczenie02
Zwinność76 Um. Strzeleckie94
Zręczność92 Zn. Mechaniki08
Siła68 Zn.mat. wybuchowych22
Um.dowodzenia31 Wiedza medyczna22
Inteligencja79   

Umiejętności:

Broń automatyczna, operacje nocne

Uwaga, uwaga! Przed państwem dwukrotna zdobywczyni Pucharu dla Najlepszego Najemnika przyznawanego przez forumowiczów na Jagged Alliance Center. "Raven" należy do wąskiego grona najemników lubianych prawie przez wszystkich graczy, nic nie można zarzucić jej charakterowi, a na polu walki jest wręcz niesamowita. Choć początkowo posiada dość niskie doświadczenie to, ze względu na bardzo wysoką skuteczność swoich strzałów, szybko zdobywa kolejne poziomy. Warto szkolić ją w dziedzinie materiałów wybuchowych oraz medycynie. Obowiązkowy członek oddziału na każdym etapie gry, zwłaszcza na starcie (ze względu na niską cenę).
Sympatie: Raider, SpiderWrogowie: Brak



Cynthia "Fox" Guzzman
 
Cynthia "Fox" Guzzman Zdrowie77 Doświadczenie02
Zwinność85 Um. Strzeleckie69
Zręczność100 Zn. Mechaniki08
Siła55 Zn.mat. wybuchowych08
Um.dowodzenia21 Wiedza medyczna70
Inteligencja76   

Umiejętności:

Oburęczność, szkolenie

Kojarzysz taki magazyn jak "Playboy"? No... to tam by się nadawała... Niby wysoko medycyna, ale... ah, następny, proszę!
Sympatie: GrizzlyWrogowie: Steroid, Haywire



Daniel Quinten
 
Daniel Quinten Zdrowie99 Doświadczenie03
Zwinność76 Um. Strzeleckie72
Zręczność88 Zn. Mechaniki22
Siła82 Zn.mat. wybuchowych08
Um.dowodzenia24 Wiedza medyczna68
Inteligencja91   

Umiejętności:

Oburęczność

Danny to typ samotnika a zarazem bardzo aktywna fizycznie osoba - uprawia wspinaczkę i spadochroniarstwo. Poza tym pan Quinten jest bardzo odważny czego dowiódł ratując życie koledze w Iraku podczas Pustynej Burzy. W naszym oddziale znajdzie miejsce jako medyk ale z czasem może się to zmienić, ponieważ jest bardzo inteligentny i szybko się uczy. Pomino iż jest doktorem, nie zna się na medycynie w takim stopniu jak choćby pani Spider. Na uwagę zasługuje za to jego siła.
Sympatie: BrakWrogowie: Bubba, Steroid



Donna "Spider" Houston
 
Donna "Spider" Houston Zdrowie81 Doświadczenie01
Zwinność56 Um. Strzeleckie68
Zręczność76 Zn. Mechaniki08
Siła68 Zn.mat. wybuchowych14
Um.dowodzenia16 Wiedza medyczna92
Inteligencja90   

Umiejętności:

Operacje nocne, skradanie

Lubiana przez wielu facetów w Organizacji... ciekawe dlaczego? Na pewno nie ze względu na umiejętności walki... Pewnie lubią jak się nimi pani doktor Houston zajmuje, gdy dostaną kulkę... Jeden z najlepszych lekarzy w grze, ale nic poza tym. Niskie strzelectwo, prawie nie ma pojęcia zarówno w dziedzinie materiałów wybuchowych jak i mechaniki mechaniki. Gdy doliczymy do tego brak praktycznie jakiegokolwiek doświadczenia szybko stwierdzimy, że nie warto jej werbować. Niby powinna się szybko uczyć, bo inteligentna to ona jest, ale nigdy nie udało mi się z nią wytrzymać tak długo, aby przekonać się czy sprawdza się to w praktyce.
Sympatie: Vicki, Static, RavenWrogowie: Buns



Dr. Laura Colin
 
Dr. Laura Colin Zdrowie78 Doświadczenie05
Zwinność67 Um. Strzeleckie82
Zręczność85 Zn. Mechaniki33
Siła70 Zn.mat. wybuchowych53
Um.dowodzenia37 Wiedza medyczna57
Inteligencja87   

Umiejętności:

Broń automatyczna, skradanie

Uwaga! Laura to kolejna osoba, znajdujący się na liście zaraz za Lynxem, do odstrzału... przynajmniej według Buzz. Colin została najemnikiem dzięki Rudolfowi Steigerowi i właśnie jemu zawdzięcza swój sukces. Jest dosyć doświadczona i bardzo inteligentna zaś we wszelkich innych cechach dosyć przeciętna. Szybko się uczy więc można wytrenować ją na dobrego najemnika, tylko czy cena nie stanowi muru nie do przebycia?
Sympatie: Rudolf, MonkWrogowie: Buzz, Fox



Dr. Michael Dawson
 
Dr. Michael Dawson Zdrowie72 Doświadczenie01
Zwinność62 Um. Strzeleckie66
Zręczność78 Zn. Mechaniki14
Siła76 Zn.mat. wybuchowych12
Um.dowodzenia04 Wiedza medyczna76
Inteligencja94   

Umiejętności:

Broń biała, szkolenie

Bardzo wysoka inteligencja i umiejętności medyczne czynią z niego wyśmienitego, szybko uczącego się lekarza, jednak to wszystko, co MD może nam zaoferować. Oczywiście zawsze można liczyć jeszcze na odrobinę zarozumialstwa, ale szeregowy członek bractwa kurkowego strzela lepiej od pana Dawsona. Osobiście uważam, że, mimo wszystko, lekarzy lepiej szkolić niż wynajmować, więc odradzam podpisanie kontraktu z tym człowiekiem – tym bardziej, że nawet stosunkowo proste ładunki wybuchowe wykryje dopiero po ekspozji.
Sympatie: DannyWrogowie: Brak



Dr Q. Huaong
 
Dr Q. Huaong Zdrowie88 Doświadczenie03
Zwinność92 Um. Strzeleckie76
Zręczność81 Zn. Mechaniki24
Siła78 Zn.mat. wybuchowych20
Um.dowodzenia26 Wiedza medyczna64
Inteligencja92   

Umiejętności:

Operacje nocne, sztuki walki

Dosyć mierny z niego lekarz, równie kiepski strzelec. Tak w skrócie można scharakteryzować Huanga. Oczywiście, w teorii można go podszkolić, bo jego wysoka inteligencja na to pozwala, ale nie ma to większego sensu, kiedy można wziąć innych najemników, którzy może początkowo mają mniej punktów medycyny, ale więcej celności. Zasada prosta – jeśli Ty pierwszy zabijesz przeciwnika, to nie będziesz potrzebował lekarza, a Dr Q. może mieć problemy ze skuteczną eliminacją wrogów. Moim zdaniem warto brać go tylko w ostateczności.
Sympatie: VickiWrogowie: Brak



Earl "Magic" Walker
 
Earl "Magic" Walker Zdrowie95 Doświadczenie05
Zwinność99 Um. Strzeleckie94
Zręczność98 Zn. Mechaniki78
Siła92 Zn.mat. wybuchowych48
Um.dowodzenia38 Wiedza medyczna08
Inteligencja80   

Umiejętności:

Otwieranie zamków, skradanie

W Wildfire Magic nie jest już tak dobrym najemnikiem, jak to miało miejsce w zwykłym. Utracił sporo ze swoich umiejętności w dziedznie mechaniki i drzwi już się przed nim same nie otwierają. Jego wiedza medyczna to teraz istne minimum do wykorzystania tylko w ekstremalnych sytuacjach. Znacznie lepiej wygląda sprawa wykrywania i rozbrajania pułapek - teraz Earl może zauważyć minę zanim ta wybuchnie mu pod nogami. Oczywiście nadal jest to jeden z najbardziej zręcznych oraz zwinnych anjemników co czyni go cichego zabójcę. Magic ma także wręcz końskie zdrowie - nawet w wypadku kilku postrzałów jest w stanie walczyć.
Sympatie: Ice, BloodWrogowie: Buns, Bubba



Edgar "Nails" Smorth
 
Edgar "Nails" Smorth Zdrowie72 Doświadczenie04
Zwinność60 Um. Strzeleckie84
Zręczność88 Zn. Mechaniki63
Siła90 Zn.mat. wybuchowych78
Um.dowodzenia24 Wiedza medyczna07
Inteligencja79   

Umiejętności:

Otwieranie zamków

Jeśli nie chcesz oberwać to nie próbuj ściągnąć mu jego skórzanej kurtki. Ten harley'owiec jest do niej niezwykle przywiązany i nie przejawia ochoty zamiany jej na kamizelkę kuloodporną, co w kraju takim, jakim jest Arulco może szybko zaprowadzić go sześć stóp pod ziemię... "Nails" wyhodował sobie całkiem ładny "mięsień piwny", który skutecznie obniża jego sprawność fizyczną. Całkiem nieźle zna się na ładunkach wybuchowych i mechanice, więc na początku może spełniać rolę sapera-mechanika, który z bronią palną radzi sobie całkiem dobrze.
Sympatie: Fox, BullWrogowie: Biff



Ernie "Red" Spragg
 
Ernie "Red" Spragg Zdrowie68 Doświadczenie04
Zwinność66 Um. Strzeleckie78
Zręczność81 Zn. Mechaniki34
Siła69 Zn.mat. wybuchowych99
Um.dowodzenia21 Wiedza medyczna18
Inteligencja79   

Umiejętności:

Elektronika, szkolenie

Ten Szkot świetnie radzi sobie z rozbrajaniem bomb, a czasami również... graczy... Jego, pełne paniki, teksty naprawdę potrafią "rozbroić" człowieka. Na szczęście rzadko bywa tak groźnie jak uważa Spragg. Niestety ma mało punktów zdrowia, zwinności i siły, a wysoką celnością nie grzeszy. Warto go wziąć ze względu niską cenę, niezłe doświadczenie i charakter. Jeśli jednak w oddziale mamy "Buns" nawet nie próbujmy zwerbować Spragga.
Sympatie: BrakWrogowie: Buns



Fidel Dahan
 
Fidel Dahan Zdrowie88 Doświadczenie04
Zwinność86 Um. Strzeleckie87
Zręczność82 Zn. Mechaniki39
Siła83 Zn.mat. wybuchowych97
Um.dowodzenia12 Wiedza medyczna18
Inteligencja78   

Umiejętności:

Walka wręcz

Na Metavirze, gdy upatrzył sobie cel, nie chciał ruszyć się z miejsca dopóki go nie posłał do piachu. W Arulco upodobał sobie otwieranie ognia ciągłego bez rozkazu, a niewiele jest rzeczy wkurzających bardziej niż wyprucie całego magazynka w najmniej sprzyjającym momencie. Pomijając tą negatywną cechę Fidel w walce sprawdza się bardzo dobrze, jest tez jednym z najlepszych saperów w grze. Mimo jego napadów szału można polubić tego najemnika, zwłaszcza, że nie jest drogi.
Sympatie: Razor, HaywireWrogowie: Flo



Graziella "Grace" Girelli
 
Graziella "Grace" Girelli Zdrowie78 Doświadczenie02
Zwinność76 Um. Strzeleckie69
Zręczność77 Zn. Mechaniki22
Siła67 Zn.mat. wybuchowych16
Um.dowodzenia62 Wiedza medyczna26
Inteligencja82   

Umiejętności:

Operacje nocne, szkolenie

Pani Firelli... tfu! Pani Girelli to typowy przykład przeciętnego najemnika. Wyróżnia się praktycznie tylko jednym jedynym atutem - całkiem wysoką inteligencją. Czy wystarcza to jednak do uiszczenia dosyć sowitej zapłaty za wynajęcie najemniczki z włoskim temperamentem? Zdecydujcie sami.
Sympatie: BrainWrogowie: Red, Numb, Meltdown



Helmut Grunter
 
Helmut Grunter Zdrowie82 Doświadczenie03
Zwinność79 Um. Strzeleckie78
Zręczność76 Zn. Mechaniki42
Siła71 Zn.mat. wybuchowych28
Um.dowodzenia21 Wiedza medyczna16
Inteligencja72   

Umiejętności:

Broń ciężka, operacje nocne

Niespecjalnie polecam tego niemieckiego gentelmana, należy raczej do klasy "poniżej przeciętnej" – nie ma nic czym mógłby zachwycić, z wyjątkiem niskiej ceny oczywiście... Sprawnie posługuje się bronią ciężką, jest też wyszkolony w operacjach nocnych, jednak bez solidnego treningu nie wyciśniemy z niego zbyt wiele.
Sympatie: Ivan, BunsWrogowie: Brak



Henning von Branitz
 
Henning von Branitz Zdrowie79 Doświadczenie07
Zwinność86 Um. Strzeleckie92
Zręczność82 Zn. Mechaniki32
Siła78 Zn.mat. wybuchowych42
Um.dowodzenia76 Wiedza medyczna28
Inteligencja96   

Umiejętności:

Broń automatyczna, broń ciężka

Nie jest to co prawda dotychczasowa gwiazda AIM, jaką był Gus Tarballs, ale Henning to dobry najemnik. Odsłużył w armii NRD kupę czasu dzięki czemu zdobył sporo doświadczenia, następnie został najemnikiem i wykonywał różne zlecenia. Naprawdę dobrze strzela, jest zręczny i zwinny. Nie jest to z pewnością dobry mechanik, medyk czy saper ale dzięki bardzo wysokiej inteligencji niesamowicie szybko nadrabia wszelkie straty. Nie przepada za Thorem.
Sympatie: Rudolf, LauraWrogowie: Thor, Numb



Ice Williams
 
Ice Williams Zdrowie90 Doświadczenie04
Zwinność78 Um. Strzeleckie86
Zręczność87 Zn. Mechaniki27
Siła84 Zn.mat. wybuchowych26
Um.dowodzenia63 Wiedza medyczna22
Inteligencja78   

Umiejętności:

Broń automatyczna, szkolenie

Człowiek z Lodu... Ice to bardzo dobry wybór na początek rozgrywki, gdy mamy mało kasy, a potrzeba dobrego najemnika. Zdrowy, całkiem zwinny, zręczny, z "dobrym" okiem ma jednak pewne wady – wiedza medyczna, znajomość materiałów wybuchowych oraz mechaniki pozostawiają nieco do życzenia. Na szczęście żadna z tych cech nie jest mu całkowicie nieznana a poza tym Williams szybko się uczy, więc można nadrobić te braki w trakcie gry. Dzięki temu Ice może być podstawą grupy uderzeniowej od początku, aż do samego końca.
Sympatie: Magic, Grizzly, BloodWrogowie: Bubba



Igor Dolvich
 
Igor Dolvich Zdrowie92 Doświadczenie03
Zwinność89 Um. Strzeleckie83
Zręczność78 Zn. Mechaniki27
Siła82 Zn.mat. wybuchowych26
Um.dowodzenia34 Wiedza medyczna17
Inteligencja83   

Umiejętności:

Skradanie

Wszyscy znają Ivana - teraz czas poznać jego bratanka... albo siostrzeńca... zresztą, co za różnica? Na razie nie jest równie zabójczy co jego wujek, jednak najemnik ten ma przed sobą świetlaną przyszłość. Nie brakuje mu już podstawowego doświadczenia bojowego, wypada za to podszkolić go nieco w strzelaniu, jednak z całkiem wysoką inteligencją Igora nie będzie to zbyt trudne zadanie. Warto zwrócić uwagę na przyzwoite wskaźniki zdrowia, zwinności oraz siły. Jeśli nie masz w oddziale Gontarskiego, a potrzebujesz taniego i dobrego żołdaka, najęcie Igora może okazać się słuszną decyzją.
Sympatie: Ivan, GruntyWrogowie: Brak



Ivan Dolvich
 
Ivan Dolvich Zdrowie92 Doświadczenie04
Zwinność88 Um. Strzeleckie92
Zręczność90 Zn. Mechaniki23
Siła83 Zn.mat. wybuchowych55
Um.dowodzenia35 Wiedza medyczna13
Inteligencja79   

Umiejętności:

Broń automatyczna, broń ciężka

Гаварите по русский? Нет? Mówicie po rosyjsku? Nie? No to możecie żałować, bo najemnik ten co jakiś czas lubi odezwać się w swoim rodzimym języku. Możecie się jednak pocieszyć – od czasów Metaviry, kiedy nie znał angielskiego ani trochę, zrobił olbrzymie postępy i cyrylicy zbyt często na Wasze szczęście na ekranie nie pooglądacie. Najkrócej można go określić mianem niezwykle sprawnego strzelca, bo zarówno cechy fizyczne jak i celność stoją u niego na dosyć wysokim poziomie. Niestety nienawidzony jest przez naszego rodaka, więc wszyscy, którzy nie rozstają się z Gontarskim będą musieli zrezygnować z usług Rosjanina.
Sympatie: Igor, GruntyWrogowie: Bubba



Janno "Brain" Allik
 
Janno "Brain" Allik Zdrowie94 Doświadczenie03
Zwinność82 Um. Strzeleckie78
Zręczność79 Zn. Mechaniki76
Siła94 Zn.mat. wybuchowych43
Um.dowodzenia38 Wiedza medyczna28
Inteligencja88   

Umiejętności:

Broń ciężka, otwieranie zamków

Oddany przyjaciel Scream'a. Brain jest zresztą do Vilde bardzo podobny - ich statystyki prawie się pokrywają (co jest wadą, najemnicy nie uzupełniają się). Janno jest bardzo silny i inteligenty. Jego usługi nie kosztują zbyt wiele.
Sympatie: Scream, GraceWrogowie: Sidney



J.P. "La Malice" Viau
 
J.P. "La Malice" Viau Zdrowie83 Doświadczenie03
Zwinność81 Um. Strzeleckie76
Zręczność97 Zn. Mechaniki14
Siła89 Zn.mat. wybuchowych16
Um.dowodzenia13 Wiedza medyczna04
Inteligencja55   

Umiejętności:

Broń biała, walka wręcz

Dobrze, że chociaż strzela w miarę przeciętnie... Najemnik, którego werbunek może okazać się stratą pieniędzy... chyba, że potrzebujemy tragarza potrafiącego się w miarę skutecznie bronić. Ze względu na niską inteligencję nauczenie go czegokolwiek trwa wieki. Żeby chociaż miał dobre odzywki, albo ciekawy charakter... a on... on po prostu jest... Najlepiej od razu omińcie...
Sympatie: Fox, Spider, MeltdownWrogowie: Brak



John "Bull" Peters
 
John "Bull" Peters Zdrowie96 Doświadczenie02
Zwinność59 Um. Strzeleckie72
Zręczność44 Zn. Mechaniki25
Siła98 Zn.mat. wybuchowych17
Um.dowodzenia32 Wiedza medyczna06
Inteligencja64   

Umiejętności:

Walka wręcz (Ekspert)

Kolejny paker – tym razem Irlandczyk. Do IRA pewnie by go nie chcieli, ale do bojówki trzecioligowej drużyny piłkarskiej udałoby mu się zapisać. Właściwie to poza laniem innych to on wiele nie potrafi, tylko czasem uda mu się trafić w tarczę. Inteligencją też nie grzeszy, o zręczności nie wspomnę – stawiam stówę, że nawet pięć minut mu nie starczy, aby nawlec igłę... Właściwie to nawet nie warto się nad zatrudnieniem go zastanawiać...
Sympatie: NailsWrogowie: Biff



Kirk "Static" Stevenson
 
Kirk "Static" Stevenson Zdrowie79 Doświadczenie04
Zwinność66 Um. Strzeleckie86
Zręczność95 Zn. Mechaniki82
Siła59 Zn.mat. wybuchowych34
Um.dowodzenia15 Wiedza medyczna12
Inteligencja60   

Umiejętności:

Elektronika, operacje nocne

Bojący się insektów, słaby, mało zwinny, niegrzeszący inteligencją, kiepski dowódca, mierny saper i medyk... A gdzie jakieś plusy? Cóż, całkiem nieźle strzela, jest również dosyć dobrym mechanikiem, jednak nie są to dla wielu graczy argumenty wystarczające, aby zostawić go w ekipie. Ze względu na niską siłę nie nadaje się nawet na mechanika-tragarza, więc cena, jaką życzy sobie za swoje usługi jest zdecydowanie za wysoka.
Sympatie: Larry, SpiderWrogowie: Stephen, Razor



Kyle "Shadow" Simmons
 
Kyle "Shadow" Simmons Zdrowie95 Doświadczenie05
Zwinność96 Um. Strzeleckie94
Zręczność83 Zn. Mechaniki24
Siła88 Zn.mat. wybuchowych22
Um.dowodzenia35 Wiedza medyczna24
Inteligencja80   

Umiejętności:

Kamuflaż ,skradanie

Simmons przez fanów Jagged Alliance często stawiany jest w szranki z "Reaperem" o miano tego lepszego. Zdaje się, iż ten swego rodzaju pojedynek wygrywa właśnie Simmons – głównie ze względu na swój niezmywalny kamuflaż oraz niebywałą umiejętność cichego przechodzenia za plecami wroga. Ten były komandos jest raczej skryty i niezbyt wygadany, jednak jego niezwykle klimatyczne i zwięzłe odzywki zaskarbiły sobie uznanie graczy z praktycznie całego świata.
Sympatie: BrakWrogowie: Brak



Lennart "Scream" Vilde
 
Lennart "Scream" Vilde Zdrowie81 Doświadczenie04
Zwinność82 Um. Strzeleckie76
Zręczność78 Zn. Mechaniki37
Siła79 Zn.mat. wybuchowych23
Um.dowodzenia67 Wiedza medyczna34
Inteligencja83   

Umiejętności:

Broń automatyczna, operacje nocne

Przyjaciel Janno Alika a zarazem całkiem dobry, nowy najemnik w drużynie AIM. Nie jest to co prawda snajper, ale dzięki wysokiej inteligencji szybko może nadrobić straty. W krytycznych sytuacjach może także udzielić pierwszej pomocy. Doświadczenie zdobył przez ciężkie życie na Syberii.
Sympatie: Brain, MonkWrogowie: Dr. Q, Lynx



Louisa "Buzz" Garneau
 
Louisa "Buzz" Garneau Zdrowie71 Doświadczenie04
Zwinność84 Um. Strzeleckie88
Zręczność78 Zn. Mechaniki16
Siła68 Zn.mat. wybuchowych22
Um.dowodzenia32 Wiedza medyczna09
Inteligencja88   

Umiejętności:

Broń automatyczna, broń ciężka

Wyobraź sobie wściekłą, rozgoryczoną feministkę. Mało ciekawa sprawa, prawda? No, to teraz daj jej w ręce karabin maszynowy... To właśnie "Buzz" - pozostaje nam cieszyć się, graczom, że swoją frustrację, wywołaną rozwodem z "Lynx'em", wyładowuje na żołnierzach Deidranny... Choć należy do tych najinteligentniejszych najemników, a jej umiejętności strzeleckie są niewiele niższe od tych, jakie posiada jej eks, to ma dwie poważne wady. Pierwsza – samowolnie pruje serią do wszystkiego, co się rusza. Ma problemy przy nawet większych skaleczeniach - jej znajomość medycyny jest bardzo znikoma. Na szczęście wysoka inteligencja, oraz nieprzeciętna zręczność umożliwiają dosyć szybkie naprawienie tego problemu.
Sympatie: BrakWrogowie: Lynx



Luc Febre
 
Luc Febre Zdrowie78 Doświadczenie03
Zwinność86 Um. Strzeleckie88
Zręczność71 Zn. Mechaniki35
Siła82 Zn.mat. wybuchowych33
Um.dowodzenia58 Wiedza medyczna30
Inteligencja85   

Umiejętności:

Broń automatyczna, skradanie

Nie myślcie sobie czasem, iż Belg o tym nieco dziwnym spojrzeniu jest słabym najemnikiem. Owszem, nie jest to ideał, ale jak prawie każdy nowy najemnik AIM w Wildfire, Febre jest inteligenty. Co za tym idzie szybko się uczy. Kolejnym jego atutem jest zwinność oraz nieprzeciętna siła. Z pewnością przyda się w zespole, nawet w roli tragarza.
Sympatie: BarryWrogowie: Malice, Flo



Monica "Buns" Sondergaard
 
Monica "Buns" Sondergaard Zdrowie79 Doświadczenie02
Zwinność78 Um. Strzeleckie86
Zręczność87 Zn. Mechaniki18
Siła59 Zn.mat. wybuchowych14
Um.dowodzenia24 Wiedza medyczna38
Inteligencja86   

Umiejętności:

Szkolenie (Ekspert)

Wielu graczy jej nie lubi, ale osobiście uważam ją za jednego z najlepszych najemników w grze. Początkowo, choć bardzo tania, oferuje całkiem niezły wachlarz umiejętności. Przede wszystkim jest inteligentna, a więc szybko się uczy. Strzela też całkiem nieźle, dzięki czemu dość szybko podnosi doświadczenie (początkowo wynosi 2). Można z niej zrobić medyka – po wylądowaniu w Arulco nie przeprowadzi co prawda operacji na mózgu, ale po kilku "szyftach" jako lekarz jej znajomość medycyny bardzo szybko rośnie.
Sympatie: SidneyWrogowie: Fox, Reaper, Gumpy



Norma "Meltdown" Jessop
 
Norma "Meltdown" Jessop Zdrowie78 Doświadczenie03
Zwinność74 Um. Strzeleckie83
Zręczność84 Zn. Mechaniki14
Siła76 Zn.mat. wybuchowych40
Um.dowodzenia24 Wiedza medyczna12
Inteligencja82   

Umiejętności:

Broń ciężka, oburęczność

Paskudna baba. Drugiej takiej paskudy nie widziałeś. Nie widziałeś nawet baby w połowie tak paskudnej jak "Meltdown" (chyba, że znasz moją nauczycielkę biologii z LO). Jest agresywna, nie lubi facetów i wszystkich, co mają inny kolor skóry niż ona. Jeśli jednak nie przeszkadza Ci jej wredny charakter to może się ona okazać całkiem skuteczna w walce, zwłaszcza na początku, gdyż jest tania i do tego oburęczna, a każda dodatkowa lufa jest przydatna. Aha... zapomniałem – nie przejmuj się jej atakami szału...
Sympatie: StephenWrogowie: Biff, Flo



Robert James "Scully" Sullivan
 
Robert James "Scully" Sullivan Zdrowie90 Doświadczenie05
Zwinność96 Um. Strzeleckie92
Zręczność96 Zn. Mechaniki64
Siła85 Zn.mat. wybuchowych66
Um.dowodzenia70 Wiedza medyczna17
Inteligencja93   

Umiejętności:

Broń biała (Ekspert)

Zdawać się może, że ten, sprawiający wrażenie beztroskiego, najemnik radzi sobie równie dobrze na desce surfingowej jak i na polu walki. Kolejny, obok Branitza, wszechstronny najemnik. Choć początkowo ma niskie umiejętności medyczne to, dzięki wysokiej inteligencji, jest w stanie szybko nadrobić straty w tej dziedzinie. Idealny do cichego zdejmowania strażników – świetnie posługuje się każdym rodzajem broni białej - od katany po scyzoryk.
Sympatie: BrakWrogowie: Brak



Ron "Raider" Higgens
 
Ron "Raider" Higgens Zdrowie80 Doświadczenie04
Zwinność71 Um. Strzeleckie88
Zręczność78 Zn. Mechaniki28
Siła80 Zn.mat. wybuchowych24
Um.dowodzenia67 Wiedza medyczna21
Inteligencja76   

Umiejętności:

Szkolenie (Ekspert)

O jednym małżeństwie już wspominałem pisząc o "Buzz". Chwała Panu koniec z rozwodnikami, bo Ron i Charlene są szczęśliwą parką. "Raider" to urodzony dowódca i szkoleniowiec. Niezbędny, gdy chcemy szybko wytrenować samoobronę, bądź zwerbować opornego RPCa. W walce również sprawdza się świetnie, już na początku ma całkiem niezłe umiejętności strzeleckie, a dodatkowe podniesienie ich nie jest trudne. Co prawda mógłby mieć ciut większe pojęcie o materiałach wybuchowych, mechanice i medycynie, ale opatrunek sobie założy, a minami i naprawianiem może zająć się ktoś inny. Niektórych graczy denerwuje jego głos, zwłaszcza na początku, ale moim zdaniem idzie się przyzwyczaić.
Sympatie: RavenWrogowie: Hitman



Rudolf Steiger
 
Rudolf Steiger Zdrowie80 Doświadczenie06
Zwinność76 Um. Strzeleckie94
Zręczność87 Zn. Mechaniki32
Siła68 Zn.mat. wybuchowych36
Um.dowodzenia69 Wiedza medyczna46
Inteligencja90   

Umiejętności:

Operacje nocne, szkolenie

Kolejna nowa postać w Wildfire. Steiger to doświdczony zawodowiec. Jest bardzo inteligentny co wraz z niesamowitą zręcznością pozwala mu szybko nadrobić straty w profesjach takich jak medycyna czy znajomośc materiałów wybuchowych. Lubi współpracować z von. Branitzem ale jeżeli tylko przytrafi się ku temu okazja, rozstrzaska głowę Gasketowi z MERC.
Sympatie: Laura, Henning, GruntyWrogowie: Gasket, Bull



Rudy "Lynx-Eyed" Roberts
 
Rudy "Lynx-Eyed" Roberts Zdrowie81 Doświadczenie04
Zwinność82 Um. Strzeleckie99
Zręczność86 Zn. Mechaniki32
Siła77 Zn.mat. wybuchowych50
Um.dowodzenia46 Wiedza medyczna14
Inteligencja78   

Umiejętności:

Elektronika, operacje nocne

Jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy snajper w całej grze. Jego głos i odzywki nie drażnią rzeszy graczy, więc wydaje się rozsądną alternatywą dla innych postaci. Choć inteligencją nie grzeszy to nie należy też to głupich najemników, a ze względu na przystępną cenę i dobrą broń nadaje się na początek rozgrywki. Podstawowa znajomość medycyny i mechaniki oraz umiejętności przywódcze są na dość przeciętnym poziomie. Aha... jeszcze jedno... jeśli zdecydowałeś się na "Lynxa" nie bierz do oddziału jego eks-żony... no chyba, że chcesz wysłuchiwać ich ciągłych kłótni...
Sympatie: IceWrogowie: Buzz



Sidney Nettleson
 
Sidney Nettleson Zdrowie80 Doświadczenie05
Zwinność70 Um. Strzeleckie92
Zręczność91 Zn. Mechaniki26
Siła76 Zn.mat. wybuchowych15
Um.dowodzenia27 Wiedza medyczna18
Inteligencja78   

Umiejętności:

Rzucanie (Ekspert)

Najpierw pomoże koleżance z oddziału przejść nad kałużą, a potem spokojnie, z angielską flegmą zabije trzech nadbiegających przeciwników – to właśnie cały Sidney – Oaza Spokoju w tym zwariowanym świecie najemników. Co prawda o medycynie i materiałach wybuchowych zielonego pojęcia nie ma, ale jest dobrym strzelcem, zna się też minimalnie na mechanice – od biedy może czasami coś naprawić. Moim zdaniem doskonały dla początkujących graczy – również ze względu na dość wysoki poziom doświadczenia.
Sympatie: BrakWrogowie: Haywire



Steve "Grizzly" Bornell
 
Steve "Grizzly" Bornell Zdrowie94 Doświadczenie03
Zwinność69 Um. Strzeleckie79
Zręczność62 Zn. Mechaniki26
Siła95 Zn.mat. wybuchowych38
Um.dowodzenia16 Wiedza medyczna14
Inteligencja72   

Umiejętności:

Walka wręcz, broń ciężka

O tak, ten Amerykanin zdecydowanie zasługuje na miano niedźwiedzia – co prawda na zdjęciu możemy oglądać tylko jego szerokie bary, ale założę się, że łapę ma wielką jak łopata. Silny i zdrowy jak wół, ale za to zwinny "po swojemu" – tak w dużym uproszczeniu można opisać Steve’a. Osiłek ten znacznie gorzej od naszego rodaka radzi sobie z naprawianiem różnych rzeczy, ale o wiele twórcy gry dali mu na pocieszenie kilka punktów inteligencji więcej... Moim zdaniem dość dobra inwestycja w początkowym stadium gry, choć należy go jak najszybciej podszkolić w opatrywaniu.
Sympatie: Bull, ShadowWrogowie: Dr. Q



Thor Kaufman
 
Thor Kaufman Zdrowie96 Doświadczenie03
Zwinność83 Um. Strzeleckie74
Zręczność84 Zn. Mechaniki35
Siła89 Zn.mat. wybuchowych12
Um.dowodzenia48 Wiedza medyczna59
Inteligencja97   

Umiejętności:

Skradanie, walka wręcz

Choć osobiście niezbyt kocham naszych zachodnich sąsiadów to Thor przypadł mi do gustu. Niezwykle przyjazny, otwarty i entuzjastycznie nastawiony do życia niezwykle skutecznie odbiera je swoim wrogom. Choć na początku niezbyt dobrze idzie mu strzelanie, bo nie ma nawet 75 punktów, to warto go wziąć ze względu na niską cenę, wysokie zdrowie i inteligencję, niską cenę, całkiem dobrą znajomość medycyny... aa... i jeszcze niską cenę. 20000 zielonych na dwa tygodnie to naprawdę niewiele za najemnika tego formatu.
Sympatie: Ice, Static, SpiderWrogowie: Brak



Victoria Waters
 
Victoria Waters Zdrowie79 Doświadczenie04
Zwinność85 Um. Strzeleckie84
Zręczność72 Zn. Mechaniki56
Siła72 Zn.mat. wybuchowych28
Um.dowodzenia33 Wiedza medyczna28
Inteligencja85   

Umiejętności:

Oburęczność, rzucanie

Przede wszystkim – dużo ładniej, niż z włosami krótko ściętymi, byłoby jej w kucyku... ah... co za czasy... Vicky to zahartowana dziewczyna, która w Wildfire straciła jednak bardzo wiele na znajomości mechaniki i teraz przy skomplikowanych operacjach po prostu sama sobie z pewnością nie poradzi. Jest to jednak kobieta inteligentna. Nadaje się na początek rozgrywki, bardzo dobrze strzela, również z dwóch broni jednocześnie, ale ta cecha sprawdza się tylko na początku – dopóki nie wyposażymy najemników w skuteczniejszą broń długą. Na uwagę zasługuje też jej charakterystyczny, co by nie mówić fajny, akcent.
Sympatie: SpiderWrogowie: Gasket



Trevor Colby
 
Trevor Colby Zdrowie95 Doświadczenie02
Zwinność77 Um. Strzeleckie81
Zręczność98 Zn. Mechaniki99
Siła79 Zn.mat. wybuchowych88
Um.dowodzenia27 Wiedza medyczna16
Inteligencja97   

Umiejętności:

Elektronika, Otwieranie zamków

Ten genialny Australijczyk jest najlepszym mechanikiem w grze, świetnie radzi sobie też z otwieraniem zamkniętych na klucz drzwi... A gdyby z tym drugim były jakieś problemy Trevor, z uśmiechem na twarzy, wysadzi całą ścianę w powietrze, aby dostać się do środka. Po zwerbowaniu, w dziedzinie medycyny polowej, nie zrobi nic więcej ponad naklejenie plastra, ale dzięki wysokiej inteligencji błyskawicznie nadrabia wszelkie zaległości. Choć jest to najemnik początkowo stosunkowo niedrogi i niedoświadczony, to należy do najbardziej wszechstronnych (i skutecznych!) spluw do wynajęcia.
Sympatie: ThorWrogowie: Fidel



Victor "Monk" Kolesnikov
 
Victor "Monk" Kolesnikov Zdrowie74 Doświadczenie04
Zwinność92 Um. Strzeleckie94
Zręczność90 Zn. Mechaniki32
Siła78 Zn.mat. wybuchowych22
Um.dowodzenia39 Wiedza medyczna38
Inteligencja84   

Umiejętności:

Broń automatyczna, kamuflaż

Czy to krzak? Nie... A może sałatka? Też nie... Mnicha można sprecyzować jako rosyjską wersję Shadowa. Podobnie jak ranger, Victor również jest typem samotnika, do tego dosyć dziwnie się zachowującego (możliwe, że wpływ na to miały doświadczenia z Czeczenii). Nie przepada za swoim rodakiem Iwanem. Jako że nazwisko nieco go zobowiązuje, Kolesnikov bardzo dobrze strzela, w szczególności z broni automatycznej. Jest również bardzo inteligentny.
Sympatie: LauraWrogowie: Ivan, Conrad


Autor: lukasamd, 23 komentarzy · 42053 czytań
Komentarze (23)
  • Avatar użytkownikalynx

    wiecie co??zauważyłem coś.grę wydawała chyba jakaś ruska firma.więc polak nie mówi po Polsku(chociaż akcent mógł by być:(nie cierpi rusków ale ruski już nie są jak on.mnie sie wydaje że powinno być z każdej strony tak.
    ciekawostka-ivan i igor lubią właśnie grundyiego(niemca).więc może(bez obrazy)dawna przyjaźń narodów??
    koniec oftop
    trevor jest droższy niż lynx lub ivan.więc jak może być niedrogi(nawed gdy weźmie sie pod uwage umiejętności że w stosunku do nich jest cena niska.brain/steroid/ktoś inny może być mechanikiem a impa można wyszkolić w wybuchowych sztuczką z miną)??

  • Avatar użytkownikaspiryt

    Może najpierw nauczy się pisać po polsku i po angielsku i sprawdzaj może nazwy a potem pisz

  • Avatar użytkownikalynx

    sądze, że dobrze napisałem.jeśli ci bardzo przeszkadza to nie czytaj.
    a jeśli naprawdę dużo bł. to przepraszam.

  • Avatar użytkownikaspiryt

    Ok tylko się nie tłumacz dysleksją i zainstaluj se Firefoxa to ci będzie podkreślać błędy ;)

  • Avatar użytkownikaKrzyżak

    pragnę zauważyć że trevor na początku rozgrywki jest dosyć tanii, lecz gdy jego umiejętności wzrosną owszem jest droższy od Magica.
    o ile się nie mylę to max ceny jest przy doświadczeniu=6-8 :)

  • Avatar użytkownikalynx

    Spiryt, już się poprawiłem:)Sorry.
    Krzyżak, Trevor, z tego co wiem, jest cenowo w pierwszej 10. Więc wątpliwe jest czy jest tani. Zamiast niego lepiej nająć chyba 2 najemników, np. Barrego i Braina.
    Dodatkowi ludzie, a do tego taniej:) Dodam, że obydwu można przeszkolić(dużo inteligencji).

  • Avatar użytkownikaStridingshadow

    A ja chciałbym zwrócić uwagę na to, że w umiejętnościach Monka jest literówka :P

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Poprawione ;)

  • Avatar użytkownikaJaggedAllince

    a i gontarski nie jest najsilniejszym i najtańszym najemnikiem tylko bull :p

  • Avatar użytkownikaerotoman

    Uwazam ze Fox to lepszy material na medyka niz Spider. 100 zrecznosci, medycyna niewiele nizej, tania No i moja ulubiona ekipa z MERC na nia leci:D

  • Avatar użytkownikaMajikus

    SCOPE [*] <== jedyny minus JA WF

  • Avatar użytkownikaFox

    Mam Fox i Haywire'a w jednym oddziale od 2 tyg i zero zgrzytu...

  • Avatar użytkownikaFisher

    Szkoda ze monk nie lubi sie z ludzmi z mojego podstawowego skladu (taka mila alternatywa dla Cienia)

  • Avatar użytkownikaqba_21

    Kyle "Shadow" Simmons najlepszy najemnik!!!! sympatie - brak wrogowie- brak, robi to za co mu płacimy zabija skutecznie,

  • Avatar użytkownikaFaelivri

    Albo jestem ślepy albo nie ma nigdzie Scope...

  • Avatar użytkownikaFaelivri

    NVM przecież jej nie ma w WF

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Bo Scope jest tutaj, przeczytaj opis, a wszystkiego się dowiesz.

    https://jagged-alliance.pl/artykul266/na ... -wildfire/

    A kto to jest NVM?

  • Avatar użytkownikaRav

    Trevor Colby - najlepszy najemnik w grze, Shadow może mu co najwyżej zrobić loda a Reaper nadstawić tyłek. Nie ma lepszego od Trevora Colbiego. Sku***el ma wszystko a dzięki niesamowitej inteligencji (niemal takiej jak moja) błyskawicznie się polepsza, np umiejętności strzeleckie spokojnie w trakcie gry przekraczają 90, u mnie gdy posyłał kulkę Deidrannie jego um. strzeleckie były na poziomie 93 o ile dobrze pamiętam. No i co panie Kyle Simmons? - klękaj do miecza! A Repaer - pokaż dziurę, zapakuję rurę. Trevor wymiata - jest drogi ale ma wszystko - szybko naprawi każdy przedmiot, otworzy każdy zamek, wykryje każdą minę i zdecydowaną większość bez problemu rozbroi, znajdzie każdą pułapkę i każdą usunie. Do tego dochodzi megawysoka inteligencja dzięki której błyskawicznie polepszy swoje umiejętności strzeleckie.

  • Avatar użytkownikaMixtero

    Trevor dużo inteligencji ale na początek niezbyt dobry drogi i ma słabą broń

  • Avatar użytkownikaMixtero

    W opisie doktora.q jest błąd

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Dziękuję za zauważenie nieścislości. Poprawione.

  • Avatar użytkownikaLuke

    Brain poza wspomnianym Sidneyem ma Repeara za wroga, ktory nie został wymieniony.

  • Avatar użytkownikahanzea

    " jednak bez solidnego treningu nie wyciśniemy z niego zbyt wiele." o Grunty
    Trening jest szybki efektywny. Wysyłamy go do akademii wojskowej w BAlime i zaczynamy od:
    -najpierw podnosi się siłę szybko do 90 zestawami medycznymi i chodzeniem z wschodniego Balime do bagien
    -następnie podnosi się Wybochowe umiejętności miną do 90 -(z dwa poziomy wzrosną)
    - i pora na Inteligencję ðzieki dynamitowi, póżniej zręczność i strzelanie
    - na koniec łatwo z niego zrobić mechanika, przy wysokiej zręczności,poziomie około 7,inteligencji, uczy się dzięki wytrychom i dzwiom, które sięregenerują ii można je ponownie otwierać we wschodnim Balime




Nick: