Barry Unger |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 82 | Doświadczenie | 02 | |
Zwinność | 72 | Um. Strzeleckie | 70 | |
Zręczność | 87 | Zn. Mechaniki | 46 | |
Siła | 80 | Zn.mat. wybuchowych | 88 | |
Um.dowodzenia | 29 | Wiedza medyczna | 18 | |
Inteligencja | 91 | |||
Umiejętności: | Elektronika, otwieranie zamków |
|||
Barry niezbyt dobrze strzela – być może dlatego, że zdecydowanie woli swoich przeciwników wysadzać... a trzeba mu przyznać, że jest w tym wyjątkowo skuteczny, a do tego piekielnie inteligentny. Jego zdrowie i zręczność stoją na wysokim poziomie, można dać mu do ręki wytrych, a gdyby sobie z nim jednak nie poradził... cóż, kto jak kto, ale ten wybuchowy Węgier na pewno w plecaku ma dodatkową kostkę trotylu... Niestety Unger nie przejawia zbyt wielkiej radości na widok wody, a pluskanie się w jeziorku nie należy do jego ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu. |
||||
Sympatie: Red | Wrogowie: Brak |
Bobby "Steroid" Gontarski |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 99 | Doświadczenie | 01 | |
Zwinność | 56 | Um. Strzeleckie | 89 | |
Zręczność | 48 | Zn. Mechaniki | 76 | |
Siła | 97 | Zn.mat. wybuchowych | 23 | |
Um.dowodzenia | 09 | Wiedza medyczna | 16 | |
Inteligencja | 62 | |||
Umiejętności: | Elektronika, otwieranie zamków |
|||
Zrób tak: wyobraź sobie Arnolda, wsadź go do wozu strażackiego w Warszawie, a w kieszeni niech trzyma wytrych. Aha, nie zapomnij o niezbyt wysokiej inteligencji i braku polskiego akcentu. Właśnie otrzymałeś jedynego polskiego najemnika w grze. Sprawnie radzi sobie z włamywaniem się do domów, choć początkowo jego znajomość mechaniki nie zachwyca, a zręczność wręcz odrzuca. Warto go wziąć z czterech powodów: jest Polakiem, jest tani, mimo wszystko w walce sobie nieźle radzi i ma chole... znaczy, bardzo dużo punktów zdrowia, co umożliwia mu długie stanie w pierwszym rzędzie. |
||||
Sympatie: Grizzly | Wrogowie: Ivan, Igor |
Carl "Reaper" Sheppards |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 81 | Doświadczenie | 06 | |
Zwinność | 92 | Um. Strzeleckie | 97 | |
Zręczność | 92 | Zn. Mechaniki | 38 | |
Siła | 79 | Zn.mat. wybuchowych | 52 | |
Um.dowodzenia | 46 | Wiedza medyczna | 24 | |
Inteligencja | 81 | |||
Umiejętności: | Skradanie, snajperstwo |
|||
Sheppards to jeden z tych najemników, o których fani serii powiedzieli już chyba wszystko. Ze względu na swój charakter i zimny profesjonalizm przez jednych uważany za psychopatycznego zabójcę, przez innych zaś za wzór najemnika, który po prostu kocha to, co robi i robi to z pasją. Mimo tych sporów jedno jest pewne – jeśli szukasz wyśmienitego snajpera, który w wypadku potrzeby potrafi się nieco posklejać do kupy, to Sheppards jest właśnie tym, kogo potrzebujesz. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Numb |
Charlene "Raven" Higgens |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 85 | Doświadczenie | 02 | |
Zwinność | 76 | Um. Strzeleckie | 94 | |
Zręczność | 92 | Zn. Mechaniki | 08 | |
Siła | 68 | Zn.mat. wybuchowych | 22 | |
Um.dowodzenia | 31 | Wiedza medyczna | 22 | |
Inteligencja | 79 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, operacje nocne |
|||
Uwaga, uwaga! Przed państwem dwukrotna zdobywczyni Pucharu dla Najlepszego Najemnika przyznawanego przez forumowiczów na Jagged Alliance Center. "Raven" należy do wąskiego grona najemników lubianych prawie przez wszystkich graczy, nic nie można zarzucić jej charakterowi, a na polu walki jest wręcz niesamowita. Choć początkowo posiada dość niskie doświadczenie to, ze względu na bardzo wysoką skuteczność swoich strzałów, szybko zdobywa kolejne poziomy. Warto szkolić ją w dziedzinie materiałów wybuchowych oraz medycynie. Obowiązkowy członek oddziału na każdym etapie gry, zwłaszcza na starcie (ze względu na niską cenę). |
||||
Sympatie: Raider, Spider | Wrogowie: Brak |
Cynthia "Fox" Guzzman |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 77 | Doświadczenie | 02 | |
Zwinność | 85 | Um. Strzeleckie | 69 | |
Zręczność | 100 | Zn. Mechaniki | 08 | |
Siła | 55 | Zn.mat. wybuchowych | 08 | |
Um.dowodzenia | 21 | Wiedza medyczna | 70 | |
Inteligencja | 76 | |||
Umiejętności: | Oburęczność, szkolenie |
|||
Kojarzysz taki magazyn jak "Playboy"? No... to tam by się nadawała... Niby wysoko medycyna, ale... ah, następny, proszę! |
||||
Sympatie: Grizzly | Wrogowie: Steroid, Haywire |
Daniel Quinten |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 99 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 76 | Um. Strzeleckie | 72 | |
Zręczność | 88 | Zn. Mechaniki | 22 | |
Siła | 82 | Zn.mat. wybuchowych | 08 | |
Um.dowodzenia | 24 | Wiedza medyczna | 68 | |
Inteligencja | 91 | |||
Umiejętności: | Oburęczność |
|||
Danny to typ samotnika a zarazem bardzo aktywna fizycznie osoba - uprawia wspinaczkę i spadochroniarstwo. Poza tym pan Quinten jest bardzo odważny czego dowiódł ratując życie koledze w Iraku podczas Pustynej Burzy. W naszym oddziale znajdzie miejsce jako medyk ale z czasem może się to zmienić, ponieważ jest bardzo inteligentny i szybko się uczy. Pomino iż jest doktorem, nie zna się na medycynie w takim stopniu jak choćby pani Spider. Na uwagę zasługuje za to jego siła. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Bubba, Steroid |
Donna "Spider" Houston |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 81 | Doświadczenie | 01 | |
Zwinność | 56 | Um. Strzeleckie | 68 | |
Zręczność | 76 | Zn. Mechaniki | 08 | |
Siła | 68 | Zn.mat. wybuchowych | 14 | |
Um.dowodzenia | 16 | Wiedza medyczna | 92 | |
Inteligencja | 90 | |||
Umiejętności: | Operacje nocne, skradanie |
|||
Lubiana przez wielu facetów w Organizacji... ciekawe dlaczego? Na pewno nie ze względu na umiejętności walki... Pewnie lubią jak się nimi pani doktor Houston zajmuje, gdy dostaną kulkę... Jeden z najlepszych lekarzy w grze, ale nic poza tym. Niskie strzelectwo, prawie nie ma pojęcia zarówno w dziedzinie materiałów wybuchowych jak i mechaniki mechaniki. Gdy doliczymy do tego brak praktycznie jakiegokolwiek doświadczenia szybko stwierdzimy, że nie warto jej werbować. Niby powinna się szybko uczyć, bo inteligentna to ona jest, ale nigdy nie udało mi się z nią wytrzymać tak długo, aby przekonać się czy sprawdza się to w praktyce. |
||||
Sympatie: Vicki, Static, Raven | Wrogowie: Buns |
Dr. Laura Colin |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 78 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 67 | Um. Strzeleckie | 82 | |
Zręczność | 85 | Zn. Mechaniki | 33 | |
Siła | 70 | Zn.mat. wybuchowych | 53 | |
Um.dowodzenia | 37 | Wiedza medyczna | 57 | |
Inteligencja | 87 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, skradanie |
|||
Uwaga! Laura to kolejna osoba, znajdujący się na liście zaraz za Lynxem, do odstrzału... przynajmniej według Buzz. Colin została najemnikiem dzięki Rudolfowi Steigerowi i właśnie jemu zawdzięcza swój sukces. Jest dosyć doświadczona i bardzo inteligentna zaś we wszelkich innych cechach dosyć przeciętna. Szybko się uczy więc można wytrenować ją na dobrego najemnika, tylko czy cena nie stanowi muru nie do przebycia? |
||||
Sympatie: Rudolf, Monk | Wrogowie: Buzz, Fox |
Dr. Michael Dawson |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 72 | Doświadczenie | 01 | |
Zwinność | 62 | Um. Strzeleckie | 66 | |
Zręczność | 78 | Zn. Mechaniki | 14 | |
Siła | 76 | Zn.mat. wybuchowych | 12 | |
Um.dowodzenia | 04 | Wiedza medyczna | 76 | |
Inteligencja | 94 | |||
Umiejętności: | Broń biała, szkolenie |
|||
Bardzo wysoka inteligencja i umiejętności medyczne czynią z niego wyśmienitego, szybko uczącego się lekarza, jednak to wszystko, co MD może nam zaoferować. Oczywiście zawsze można liczyć jeszcze na odrobinę zarozumialstwa, ale szeregowy członek bractwa kurkowego strzela lepiej od pana Dawsona. Osobiście uważam, że, mimo wszystko, lekarzy lepiej szkolić niż wynajmować, więc odradzam podpisanie kontraktu z tym człowiekiem – tym bardziej, że nawet stosunkowo proste ładunki wybuchowe wykryje dopiero po ekspozji. |
||||
Sympatie: Danny | Wrogowie: Brak |
Dr Q. Huaong |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 88 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 92 | Um. Strzeleckie | 76 | |
Zręczność | 81 | Zn. Mechaniki | 24 | |
Siła | 78 | Zn.mat. wybuchowych | 20 | |
Um.dowodzenia | 26 | Wiedza medyczna | 64 | |
Inteligencja | 92 | |||
Umiejętności: | Operacje nocne, sztuki walki |
|||
Dosyć mierny z niego lekarz, równie kiepski strzelec. Tak w skrócie można scharakteryzować Huanga. Oczywiście, w teorii można go podszkolić, bo jego wysoka inteligencja na to pozwala, ale nie ma to większego sensu, kiedy można wziąć innych najemników, którzy może początkowo mają mniej punktów medycyny, ale więcej celności. Zasada prosta – jeśli Ty pierwszy zabijesz przeciwnika, to nie będziesz potrzebował lekarza, a Dr Q. może mieć problemy ze skuteczną eliminacją wrogów. Moim zdaniem warto brać go tylko w ostateczności. |
||||
Sympatie: Vicki | Wrogowie: Brak |
Earl "Magic" Walker |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 95 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 99 | Um. Strzeleckie | 94 | |
Zręczność | 98 | Zn. Mechaniki | 78 | |
Siła | 92 | Zn.mat. wybuchowych | 48 | |
Um.dowodzenia | 38 | Wiedza medyczna | 08 | |
Inteligencja | 80 | |||
Umiejętności: | Otwieranie zamków, skradanie |
|||
W Wildfire Magic nie jest już tak dobrym najemnikiem, jak to miało miejsce w zwykłym. Utracił sporo ze swoich umiejętności w dziedznie mechaniki i drzwi już się przed nim same nie otwierają. Jego wiedza medyczna to teraz istne minimum do wykorzystania tylko w ekstremalnych sytuacjach. Znacznie lepiej wygląda sprawa wykrywania i rozbrajania pułapek - teraz Earl może zauważyć minę zanim ta wybuchnie mu pod nogami. Oczywiście nadal jest to jeden z najbardziej zręcznych oraz zwinnych anjemników co czyni go cichego zabójcę. Magic ma także wręcz końskie zdrowie - nawet w wypadku kilku postrzałów jest w stanie walczyć. |
||||
Sympatie: Ice, Blood | Wrogowie: Buns, Bubba |
Edgar "Nails" Smorth |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 72 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 60 | Um. Strzeleckie | 84 | |
Zręczność | 88 | Zn. Mechaniki | 63 | |
Siła | 90 | Zn.mat. wybuchowych | 78 | |
Um.dowodzenia | 24 | Wiedza medyczna | 07 | |
Inteligencja | 79 | |||
Umiejętności: | Otwieranie zamków |
|||
Jeśli nie chcesz oberwać to nie próbuj ściągnąć mu jego skórzanej kurtki. Ten harley'owiec jest do niej niezwykle przywiązany i nie przejawia ochoty zamiany jej na kamizelkę kuloodporną, co w kraju takim, jakim jest Arulco może szybko zaprowadzić go sześć stóp pod ziemię... "Nails" wyhodował sobie całkiem ładny "mięsień piwny", który skutecznie obniża jego sprawność fizyczną. Całkiem nieźle zna się na ładunkach wybuchowych i mechanice, więc na początku może spełniać rolę sapera-mechanika, który z bronią palną radzi sobie całkiem dobrze. |
||||
Sympatie: Fox, Bull | Wrogowie: Biff |
Ernie "Red" Spragg |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 68 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 66 | Um. Strzeleckie | 78 | |
Zręczność | 81 | Zn. Mechaniki | 34 | |
Siła | 69 | Zn.mat. wybuchowych | 99 | |
Um.dowodzenia | 21 | Wiedza medyczna | 18 | |
Inteligencja | 79 | |||
Umiejętności: | Elektronika, szkolenie |
|||
Ten Szkot świetnie radzi sobie z rozbrajaniem bomb, a czasami również... graczy... Jego, pełne paniki, teksty naprawdę potrafią "rozbroić" człowieka. Na szczęście rzadko bywa tak groźnie jak uważa Spragg. Niestety ma mało punktów zdrowia, zwinności i siły, a wysoką celnością nie grzeszy. Warto go wziąć ze względu niską cenę, niezłe doświadczenie i charakter. Jeśli jednak w oddziale mamy "Buns" nawet nie próbujmy zwerbować Spragga. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Buns |
Fidel Dahan |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 88 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 86 | Um. Strzeleckie | 87 | |
Zręczność | 82 | Zn. Mechaniki | 39 | |
Siła | 83 | Zn.mat. wybuchowych | 97 | |
Um.dowodzenia | 12 | Wiedza medyczna | 18 | |
Inteligencja | 78 | |||
Umiejętności: | Walka wręcz |
|||
Na Metavirze, gdy upatrzył sobie cel, nie chciał ruszyć się z miejsca dopóki go nie posłał do piachu. W Arulco upodobał sobie otwieranie ognia ciągłego bez rozkazu, a niewiele jest rzeczy wkurzających bardziej niż wyprucie całego magazynka w najmniej sprzyjającym momencie. Pomijając tą negatywną cechę Fidel w walce sprawdza się bardzo dobrze, jest tez jednym z najlepszych saperów w grze. Mimo jego napadów szału można polubić tego najemnika, zwłaszcza, że nie jest drogi. |
||||
Sympatie: Razor, Haywire | Wrogowie: Flo |
Graziella "Grace" Girelli |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 78 | Doświadczenie | 02 | |
Zwinność | 76 | Um. Strzeleckie | 69 | |
Zręczność | 77 | Zn. Mechaniki | 22 | |
Siła | 67 | Zn.mat. wybuchowych | 16 | |
Um.dowodzenia | 62 | Wiedza medyczna | 26 | |
Inteligencja | 82 | |||
Umiejętności: | Operacje nocne, szkolenie |
|||
Pani Firelli... tfu! Pani Girelli to typowy przykład przeciętnego najemnika. Wyróżnia się praktycznie tylko jednym jedynym atutem - całkiem wysoką inteligencją. Czy wystarcza to jednak do uiszczenia dosyć sowitej zapłaty za wynajęcie najemniczki z włoskim temperamentem? Zdecydujcie sami. |
||||
Sympatie: Brain | Wrogowie: Red, Numb, Meltdown |
Helmut Grunter |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 82 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 79 | Um. Strzeleckie | 78 | |
Zręczność | 76 | Zn. Mechaniki | 42 | |
Siła | 71 | Zn.mat. wybuchowych | 28 | |
Um.dowodzenia | 21 | Wiedza medyczna | 16 | |
Inteligencja | 72 | |||
Umiejętności: | Broń ciężka, operacje nocne |
|||
Niespecjalnie polecam tego niemieckiego gentelmana, należy raczej do klasy "poniżej przeciętnej" – nie ma nic czym mógłby zachwycić, z wyjątkiem niskiej ceny oczywiście... Sprawnie posługuje się bronią ciężką, jest też wyszkolony w operacjach nocnych, jednak bez solidnego treningu nie wyciśniemy z niego zbyt wiele. |
||||
Sympatie: Ivan, Buns | Wrogowie: Brak |
Henning von Branitz |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 79 | Doświadczenie | 07 | |
Zwinność | 86 | Um. Strzeleckie | 92 | |
Zręczność | 82 | Zn. Mechaniki | 32 | |
Siła | 78 | Zn.mat. wybuchowych | 42 | |
Um.dowodzenia | 76 | Wiedza medyczna | 28 | |
Inteligencja | 96 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, broń ciężka |
|||
Nie jest to co prawda dotychczasowa gwiazda AIM, jaką był Gus Tarballs, ale Henning to dobry najemnik. Odsłużył w armii NRD kupę czasu dzięki czemu zdobył sporo doświadczenia, następnie został najemnikiem i wykonywał różne zlecenia. Naprawdę dobrze strzela, jest zręczny i zwinny. Nie jest to z pewnością dobry mechanik, medyk czy saper ale dzięki bardzo wysokiej inteligencji niesamowicie szybko nadrabia wszelkie straty. Nie przepada za Thorem. |
||||
Sympatie: Rudolf, Laura | Wrogowie: Thor, Numb |
Ice Williams |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 90 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 78 | Um. Strzeleckie | 86 | |
Zręczność | 87 | Zn. Mechaniki | 27 | |
Siła | 84 | Zn.mat. wybuchowych | 26 | |
Um.dowodzenia | 63 | Wiedza medyczna | 22 | |
Inteligencja | 78 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, szkolenie |
|||
Człowiek z Lodu... Ice to bardzo dobry wybór na początek rozgrywki, gdy mamy mało kasy, a potrzeba dobrego najemnika. Zdrowy, całkiem zwinny, zręczny, z "dobrym" okiem ma jednak pewne wady – wiedza medyczna, znajomość materiałów wybuchowych oraz mechaniki pozostawiają nieco do życzenia. Na szczęście żadna z tych cech nie jest mu całkowicie nieznana a poza tym Williams szybko się uczy, więc można nadrobić te braki w trakcie gry. Dzięki temu Ice może być podstawą grupy uderzeniowej od początku, aż do samego końca. |
||||
Sympatie: Magic, Grizzly, Blood | Wrogowie: Bubba |
Igor Dolvich |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 92 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 89 | Um. Strzeleckie | 83 | |
Zręczność | 78 | Zn. Mechaniki | 27 | |
Siła | 82 | Zn.mat. wybuchowych | 26 | |
Um.dowodzenia | 34 | Wiedza medyczna | 17 | |
Inteligencja | 83 | |||
Umiejętności: | Skradanie |
|||
Wszyscy znają Ivana - teraz czas poznać jego bratanka... albo siostrzeńca... zresztą, co za różnica? Na razie nie jest równie zabójczy co jego wujek, jednak najemnik ten ma przed sobą świetlaną przyszłość. Nie brakuje mu już podstawowego doświadczenia bojowego, wypada za to podszkolić go nieco w strzelaniu, jednak z całkiem wysoką inteligencją Igora nie będzie to zbyt trudne zadanie. Warto zwrócić uwagę na przyzwoite wskaźniki zdrowia, zwinności oraz siły. Jeśli nie masz w oddziale Gontarskiego, a potrzebujesz taniego i dobrego żołdaka, najęcie Igora może okazać się słuszną decyzją. |
||||
Sympatie: Ivan, Grunty | Wrogowie: Brak |
Ivan Dolvich |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 92 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 88 | Um. Strzeleckie | 92 | |
Zręczność | 90 | Zn. Mechaniki | 23 | |
Siła | 83 | Zn.mat. wybuchowych | 55 | |
Um.dowodzenia | 35 | Wiedza medyczna | 13 | |
Inteligencja | 79 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, broń ciężka |
|||
Гаварите по русский? Нет? Mówicie po rosyjsku? Nie? No to możecie żałować, bo najemnik ten co jakiś czas lubi odezwać się w swoim rodzimym języku. Możecie się jednak pocieszyć – od czasów Metaviry, kiedy nie znał angielskiego ani trochę, zrobił olbrzymie postępy i cyrylicy zbyt często na Wasze szczęście na ekranie nie pooglądacie. Najkrócej można go określić mianem niezwykle sprawnego strzelca, bo zarówno cechy fizyczne jak i celność stoją u niego na dosyć wysokim poziomie. Niestety nienawidzony jest przez naszego rodaka, więc wszyscy, którzy nie rozstają się z Gontarskim będą musieli zrezygnować z usług Rosjanina. |
||||
Sympatie: Igor, Grunty | Wrogowie: Bubba |
Janno "Brain" Allik |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 94 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 82 | Um. Strzeleckie | 78 | |
Zręczność | 79 | Zn. Mechaniki | 76 | |
Siła | 94 | Zn.mat. wybuchowych | 43 | |
Um.dowodzenia | 38 | Wiedza medyczna | 28 | |
Inteligencja | 88 | |||
Umiejętności: | Broń ciężka, otwieranie zamków |
|||
Oddany przyjaciel Scream'a. Brain jest zresztą do Vilde bardzo podobny - ich statystyki prawie się pokrywają (co jest wadą, najemnicy nie uzupełniają się). Janno jest bardzo silny i inteligenty. Jego usługi nie kosztują zbyt wiele. |
||||
Sympatie: Scream, Grace | Wrogowie: Sidney |
J.P. "La Malice" Viau |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 83 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 81 | Um. Strzeleckie | 76 | |
Zręczność | 97 | Zn. Mechaniki | 14 | |
Siła | 89 | Zn.mat. wybuchowych | 16 | |
Um.dowodzenia | 13 | Wiedza medyczna | 04 | |
Inteligencja | 55 | |||
Umiejętności: | Broń biała, walka wręcz |
|||
Dobrze, że chociaż strzela w miarę przeciętnie... Najemnik, którego werbunek może okazać się stratą pieniędzy... chyba, że potrzebujemy tragarza potrafiącego się w miarę skutecznie bronić. Ze względu na niską inteligencję nauczenie go czegokolwiek trwa wieki. Żeby chociaż miał dobre odzywki, albo ciekawy charakter... a on... on po prostu jest... Najlepiej od razu omińcie... |
||||
Sympatie: Fox, Spider, Meltdown | Wrogowie: Brak |
John "Bull" Peters |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 96 | Doświadczenie | 02 | |
Zwinność | 59 | Um. Strzeleckie | 72 | |
Zręczność | 44 | Zn. Mechaniki | 25 | |
Siła | 98 | Zn.mat. wybuchowych | 17 | |
Um.dowodzenia | 32 | Wiedza medyczna | 06 | |
Inteligencja | 64 | |||
Umiejętności: | Walka wręcz (Ekspert) |
|||
Kolejny paker – tym razem Irlandczyk. Do IRA pewnie by go nie chcieli, ale do bojówki trzecioligowej drużyny piłkarskiej udałoby mu się zapisać. Właściwie to poza laniem innych to on wiele nie potrafi, tylko czasem uda mu się trafić w tarczę. Inteligencją też nie grzeszy, o zręczności nie wspomnę – stawiam stówę, że nawet pięć minut mu nie starczy, aby nawlec igłę... Właściwie to nawet nie warto się nad zatrudnieniem go zastanawiać... |
||||
Sympatie: Nails | Wrogowie: Biff |
Kirk "Static" Stevenson |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 79 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 66 | Um. Strzeleckie | 86 | |
Zręczność | 95 | Zn. Mechaniki | 82 | |
Siła | 59 | Zn.mat. wybuchowych | 34 | |
Um.dowodzenia | 15 | Wiedza medyczna | 12 | |
Inteligencja | 60 | |||
Umiejętności: | Elektronika, operacje nocne |
|||
Bojący się insektów, słaby, mało zwinny, niegrzeszący inteligencją, kiepski dowódca, mierny saper i medyk... A gdzie jakieś plusy? Cóż, całkiem nieźle strzela, jest również dosyć dobrym mechanikiem, jednak nie są to dla wielu graczy argumenty wystarczające, aby zostawić go w ekipie. Ze względu na niską siłę nie nadaje się nawet na mechanika-tragarza, więc cena, jaką życzy sobie za swoje usługi jest zdecydowanie za wysoka. |
||||
Sympatie: Larry, Spider | Wrogowie: Stephen, Razor |
Kyle "Shadow" Simmons |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 95 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 96 | Um. Strzeleckie | 94 | |
Zręczność | 83 | Zn. Mechaniki | 24 | |
Siła | 88 | Zn.mat. wybuchowych | 22 | |
Um.dowodzenia | 35 | Wiedza medyczna | 24 | |
Inteligencja | 80 | |||
Umiejętności: | Kamuflaż ,skradanie |
|||
Simmons przez fanów Jagged Alliance często stawiany jest w szranki z "Reaperem" o miano tego lepszego. Zdaje się, iż ten swego rodzaju pojedynek wygrywa właśnie Simmons – głównie ze względu na swój niezmywalny kamuflaż oraz niebywałą umiejętność cichego przechodzenia za plecami wroga. Ten były komandos jest raczej skryty i niezbyt wygadany, jednak jego niezwykle klimatyczne i zwięzłe odzywki zaskarbiły sobie uznanie graczy z praktycznie całego świata. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Brak |
Lennart "Scream" Vilde |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 81 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 82 | Um. Strzeleckie | 76 | |
Zręczność | 78 | Zn. Mechaniki | 37 | |
Siła | 79 | Zn.mat. wybuchowych | 23 | |
Um.dowodzenia | 67 | Wiedza medyczna | 34 | |
Inteligencja | 83 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, operacje nocne |
|||
Przyjaciel Janno Alika a zarazem całkiem dobry, nowy najemnik w drużynie AIM. Nie jest to co prawda snajper, ale dzięki wysokiej inteligencji szybko może nadrobić straty. W krytycznych sytuacjach może także udzielić pierwszej pomocy. Doświadczenie zdobył przez ciężkie życie na Syberii. |
||||
Sympatie: Brain, Monk | Wrogowie: Dr. Q, Lynx |
Louisa "Buzz" Garneau |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 71 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 84 | Um. Strzeleckie | 88 | |
Zręczność | 78 | Zn. Mechaniki | 16 | |
Siła | 68 | Zn.mat. wybuchowych | 22 | |
Um.dowodzenia | 32 | Wiedza medyczna | 09 | |
Inteligencja | 88 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, broń ciężka |
|||
Wyobraź sobie wściekłą, rozgoryczoną feministkę. Mało ciekawa sprawa, prawda? No, to teraz daj jej w ręce karabin maszynowy... To właśnie "Buzz" - pozostaje nam cieszyć się, graczom, że swoją frustrację, wywołaną rozwodem z "Lynx'em", wyładowuje na żołnierzach Deidranny... Choć należy do tych najinteligentniejszych najemników, a jej umiejętności strzeleckie są niewiele niższe od tych, jakie posiada jej eks, to ma dwie poważne wady. Pierwsza – samowolnie pruje serią do wszystkiego, co się rusza. Ma problemy przy nawet większych skaleczeniach - jej znajomość medycyny jest bardzo znikoma. Na szczęście wysoka inteligencja, oraz nieprzeciętna zręczność umożliwiają dosyć szybkie naprawienie tego problemu. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Lynx |
Luc Febre |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 78 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 86 | Um. Strzeleckie | 88 | |
Zręczność | 71 | Zn. Mechaniki | 35 | |
Siła | 82 | Zn.mat. wybuchowych | 33 | |
Um.dowodzenia | 58 | Wiedza medyczna | 30 | |
Inteligencja | 85 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, skradanie |
|||
Nie myślcie sobie czasem, iż Belg o tym nieco dziwnym spojrzeniu jest słabym najemnikiem. Owszem, nie jest to ideał, ale jak prawie każdy nowy najemnik AIM w Wildfire, Febre jest inteligenty. Co za tym idzie szybko się uczy. Kolejnym jego atutem jest zwinność oraz nieprzeciętna siła. Z pewnością przyda się w zespole, nawet w roli tragarza. |
||||
Sympatie: Barry | Wrogowie: Malice, Flo |
Monica "Buns" Sondergaard |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 79 | Doświadczenie | 02 | |
Zwinność | 78 | Um. Strzeleckie | 86 | |
Zręczność | 87 | Zn. Mechaniki | 18 | |
Siła | 59 | Zn.mat. wybuchowych | 14 | |
Um.dowodzenia | 24 | Wiedza medyczna | 38 | |
Inteligencja | 86 | |||
Umiejętności: | Szkolenie (Ekspert) |
|||
Wielu graczy jej nie lubi, ale osobiście uważam ją za jednego z najlepszych najemników w grze. Początkowo, choć bardzo tania, oferuje całkiem niezły wachlarz umiejętności. Przede wszystkim jest inteligentna, a więc szybko się uczy. Strzela też całkiem nieźle, dzięki czemu dość szybko podnosi doświadczenie (początkowo wynosi 2). Można z niej zrobić medyka – po wylądowaniu w Arulco nie przeprowadzi co prawda operacji na mózgu, ale po kilku "szyftach" jako lekarz jej znajomość medycyny bardzo szybko rośnie. |
||||
Sympatie: Sidney | Wrogowie: Fox, Reaper, Gumpy |
Norma "Meltdown" Jessop |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 78 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 74 | Um. Strzeleckie | 83 | |
Zręczność | 84 | Zn. Mechaniki | 14 | |
Siła | 76 | Zn.mat. wybuchowych | 40 | |
Um.dowodzenia | 24 | Wiedza medyczna | 12 | |
Inteligencja | 82 | |||
Umiejętności: | Broń ciężka, oburęczność |
|||
Paskudna baba. Drugiej takiej paskudy nie widziałeś. Nie widziałeś nawet baby w połowie tak paskudnej jak "Meltdown" (chyba, że znasz moją nauczycielkę biologii z LO). Jest agresywna, nie lubi facetów i wszystkich, co mają inny kolor skóry niż ona. Jeśli jednak nie przeszkadza Ci jej wredny charakter to może się ona okazać całkiem skuteczna w walce, zwłaszcza na początku, gdyż jest tania i do tego oburęczna, a każda dodatkowa lufa jest przydatna. Aha... zapomniałem – nie przejmuj się jej atakami szału... |
||||
Sympatie: Stephen | Wrogowie: Biff, Flo |
Robert James "Scully" Sullivan |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 90 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 96 | Um. Strzeleckie | 92 | |
Zręczność | 96 | Zn. Mechaniki | 64 | |
Siła | 85 | Zn.mat. wybuchowych | 66 | |
Um.dowodzenia | 70 | Wiedza medyczna | 17 | |
Inteligencja | 93 | |||
Umiejętności: | Broń biała (Ekspert) |
|||
Zdawać się może, że ten, sprawiający wrażenie beztroskiego, najemnik radzi sobie równie dobrze na desce surfingowej jak i na polu walki. Kolejny, obok Branitza, wszechstronny najemnik. Choć początkowo ma niskie umiejętności medyczne to, dzięki wysokiej inteligencji, jest w stanie szybko nadrobić straty w tej dziedzinie. Idealny do cichego zdejmowania strażników – świetnie posługuje się każdym rodzajem broni białej - od katany po scyzoryk. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Brak |
Ron "Raider" Higgens |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 80 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 71 | Um. Strzeleckie | 88 | |
Zręczność | 78 | Zn. Mechaniki | 28 | |
Siła | 80 | Zn.mat. wybuchowych | 24 | |
Um.dowodzenia | 67 | Wiedza medyczna | 21 | |
Inteligencja | 76 | |||
Umiejętności: | Szkolenie (Ekspert) |
|||
O jednym małżeństwie już wspominałem pisząc o "Buzz". Chwała Panu koniec z rozwodnikami, bo Ron i Charlene są szczęśliwą parką. "Raider" to urodzony dowódca i szkoleniowiec. Niezbędny, gdy chcemy szybko wytrenować samoobronę, bądź zwerbować opornego RPCa. W walce również sprawdza się świetnie, już na początku ma całkiem niezłe umiejętności strzeleckie, a dodatkowe podniesienie ich nie jest trudne. Co prawda mógłby mieć ciut większe pojęcie o materiałach wybuchowych, mechanice i medycynie, ale opatrunek sobie założy, a minami i naprawianiem może zająć się ktoś inny. Niektórych graczy denerwuje jego głos, zwłaszcza na początku, ale moim zdaniem idzie się przyzwyczaić. |
||||
Sympatie: Raven | Wrogowie: Hitman |
Rudolf Steiger |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 80 | Doświadczenie | 06 | |
Zwinność | 76 | Um. Strzeleckie | 94 | |
Zręczność | 87 | Zn. Mechaniki | 32 | |
Siła | 68 | Zn.mat. wybuchowych | 36 | |
Um.dowodzenia | 69 | Wiedza medyczna | 46 | |
Inteligencja | 90 | |||
Umiejętności: | Operacje nocne, szkolenie |
|||
Kolejna nowa postać w Wildfire. Steiger to doświdczony zawodowiec. Jest bardzo inteligentny co wraz z niesamowitą zręcznością pozwala mu szybko nadrobić straty w profesjach takich jak medycyna czy znajomośc materiałów wybuchowych. Lubi współpracować z von. Branitzem ale jeżeli tylko przytrafi się ku temu okazja, rozstrzaska głowę Gasketowi z MERC. |
||||
Sympatie: Laura, Henning, Grunty | Wrogowie: Gasket, Bull |
Rudy "Lynx-Eyed" Roberts |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 81 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 82 | Um. Strzeleckie | 99 | |
Zręczność | 86 | Zn. Mechaniki | 32 | |
Siła | 77 | Zn.mat. wybuchowych | 50 | |
Um.dowodzenia | 46 | Wiedza medyczna | 14 | |
Inteligencja | 78 | |||
Umiejętności: | Elektronika, operacje nocne |
|||
Jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy snajper w całej grze. Jego głos i odzywki nie drażnią rzeszy graczy, więc wydaje się rozsądną alternatywą dla innych postaci. Choć inteligencją nie grzeszy to nie należy też to głupich najemników, a ze względu na przystępną cenę i dobrą broń nadaje się na początek rozgrywki. Podstawowa znajomość medycyny i mechaniki oraz umiejętności przywódcze są na dość przeciętnym poziomie. Aha... jeszcze jedno... jeśli zdecydowałeś się na "Lynxa" nie bierz do oddziału jego eks-żony... no chyba, że chcesz wysłuchiwać ich ciągłych kłótni... |
||||
Sympatie: Ice | Wrogowie: Buzz |
Sidney Nettleson |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 80 | Doświadczenie | 05 | |
Zwinność | 70 | Um. Strzeleckie | 92 | |
Zręczność | 91 | Zn. Mechaniki | 26 | |
Siła | 76 | Zn.mat. wybuchowych | 15 | |
Um.dowodzenia | 27 | Wiedza medyczna | 18 | |
Inteligencja | 78 | |||
Umiejętności: | Rzucanie (Ekspert) |
|||
Najpierw pomoże koleżance z oddziału przejść nad kałużą, a potem spokojnie, z angielską flegmą zabije trzech nadbiegających przeciwników – to właśnie cały Sidney – Oaza Spokoju w tym zwariowanym świecie najemników. Co prawda o medycynie i materiałach wybuchowych zielonego pojęcia nie ma, ale jest dobrym strzelcem, zna się też minimalnie na mechanice – od biedy może czasami coś naprawić. Moim zdaniem doskonały dla początkujących graczy – również ze względu na dość wysoki poziom doświadczenia. |
||||
Sympatie: Brak | Wrogowie: Haywire |
Steve "Grizzly" Bornell |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 94 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 69 | Um. Strzeleckie | 79 | |
Zręczność | 62 | Zn. Mechaniki | 26 | |
Siła | 95 | Zn.mat. wybuchowych | 38 | |
Um.dowodzenia | 16 | Wiedza medyczna | 14 | |
Inteligencja | 72 | |||
Umiejętności: | Walka wręcz, broń ciężka |
|||
O tak, ten Amerykanin zdecydowanie zasługuje na miano niedźwiedzia – co prawda na zdjęciu możemy oglądać tylko jego szerokie bary, ale założę się, że łapę ma wielką jak łopata. Silny i zdrowy jak wół, ale za to zwinny "po swojemu" – tak w dużym uproszczeniu można opisać Steve’a. Osiłek ten znacznie gorzej od naszego rodaka radzi sobie z naprawianiem różnych rzeczy, ale o wiele twórcy gry dali mu na pocieszenie kilka punktów inteligencji więcej... Moim zdaniem dość dobra inwestycja w początkowym stadium gry, choć należy go jak najszybciej podszkolić w opatrywaniu. |
||||
Sympatie: Bull, Shadow | Wrogowie: Dr. Q |
Thor Kaufman |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 96 | Doświadczenie | 03 | |
Zwinność | 83 | Um. Strzeleckie | 74 | |
Zręczność | 84 | Zn. Mechaniki | 35 | |
Siła | 89 | Zn.mat. wybuchowych | 12 | |
Um.dowodzenia | 48 | Wiedza medyczna | 59 | |
Inteligencja | 97 | |||
Umiejętności: | Skradanie, walka wręcz |
|||
Choć osobiście niezbyt kocham naszych zachodnich sąsiadów to Thor przypadł mi do gustu. Niezwykle przyjazny, otwarty i entuzjastycznie nastawiony do życia niezwykle skutecznie odbiera je swoim wrogom. Choć na początku niezbyt dobrze idzie mu strzelanie, bo nie ma nawet 75 punktów, to warto go wziąć ze względu na niską cenę, wysokie zdrowie i inteligencję, niską cenę, całkiem dobrą znajomość medycyny... aa... i jeszcze niską cenę. 20000 zielonych na dwa tygodnie to naprawdę niewiele za najemnika tego formatu. |
||||
Sympatie: Ice, Static, Spider | Wrogowie: Brak |
Victoria Waters |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 79 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 85 | Um. Strzeleckie | 84 | |
Zręczność | 72 | Zn. Mechaniki | 56 | |
Siła | 72 | Zn.mat. wybuchowych | 28 | |
Um.dowodzenia | 33 | Wiedza medyczna | 28 | |
Inteligencja | 85 | |||
Umiejętności: | Oburęczność, rzucanie |
|||
Przede wszystkim – dużo ładniej, niż z włosami krótko ściętymi, byłoby jej w kucyku... ah... co za czasy... Vicky to zahartowana dziewczyna, która w Wildfire straciła jednak bardzo wiele na znajomości mechaniki i teraz przy skomplikowanych operacjach po prostu sama sobie z pewnością nie poradzi. Jest to jednak kobieta inteligentna. Nadaje się na początek rozgrywki, bardzo dobrze strzela, również z dwóch broni jednocześnie, ale ta cecha sprawdza się tylko na początku – dopóki nie wyposażymy najemników w skuteczniejszą broń długą. Na uwagę zasługuje też jej charakterystyczny, co by nie mówić fajny, akcent. |
||||
Sympatie: Spider | Wrogowie: Gasket |
Trevor Colby |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 95 | Doświadczenie | 02 | |
Zwinność | 77 | Um. Strzeleckie | 81 | |
Zręczność | 98 | Zn. Mechaniki | 99 | |
Siła | 79 | Zn.mat. wybuchowych | 88 | |
Um.dowodzenia | 27 | Wiedza medyczna | 16 | |
Inteligencja | 97 | |||
Umiejętności: | Elektronika, Otwieranie zamków |
|||
Ten genialny Australijczyk jest najlepszym mechanikiem w grze, świetnie radzi sobie też z otwieraniem zamkniętych na klucz drzwi... A gdyby z tym drugim były jakieś problemy Trevor, z uśmiechem na twarzy, wysadzi całą ścianę w powietrze, aby dostać się do środka. Po zwerbowaniu, w dziedzinie medycyny polowej, nie zrobi nic więcej ponad naklejenie plastra, ale dzięki wysokiej inteligencji błyskawicznie nadrabia wszelkie zaległości. Choć jest to najemnik początkowo stosunkowo niedrogi i niedoświadczony, to należy do najbardziej wszechstronnych (i skutecznych!) spluw do wynajęcia. |
||||
Sympatie: Thor | Wrogowie: Fidel |
Victor "Monk" Kolesnikov |
||||
---|---|---|---|---|
Zdrowie | 74 | Doświadczenie | 04 | |
Zwinność | 92 | Um. Strzeleckie | 94 | |
Zręczność | 90 | Zn. Mechaniki | 32 | |
Siła | 78 | Zn.mat. wybuchowych | 22 | |
Um.dowodzenia | 39 | Wiedza medyczna | 38 | |
Inteligencja | 84 | |||
Umiejętności: | Broń automatyczna, kamuflaż |
|||
Czy to krzak? Nie... A może sałatka? Też nie... Mnicha można sprecyzować jako rosyjską wersję Shadowa. Podobnie jak ranger, Victor również jest typem samotnika, do tego dosyć dziwnie się zachowującego (możliwe, że wpływ na to miały doświadczenia z Czeczenii). Nie przepada za swoim rodakiem Iwanem. Jako że nazwisko nieco go zobowiązuje, Kolesnikov bardzo dobrze strzela, w szczególności z broni automatycznej. Jest również bardzo inteligentny. |
||||
Sympatie: Laura | Wrogowie: Ivan, Conrad |