Hired Guns: The Jagged Edge »

Hired Guns: The Jagged Edge

Hired Guns: The Jagged Edge

Producent: GFI Russia
Wydawca: Game Factory Interactive
Wydawca PL: TopWare Poland
Premiera: 19 Października 2007r.
Premiera PL: 20 Czerwca 2008r.
Strona oficjalna: hiredguns.topware.pl
Wymagania
sprzętowe
:
Pentium 1.5 GHz
512 MB RAM
karta graficzna 128 MB
2 GB na HDD
napęd CD-ROM 4x


Kontynent afrykański nigdy nie był gościnnym miejscem. Dżungla niemożliwa do przejścia, dzicy tubylcy, półanarchiczne państwa, gdzie wojskowe zamachy i cywilne konflikty są na porządku dziennym. Wybuchowa mieszanka zwierzęcych instynktów i automatycznych kałachów. To właśnie tutaj uda się oddział najemników, gotowych za marne pieniądze rozszarpać nawet samego diabła. Żołnierze ci pod Twoim przywództwem mają za zadanie zrobienie porządku z miejscowymi, hałaśliwymi agresorami, zaprowadzić ład i porządek. A następnie - zgodnie z dawną tradycją - zagrać jazz na pogrzebie złego dyktatora. Gotówka wpłacona, dowódco. Musisz zdecydować!

Hired Guns: The Jagged Edge to turowa strategia, która pozwoli Ci dowodzić drużyną specjalistów do wynajęcia w największym świecie jaki powstał na potrzeby turowej strategii. Wybierz zadania od różnych, wrogich sobie frakcji i spełniaj je dla pieniędzy, by następnie ulepszyć swój sprzęt, czy też wynająć najlepszych najemników. Tony różnych spluw pozwolą twojej drużynie zniszczyć wszystko co stanie jej na drodze, ale gładka gadka i pliki banknotów "w kopertach" również pomogą w osiągnięciu sukcesu. Gra oferuje wielowątkową historię i kilka zakończeń gry, sam będziesz mógł decydować o swym losie!

Gra była kontynuacją znanej serii, miała nosić nazwę Jagged Alliance 3D, ale konflikt z wydawcą doprowadził do tego, że teraz jest to zupełnie nowa gra z własnymi bohaterami, fabułą i wieloma innymi cechami:
  • Całkowita swoboda ruchu.
  • Możliwość wyboru jednej z czterech frakcji.
  • Ponad 150 broni oraz możliwość ich modyfikowania.
  • 30 najemników do wynajęcia.
  • Możliwość przebudowy sektorów.
  • Zaawansowany system dialogów.
  • Całkowicie nieliniowa fabuła z kilkoma zakończeniami.
  • Możliwość zdobywania sektorów dyplomatycznie jak i siłą!
  • Realistyczna balistyka i fizyka materiałów.
  • W pełni interaktywne otoczenie.
  • Bronie stacjonarne.
  • Zaawansowana sztuczna inteligencja przeciwnika.


Zobacz więcej
Autor: Len, 35 komentarzy · 52474 czytań
Komentarze (35)
  • Avatar użytkownikaDrakon

    Już się nie mogę doczeka aż odpale u siebie HG: The JE!!!! Zapowiada się świetna zabawa!!! Pozdrowienia dla wszystkich fanów tej JA

  • Avatar użytkownikafikol55

    Czy to jest do kupienia w wersji angielskiej?

  • Avatar użytkownikaAnoop

    Z tego, co się orientuję, gra jest tylko po rosyjsku. Szkoda, nie znam tego języka. Przydałoby się, gdyby jakaś grupka fanów wypuściła samodzielnie łatkę polonizującą.

  • Avatar użytkownikaRogacz

    Wypuścili angielską wersję na europe zachodnią ale nigdzie jej nie wiedziałem w internecie... po rosyjsku to w ząb nic nie rozumiem, a gra bez fabuły wydaje sie bez sensu

    Pozdro
    R.

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Przecież już niedługo będzie wersja PL ;) Trzeba czekać i czytać newsy na JACenter :P

  • Avatar użytkownikaSv

    Zawsze jest tez wersja niemiecka ;)
    Generalnie gra wymaga porzadnego patchowania (działa jak wersja beta i srednio co godzine albo czesciej cos sie wykwasza) i poprawienia ergonomii ale ma troche ze starego Jaggeda :) Chociaz brakuje trybu Iron Man - tyle ze nawet na poziomie Soldat (srednim) bez sejvów miałbym raczej spory problem.

  • Avatar użytkownikaunder

    Grałem w demko.Nawed fajnie oprucz cudownych apteczek no i muli straszliwie.

  • Avatar użytkownikakrzys

    Niemiecką wersję bardzo łatwo przerobić na angielską bo w katalogu locale są już wszystkie pliki, wystarczy nimi nadpisać pliki w katalogu bin/missions

    Gra wymaga jednak patcha i to pewnie niejednego, poza wyrzucaniem do desktopu jest kupa innych błędów. Mimo to świetnie się zapowiada, szczególnie jeśli dopracują szczegóły takie jak np sprzedaż ekwipunku (nie da sie na razie).

  • Avatar użytkownikaLUNAR WOLF

    Grałem w demo, ale jakoś błędy ma i jak to dziwne ze kamera się gubi. Graficznie nawet ładnie wygląda, tylko ta woda gdzie się styka z lądem, mogli by poprawić to kanałem Alpach'a. Na razie nie kupuję tylko poszukam na sieci PL, możne gdzieś jest. U mnie to jest tak ostatnio z kompem że szału można dostać, dlatego nie mam kasy na kupowanie gier.

    Ale ogółem gra może być fajna, chodź i tak wole serie JA i UFO :D

  • Avatar użytkownikaFikol55

    Grałem parę dni. Powiem tak, strzelam gościowi 5 razy w głowę i nie traci nawet połowy życia, przeciwnicy rzucają granatami dalej niż mam zasięgu efektywnego w pistoletach itd.... Gra się przez to cholernie trudno,

    Do tego kasa na początku gry wystarczy na zatrudnienie 3 gości na 1 dzień... a potem chyba solo albo co... Reasumując czekam na patche!

  • Avatar użytkownikaELVIS

    Mam pytanko, czy gra ma multiplayer, bo jakoś brak jest informacji na ten temat. Jeżeli jest to jakie tryby gry są.
    Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Pozdro

  • Avatar użytkownikaLen

    Jest tylko tryb singleplayer.

  • Avatar użytkownikap5a

    witam szanowne grono, pozwole sobie troszeczke opisac tytuł, ,,łomocze'' grubo i długo w w/w :). Tytuł jest niezwykle ciekawy w bardzo duzej mierze nawiązuje do JA co niezwykle cieszy podobna reguła działań itp.
    W nawiązaniu do JA gra sie o wiele trudniej, poczatki są ciezkie o czym swiadczy brak kasy, wiem wiem kazdy z nas chce zatrudnic tych ,,z górnej półki'' tak sie nie da, nei ze względu na kase ale na jakies ,,indywidualne zachowania'' najemników, i tutaj mały trik podczas tworzenia nowej postaci umiejetnosci dowodzenia dla niej musza wynosic max czyli 85 i wtedy bedzie mozna pomyslec o ,,tych elitarnych'':P GRAFIKA[ geforce 512 8800GT alpha dog edition]: w tej kwestii nie jestem wymagajacym, jest okey (idzie aż sie kurzy), swietne odwzorowanie najemników widac szczegóły co neizwykle cieszy beret, bandana itp. :) szkoda ze nie ma nocy, byłoby o wiele ciekawiej.. GRYWALNO¦Æ: tak jak wspomniałem powyżej nawiązanie do JA jest czyms wspaniałym, ogólnie gra sie ,,ciezkawo'' (poziom zaawansowany) nie mozna ,,zaprzestac myslec'':P i działac pochopnie, w takich sytuacjach zostajemy zaskoczeni. gra ma mase bugów moze mase to zbyt ,,mało powiedziane'' extremalnie DUZO... pozwole sobei przedstawic kilka ,,przykładowych'', jak stoimy za plecami koelgi i strzelamy w przeciwnika pomijajac w która czesc ciała koles zapakuje serie w swojego az mu hełm spadnie :[ tutaj mnei ,,nerw wziął'' TRZEBA WSTAC I MOZNA WALIC... dopiero... DLA MNEI TO JEST CUDO WSZECHSWIATA! nie do wszystkich budynków mozna wejsc, pomimo tego ze otworzymy drzwi, strzelanie ,,na leżąco'' praktycznie nei istnieje na pagórkowatym terenie!, doszedł czynnik ODDECHU! panowie jak za czesto strzelacie najemnikiem on spada, i koles SIE MECZY HEHE, i wtedy klapa! nie wiem gdzie tak jest i kto wpadł na TAK WSPANIAŁOMY¦LNY POMYSL, to jest istna głupota, wiem wiem symulacja żołnierzy itp. tego typu zachowanie nie istnieje, postacie nie są przeciązone 50% wagi... moze ktos mi to wyjasni?? ; ) gra zaskakuje cały czas i na kazdym kroku, aaa najciekawszym jest jest wywalanie do pulpitu tego to ,,najstarsi górale'' by nie przewidzieli, podczas rozgrywki czasami podczas ,,loudu'' debilnym jest sejwowanie co pare min :/ wg. mnie tytuł jest wyjątkowy, dlaczego? Wiecie dlaczego bo czujemy klimat JA, gramy w to pomimo BUGÓW, WYWAŁÓW czasami z nerwem na twarzy, panowie tylko to nas przy tym trzyma NIC WIECEJ! Odnosnie samej gry mam mieszane uczucia, pomysł super ale wykonanie tragiczne!, powyzej opisałem kilka przykładów jest jeszcze pare innych aleee....! zastanawiam sie dlaczego nikt nei zauwazył tego typu problemów tworzac tytuł, WNIOSEK: widac ze osoby tworzace nei do konca miały pojecie o tym co robią a szkoda... nei lubei krytykowac ludzi, ale jak grasz 30-1h i nagle cie wywali na pulpit to delikatnie ,,rece opadają'', hmmm moze gdyny kosztował ponad 100 -200 zł, wykonanie byłoby nalezyte. Pamietam jak kupiłem JA2 za 70 pare złotych, kurcze człowiek tym zył, 2,4 w nocy kima, sektor za sektorem magia w tym jest do dzisiaj pomimo upływu zcasu...
    Hired Guns: The Jagged Edge reprezentuje taktykę ofensywną, prózno sie tu chowac i czekać! Kolega Fikol55 opisał ,,działanie granatów'' to jest kosmos, kolo rzuca granatem na gruubooo ponad pół mapy, zdumiewa mnie to... fajnym jest bajer z domkami mozna je zmasakrowac :) jak kolo wlezie do domu albo za mur zapodajesz 2 granaty i po chałupie :P zorpierducha na max :) fajnei to wygląda, w końcu GRANAT jest granatem.
    MOWIE OD RAZU to nie jest tytuł dla ,,żółtodziobów'' bedą Was masakrowac jak tylko chcą i gdzie chcą. ekonomia mozna nie wyrobic z kontraktami i tez kończymy.
    Czy polecam grę hmmm grubo sie teraz zastanawiam, tak z czystym sercem polecam te grę, jesli masz ,,nerwy na wodzy'' i ,,duszę najemnika'' stratega to jest tytuł dla Ciebie, natomiast jesli oczekujesz szybkich efektów zostwa to szkoda Twojego czasu, (nerwy oczywiście w sensie bugów).

    to tyle...

    czekam na patcha! Dopiero wtedy bedzie mozna SPOKOJNIE cieszyc sie rozgrywką.

    Jestem otwarty na opinie proszę piszcie,

    POLEMIZUJMY :)

    Pozdrawiam Wszystkich JA-owców ; )
    Łuk@sz

  • Avatar użytkownikaBaroni

    Calkowicie sie zgadzam z p5a. Dodam tylko, ze gra nie ma wskaznika prawdopodobienstwa trafienia (przynajmiej go nie znalazlem) co znaczaco utrudnia taktyke. Poki co odkladam HG na polke i testuję Wildfire na engine 1.13 (Wildfire 6.06).

  • Avatar użytkownikap5a

    I tak oto dzisiaj zakończyłem gre na poziomie zaawansowanym :] (Hard zostawiam sobie na giere z patchem) napociłem sie zdrowo. Moze mi ktoś z Was wyjasnic PO CO W TEJ GRZE S¡ POLA w odniesieniu DO TWARZY?? I w zwiazku z tym kieruję zapytanie czy ktokolwiek z WAS znalazł cos na ,,twarz'' dla najemnika?? Noktowizor, ,,elektorniczne ucho'' itp. ???
    Co do samej gry jestem rozczarowany kolosalnie, miał być HIT wyszedł ,,shit'' ... O bugach juz nie bede pisał a tym samym podnosił cisnienia Wam i sobie, [ale jednego takiego małego, koleś w pałacu wchodzi do pomieszczenia i już z niego wyjść nie moze do konca gry :P dobre co...].
    Komuś się chyba popierdzieliło ze to ma mieć jakikolwiek związek z JA... Nie dorasta mu to nawet do pięt... Rozumiem komentarze, recenzje w których to nawiązuje się do serii JA, ale bądźmy szczerzy nijak się ma HG do serii JA wiemy o tym MY gracze... Uważam ze troszeczke na ,,wyrost'' się pisze ze ma to coś wspólnego z JA, są P.E.W.N.E. ,,wspólne'' rozwiązania, ale nie dość ze nie są dopracowane to jeszcze w dużej mierze przeszkadzają w prowadzeniu rozgrywki.
    Próżno szukać w tej grze klimatu z JA, ona go po prostu nie ma...

    Nadmieniam iż całą swoją opinie przedstawioną w w/w portalu okresliłem na podstawie gry i wniosków z niej płynących. Osobiście nie jestem zafascynowany. Aaaa szkoda...

    p.s. Save-ujcie, regularnie, wiem co mowie.

    wracam do JA2...

    pozdrawiam

  • Avatar użytkownikap5a

    Zapomniałem dodać jednej rzeczy do poprzedniej wypowiedzi mianowicie JE¦LI CO¦ JEST NAPRAWDÊ DOBRE TO NIE POTRZEBUJE REKLAMY...

    JA RZ¡DZI!

    Czekam na tytuł od LUDZI KTÓRZY ZNAJ¡ SIÊ NA RZECZY!

  • Avatar użytkownikaboori

    A inna historia... wie ktoś w jaki sposób można sięzwiązać z innymi ugrupowaniami ? NPC z ONZ jakoś gadać ze mną nie chce:/, a ponoć 5 zakonczeń jest... help me?

  • Avatar użytkownikaKejpsztan

    no ja nie wiem ja własnie sciągam gre w werski PL chyba ze sobie polecieli w kulki zobaczymy

  • Avatar użytkownikaNik

    A ja mam pytanie... Jak to jest że premiera 20 czerwca a gry dalej nie ma a wszyscy grają...:-)???

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Jak to nie ma? Jest zarówno w sklepach jak i na Allegro ;P

  • Avatar użytkownikailcattivo13

    gra rzeczywiście ma masę bugów + sporo "świetnych" pomysłów, które czynią grę mocno niezjadliwą. Na szczęście sporo można w grze zmienić, bo skrypty zapisane są w postaci arkuszy kalkulacyjnych XML. Pierwsze co zmieniłem, to było te kretyńskie "zmęczenie" - teraz gra zaczyna być ciut sensowniejsza.
    Co do wieszania się gry - na oryginalnym i w pełni zaktualizowanym XP gra się nie wiesza w ogóle :D po raz pierszy cieszę się z wywalenia 300 pln na windozę...

  • Avatar użytkownikakerton

    mam i oryginalna i zaktualizowana winde i kupa ! desktop za desktopem

  • Avatar użytkownikap5a

    tez mam ,,original'a'' to nie ma wpływu... Masakruje mi do deskopu elegancko... LIPA jest i tyle.

    rozwiązania są ciekawe, ale wykonanie tragiczne.
    Do ilcattivo13 drogi kolego dlaczego mam grzebać w kodzie skoro zabuliłem troszke kasy, bez przesady nie po to płace abym sam sobie poprawiał... hmmm, ale skoro tak lubisz:P
    Heh kupując giere za 200,00PLN nie mam zamiaru poprawiac, jesli są bugi nei do wytrzymania wydajemy opinie, analizując: jesli masz wypościć babola to sie zastanów aaa nie, walka o klienta trwa, rynek szuka innowacji, dziwie się ze oni wogóle wypuścili te gre z takimi babolami, bo pomysł jest naprawde wspaniały..

    ale cóz i tak bywaaa...

    pozdrawiam

  • Avatar użytkownikaStrzala

    p5a Jak przeszłes juz wez mi powiedz co zrobic bo górnicy mi zaczeli strajkowac i nie wiem co zrobic

  • Avatar użytkownikagreg

    jak rozpoczac gre tz kampanie

  • Avatar użytkownikaWypisany

    Cześć wszystkim.
    Windows nie ma nic do czynienia z wywalaniem na pulpit. Sama gra ma bugi które wywalają wszystko w kosmos. Wina leży po stronie niestety programistów bo nie przewidzieli wszystkiego, ale przecież nie za to im płacili tylko za grę ;)
    Co do samej gry, ekstra. Bug za bugiem buga pogania.
    Szczęśliwie nie wydałem na nią więcej niż 24 zł i to w zaokrągleniu w górę. Dlatego pozwoliłem sobie na grzebanie w plikach i zmieniłem Boskich przeciwników o sile 100, którzy rzucają zawsze celnie na odległość często przekraczającą celność strzałów z broni półautomatycznej. Tego zachowania nie widziałem w żadnej innej grze.
    Do modyfikacji dochodzi też potrzeba zmiany ilości odbieranych punktów "oddechu" za wykonywanie czynności - nigdy nie słyszałem, sam czasami chodzę na prawdziwą strzelnicę i nigdy nie widziałem, żeby ktoś (w tym ja) stracił przytomność po oddaniu 10 strzałów z pistoletu i tym samym się przewrócił. System jest tak tragiczny, że w większości pozycji musiałem odjąć ostatnie zero, żeby system zaczął jakoś funkcjonować. Innym modyfikacjom poddałem bieganie i ogólne poruszanie się, dzięki czemu po długim sprincie nie ma co liczyć na oddanie od razu strzału. Zaś odpoczynek 2 kolejek oddaje nam połowę sprawności a nie jak było do tej pory 20%.
    Niektóre plansze są strasznie źle przygotowane do walk. Obrzeża plansz są gołe i nie mamy gdzie schować swoich najemników. Dodatkowo na jednej z plansz (Fort) zauważyłem totalną wtopę, atakujemy na mapie głównej planszę z zachodu a na samej mapie taktycznej ustawiamy już najemników na północno-wschodnim skraju planszy, zaś przeciwnik gdy już przejmiemy sektor atakując nas robi to właśnie z zachodniej strony choć powinien ze wschodniej. To raczej nie jest normalne.
    Nie przeszedłem do końca całej gry bo już straciłem do niej cierpliwość (po jednym weekendzie). Strasznie irytujące jest zmaganie się z tym AI. Jest niby fajnie ale do momentu w którym się nie pozna standardowych zachowań. Przeciwnik zawsze ucieka gdy jesteśmy już zbyt blisko i mamy więcej energii niż on. Nigdy nie chowa się w prawidłowy sposób za przeszkodami. Chcąc trafić naszego i nie widząc linii strzału będzie próbował nie zmieniając zbytnio miejsca stania aż do wyczerpania punktów akcji zamiast się schować. Nie leczy swoich kolegów gdy są umierający ale za to potrafi trupowi wyrwać ostatnie przedmioty w niewiadomym czasami celu. Gdy nie wie co ze sobą zrobić to stoi i się obraca rozglądając (? WTF!). Czasami mam wrażenie, że gram strzelając do kaczek. Jednak pozostawiając przeciwnikowi 100 pkt siły zawsze jesteśmy pewni, że oberwiemy granatem :)
    Wolę jednak JA niż ten tytuł chociaż tak jak pisali niektórzy poprzednicy ta gra też na swój sposób urzeka. Jednak moim zdaniem jest to jedynie spowodowane wielkim kopiowaniem cech JA - laptop, agencje, sklep, emaile i cała inna masa rzeczy łącznie z nazwami postaci, podobną historią główną, a już w szczególności początkujący test w którym są praktycznie te same pytania co w JA2.

  • Avatar użytkownikatom

    Gra jest w najnowszym Komputer Świat Gry, za ok 14 zł

  • Avatar użytkownikaRaku

    Niemalże klon JA2 w 3D tyle, że nie dzieje się w Arulco ;)

  • Avatar użytkownikaVA5H

    Gdyby tak połączyc zalety Hired guns z JA2 to był by naprawde tytuł przez duże T godny uwagi, za który z chęcią by się zaplącilo 100-200zł, bo to co Nam zaprezentowano to tylko bardzo nie dopracowany jagged alliance w ładnej szacie graficznej z przyjemnie wyglądającą dynamiką (pomijając jednak, że czasami bardzo nie realistyczną) no a taka ilość bugów delikatine mówiąc, jest karygodna... tym bardziej, że to przecież następca wielkiego JA2!
    poziom trudności to też kosmos... jedyna gra od kilku lat w którą musialem zaczć grać od nowicjusza :/ mimo, że JA2 na najtrudniejszym pozoimie się już elegancko przechodziło... ciekawe jak sobie radzą poczatkujący z tą gierką :)

  • Avatar użytkownikafan

    Słuchajcie daliscie newslettera ze HG jest na steamie po 20ojro a przeciez w gry-online mozna to kupić za 25zł tylko nie wiem czy mają ale pewnie mają bo mają:)

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Tak, w Gry-Online jeszcze są polskie egzemplarze, ale tam było dostępne do niedawna, a sprzedaż w Steam dopiero rozpoczęto - news miał o tym poinformować ;)
    De facto grę jeszcze taniej można nabyć np. na Allegro. Oczywiście chodzi mi o nowe egzemplarze.

  • Avatar użytkownikaKlaus

    Empik - 29,90 pln

  • Avatar użytkownikaprosba wilka

    prosze powiedzec jak juz wlacze gre co mam zrobic by wejsc juz na ekran gry zeby strzelac bo robie wszystko inei wchodzi mi ciagle jestem na przwijanie pausa unifable na zawodniku jak wejsc w ekran gry gdzie bede mugl juz grac ??

  • Avatar użytkownikagracz

    HG. Szkoda czasu.
    Przesiedziałem tydzień i jestem mocno zniesmaczony, a mogła to być taka fajna gra.
    Generalnie w tej grze jest źle przekalkulowane statystyki, prawdopodobieństwo, realia, brak "klawiszologi" w instrukcji (np. o CTRL- aby strzelić w dowolny cel - dowiedziałem się dopiero na forum).
    1. Organizacja magazynu bez segregacji (tzn. np. jakiś pistolet znajduje się na początku magazynu, a drugi taki sam - w środku lub nawet na końcu i to zarówno przy przeglądaniu koszyka, jak i przy przeglądaniu broni w magazynie)
    2. Szkolenie. W ciągu 60 dni najemnik z 80 siły dostał 3 pkt, przy instruktorze 95, a w tym samym czasie, przy instruktorze celność 98 , żaden najemnik nie dostał więcej niż 2 pkt!
    3. Snajper (98), broń SWD i PSG - dziesięć strzałów i wszystkie pudła. No to, po co, super snajper i super broń?
    4. Przeciwnik na celowniku "na czerwono" strzelam - brak linii ognia (opcje z celowaniem w głowę, ramiona, tółw, nogi - przećwiczone- oczywiście nie trafił. Ale, czasami trafia w przeciwnika, pomimo braku "linni ognia"). ten sam strzelec innego przeciwnika zabił, strzelając przez murowany budynek bez okien. No jasne, miał amunicję AP, tylko czemu w innym wypadku amunicja AP nie może przestrzelić słomianej chaty?
    5. Strzelec w pozycji klęcznej. Cel stoi na wieży. Pomiedzy nimi lezy na ziemi mój najemnik (z tej samej druzyny co strzelec). Jakim cudem leżący na ziemi najemnik odnosi rany? I tak na marginesie - strzelec miał broń z celownikiem optycznym.
    6. Najsilniejszy nie może unieść najlepszej ochrony, najlepszego karabinu, apteczki
    7. REGENERATOR - jakieś środki chemiczne o wadze 5kg. Przywraca około 30% zdrowia. Tylko jaki człowiek jest w stanie przyjąć 5 kg chemii na raz?
    8. Po co broń przeciwpancerna? Bo do burzenia lepszy jest granatnik. Tani, lekki i wielorazowego użytku.
    9. O co chodzi ze skrzyniami? Z tym wkładaniem przedmiotów itd.? Ja znalazłem tylko jedną skrzynkę z której wyjąłem jeden magazynek amunicji. Po co wkładać do skrzynek przedmioty (które mogą ulec zniszczeniu), skoro i tak "wszystko" ląduje w magazynie.

    I dziesiątki innych przykładów. Generalnie,

  • Avatar użytkownikamysza

    aha....jednak sobie odpuszczę HG;)




Nick: