Jagged Alliance »

Jagged Alliance DS

Jagged Alliance DS

Producent: Cypron Studios
Wydawca: Empire Interactive
Wydawca PL: Brak
Premiera: 19 maja 2009r.
Premiera PL: Brak
Gatunek: Strategiczno taktyczna
Strona oficjalna: us.empireinteractive.com/


Jagged Alliance DS to konwersja pierwszej części serii Jagged Alliance wydanej w 1995r. na konsolę Nintendo Dual Screen. Dla firmy Strategy First, która posiada wszystkie prawa do serii JA, po JA2 Gold jest to już druga próba przeniesienia tej kultowej strategii na przenośną konsolę. Tym razem udana, a sama gra zyskała nową twarz za sprawą grafiki dostosowanej do wyższych rozdzielczości w jakich pracuje konsola. JA DS to gra bardziej kolorowa, czytelniejsza i nie razi już ogromnymi pikselami. Grafika została znacznie poprawiona względem oryginalnej.

Fabuła po raz kolejny przenosi nas na tropikalną wyspę Metavira, gdzie w połowie XX wieku przeprowadzano próby broni atomowej. Po kilkunastu latach Brenda i Jack, dwójka uzdolnionych naukowców, odkrywają, że żywica z drzew porastających Metavirę ma niezwykłe lecznicze właściwości. Jednak przez Lukasa Santino, jednego z uczestników wyprawy badawczej, na wyspie powstaje ośrodek naukowy innej korporacji. Pojawia się wojsko, działania Brendy zostają zablokowane, a Santino przejmuje kontrolę nad wyspą. Jack i Brenda postanawiają, że nie będą się temu dłużej przyglądać. Wynajmują najlepszego dowódcę jakiego udało im się znaleźć.

Do zadań gracza należy kierowanie kilkuosobowym oddziałem najemników, najętych za fundusze, które zostały nam przekazane na przeprowadzenie misji. Każda kontrolowana przez nas postać może zostać wyposażona w różnego rodzaju uzbrojenie, kamizelki ochronne, hełmy czy różnego rodzaju sprzęt pomocniczy. każdego najemnika określają cechy takie jak celność, zwinność, siła itp. oraz umiejętności specjalnie jak np. nocne operacje czy otwieranie zamków. Wraz z postępami w grze, rozwijają się nasi podwładni z czego każdy z nich posiada unikalną osobowość, niektórzy mogą bać się wody, a z kolei inni mogą nie lubić się nawzajem i takich lepiej nie brać do jednego oddziału.

Zobacz więcej
Autor: Len, 5 komentarzy · 11670 czytań
Komentarze (5)
  • Avatar użytkownikaGacu666

    Nikt jednak nie napisał, że zmieniona została trochę rozgrywka. Uprościli system strzelania, zmieniając go na tryb jak z UFO: Enemy Unknown (co prawda nie przeszkadza, no ale jednak). Druga zaś ważna zmiana to system ran... a raczej jego brak. Kiedyś można było tylko bandażować najemnika, a teraz dzięki apteczkom po prostu go leczymy...

    No ale wiadomo, konsolowcom trzeba rzeczy upraszczać, bo się pogubią.

    Ogólnie gra jest ok, dałbym jej 8/10, ale te kilka uproszczeń i zmian nie wyszło im najlepiej.

  • Avatar użytkownikaLen

    Gacu666: Nikt nie napisał, bo nikt w to nie grał :) Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że jesteś jednym z nielicznych. Może zechciałbyś napisać recenzję?

  • Avatar użytkownikaGacu666

    Nie wiem czy się nadaję na recenzję i czy w ogóle mam na to czas, pomyślę.

    Ogólnie opis wyżej jest trafny, jedynie brak kilku szczegółów, które wymieniłem w komentarzu.

    Co do przejścia. Grałem całkiem niedawno na swoim DSlite i muszę przyznać, iż bawiłem się wyśmienicie, aczkolwiek gdyby nie usuwali systemu ran jak w oryginale to grałoby się znacznie lepiej.

  • Avatar użytkownikabig ben

    Nie ma Naprawiania przedmiotów ani w ogóle ich "stanu", nie ma węgorzy w wodzie, kucania ani chodzenia do tyłu

  • Avatar użytkownikaarX

    Ale pieprzycie... Jak to nie ma kucania? I co to w ogóle za hipoteza, że "konsolowcom trzeba rzeczy upraszczać, bo się pogubią"? Żałosny trolling od kogoś kto się ch@ja zna na NDSie...




Nick: