1. KAMERA - została ona skonstruowana na swój własny sposób i opiera się, że tak powiemy, tylko na czterech ruchach plus przybliżenie. Zajmiemy się najpierw tą drugą kwestią, która niestety nie została "zbyt mocno wdrożona". Perspektywa rzutu izometrycznego pozostanie nadal główną formą pokazywania tego, co się będzie działo na mapie. Nie oczekiwaliśmy zoomu z mikroskopu, lecz jednak brakuje o wiele głębszego przybliżenia, a wręcz jak to w najnowszych grach jest zaimplementowane i świetnie się sprawdza, widoku poziomego.
Jeśli chodzi o tą pierwszą kwestię tajemniczych "czterech ruchów", to od razu spieszymy wyjaśnić, że chodzi o możliwość obracania kamerki, ale niestety wprowadzono tylko cztery jej strony. Nie będzie to wyglądało jak chociażby w grze JA: Back in Action, gdzie mieliśmy totalną swobodę ustawienia kamery. Tutaj będziemy musieli wybrać albo pierwsza albo druga albo trzecia albo czwarta strona plus ewentualne przybliżenie i oddalenie.
2. MINI MAPA - ona jest dla nas niczym zagadka, od samego początku powstawania przechodziła ciągłe przeobrażenie, od miejsca występowania na ekranie, po mobilność, obracalność, powiększanie, a na systemie pokazywania obiektów i osób kończąc. Na chwilę obecną chyba jest już wykonana stabilna jej wersja, bo nie zmienia się już od prawie dwóch miesięcy.
Generalnie postanowiono jednak, że będzie się plasować w prawym górnym rogu ekranu. Jej cechą charakterystyczną jest obracalność, za każdym razem gdy obrócimy kamerę, to i mini mapa też się obróci. No i tutaj pojawia się mały problem, ponieważ jest to bardzo dezorientacyjne. Ustalony punkt, do którego będziemy zmierzać znajduje się raz u góry mini mapy, a zaraz na innej jej stronie, choć mapa jest ta sama. Zobaczcie na mini mapę na powyższych zdjęciach, za każdym razem jest inaczej ustawiona. Do tego trzeba będzie się przyzwyczaić albo pamiętać sektor z perspektywy jego budowy, tak jak to pewnie każdy z Was ma w stosunku do map z oryginalnego JA2.
Miejsce gdzie spogląda kamera, będzie zawsze oznaczone na mapie trapezem. Strzałka do przodu będzie zawsze dłuższą jego podstawą, a do tyłu krótszą, ramiona będą przesuwaniem obrazu w lewo i prawo. Z powodu obracalności mini mapy, każda strona spowoduje, że trapez będzie się przesuwał w innym kierunku.
Pozostaje jeszcze kwestia koloru. Mini mapa została wykonana na czarno biało, jak i również jej powiększenie. Na jej mniejszej wersji od razu można dostrzec czerwony kolor, gdy wróg lub inne ważne obiekty zostaną przez naszych najemników spostrzeżone. Natomiast dlaczego jej większa wersja pozostała także czarno biała, tego już niestety na chwilę bieżącą nie wiemy.
Główne aspekty - część I: zwierzęta Główne aspekty - część II: pierwsze twarze Główne aspekty - część III: system celowania Główne aspekty - część IV: inwentarz i statystyki JA: Flashback - główne aspekty: dyskusja na forum