Obsługa programu UNSLF
Artykuł z serii Jak stworzyć modyfikację?
UNSLF to bardzo stary, a właściwie jeden z pierwszych programów służących do wypakowywania plików z rozszerzeniem SLF, znajdujących się w katalogu Data gry Jagged Alliance 2. Ale pomimo wieku program wciąż jest używany, gdyż SLF-Explorer, który posiada najwięcej funkcji ma zdolność to odmawiania wypakowania niektórych plików takich jak TileSets.slf. Wtedy właśnie do akcji wkracza UNSLF, ale jak go obsługiwać? To częste pytanie zadawane przez moderów, a poniżej znajdziecie pytanie na to odwieczne pytanie.
Zacznijmy od samego pobrania programu, można go znaleźć w naszym dziale Download.
Cały program to tylko jeden plik z rozszerzeniem EXE o bardzo małym rozmiarze.
Umieszczamy go w katalogu Data znajdującego się w głównym katalogu gry (np. C:/JA2/Data).
Następnie tworzymy nowy plik tekstowy (nazwa dowolna) w którym wpisujemy parametr:
Gdzie w NazwaPliku.slf wpisujemy nazwę pliku SLF (zachowując wielkości znaków), który chcemy wypakować.
Całość zapisujemy i zmieniamy rozszerzenie pliku z TXT na BAT.
Teraz wystarczy, że uruchomimy wcześniej utworzony plik (ten w rozszerzeniu BAT), a wszystko wypakuje się bez problemów.
Jeśli chcemy wypakować inny plik SLF naciskamy prawym przyciskiem myszy (PPM) na pliku BAT (który wcześniej utworzyliśmy) wybierając opcję Edytuj i zmieniamy nazwę pliku SLF. Czasami w programie może wyskoczyć komunikat "NazwaPliku.EDT already exist. Overwrite? (y/n)". Oznacza to po prostu, że taki plik już istnieje i program pyta czy go nadpisać.
I to wszystko, jak widzicie obsługa programu jest prosta, a jednak często są z nim problemy. Mam nadzieję, że ten poradnik pomoże początkującym moderom :)