Jagged Alliance »

Multiplayer w Deadly Games

Jagged Alliance: Deadly Games

Uruchamianie na nowych systemach | Granie przez tryb multiplayer

Poniższy poradnik tłumaczy, w jaki sposób uruchomić Jagged Alliance: Deadly Games na nowych komputerach PC z systemem Windows XP oraz co zrobić, by móc grać przez multiplayer. Było to niemożliwe do czasu wypuszczenia DosBoxa w wersji 0.63, który daje możliwość tunelowania sieci IPX serwer/klient przez połączenie TCP/IP. Zapraszamy.


Na początek:
- Zainstaluj Jagged Alliance: Deadly Games.
- Zainstaluj program DosBox w wersji co najmniej 0.63.
- Zainstaluj D-Fend.

Konfiguracja programu D-Fend:
Włączamy D-Fend, pojawi się małe okienko, w którym musimy podać lokalizację programu DosBox. Dopiero wtedy D-Fend uruchomi się bez problemów. Następnie, w zakładce Profile, wybieramy pole Add with Wizard:



Otwiera nam się małe okienko, w którym tworzymy nowy profil. W następujących polach wpisujemy:
Profile Name - Nazwa profilu nie mająca wpływu na pracę programu, najlepiej podać nazwę gry, aby się nie myliło.
Close Dosbox after game exit - Po włączeniu gry, program zostanie zamknięty.
Game needs "loadfix" - Umożliwia załadowanie programu powyżej pierwszych 64kb pamięci podstawowej. Lepiej nie zaznaczać, jest to opcja dla naprawdę starych gier, które oczekują, że w komputerze nie będzie zbyt wiele dostępnej dla nich pamięci konwencjonalnej.
Game EXE - Wskazujemy lokalizację pliku, którym uruchamiamy grę. Gra zazwyczaj ma jeden plik z końcówką BAT, COM, lub EXE. W tym przypadku jest to plik DG.exe.
Setup EXE - Wskazujemy lokalizację pliku konfiguracyjnego gry. Gra zazwyczaj ma jeden plik pt. SOUND, SETUP, CONFIG, SETSOUND, z końcówką BAT, COM, lub EXE. W tym przypadku jest to plik Setsound.exe.



Aby przejść dalej klikamy przycisk ">>". Pojawia nam się kolejne okienko, nazwane "Enter the amount of Cycles and select a video card", gdzie:
Cycles - Odpowiada za szybkość emulacji, czyli po prostu z jaką prędkością będzie działała nasza gra. Najlepiej pozostawić bez zmian do czasu uruchomienia gry, gdzie będziemy mogli się zorientować o ile trzeba zmienić tę liczbę. Podczas gry możemy ją zmniejszać i zwiększać klawiszami CTRL+F11 i CTRL+F12.
Video Card - Typ emulowanej karty graficznej. Pozostawiamy bez zmian.
Render method - Sposób generowania obrazu przez emulator. Pozostawiamy bez zmian.
Scale - Możemy zmieniać wielkość okna gry (jeśli uruchamiamy ją w oknie), możemy go dowolnie rozciągać. Pozostawiamy bez zmian.


Aby przejść dalej, klikamy przycisk ">>"


W następnym oknie konfigurujemy dyski. Najlepiej kliknąć na przycisk Auto Create, który zrobi za nas wszystko.


Aby przejść dalej klikamy przycisk ">>"


W kolejnym okienku konfigurujemy kartę dźwiękową, robiąc to następująco:
Type - Typ emulowanej karty dźwiękowej lub, jak kto woli, Soundblastera. 90-95% gier będzie chodziło poprawnie z wartością "sb16" więc najlepiej pozostawić bez zmian.
Address - Zalecamy 220, czyli nic nie ruszamy.
IRQ - Zalecane takie, jakie jest ustawione standardowo, czyli 7.
DMA - Zalecane takie, jakie jest ustawione standardowo, czyli 1.
HDMA - Zalecane takie, jakie jest ustawione standardowo, czyli 5.
Opl mode - Zalecamy opcję "auto"
Opl rate - Częstotliwość próbkowania dźwięku, standartowo 22050 i takie też jest zalecane.
Use Mixer - Lepiej pozostawić zaznaczoną tą opcję.


Aby przejść dalej, klikamy przycisk ">>"


Enable GUS - Zalecamy odznaczenie.
Cała reszta zalecana jest tak, jak jest ustawiona standardowo, więc pozostawiamy bez zmian.


Aby przejść dalej, klikamy przycisk ">>"


Pojawi się jeszcze kilka okienek, lecz nie opisujemy ich, gdyż wszystko pozostawiamy tak, jak jest standardowo ustawione.


_____________________
Konfiguracja dźwięku

Aby dźwięk działał poprawnie (o ile już nam nie działa), musimy skonfigurować naszą kartę dźwiękową, używając DosBox Setup. Otwieramy zakładkę Run i wybieramy Run Setup



W DOSowym okienku włączy się setup gry. Włączamy pierwszą opcję "Select Card for Digital Sound"



Następnie wybieramy opcję Sound Blaster Pro. Wtedy pojawi się małe okienko z pytaniem "Auto-Detect Card", wybierz Yes.



Następnie klikamy Select Card for Music:



Wybierz opcję Roland MPU401/General Midi, wtedy będzie pasowało do opcji, jakie ustawiliśmy w naszym profilu w programie D-Fend.



Na koniec zapisujemy ustawienia w Save Settings i, aby wyjść, klikamy Exit to DOS.


_____________________
Jak włączyć grę?

Aby zagrać, kliknij dwa razy na profil DG w programie D-Fend. Domyślnie w Deadly Games opcje dźwięku są wyłączone, więc kiedy już grasz, kliknij na zakładce Opcje, gdzie możesz swobodnie aktywować dźwięki i muzykę, jak również kontrolować ich głośność.

Wciskając podczas gry kombinację klawiszy Alt+Enter, możemy przełączać pomiędzy pełnym ekranem, a grą w oknie. Ctrl+F10 zablokuje lub odblokuje kursor myszy w obrębie okna DosBoxa. Ctrl+F11 i Ctrl+F12 zwiększa bądź zmniejsza prędkość emulacji gry. Może być niestabilne na bardzo wysokich szybkościach, ale na moim komputerze nie miałem żadnych problemów z prędkością 6000-7000.


_____________________
Konfiguracja Trybu Multiplayer

A teraz najlepsze - gra w Jagged Alliance: Deadly Games przez internet! DosBox w wersji 0.63 pozwala rozgrywać starcia przez internet, dzięki wykorzystaniu tunelowania IPX.

W tym celu musisz nieco zmodyfikować profil Deadly Games w D-Fend-zie. Zaznacz profil, a następnie w menu Profile wybierz Edit Profile.

W oknie profilu widnieje wiele opcji, które już ustawiłeś przy okazji korzystania z kreatora. Kliknij zakładkę Communication i zaznacz opcję Enable IPX. To umożliwia grę multiplayer przez IPX.



Teraz masz dwie opcje: założyć serwer lub dołączyć się do gry.

Przejdź do zakładki Autoexec.

Aby założyć serwer, wpisz IPXNET STARTSERVER w polu tekstowym. Kliknij OK. Od tej pory, przy każdym uruchomieniu gry, zostanie uruchomiony serwer IPX, którego adres IP jest taki sam, jak twój adres internetowy. Następnie odpali się gra. Już w grze, wejdź w Multiplayer, następnie Network Game i Lead a Network Game. Ustaw sobie wszystkie opcje. Nie będziesz miał możliwości rozpoczęcia gry, dopóki nie dołączy się i nie wybierze koloru co najmniej jeden gracz.



Aby dołączyć do gry, wpisz do tego pola IPXNET CONNECT xxx.xxx.xxx.xxx, gdzie xxx to adres IP serwera. Oczywiście wcześniej musisz umówić się z kimś, kto postawi serwer i poprosić go o jego IP. Kliknij OK. Jeśli teraz uruchomisz grę, zostaniesz połączony z serwerem pod wpisanym IP. Gra się uruchomi, ty wybierasz Multiplayer, Network Game i Join a Network Game. Gdy zobaczysz nazwę serwera, kliknij na nim, dzięki czemu dołączysz do gry. Wybierz jeszcze kolor dla swojej drużyny i wchodzisz do lobby.



Oczywiście możesz używać osobnych profili dla serwera i klienta. Wybierz Export Profile z menu File, by zapisać go na dysku, a następnie zaimportuj nadając nową nazwę. Jeszcze tylko zmiana opcji w Autoexec i gotowe.

Mam nadzieję, że ten poradnik komuś się przyda. Podziękowania dla twórców DosBox-a i D-Fend-a za ich wspaniałą robotę. To już wszystko, można grać, miłej zabawy!

Tłumaczenie: Len, GTwice
Kontakt z autorem: miklogik@hotmail.com


Autor: Len, 1 komentarz · 15136 czytań
Komentarze (1)
  • Avatar użytkownikaTomek

    Fajny multik




Nick: