Modyfikacje » Nowa Kaledonia

Nowa Kaledonia Logo

Jagged Alliance 2
Nowa Kaledonia

Autor modyfikacji:: JAZ Team
Wersje językowe:: Polska
Podstawa: Jagged Alliance 2 1.13
Premiera: Brak danych
Rozmiar: Brak danych


Dokładnie 11. sierpnia 2006 roku polską scenę Jagged Alliance obiegła niczym sprinter zaskakująca wiadomość. Bartek011, jeden z fanów serii, a także moder znany z produkcji Wielka Wojna, rozpoczął prace nad zupełnie nową modyfikacją. Oczywiście nie w pojedynkę, projekt miał być realizowany przez grupę Jagged Alliance Zone.

Zapowiadana fabuła była mocno rozbudowana, pozwolę sobie nawet stwierdzić: „cholernie zagmatwana”: pewien francuski generał, współpracując z mafią korsykańską i chińską triadą, dokonuje przewrotu na wyspie Nowa Kaledonia, terytorium prawnie należącym do rządu francuskiego. W tym samym czasie triada porywa przedstawicieli koreańskiej delegacji firmy KIA Motors – traktując zakładników jako żywe tarcze, żąda 75 tysięcy dolarów za ich uwolnienie. Generał-rebeliant znajduje się w posiadaniu broni chemicznej i grozi, że użyje jej w celu ataku na australijskie miasto Brisbane, jeżeli przejęta rzez niego wyspa nie zostanie uznana za suwerenne państwo. Dodatkowym żądaniem jest, bagatela, miliard dolarów. Kraje wplątane w intrygę oraz Organizacja Narodów Zjednoczonych mają związane ręce, zapada więc decyzja o wynajęciu najemników. Ich głównym celem ma być odbicie Nowej Kaledonii i likwidacja szalonego buntownika. Zadaniem drugorzędnym jest pozbycie się niejakiego Fabiena Lacrua, doktora psychiatrii, który przeprowadza eksperymenty na ludziach oraz odnalezienie trójki zaginionych reporterów sieci CNN.

Spis nowości, jakie miała zaserwować nam Nowa Kaledonia był po prostu przytłaczający – oprócz zmienionej fabuły i odmiennych zadań, pojawić się miało całe mnóstwo zupełnie nowych, powiększonych sektorów zaś do AIM i MERC zamierzano dołączyć trzecią organizację ze spluwami do wynajęcia – EUOM (Elite Units Of Mercenaries). Pod młotek wzięto agencję badań osobowości I.M.P., nie wiadomo jednak, co miało ją zastąpić. Nowi najemnicy we wszystkich organizacjach mieli być wspierani przez szeregi, równie nieznanych w dotychczasowych modyfikacjach, postaci RPC oraz istny arsenał broni i wyposażenia wszelkiego typu. Modyfikację oparto na Jagged Alliance 1.13, więc poza wieloma udoskonaleniami, jakie niósł ze sobą nieoficjalny patch, otwarto drogę do modyfikacji kodu źródłowego – ten fakt również miał być wykorzystany, między innymi przy całkowicie przebudowanym laptopie i inwentarzu oraz powiększonych oddziałach, składających się z aż 10 wojaków. Podsumowując: w dniu zapowiedzi, Nowa Kaledonia narobiła niezłego zamieszania.

Pierwszą, bardzo mało prawdopodobną datą premiery były wakacje 2006 roku. Plany te nie zostały jednak zrealizowane. W kwietniu następnego roku opublikowano mapę, która znajdzie się w grze. W międzyczasie pojawiły się natomiast screeny, na których mogliśmy podziwiać nowa, świetnie wykonane titlesety. Trzy miesiące później ogłoszono nabór betatesterów, każdy miał szansę znaleźć się w piętnastoosobowej grupie szczęśliwców. Z nieznanych przyczyn beta testy nie zostały jednak przeprowadzone. Niecały miesiąc później doszło do niemal katastrofalnego wypadku: dysk, na którym Bartek0511 przechowywał pliki projektu, uległ uszkodzeniu. Na całe szczęście grupa dysponowała dobrze zabezpieczoną kopię zapasową. Od tamtego wydarzenia, na kolejne informacje przyszło nam poczekać ponad rok.

Smutna informacja pojawiła się przed samymi świętami, dokładnie 22. grudnia 2008 roku: szef grupy Jagged Alliance Zone ogłosił, że z powodu brak chęci do prowadzenia dalszych prac, projekt zostaje anulowany. Z dniem tym zakończyła również działalność sama grupa moderska. Polska i co najważniejsze zapowiadająca się nad wyraz dobrze modyfikacja do Jagged Alliance, upadła po dwuletnich zmaganiach... Tydzień później do polskich fanów dotarła ostatnia wiadomość: Bartek0511 postanowił, iż nie ma sensu marnować tylu materiałów i przekazał je grupie Iron Squad, która już od pewnego czasu pracowała nad własną modyfikacją zatytułowaną Last Stand. Tak więc Nowa Kaledonia jeszcze nie umarła – jeżeli tylko dojdzie do premiery moda Last Stand, znajdziemy w nim niejedną cząstkę tego jakże ambitnego projektu...


Nowa Kaledonia - 01 Nowa Kaledonia - 02 Nowa Kaledonia - 03 Nowa Kaledonia - 04

Zobacz więcej
Autor: Len, 4 komentarze · 19380 czytań
Komentarze (4)
  • Avatar użytkownikaXBARTEKX

    Pozostało nam tylko czekać na premierę ;].

  • Avatar użytkownikaJohnny

    tia...:D tylko czekać...

  • Avatar użytkownikaKorsykanski mafiozo ;)

    Haha... zabawne... Bylem w Nowej Kaledonii rok temu. Bardzo ladna wyspa (wlasciwie wyspy). Bylo dosc fajnie, ale duzo transali. Lepiej duzo nie pic przed pojsciem na dziwki, bo moze sie okazac, ze to facet :D I ta czerwona ziemia... Powiedzcie chlopakom w AIM, zeby wzieli duzo mundurow (w szczegolnosci skarpet...), bo czerwonej ziemi nie dopiora... 4 miesiace, ktorych nie zapomne :D

  • Avatar użytkownikaNorse

    I know, I know... all the info is in polish and ya wanna reply in polish. But still we over in Bears Pit would like an update on this project. So how is it? Does it still stand and when would it be released? We are eager to know anything, cus we have been waiting for an update since march. So Bartek give us a date. By the way is it only to be in polish? cus there are alot of us waiting for a english one for once. :)




Nick: