Ostatnie komentarze serwisu

Ostatnio komentowane newsy

PLAN AKTUALIZACJI DLA JA3 UJAWNIONY. DO GRY TRAFI SPORO ULEPSZEŃ I NOWOŚCI.

Dosłownie jak w Cyberpunku, duża część dopiero w dodatkach jak by faktycznie nie można było od razu. Ech...

16 wrz 2023 18:54
Boosman
PLAN AKTUALIZACJI DLA JA3 UJAWNIONY. DO GRY TRAFI SPORO ULEPSZEŃ I NOWOŚCI.

Do zrobienia do JA2 jeszcze naprawdę sporo - przypomnę listę JA2C forum z 5 sierpnia:
"Minusy:
- wytwarzanie amunicji i problem z jej dostępnością
- overwatch spłyca rozgrywkę wolałbym system jak w JA2 czyli pilnowanie kierunków i interrupty"

tzn dodałbym więcej dlatego tak duża popularność modów uzupełniających najważniejsze braki - i stąd patche:

w niektórych momentach słaba optymalizacja, czasami potrafi zlagować, szczególnie przy zoomach,
szata graficzna jest standardowa, nie budzi ona raczej zachwytu oka,
brak szansy na trafienie w oficjalnej wersji, chociażby jako wybór,
brak wszystkich najemników,
twarze niektórych naszych bohaterów dość mocno odstają od oryginału,
postacie mają zawsze jeden ubiór, nie widać na nich zmian, gdy miksujemy im garderobę,
najemnicy idą zawsze po wytyczonej ścieżce, nawet jeśli znajduje się na niej widoczna mina,
Shadow nie ma na sobie takiego mocnego i charakterystycznego kamuflażu jak w JA2,
brak skilla kamuflaż oraz zestawów do kamuflażu,
niedziałający poprawnie tryb skradania, wrogowie i tak Cię zobaczą,
mało intuicyjny interfejs,
brak możliwości zmiany kąta kamery podczas zoomowania,
brak możliwości przejścia w dowolnym momencie w tryb turowy, gdy wróg jest w sektorze,
nie zaimplementowano podczas walk, możliwości obrócenia najemnika stojącego w miejscu,
wybuch granatu nie powoduje powalenia przeciwników, dostają oni obrażenia stojąc w miejscu,
gra nie ma prostej mechaniki, jest trochę skomplikowana ponieważ system zależności jest duży i trzeba się tego nauczyć i poświęcić na to dobrych kilka godzin,
małe mapy,
brak minimapy,
brak sklepu Bobby Rays.

16 wrz 2023 13:49
marcinl0
PLAN AKTUALIZACJI DLA JA3 UJAWNIONY. DO GRY TRAFI SPORO ULEPSZEŃ I NOWOŚCI.

Najbardziej cieszy "AKTUALIZACJA 1.3 - POWRÓT SKLEPU BOBBY'EGO RAYA" - a tyle się o tym napisałem na oficjalnym forum podobnie jak o pauzie inwentarzu rozwiązaniach z JA JA2 JA2.5 itd. Kierunek oczywiście słuszny - ale od razu tak trzeba było jak w starym dobrym JA2 - po co było niepotrzebnie kombinować.

16 wrz 2023 13:33
marcinl0
PLAN AKTUALIZACJI DLA JA3 UJAWNIONY. DO GRY TRAFI SPORO ULEPSZEŃ I NOWOŚCI.

No ta muszę przyznać szacun dla twórców. Bo chyba rzadko się zdarza żeby deweloperzy słuchali opini graczy, a co dopiero wprowadzać proponowane przez nich ulepszenia. Śmiem twierdzić że większość by dała te aktualizacje jako płatne DLC, no bo po co dać za darmo, skoro można na nich zarobić, a oni jednak postąpili inaczej. Trzeba przyznać że kontynuacja w końcu trafiła we właściwe ręce :)

16 wrz 2023 12:15
Dredd
NAJNOWSZY PATCH 1.10 PRZYNOSI WIELE ZMIAN W TYM NARZĘDZIA MODERSKIE

Czy może ktoś już grał / ukończył JA3 z najnowszym patchem 1.1.1 - i jakie opinie.
- Co ten najnowszy patch odczuwalnie wniósł dla Gracza (poza zaimplementowaną aktywną pauzą) szczególnie w drugiej części i końcówce gry.
- i jak się udało z ważnymi modami ponieważ stare mody są w większości niekompatybilne z najnowszym patchem 1.1.1 (sam czekam na aktualizacje i nowe mody w pełni zgodne z 1.1.1).

29 sie 2023 04:31
marcinl0
NAJNOWSZY PATCH 1.10 PRZYNOSI WIELE ZMIAN W TYM NARZĘDZIA MODERSKIE

Patch 1.1.1 released

This 1.1.1 hotfix does address some issues introduced in yesterdays patch while also fixing a few other issues.

List of fixes:

• Stability improvements and fixes for the black screen experienced by players
• Fixed a crash when talking to King Chicken
• Fixed an issue with items remaining stuck on screen after the inventory is closed
• Fixed an issue where combat will restart immediately after it ends
• Fixed an issue with cancelling Overwatch that will cause mercs to start with 0 AP
• Resolved a case where deployed mercs will not properly appear on the map
• Fixed an issue with several black screens flashing when Esc is pressed repeatedly in the Inventory
• Changed how tiredness is accumulated
• Updates to the modding documentation and the sample mods
• Restored Left-click to move in options

24 sie 2023 18:58
marcinl0
NAJNOWSZY PATCH 1.10 PRZYNOSI WIELE ZMIAN W TYM NARZĘDZIA MODERSKIE

Szczerze to mam pewną satysfakcję bo tyle pisałem na oficjalnym forum o konieczności aktywnej pauzy w JA3 - iż nareszcie Autorzy aktywną pauzę wprowadzili i to lepiej działającą niż w oddzielnym modzie. Ale można tak było od razu. To samo się tyczy przejmowania dostaw broni i amunicji podobnych do zrzutów znanych z klasycznego JA1 o których też wielokrotnie pisałem. Niech jeszcze przywrócą brakujący Bobby Rays znany z JA2 - to definitywnie skończą się problemy z brakami porządnej amunicji w JA3.

24 sie 2023 08:44
marcinl0
NOWY PATCH 1.03 WPROWADZA NOWE UŁATWIENIA DO GRY I POPRAWIA BALANS ROZGRYWKI

Patch 1.1.0 Released – Modding Tools
Hello everyone,
In this patch we are releasing the first stage of our modding support (more details below). The second stage of the modding tools (map and campaign editors) is still in the works and will arrive in a later update.

We have added new popular request features like Active pause and Photo mode. Patch 1.1.0 also includes gameplay tweaks as well as many fixes to mechanics, quests and content.

Highlights

- Modding Tools – you can access the modding tools from the Main Menu -> Mod Manager -> Mod Editor button. This batch of modding tools allow you to modify the mechanics of the game, create new mercs, IMP characters, weapons, UI, localization and even voiceovers for new languages. You can import assets you have created via our Blender exporter. These include new character models, new weapons, and new game assets.

The documentation will automatically open when you enter the Mod Editor.

- Sample Mods – we have prepared a series of sample mods (available on Steam Workshop) to demonstrate our modding tools. These include:
a new AIM merc character with new voice lines
a new weapon (the M1A1 Thompson) using a new caliber the .45 ACP
a new operation – Scrounge (spend time looking for items)

There is additional information about the sample mods in the documentation.
- Photo Mode – found in the in-game menu. Photo mode offers free camera, a variety of sliders to tweak the picture, and options to hide or show the game UI.

- Active Pause – you can now pause time while exploring tactical maps in real time. This will allow you to better plan your actions and manage stealth approaches without worrying about quick reflexes. By default, tactical pause is set to the Spacebar key on the keyboard. (Community Suggestion)

NOTE: It is impossible to execute multiple attacks at the same time. Any attack will un-pause the game.

- Weapon Shipments – enemies can now send weapons shipments (similar to diamond shipments) that contain weapons, ammo, meds, and parts. Intercept them to gain some extra resources and items. (Community Suggestion).

- Satellite travel speed balancing – Changed the way Leadership affects travel time, resulting in Leadership having less of an impact (Community Suggestion)

- Better initiation of combat start – Reduced the dead time before a battle starts when a merc is detected and added additional notification about ongoing attacks
Gameplay
- Melee attacks AP cost with movement now present the correct AP action cost in the UI
- Fixed a case where mercs without Free Move (due to cumbersome equipment) were able to unlock doors for free using Free Move
- Fixed wrong AP calculations for melee attack related to stairs
- Fixed a number of issues with switching stances and sneaking while moving the mercs around the sector at the same time
- All mercs in a squad can be ordered to move together in real-time exploration by holding down Shift when issuing a move order (Community Suggestion)
- Mercs can now be ordered to walk instead of run while in real-time exploration by holding down Ctrl+Shift when issuing a move order (Community Suggestion)
- Exploding cars and similar objects now have a higher threshold to be set on fire (Community Suggestion)
- The “Explosive Kills” combat task now counts more types of explosions
- Fixed a problem with Refilling meds on some First Aid kits
- Decreased and limited Loyalty gains from trading diamonds
- Allowed combining of items between inventory and the loot containers/sector stash
- Changed how Overwatch interrupts work when affecting units that are leaving cover
- Revolvers now get reduced penalty when targeting body parts like handguns (Community suggestion)
- Hiring, firing, and mercs dying will now cause mercs to reevaluate their hiring conditions
- Weapon reliability effect on Condition is now applied properly when failing a modification
- Units can be interrupted while climbing stairs

UI

- Movement range is properly displayed when stance changes are involved
- Hovering over a timeline event will now show the sector it is related to (Community Suggestion)
- UI tweaks for timelines task rollovers
- Fixed an issue where the level up icons appear behind other icons when hovering over a squad in SatView
- Fixes to widescreen in the PDA
- Adjusted the volume of some UI sound effects
- Fixed squad management in tactical view displaying the wrong stat information sometimes Single valuable items no longer have the Cash stack option in inventory and only the Cash item option
- Sector arrival port selection will no longer appear for dismissed mercs
- Fixed the item combination popup showing the wrong required stat in some cases


Operations

- The Repair operations now allows adding items from all squads and the sector stash (Community Suggestion)
- Various fixes to Hospital Treatment activities
- Fixed an issue where the Treat Wounds operation icon disappears before the operation is finished
- Fixed an issue where the Repair items operation icon remains when the operation is interrupted due to lack of parts
- Fixed an issue where removing, adding, and changing Mercs performing an operation caused the operation icon to disappear from the timeline

Mercs & Perks

- Disabled retaliation perks for attacks made from stealth (Community Suggestion)
- Fixed Wolf’s talent not properly updating the duration of training activities
- the +15% crit chance in Vicky’s talent is now properly displayed in the Weapon Rollover
- The “Designer Explosives” and “Natural Healing” will add the produced items in the Sector Stash if the inventory is full. If the items are produced while traveling, the production will be postponed until arriving.
- Fixed an issue where starting combat with Fox firing two pistols sometimes ignored the “Striking Looks” talent
- Fixed an issue where using “Steroid Smash” resulted in Steroid falling through the floor or going through walls
- Fixed the “Claustrophobic” and “Zoophobic” perks where the Morale decrease persisted even after leaving the area (Community Suggestion)
- Fix for Flay's trophy acquired from killing Bonecrusher not stacking with his other trophies
Achievements
- Fixed an issue with tracking progress for the “Overwatchmen” achievement
- The “Hot Diamonds” achievement now also activates when you cash in the diamond shipment directly from the loot container
- “True Crit” achievement now unlocks as intended
- The “Martial Artiste” achievement no longer fails by throwing a knife
Quests (Spoilers)
- Fixed several sectors incorrectly remaining in conflict state
- Fixed an issue where auto-resolving would leave fake conflicts that caused some quests to not function properly
- Fixed several bugs with enemies not initiating conflicts correctly
- Fixed some issues with the ending cut scene not recognizing certain outcomes properly or playing two versions of the same event
- Fixed some cases in which the Middle of Nowhere quest could not be completed
- Fixed an issue with Faucheux escaping and then appearing again after the battle
- Fixed an issue where Heinrich's Golden Watch task can be completed without picking up the watch
- Destroyed interactables (such as the 12 chairs) will no longer show quest icons
- The Siege quest will update properly if you leave the area without talking to Biff
- Fixed some cases where the Beast did not leave the map and you could not talk to her
- Maman will say her intended dialogue lines when Mollie has been returned and when Chimurenga dies
- Fixed a bug that caused Chimurenga to get stuck if his squad is defeated with auto-resolve
- Fixed Fosse Noire mine not icon not changing when Chimurenga recaptures it
- Savegame fix for the remaining missing Chimurenga cases
- Fixed several notes in the Pierre quest line
- Fixed an issue where it was possible to talk to Pierre and free him while the guards are still present
- Fixed some quest items not dropping if their container is destroyed (12 chairs, Heinrich’s watch)
- Lalee won’t comment on Smiley if Smiley is already dead
- Various fixes to the Grimer Hamlet quest
- Fixed an issue that caused the prisoners in the The Good Place to be considered freed regardless of whether they are alive or not
- Various fixes to quest notes (Helping Ernie Village, Karen, Faith Healing, Bastien, Landsback)
- Fixed the Major's portrait missing in some banters
- Fix for an issue where Boss Blaubert was invulnerable during the fight with Smiley
- Minor changes in the Chalet De La Paix quest scripting
- Fixed an XP exploit in a conversation with Emma
- Fixed a case where Bella was considered killed when only her lovers were killed
-

General

- Tweaked the duration on screen of floating texts slightly to accommodate non-English languages
- Fixed being unable to deploy mercs when pressing the Free Aim shortcut
- Fixed losing a couple of minutes of merc contract time when renewing an expired contract
- Fixed a case where Auto-Resolve freezes the game
- Fixed cases of enemies teleporting when becoming suspicious
- Fixed an issue with not being able to issue movement orders after retreating
- Fixed an issue where multiple mercs would talk over each other when their contracts are over
- Changes to how emplacement machine gun firing cones are drawn
- Fixed unintentional camera movement after enemies reposition
- Fixed display issues when changing floors
- Fixed a black screen when skipping the Ernie Island cutscene

Co-op

- You can now ping positions on the map to your buddy by pressing Ctrl+Left mouse button (Community suggestion)
- Fixed several cases of co-op interruptions done by the other player
- Co-op Ready/Not Ready button will now change color
- Fix a case where a player is sometimes not able to open notes, browser or character screen in Sat View in co-op

Gamepad

- Significant changes to many gamepad controls
- Added an option to hide gamepad hints
- Changed the Combat log position
- It is now possible to change the stat filter in squad management with gamepad
- Fixed cases of virtual mouse cursor stuttering
- Fixed target cycling with gamepad
- D-pad can also be used when choosing an answer in conversations
- Fixed several issues with interactables being unusable with gamepad
- Fixed players being unable to choose arrival destinations of mercs with gamepad

Texts

- Updated Grunty’s bio to better reflect his perks
- Improved the message for merc salary increases
- Fixed interactions such as lockpicking/breaking a door incorrectly displaying the "Free Move" text
- Several tutorial hints now disappear properly
- Very Low mishap chance text added

22 sie 2023 02:28
marcinl0
NOWY PATCH 1.03 WPROWADZA NOWE UŁATWIENIA DO GRY I POPRAWIA BALANS ROZGRYWKI

Patch 1.1.0 Released – Modding Tools
Hello everyone,
In this patch we are releasing the first stage of our modding support (more details below). The second stage of the modding tools (map and campaign editors) is still in the works and will arrive in a later update.

We have added new popular request features like Active pause and Photo mode. Patch 1.1.0 also includes gameplay tweaks as well as many fixes to mechanics, quests and content.

Highlights

- Modding Tools – you can access the modding tools from the Main Menu -> Mod Manager -> Mod Editor button. This batch of modding tools allow you to modify the mechanics of the game, create new mercs, IMP characters, weapons, UI, localization and even voiceovers for new languages. You can import assets you have created via our Blender exporter. These include new character models, new weapons, and new game assets.

The documentation will automatically open when you enter the Mod Editor.

- Sample Mods – we have prepared a series of sample mods (available on Steam Workshop) to demonstrate our modding tools. These include:
a new AIM merc character with new voice lines
a new weapon (the M1A1 Thompson) using a new caliber the .45 ACP
a new operation – Scrounge (spend time looking for items)

There is additional information about the sample mods in the documentation.
- Photo Mode – found in the in-game menu. Photo mode offers free camera, a variety of sliders to tweak the picture, and options to hide or show the game UI.

- Active Pause – you can now pause time while exploring tactical maps in real time. This will allow you to better plan your actions and manage stealth approaches without worrying about quick reflexes. By default, tactical pause is set to the Spacebar key on the keyboard. (Community Suggestion)

NOTE: It is impossible to execute multiple attacks at the same time. Any attack will un-pause the game.

- Weapon Shipments – enemies can now send weapons shipments (similar to diamond shipments) that contain weapons, ammo, meds, and parts. Intercept them to gain some extra resources and items. (Community Suggestion).

- Satellite travel speed balancing – Changed the way Leadership affects travel time, resulting in Leadership having less of an impact (Community Suggestion)

- Better initiation of combat start – Reduced the dead time before a battle starts when a merc is detected and added additional notification about ongoing attacks
Gameplay
- Melee attacks AP cost with movement now present the correct AP action cost in the UI
- Fixed a case where mercs without Free Move (due to cumbersome equipment) were able to unlock doors for free using Free Move
- Fixed wrong AP calculations for melee attack related to stairs
- Fixed a number of issues with switching stances and sneaking while moving the mercs around the sector at the same time
- All mercs in a squad can be ordered to move together in real-time exploration by holding down Shift when issuing a move order (Community Suggestion)
- Mercs can now be ordered to walk instead of run while in real-time exploration by holding down Ctrl+Shift when issuing a move order (Community Suggestion)
- Exploding cars and similar objects now have a higher threshold to be set on fire (Community Suggestion)
- The “Explosive Kills” combat task now counts more types of explosions
- Fixed a problem with Refilling meds on some First Aid kits
- Decreased and limited Loyalty gains from trading diamonds
- Allowed combining of items between inventory and the loot containers/sector stash
- Changed how Overwatch interrupts work when affecting units that are leaving cover
- Revolvers now get reduced penalty when targeting body parts like handguns (Community suggestion)
- Hiring, firing, and mercs dying will now cause mercs to reevaluate their hiring conditions
- Weapon reliability effect on Condition is now applied properly when failing a modification
- Units can be interrupted while climbing stairs

UI

- Movement range is properly displayed when stance changes are involved
- Hovering over a timeline event will now show the sector it is related to (Community Suggestion)
- UI tweaks for timelines task rollovers
- Fixed an issue where the level up icons appear behind other icons when hovering over a squad in SatView
- Fixes to widescreen in the PDA
- Adjusted the volume of some UI sound effects
- Fixed squad management in tactical view displaying the wrong stat information sometimes Single valuable items no longer have the Cash stack option in inventory and only the Cash item option
- Sector arrival port selection will no longer appear for dismissed mercs
- Fixed the item combination popup showing the wrong required stat in some cases


Operations

- The Repair operations now allows adding items from all squads and the sector stash (Community Suggestion)
- Various fixes to Hospital Treatment activities
- Fixed an issue where the Treat Wounds operation icon disappears before the operation is finished
- Fixed an issue where the Repair items operation icon remains when the operation is interrupted due to lack of parts
- Fixed an issue where removing, adding, and changing Mercs performing an operation caused the operation icon to disappear from the timeline

Mercs & Perks

- Disabled retaliation perks for attacks made from stealth (Community Suggestion)
- Fixed Wolf’s talent not properly updating the duration of training activities
- the +15% crit chance in Vicky’s talent is now properly displayed in the Weapon Rollover
- The “Designer Explosives” and “Natural Healing” will add the produced items in the Sector Stash if the inventory is full. If the items are produced while traveling, the production will be postponed until arriving.
- Fixed an issue where starting combat with Fox firing two pistols sometimes ignored the “Striking Looks” talent
- Fixed an issue where using “Steroid Smash” resulted in Steroid falling through the floor or going through walls
- Fixed the “Claustrophobic” and “Zoophobic” perks where the Morale decrease persisted even after leaving the area (Community Suggestion)
- Fix for Flay's trophy acquired from killing Bonecrusher not stacking with his other trophies
Achievements
- Fixed an issue with tracking progress for the “Overwatchmen” achievement
- The “Hot Diamonds” achievement now also activates when you cash in the diamond shipment directly from the loot container
- “True Crit” achievement now unlocks as intended
- The “Martial Artiste” achievement no longer fails by throwing a knife
Quests (Spoilers)
- Fixed several sectors incorrectly remaining in conflict state
- Fixed an issue where auto-resolving would leave fake conflicts that caused some quests to not function properly
- Fixed several bugs with enemies not initiating conflicts correctly
- Fixed some issues with the ending cut scene not recognizing certain outcomes properly or playing two versions of the same event
- Fixed some cases in which the Middle of Nowhere quest could not be completed
- Fixed an issue with Faucheux escaping and then appearing again after the battle
- Fixed an issue where Heinrich's Golden Watch task can be completed without picking up the watch
- Destroyed interactables (such as the 12 chairs) will no longer show quest icons
- The Siege quest will update properly if you leave the area without talking to Biff
- Fixed some cases where the Beast did not leave the map and you could not talk to her
- Maman will say her intended dialogue lines when Mollie has been returned and when Chimurenga dies
- Fixed a bug that caused Chimurenga to get stuck if his squad is defeated with auto-resolve
- Fixed Fosse Noire mine not icon not changing when Chimurenga recaptures it
- Savegame fix for the remaining missing Chimurenga cases
- Fixed several notes in the Pierre quest line
- Fixed an issue where it was possible to talk to Pierre and free him while the guards are still present
- Fixed some quest items not dropping if their container is destroyed (12 chairs, Heinrich’s watch)
- Lalee won’t comment on Smiley if Smiley is already dead
- Various fixes to the Grimer Hamlet quest
- Fixed an issue that caused the prisoners in the The Good Place to be considered freed regardless of whether they are alive or not
- Various fixes to quest notes (Helping Ernie Village, Karen, Faith Healing, Bastien, Landsback)
- Fixed the Major's portrait missing in some banters
- Fix for an issue where Boss Blaubert was invulnerable during the fight with Smiley
- Minor changes in the Chalet De La Paix quest scripting
- Fixed an XP exploit in a conversation with Emma
- Fixed a case where Bella was considered killed when only her lovers were killed
-

General

- Tweaked the duration on screen of floating texts slightly to accommodate non-English languages
- Fixed being unable to deploy mercs when pressing the Free Aim shortcut
- Fixed losing a couple of minutes of merc contract time when renewing an expired contract
- Fixed a case where Auto-Resolve freezes the game
- Fixed cases of enemies teleporting when becoming suspicious
- Fixed an issue with not being able to issue movement orders after retreating
- Fixed an issue where multiple mercs would talk over each other when their contracts are over
- Changes to how emplacement machine gun firing cones are drawn
- Fixed unintentional camera movement after enemies reposition
- Fixed display issues when changing floors
- Fixed a black screen when skipping the Ernie Island cutscene

Co-op

- You can now ping positions on the map to your buddy by pressing Ctrl+Left mouse button (Community suggestion)
- Fixed several cases of co-op interruptions done by the other player
- Co-op Ready/Not Ready button will now change color
- Fix a case where a player is sometimes not able to open notes, browser or character screen in Sat View in co-op

Gamepad

- Significant changes to many gamepad controls
- Added an option to hide gamepad hints
- Changed the Combat log position
- It is now possible to change the stat filter in squad management with gamepad
- Fixed cases of virtual mouse cursor stuttering
- Fixed target cycling with gamepad
- D-pad can also be used when choosing an answer in conversations
- Fixed several issues with interactables being unusable with gamepad
- Fixed players being unable to choose arrival destinations of mercs with gamepad

Texts

- Updated Grunty’s bio to better reflect his perks
- Improved the message for merc salary increases
- Fixed interactions such as lockpicking/breaking a door incorrectly displaying the "Free Move" text
- Several tutorial hints now disappear properly
- Very Low mishap chance text added

22 sie 2023 02:27
marcinl0
JAGGED ALLIANCE 3 CHWALONE W SIECI. JEST WIĘCEJ NIŻ DOBRZE!

Kupiłem niedawno - gorszy niż 2 i to w wielu apsektach:
Przerwanie jest bardzo mało skuteczne
Brak sklepu z bronią
Mniej najemników
Skopane skradanie się i ataki z zaskoczenia
Noc, nawet na noktowizorach nic nie daje, a przeciwnicy, gdy strzela się do nich ze snajperki przez pół planszy i tak widzą daną postać
Mam wrażenie, że to takie ładniejsze, a także uproszczone JA2

14 sie 2023 11:16
SHD

Ostatnio komentowane artykuły

Jagged Alliance: Back in Action (JA2: Reloaded)

Mam dokładnie to samo zdanie co ostatnie dwie osoby wyżej ;) Wg mnie część bardzo udana, grałem w 1, 2 teraz ograłem BiA i nie jestem zawiedziony. Gorąco polecam, a aktywna pauza jest innym sposobem na oddanie walki szczególnie w połączeniu z trybem guard można wciągać rywala w niezłe pułapki więc jest dużo zabawy i kombinowania ;) Nie ma co się spinać tylko warto zagrać ;)

25 wrz 2023 21:59
Jurgen82
Jagged Alliance 2: Unfinished Business

Sprawdziliśmy przed chwilą i niestety, ale importer z JA2 UB nie czyta i nie załaduje sejwów z JA2 Wildfire. Czyta tylko sejwy z klasycznego JA2.

15 wrz 2023 20:58
Starchris
Jagged Alliance 2: Unfinished Business

bardziej mi chodziło o to że gdy skonczę Wildfire z wypasionymi najemnikami to będę mógł ich zaimportować do UB 2,5

15 wrz 2023 11:12
aaa03
Jagged Alliance 2: Unfinished Business

Do klasycznego JA2 UB, takiego moda nie było i nie ma. Natomiast w najnowszej BECIE 1.13, nawet jak uruchomisz JA2 UB, to wszyscy najemnicy są dostępni, zarówno z Wildfire, jak i z JA1.

12 wrz 2023 21:06
Starchris
Jagged Alliance 2: Unfinished Business

czy ktoś wie/próbował czy można przenieść postaci z Wildfire do UB 2,5?

11 wrz 2023 10:50
aaa03
Jagged Alliance 3 od Haemimont Games - informacje

Dobra gra, dawno tak dobrze się nie bawiłem!

03 wrz 2023 12:14
sleppy
Łączenie przedmiotów

Podstawowa wersja gry usunęła możliwość wykonania detonatora.

26 sie 2023 13:25
Starchris
Łączenie przedmiotów

Nie zrobić detonatora. Czy wersja gry (podstawowa) to uniemożliwia?

26 sie 2023 08:10
Tomek
Drops All Items

Save editor i dodajesz sobie milion kasy. Achuvementy zostają a ty kupyjesz co chcesz

06 sie 2023 10:26
saszeta
Jagged Alliance 3 (2006-2009)

Gdzie administrator?xD

30 lip 2023 14:57
Janusz

Ostatnio komentowane screeny z galerii

Jagged Alliance 3 THQ - Cover JA3

@Hanzaa

Magic - potwierdzony
Scope - potwierdzona
Gus - potwierdzony
Reaper - potwierdzony

Wszyscy najemnicy których wymieniłeś znajdą się w grze co zresztą widać po screenach.

16 cze 2023 00:32
Wigen
Jagged Alliance 3 THQ - Screen 80

Czy występowanie Lynxa(najem za 30000-czyli stawki weteranów) na tym obrazku świadczy o tym że będzie dostępny jak gra wyjdzie?

10 cze 2023 18:31
Hanzea
Jagged Alliance 3 THQ - Cover JA3

Uzupełniłem wiedzę, oglądając 35min."gameplay. Oprócz wcześniej wspomnianych jest też Sydney i Scully.
To chyba będzie gra mniej taktyczno-strategiczna, a taki bardziej RPG. Co póki co jest na minus. Oby też poprawili strzelanie do wroga z bezpośredniej styczności. Póki co jest tak że strzela najemnik, nie zabiją,wróg oddaje też nie zabiją, a do tego jeszcze najemnik ma animacje jakby był w pełni zdrowy. Słabe to, w takich chwilach to powinny być jęki i co oczywiste, krew powinna zamazywać obraz gry.

10 cze 2023 10:57
Hanzaa
Jagged Alliance 3 THQ - Cover JA3

Miało być "Reaper" oczywiście. Czy nie ma możliwości edytowania komentarzy dla zarejestrowanych użytkowników?

10 cze 2023 10:26
Hanzaa
Jagged Alliance 3 THQ - Cover JA3

Daleko w tle to Blood. Wiadomo czy będzie Magic. Bo Gus chyba też będzie,podobnie jak Traper i Scope, tak by wynikało z wywiadu z Ianem C.

10 cze 2023 10:12
Hanzaa
Jagged Alliance 3 - Wybuch granatu

Takie nice bardziej charakterystyczne da się rozpoznać czasem kogoś (nie to co BiA) szkoda że ogólnie interfejs wygląda jak z plasteliny i postacie mają zeza.

04 sty 2023 11:44
lol2
Vietnam SOG '69 - Vietnam SOG '69 - 008

Ale jednorazowe.

23 gru 2021 12:38
dotz
Vietnam SOG '69 - Vietnam SOG '69 - 007

Charlie lezą do detonatora w budynku. Jeśli uda się odpalić ładunek, ginie miejscowy dowódca, zjadając cichy kb w momencie śmierci. A De Lisle jest nagrodą za jakąś misję.

Ponieważ mod nazywa się SOG, miałem usprawiedliwienie dla walki nocnej, w celu minimalizacji wysiłku - to nie e-zawody (z SOG były związane rekomendacje typu - jeśli chcesz naprawdę trudnej i hardcorowej walki - walcz w czasie dnia :)

23 gru 2021 12:37
dotz
Vietnam SOG '69 - Mapa główna

Mod jest zrobiony w pojedynkę.

A czy tak przypadkiem nie było, że wyrzucali żołnierzy c.a. w gorącej strefie, ale ewakuacja była w innym miejscu?

23 gru 2021 12:28
dotz
Jagged Alliance 3 THQ - Cover JA3

Kobieta na pierwszym planie, która dzierży w rękach ciężki karabin maszynowy wydaje się być nową postacią o imieniu Fauda. Można ją zobaczyć na ekranie A.I.M. w zwiastunie.

Chociaż niektórzy twierdzili, że to może być nawet "Buzz".

20 lis 2021 21:50
Wigen

Ostatnio komentowane pliki

Urban Chaos v4.6x BETA ENG

Yes it's working with 9370 and this mod has this version 9370 build in it. It's the same version you have been pointed on Bear's Pit. There is no newer version of Urban Chaos working with beta 1.13.

These red errors are not errors. There are only informations that some options did not have any answer TRUE or FALSE, so the game put it there default answer in such cases.

The newest version of 1.13 is here https://jagged-alliance.pl/plik589/ or here https://github.com/1dot13/source/releases/tag/latest If you want to try it with Urban Chaos, then you have to manually copy UC files only, on the top of the 1.13.

https://jagged-alliance.pl/plik644/ or that you have been pointed on the Bear's Pit.

wczoraj 13:50
Starchris
Urban Chaos v4.6x BETA ENG

Is this a newer version than this version (http://thepit.ja-galaxy-forum.com/index.php?t=msg&th=23934&goto=357359&#msg_357359) found on bearspit?

29 wrz 2023 04:07
Bud
Urban Chaos v4.6x BETA ENG

Does this actually work with version 9370? I started it up and got a whole screen full of red errors.

28 wrz 2023 23:36
Bud
JA2 1.13 BETA POLISH (Gr_35bb9a7) (Dr_9b44e68)

podczas spotkania Hamusa z lodziarka zamiast lodziarki stoi cywil tak podpisany (sprzwdzalem w map edit i faktycznie zamiast lodziarki jest ludzik!) mozna do niego "wsiasc" symbol kierownicy - i jechac ale tak jakby z buta z sektora do sektora heh

27 cze 2023 16:12
zzz
JA2 1.13(7609) PL

witam
wszystko ok ale po napotkaniu Hamusa z lodziarką (przykladowo w f12) lodziarka jest...cywilem w ktorego mozna wsiaść! (symbol kierownicy) tylko ze "jedzie sie tak jak by sie szlo z "buta" w BETA tez tak jest ( ja2 1.5pl , win 10 , mod.w.w)

27 cze 2023 16:02
zzzz
JA2 1.13 BETA POLISH (Gr_35bb9a7) (Dr_9b44e68)

Pomocy. Wywala do pulpitu podczas tworzenia postaci imp. Z kupionymi najemnikami działa bez zarzutu.

27 cze 2023 14:05
Prz3mo
JA2 Mods on Wildfire v1.23

1039 napisał "...TOTALNY ZWROT.

Na przykład misja błękitnych hełmów (siły ONZ) w Somalii. :D Somalia Reborn, albo Spaceship Odyssey (na silniku JA2 z wielkim podróżującym przez sektory statkiem kosmicznym i Zergami zamiast żołnierzy, nacierającymi falangami prosto pod karabiny pokładowe jak w filmie Starship Troopers... Sci-Fi, może coś politycznego, może coś fantasy z aniołami i demonami. Rzucam pomysły, bo jestem kompletnie znudzony i pytam ze szczerej ciekawości czy Wy nie?.."

Tak by było nowatorsko. Jagged Alliance kolejna część, mogłaby być iście strategiczno-taktyczna,a nie rpg-owa.
Zamiast wymyślać kolejną kopię Arulko, mogli by pójść lekko w Sc-fi. Nawet nie odległe czasowo, a dajmy na to , że wrogiem była by sztuczna inteligencja, czyli roboty i ci co nimi sterują. A już miejsce na Ziemii byłoby tak dobrane, byle by najemnicy mogli być z poprzednich części.
Takie lekkie tematycznie tło fabularne, aby poziom trudności był wysoki, z uwagi na dobre skrypty walki robotów.

12 cze 2023 14:52
Hanzea
JA2 1.13 BETA POLISH (Gr_35bb9a7) (Dr_9b44e68)

mam jeszcze jedno pytanie jak przebazowac helikopter do estoni ? bo nie ma paliwka wystarczajaco zeby tam doleciec nawet w pelni zatankowany a wiem ze kiedys sie dało to zrobic

24 maja 2023 16:00
SAREN
JA2 1.13 BETA POLISH (Gr_35bb9a7) (Dr_9b44e68)

mam jeszcze jedno pytanie jak przebazowac helikopter do estoni ? bo nie ma paliwka wystarczajaco zeby tam doleciec nawet w pelni zatankowany a wiem ze kiedys sie dało to zrobic

24 maja 2023 16:00
SAREN
New Classic JA2 v2.08 PL & ENG

czesc, po wygraniu bitwy na przedmiesciach meduny zawiesza mi sie gra..jakies pomysly?

18 maja 2023 02:02
jokerkp