Poradniki modera do Jagged Alliance Back in Action » Drops All Items



DROPS ALL ITEMS


Artykuł z serii: Jak stworzyć modyfikację?

Dla Jagged Alliance Back in Action



Spis Treści

Wprowadzenie
I. Które pliki będziemy potrzebować

Część I. Wdrażanie opcji "Drops All Items" do gry
I. Koncepcja działania
II. Tworzenie opcji "Drops All Items"
III. Dla jakich postaci wdrażać tę opcję
IV. Modyfikacje




Wprowadzenie

W tym poradniku zostanie przedstawione wdrażanie do gry opcji "Drops All Items", dzięki której wszyscy przeciwnicy, milicja oraz źli cywile jak np. Elliot, Doreen czy terroryści będą pozostawiać po sobie cały sprzęt, który mieli w swoim inwentarzu.

I. Które pliki będziemy potrzebować

Opcję "Drops All Items" można wdrażać tylko poprzez jeden plik, mianowicie "main_characters.txt". Aby go zdobyć należy wypakować plik "configs_win32.pak.crypt", który znajduje się zawsze w głównym katalogu, do którego zainstalowaliśmy naszą grę. Po jego wypakowaniu, plik "main_characters.txt" będzie w następującym folderze: "bin_win32 / configs".


Spis Treści


Część I. Wdrażanie opcji "Drops All Items" do gry

I. Koncepcja działania

Domyślnie gra Jagged Alliance Back in Action nie zawiera tej opcji i prawdopodobnie procent szans na pozostawienie przedmiotów jest taki sam jak z Jagged Alliance 2 czyli średnio około 30%. Twórcy poza ogólnymi procentami szans na pozostawienie przedmiotu wdrożyli jeszcze jedną zasadę ich upuszczania, mianowicie procentowa szansa na porzucenie danego obiektu dotyczy tylko i wyłącznie tych rzeczy, które znajdziemy w slocie bezpośrednio na najemniku. Natomiast wszystkie te przedmioty, które są w slotach w inwentarzu najemnika mają zawsze 100% szans na upuszczenie. Najprościej to wytłumaczyć na amunicji, ponieważ jest to jedna z niewielu przedmiotów, która może być tylko w slotach w inwentarzu najemnika, nie da się ją położyć do żadnego slotu bezpośrednio na najemniku. To tłumaczy dlaczego pokonani przeciwnicy niemal zawsze pozostawiają tylko amunicję do broni. Wszyscy przeciwnicy są zawsze jakoś wyposażeni i poubierani ale większość tych przedmiotów od razu ląduje w slotach bezpośrednio na najemniku, dlatego właśnie tak mało obiektów jest przez nich pozostawiana po ich pokonaniu.

Załóżmy na chwilę, że Iggy to nasz pokonany właśnie przeciwnik. Pośród jego wyposażenia na 100% upuści pistolet, dwa rodzaje amunicji oraz tłumik ponieważ ma to w strefie gdzie są sloty w inwentarzu najemnika. Natomiast wszelkie inne rzeczy czyli te w strefie bezpośrednio na najemniku będą miały niewielkie szanse na to, że zostaną upuszczone.

Więc w takim razie co należy wykonać aby strefa slotów bezpośrednio na najemniku też uzyskała 100% szans na upuszczenie. Odpowiedź okazuje się bardzo prosta. Wystarczy zduplikować wszystkie przedmioty jakie dany przeciwnik posiada. Wtedy pierwszy zestaw zostanie upchany w slotach bezpośrednio na najemniku, a zduplikowany zestaw zostanie upchany w slotach w inwentarzu najemnika i dzięki temu nasza postać upuści cały swój sprzęt, który posiada.

W tym drugim przypadku zakładając znowu, że Iggy to nasz pokonany właśnie przeciwnik, zostaną pozostawione wszystkie przedmioty, które znajdują się w strefie slotów w inwentarzu najemnika i jak łatwo zauważyć są tam teraz wszystkie przedmioty z obu stref. Taka jest właśnie na chwilę obecną istota opcji "Drops All Items" w grze Jagged Alliance Back in Action.

II. Tworzenie opcji "Drops All Items"

Tworzenie opcji, o której mowa w tym poradniku odbędzie się na przykładzie pierwszego przeciwnika z listy czyli RoyalGuard1. Jego parametry są następujące:

// AI Character 1
Character ("RoyalGuard1", 2)
{
Gender 0
SkinColor 1

Head 2000
Torso 5
Legs 1
Feet 40

Agility 96
Dexterity 85
Strength 82
Wisdom 91
Perception 120
Marksmanship 88
Mechanics 70
Explosives 96
Medical 21

Level 5
Sneak 90

Glasses 30
Attachment 50 // knife1

AddItem 1224 //barret w
AddItem 2113 // uniform - white
AddItem 3033 // combat w
AddItem 4002 // Guardian Vest

AddItem 18 // HK21 Machinegun
AddItem 901 // 7.62mmN
AddItem 97 // Eotech
AddItem 125 // Frag Grenade

XPForKilling 300

VoiceType 234
}

Jego przedmioty są wyrażone w postaci parametrów "AddItem" i jak można zauważyć, całość zmieści się w strefie slotów bezpośrednio na najemniku z wyjątkiem amunicji. Gdy pokonamy takiego przeciwnika, to na 100% pozostawi po sobie amunicję oraz jeśli będziemy mieli dużo szczęścia, to może coś jeszcze. Teraz żeby taki przeciwnik pozostawił po sobie całość przedmiotów bez wyjątku, wystarczy zduplikować jego przedmioty. Prawidłowy nowy kod powinien wyglądać następująco:

// AI Character 1
Character ("RoyalGuard1", 2)
{
Gender 0
SkinColor 1

Head 2000
Torso 5
Legs 1
Feet 40

Agility 96
Dexterity 85
Strength 82
Wisdom 91
Perception 120
Marksmanship 88
Mechanics 70
Explosives 96
Medical 21

Level 5
Sneak 90

Glasses 30
Attachment 50 // knife1

Pierwszy zestaw przedmiotów

AddItem 1224 //barret w
AddItem 2113 // uniform - white
AddItem 3033 // combat w
AddItem 4002 // Guardian Vest

AddItem 18 // HK21 Machinegun
AddItem 901 // 7.62mmN
AddItem 97 // Eotech
AddItem 125 // Frag Grenade

Zduplikowany zestaw przedmiotów

AddItem 1224 //barret w
AddItem 2113 // uniform - white
AddItem 3033 // combat w
AddItem 4002 // Guardian Vest

AddItem 18 // HK21 Machinegun
AddItem 901 // 7.62mmN
AddItem 97 // Eotech
AddItem 125 // Frag Grenade

XPForKilling 300

VoiceType 234
}

Dzięki takiemu zabiegowi dany przeciwnik pozostawi po sobie na 100% wszystkie przedmioty znajdujące się w strefie slotów w inwentarzu najemnika, a skoro są tam teraz obiekty z obu stref, to oznacza to, że nasz pokonany oponent pozostawi wszystkie przedmioty jakie posiadał.

III. Dla jakich postaci wdrażać tę opcję

Aby mieć pełną opcję "Drops All Items" należy ją wdrożyć dla poniższych grup postaci. Niestety minusem tego rozwiązania jest to, że trzeba ręcznie wszystkim osobom zduplikowac przedmioty przez nich posiadane.

1.) Milicja - występuje od linijki około 3309 do linijki około 3653.
2.) Przeciwnicy - występują od linijki około 3653 do linijki około 4863.
3.) Hillbillies - występują od linijki około 4863 do linijki około 5035.
4.) Cywile - tylko cztery osoby:
a.) Deidranna Chivaldori - występuje od linijki około 6211 do linijki około 6263,
b.) Ernest Poppin - występuje od linijki około 6559 do linijki około 6596,
c.) Elliot - występuje od linijki około 6654do linijki około 6691,
d.) Doreen Harrows - występuje od linijki około 6691 do linijki około 6736.
5.) Terroryści - występują od linijki około 6890 do linijki około 7169.

IV. Modyfikacje

Jeśli ktoś będzie chciał we własnym zakresie i w sposób dla siebie właściwy wykonać opcję "Drops All Items", to nic nie stoi na przeszkodzie, aby tego dokonać. Natomiast dla wszystkich osób, które poszukują gotowej modyfikacji, to najlepiej jak odwiedzą tę stronę, z której można pobrać gotową opcję "Drops All Items" zawierającą kilka wersji dla różnych modyfikacji.

Spis Treści


Autor: Starchris, 3 komentarze · 13461 czytań
Komentarze (3)
  • Avatar użytkownikaHansKlops

    Gram w wersje ze steam. Użycie moda powoduje, że obok wesji gry pojawia się komunikat :"modyfied". Blokowane są wtedy osiągnięcia steam i prawdopodobnie możliwość zdobycia kart kolekcjonerskich. Reinstalacja pomaga to odwrócić. Chociaż może wystarczy podmienić pliki spowrotem.

  • Avatar użytkownikap

    p

  • Avatar użytkownikaWojtas

    Problem polega na tym, że czasami zabici przeciwnicy zostawiają dwa egzemplarze tej samej broni, a to trochę psuje realizm. Wie ktoś może czy w którymś z plików konfiguracyjnych jest zapisana liczbowo szansa na upuszczenie przedmiotów ze slotów na najemniku, czy może jest to tylko bezpośrednio w kodzie gry?




Nick: