Główne aspekty gry w JA: Flashback - część IV: inwentarz i statystyki

Jagged Alliance: FlashbackZapraszamy na kolejną publikację o najważniejszych zagadnieniach w zbliżającej się najnowszej odsłonie Jagged Alliance. Dzisiaj mamy przyjemność zaprezentować dwie sprawy, które będą bezpośrednio związane z samym najemnikiem, a dokładniej rzecz biorąc, jego statystyki oraz inwentarz. Praktycznie każda część Jagged Alliance miała te materie wykonane na swój sposób, niektóre w mniejszej lub większej mierze zmienione, choć JA2 1.13 stworzyła swój własny unikatowy system tych kwestii.

W JA: Flashback właściwości, cechy oraz konstrukcja statystyk i inwentarza najemnika, również została wykonana na swój własny sposób. Bezsprzecznie można jednak stwierdzić, że twórcy poszli w stronę przejrzystości, a wręcz można by powiedzieć prostoty. Całość została podzielona na trzy panele, które otwierają się zawsze razem. W celu uaktywnienia, a także ich późniejszego zamknięcia, należy kliknąć na ikonkę ludzika, w lewym dolnym rogu (koło imienia najemnika "0047").

  • Lewy panel - charakterystyka naszej postaci: nazwy, kontrakt, statystyki, umiejętności,
  • Środkowy panel - inwentarz najemnika plus kosz na śmieci,
  • Prawy panel - opis i parametry wskazanego przedmiotu.

Co do statystyk, to wystarczy spojrzeć na poniższe lub powyższe zdjęcia, na panel pierwszy. Większość z nich, od razu przez swoją nazwę, sama się definiuje. Pozostałe czekają na oficjalne potwierdzenie ich użyteczności w grze. Warto zwrócić tutaj uwagę na blado żółty pasek postępu na parametrze "Marksmanship". Każdy celny strzał będzie nam zwiększał ten pasek, gdy dojdzie do końca, to nasz parametr wzrośnie o jeden punkt. Tak samo będzie się działo z wszystkimi pozostałymi, oczywiście jeśli nasza postać będzie wykonywać czynności dla danego parametru przypisane.

Jeśli chodzi o sam inwentarz najemnika, to chyba prościej się już nie dało tego zrobić. Postać, a na niej główne sloty na najważniejsze obiekty plus poniżej dużo slotów na różne inne rzeczy. Przy tym schemacie, to nawet ten z klasycznego JA2, wydaje się bardzo skomplikowany. Martwi nas jedynie slot na broń, wokół niego nie ma żadnego innego, który mógłby być użyty dla dodatków do broni. Mamy nadzieje, że to jedynie jeszcze nie zostało wdrożone, bo nie wyobrażamy sobie brak możliwości udoskonalania broni.

W ostatnim prawym panelu mamy charakterystykę przedmiotu oraz jego parametry. Na chwilę obecną uważamy, że jest on bardzo nieczytelny. Wszystko wykonane praktycznie jedną czcionką i kolorem, brak jest uwidocznienia głównych zakładek, traktujących o kolejnej statystyce danego obiektu. Niestety matryca celności strzału w stosunku do odległości do celu, też pozostawia wiele do życzenia. W kwestii prawego panelu, załoga Full Controll ma jeszcze sporo pracy do nadrobienia.

JA: Flashback - oficjalna główna strona JA: Flashback - oficjalna strona na Facebooku JA: Flashback - oficjalna strona na Kickstarterze JA: Flashback - główne aspekty: dyskusja na forum
Komentarze (11)
  • Avatar użytkownikaRuttwen

    JK-47? Sandy Falcon? Czyżby brak licencjonowanych broni?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Przy budżecie sięgającym nieco powyżej 350 tys. dol. możemy jedynie pomarzyć o licencjonowanych nazwach broni. Na szczęście to zostało tak pomyślane, że tuż po wypuszczeniu finalnej wersji, będą dostępne narzędzia dla moderów, którzy we własnym zakresie wypuszczą pewnie jeden z pierwszych modów, który będzie poprawiał ten aspekt. Dokładnie tak samo było przy JA: Back in Action.

  • Avatar użytkownikaWigen

    Ja wolałbym jednak aby przełożyli premierę na przyszły rok. Widać że gra jest jeszcze bardzo niedopracowana.

  • Avatar użytkownikap5a

    To jest jakaś PARODIA, w poprzednich swoich postach pisałem o produkcie nisko budżetowym, to co widzę a tym samym ,,dalszy postęp'' prac nie napawa optymizmem. Cóż screeny, nic sensownego się na nich nie dzieje, do czego potrzebne są te trzy tabele?? Jaki pomysł przyświeca twórcy?? Brak miejsca na dodatki do broni, brak miejsca na dodatki do działań taktycznych (noktowizory, wkłady balistyczne etc.) Widać ogromną ''pracowitość'' hmmm coś mi tutaj zajeżdża elementami strajku włoskiego.
    Starchris* 350tys dol, to nie jest suma mała, problemem EWIDENTNYM, jest elementarny brak pojęcia przez producenta. Dlaczego tytuł Jagged Alliance? Ślizgamy się na konkretnym tytule, normalnie leżałoby to w tesco za 19,99zł czyż nie?!
    Rozmawiamy na forum, społeczność wypisuje co należy wprowadzić co należy dodać, co rozszerzyć, urozmaicić i co? To jest produkt tych refleksji?! he... Albo nikt tego nie czyta, albo robi sobie jaja ze społeczności JA.
    Wigen* premiera za rok?! Panie szanowny, przy obecnym stanie prac i efektów zaczekałbym jeszcze dwa lata.
    Rokowałem porządny produkt, niestety się zawiodłem i szalenie rozczarowałem. Na podstawie informacji, screenów, gameplayów na yt, i całej tej komicznej otoczki stwierdzam że jest to najgorsza z część z serii JA.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    No przykro mi, ale niestety te panele nie wyglądają najlepiej, praktycznie każdy mógłby zrobić coś podobnego i to za darmo, przecież tam są tylko trzy ze zwykłymi napisami i prostymi grafikami czy obrazkami. W mojej ocenie możemy trochę więcej oczekiwać po profesjonalistach z budżetem 350 tyś. dol. Premiera w październiku jest dla mnie nierealna, jeśli to ma tak wyglądać.

  • Avatar użytkownikaRodis

    Wytlumaczcie mi tylko jedna jedyna rzecz:-) dlaczego do cholery plecak tak zwalili przecież to zawsze byla wizytowka gier z serii JA?
    BiA nie licze:-)

  • Avatar użytkownikaJohny

    Jak tak na to wszystko patrzę, to BiA będzie chyba przy tym grą genialną.

  • Avatar użytkownikaGibonXL

    Na mój gust: walczą z terminami, calą resztę będzie się łatać patchami po premierze, albo odda się to w ręce społeczności, która na bazie niedopracowanej gry zbuduje (albo nie zbuduje) swojego JA.
    Ja czuję, że zmierza to właśnie w tym kierunku.

  • Avatar użytkownikaKozas

    Te panele wyglądają obrzydliwie, zwłaszcza w porównaniu do całkiem fajnej grafiki. Inwentarz też wygląda jak porażka. Nie jestem osobą, która na wszystko narzeka, staram się wyszukiwać pozytywów, ale no w tym temacie ciężko coś tu pozytywnego znaleźć. Nazwy broni to drobnostka, jak wspomniano pewno moderzy zmienią to prawie od razu. Problem większy jak to wszystko wygląda. Taki granat to jak przeniesiony z którejś części Wormsów. No i przy tak ograniczonym inwentarzu pewno wszystkiego ogólnie będzie mało. Z drugiej strony jakiś to plus jest - przynajmniej nie będzie trzeba zbyt często do tych paskudnych paneli zaglądać.

  • Avatar użytkownikaWigen

    Inwentarz znacznie uległ zmianie. Pokazano go szerszej publiczności oraz dziennikarzom na targach gamescom, ale Full Control zdecydowało się również pokazać go użytkownikom forum.

    http://www.jaggedallianceflashback.com/uploads/NEW_UI.png
    http://www.jaggedallianceflashback.com/uploads/New_Inven.png

  • Avatar użytkownikanockeer

    Jest lepiej, ale nadal daleko, bardzo daleko od tego do czego nas przyzwyczaił JA2 1.13.




Nick: