JAGGED ALLIANCE 3 - DZIENNIK DEWELOPERA # 3 - TWORZENIE NAJEMNIKA

Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

W swoim najnowszym pamiętniku dewelopera twórcy podejmują temat tworzenia najemnika oraz to w jaki sposób zaprojektowano stare jak i stworzono nowe postacie. Jako przykład tego jak wygląda proces tworzenia postaci w Jagged Alliance 3 posłużył znany z pierwszych dwóch odsłon serii najemnik Tex Colburn.

Aby sprostać wyzwaniu w odtworzeniu starych najemników takich jak Tex zespół z Haemimont Games musiał przeprowadzić swoje własne badania. Jako pierwsze zaczęto od stworzenia dokumentu najemnika, który zawierał dane o jego pochodzeniu, opis jego historii lub przynajmniej to co o nim wiadomo. Następnie wyodrębniono wszystkie kwestie głosowe z Jagged Alliance 1 i Jagged Alliance 2 aby uzyskać klimat i charakter danej postaci. Łącząc to wszystko w celu uzyskania informacji o animozjach i kaprysach. Twórcy wiedzieli dokładnie, że chcąc przyśpieszyć czas gry tylko o kilka lat musieli odzwierciedlić to w niektórych postaciach. W przypadku Unfinished Business (dodatek do Jagged Alliance 2) wiadomo, że Texowi nie układało się najlepiej ponieważ filmy klasy B z jego udziałem dawno wyszły z mody i w tym wypadku musiał znowu wstąpić do A.I.M.

Następny etap to stworzenie koncepcji wizualnej najemnika. W tym celu musiano odtworzyć postacie jako pełne modele 3D w świecie gry. Dla twórców było to duże wyzwanie ponieważ pierwszą przeszkodą było odtworzenie twarzy. Przy tworzeniu portretów bardzo pomocne okazały się być wizerunki najemników z oryginalnych gier ponieważ potrafiły przekazać wiele za pomocą zaledwie kilku pikseli, dlatego też przełożenie tego na model 3D było dużym wyzwaniem.

Sami twórcy w najnowszym pamiętniku dewelopera przyznają, że jednym ze źródeł inspiracji były komentarze użytkowników na forach jak i wpisy na portalach społecznościowych takich jak Discord czy Reddit. Wszystkie te połączone ze sobą rzeczy dały możliwość uczynienia tych koncepcji jeszcze bardziej szczegółowymi i dokładnymi.

W następnej części wpisu omawiane są szczegóły stroju najemnika. Początkowo zaczęto od systemu łączenia mundurów, różnych elementów opancerzenia i wyposażenia bojowego. Jednak nie potoczyło się to tak jakby życzyliby sobie tego twórcy ponieważ najemników trudno byłoby odróżnić od wrogów i wyglądaliby bardzo podobnie do siebie a ich wyjątkowość zniknęłaby całkowicie z wizualnej strony gry. Jednocześnie okazało się, że nie można za bardzo zmieniać kolorów kamuflażu, a przy zbyt wielu dodatkach postacie wyglądałby jak choinki.

Postanowiono pójść w zupełnie innym kierunku. Każda postać posiada unikalny model z własnym stylem. Odzwierciedla to charakter, a nie sytuację, w której dany najemnik się znajduje. Każde ubranie zostało zaprojektowane w oparciu o osobowość najemnika, aby był natychmiast rozpoznawalny. Postać Texa łatwo było twórcom rozpracować ponieważ przypomina współczesnego kowboja lub bohatera kina akcji, ale niektórzy najemnicy byli bardzo trudni do zidentyfikowania.

W kolejnej części tekstu twórcy przechodzą do przedstawienia sylwetki jednego z nowych najemników dostępnych w grze - Faudy. Zgodnie z tradycją, nowa odsłona Jagged Alliance wprowadza w szeregi A.I.M. "nowe twarze". Fauda jest doświadczonym ekspertem od broni ciężkiej i materiałów wybuchowych. Dołączyła do Peszmergi (tj. formacji bojowników kurdyjskich) wraz ze swoim bratem Zoranem, ale po jego tragicznej śmierci postanowiła przejść na emeryturę i zasilić szeregi A.I.M. Początkowo Fauda swoje doświadczenie zdobywała szkoląc się jako młody i doświadczony strzelec wyborowy, ale obawiano się, że ze swoimi umiejętnościami będzie podobna do innych postaci dlatego też zadecydowano o zmianie jej specjalizacji na ciężką broń i materiały wybuchowe, a jednocześnie wraz z tą zmianą Ian Currie wpadł na pomysł postarzenia jej wyglądu i nadania jej jeszcze bardziej szorstkiej osobowości.

A na koniec jeszcze jedna bardzo ciekawa dla wszystkich informacja. Otóż do Jagged Alliance 3 oficjalnie powraca I.M.P. wraz z nowym testem osobowości! Jak wygląda strona internetowa możecie zobaczyć na poniższym screenie. A my jak zwykle bardzo serdecznie wszystkich zapraszamy do zamieszczania komentarzy pod tym newsem jak i na naszym forum dyskusyjnym.

Źródłowy dziennik dewelopera Jagged Alliance 3 od THQ Nordic - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games
Komentarze (6)
  • Avatar użytkownikaCezarowiec3

    No muszę przyznać, że bardzo fajny artykuł streszczający co twórcy mówią swoim fanom. W ogóle podobał mi się ten szczegół, że twórcy faktycznie korzystają z opinii fanów na forach i discordach :D

    No patrząc z tej perspektywy to wydaje mi się, że faktycznie podchodzą rzetelnie do stworzenia godnego następcy JA2 (wiadomo, dla wielu to pewnie jest niewykonalne) i z chęcią po sprawdzeniu recenzji, jeśli nie będą mocno nieprzychylne, to ogram ten tytuł :)

  • Avatar użytkownikaluk3Z

    Teraz ta gra ma sens.

  • Avatar użytkownikaDredd

    Skoro Fauda jest ekspertką od materiałów wybuchowych, to czemu jej dali zręczność na poziomie 45 i to w dodatku jest kobietą. Wszyscy najemnicy z JA2 z tym skillem mieli zawsze conajmniej wysoki ten parametr. Nawet takie zaschłe wapno jak Biggins z UB miał prawie na 70. Bez sensu, nieudanych prób będzie miała pewnie większość.

  • Avatar użytkownikaWigen

    @Dredd

    Dobre spostrzeżenie. Zastanawiam się nad tym jak bardzo umiejętność zręczności działa razem w połączeniu z materiałami wybuchowymi. W szczególności jak to będzie działać w JA3?

    Zręczność polega na finezji i zdolności palców, więc w jej przypadku ta zdolność wydaje się być zdecydowanie za niska. Z jej opisu wynika, że jest bardziej zręczna z rzucanymi materiałami wybuchowymi, co sugerowałoby użycie statystyki zwinności, ale chyba że jest tylko biegła w rzucaniu granatami (co wydaje się być ograniczone i nie jest czymś co szczególnie zostało wymienione w jej biogramie), z czego może być problem.

    Przy tak niskiej zręczności Fauda może sprawiać wrażenie najemnika, który nie może wytwarzać improwizowanych materiałów wybuchowych, tworzyć pułapek czy stawiać min.

    Z tego wniosek, że nie rozbroiłaby nawet znalezionej bomby.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    W kodzie źródłowym klasycznego JA2 za podkładanie i rozbrajanie materiałów wybuchowych są brane pod uwagę: doświadczenie, inteligencja, materiały wybuchowe, zręczność oraz ilość energii plus ewentualnie dedykowany skill. Z tym, że największą wagę miało doświadczenie (mnożnik x10), potem materiały (x7), inteligencja (x3), a najmniej zręczność (x2). Więc technicznie zręczność pomagała, ale była ona najmniej ważna.

    Za celność rzucania odpowiada zręczność, strzelectwo i ilość energii, a za zasięg rzutu siła, masa przedmiotu oraz również ilość energii. Tutaj zręczność miała największą wagę.

    Z opisu faktycznie wynika, że jest specjalistką od rzucanych materiałów wybuchowych, więc biorąc za przykład JA2, to 45 zręczności to tragedia, jeśli chodzi o celność rzutu. Niestety nie wiemy jakie bonusy dokładnie daje umiejętność materiałów wybuchowych w JA3.

  • Avatar użytkownikamarcinl0

    Może "wartałoby" zwrócić na to uwagę na oficjalnym forum JA3 niestety chyba wymagana rejestracja - byłoby szkoda jakby m.in. to umknęło już na początkowym etapie bardzo oczekiwanego JA3:
    https://community.jaggedalliance.com/forums/




Nick: