W swoim najnowszym pamiętniku dewelopera twórcy podejmują temat tworzenia najemnika oraz to w jaki sposób zaprojektowano stare jak i stworzono nowe postacie. Jako przykład tego jak wygląda proces tworzenia postaci w Jagged Alliance 3 posłużył znany z pierwszych dwóch odsłon serii najemnik Tex Colburn.
Aby sprostać wyzwaniu w odtworzeniu starych najemników takich jak Tex zespół z Haemimont Games musiał przeprowadzić swoje własne badania. Jako pierwsze zaczęto od stworzenia dokumentu najemnika, który zawierał dane o jego pochodzeniu, opis jego historii lub przynajmniej to co o nim wiadomo. Następnie wyodrębniono wszystkie kwestie głosowe z Jagged Alliance 1 i Jagged Alliance 2 aby uzyskać klimat i charakter danej postaci. Łącząc to wszystko w celu uzyskania informacji o animozjach i kaprysach. Twórcy wiedzieli dokładnie, że chcąc przyśpieszyć czas gry tylko o kilka lat musieli odzwierciedlić to w niektórych postaciach. W przypadku Unfinished Business (dodatek do Jagged Alliance 2) wiadomo, że Texowi nie układało się najlepiej ponieważ filmy klasy B z jego udziałem dawno wyszły z mody i w tym wypadku musiał znowu wstąpić do A.I.M.
Następny etap to stworzenie koncepcji wizualnej najemnika. W tym celu musiano odtworzyć postacie jako pełne modele 3D w świecie gry. Dla twórców było to duże wyzwanie ponieważ pierwszą przeszkodą było odtworzenie twarzy. Przy tworzeniu portretów bardzo pomocne okazały się być wizerunki najemników z oryginalnych gier ponieważ potrafiły przekazać wiele za pomocą zaledwie kilku pikseli, dlatego też przełożenie tego na model 3D było dużym wyzwaniem.
Sami twórcy w najnowszym pamiętniku dewelopera przyznają, że jednym ze źródeł inspiracji były komentarze użytkowników na forach jak i wpisy na portalach społecznościowych takich jak Discord czy Reddit. Wszystkie te połączone ze sobą rzeczy dały możliwość uczynienia tych koncepcji jeszcze bardziej szczegółowymi i dokładnymi.
W następnej części wpisu omawiane są szczegóły stroju najemnika. Początkowo zaczęto od systemu łączenia mundurów, różnych elementów opancerzenia i wyposażenia bojowego. Jednak nie potoczyło się to tak jakby życzyliby sobie tego twórcy ponieważ najemników trudno byłoby odróżnić od wrogów i wyglądaliby bardzo podobnie do siebie a ich wyjątkowość zniknęłaby całkowicie z wizualnej strony gry. Jednocześnie okazało się, że nie można za bardzo zmieniać kolorów kamuflażu, a przy zbyt wielu dodatkach postacie wyglądałby jak choinki.
Postanowiono pójść w zupełnie innym kierunku. Każda postać posiada unikalny model z własnym stylem. Odzwierciedla to charakter, a nie sytuację, w której dany najemnik się znajduje. Każde ubranie zostało zaprojektowane w oparciu o osobowość najemnika, aby był natychmiast rozpoznawalny. Postać Texa łatwo było twórcom rozpracować ponieważ przypomina współczesnego kowboja lub bohatera kina akcji, ale niektórzy najemnicy byli bardzo trudni do zidentyfikowania.
W kolejnej części tekstu twórcy przechodzą do przedstawienia sylwetki jednego z nowych najemników dostępnych w grze - Faudy. Zgodnie z tradycją, nowa odsłona Jagged Alliance wprowadza w szeregi A.I.M. "nowe twarze". Fauda jest doświadczonym ekspertem od broni ciężkiej i materiałów wybuchowych. Dołączyła do Peszmergi (tj. formacji bojowników kurdyjskich) wraz ze swoim bratem Zoranem, ale po jego tragicznej śmierci postanowiła przejść na emeryturę i zasilić szeregi A.I.M. Początkowo Fauda swoje doświadczenie zdobywała szkoląc się jako młody i doświadczony strzelec wyborowy, ale obawiano się, że ze swoimi umiejętnościami będzie podobna do innych postaci dlatego też zadecydowano o zmianie jej specjalizacji na ciężką broń i materiały wybuchowe, a jednocześnie wraz z tą zmianą Ian Currie wpadł na pomysł postarzenia jej wyglądu i nadania jej jeszcze bardziej szorstkiej osobowości.
A na koniec jeszcze jedna bardzo ciekawa dla wszystkich informacja. Otóż do Jagged Alliance 3 oficjalnie powraca I.M.P. wraz z nowym testem osobowości! Jak wygląda strona internetowa możecie zobaczyć na poniższym screenie. A my jak zwykle bardzo serdecznie wszystkich zapraszamy do zamieszczania komentarzy pod tym newsem jak i na naszym forum dyskusyjnym.
Źródłowy dziennik dewelopera Jagged Alliance 3 od THQ Nordic - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games