Nowości techniczne w przyszłej wersji JA2 1.13 - część III: nowe bronie

ModyfikacjePrzypadkiem natrafiliśmy na dwa bardzo interesujące filmiki, które pokazują możliwości dwóch nowych broni jakie zobaczymy w przyszłej wersji JA2 1.13. Pierwszy z nich dotyczy zastosowania miotacza ognia, a drugi wsparcia artyleryjskiego. Z obydwu filmików możemy dokładnie się dowiedzieć, jak to wszystko będzie działać, więc już teraz zachęcamy wszystkim do ich oglądnięcia. Jeśli wszystko będzie się w dobrym kierunku rozwijać, to być może w końcu doczekamy się broni nuklearnej w JA2.

1. MIOTACZ OGNIA - ta broń bez dwóch zdań będzie zabójcza, nie dość że będzie można wypuścić nawet do kilkudziesięciu płomieni w stronę wroga, to jeszcze miejsca trafienia, będą się przez dłuższy czas palić, tak więc jeśli nawet samym trafieniem nie zlikwidujemy przeciwnika, to z pewnością podpalony teren dokończy to, co my zaczęliśmy.

2. WSPARCIE ARTYLERII - jako że w JA2 1.13 jest poziom insane i czasami na niewielkim obszarze znajduje się mnóstwo wrogów, to przydało by się coś, co by ich wszystkich od razu zneutralizowało. Naszym zdaniem artyleria znakomicie będzie pasować do realizacja tego typu zadań. Obszar jej rażenia będzie na tyle duży, że raczej nikt się spod jej obrażeń nie wywinie.

3. NAPROWADZANA RAKIETA - jak sama nazwa wskazuje, dany najemnik będzie miał możliwość wystrzelenia pocisku rakietowego, który albo wybierze cele całkowicie przypadkowe (w takim wypadku sam najemnik może stać się celem, co dobrze pokazuje poniższe video) albo wybierze te obiekty, które zostały konkretnie wskazane. Wszystko będzie zależało od tego z jakiej aktualnie rakiety będziemy strzelać.

Nowe bronie w JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowe bronie w JA2 1.13 - źródło informacji
Komentarze (7)
  • Avatar użytkownikaMarius123404

    Atak moździerzowy robi wrażenie :)

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Jak na warunki panujące w JA2 to nieco moim zdaniem przesadzili z zasięgiem miotacza ognia - jakby drzwi były otwarte / okna rozwalone, to można "przeczyścić" od razu dwa budynki stojące obok siebie ;)

    A artyleria... dobre, tylko spodziewałem się, że jednak zupełnie padną. Z drugiej strony, jak na 3-4 naszych będzie napierało tak z 30-40 enemiaków i im tym przywalimy... będzie dzika satysfakcja kłaść na nich ogień zaporowy ze wszystkiego co się da "na dobitkę" :D

  • Avatar użytkownikaStiwen Sigal

    Zasięg miotacza ognia to jakaś pomyłka :P JA2 korzysta z założenia, że jedna kratka, to 10m, a walenie z dystansu 10 kratek, czyli 100m (:D) to jakieś przegięcie. IMHO powinien mieć zasięg 5 kratek, i zmniejszoną skuteczność na otwartych przestrzeniach- widziałbym go w roli czyściciela zakamarków budynków, w których wróg kampi licząc na przerwanie tury najemnikowi który tam wbiega.

    Co do ostrzału- wolałbym możliwość kupna Predatora z np. 4 rakietami :D mógłby być reprezentowany jako laptop w rękach najemnika, którym wyznacza się cele, tak jak w wypadku zwykłego moździerza, z zaznaczeniem iż taki atak miałby 100% skuteczności, tj. szans na trafienie :P

  • Avatar użytkownikalukasamd

    @Stiwen Sigal:
    "widziałbym go w roli czyściciela zakamarków budynków, w których wróg kampi licząc na przerwanie tury najemnikowi który tam wbiega."

    Dobre :D
    Warto byłoby, aby poprawili nieco AI tj. aby oni też w tym kontekście używali miotacza... to byłaby masakra - koniec z "klozetowymi bunkrami-pułapkami" np. przy obronie Drassen.

  • Avatar użytkownikaStiwen Sigal

    Tak mi się przypomniało- skoro w grze można już budować fortyfikacje (o ile worki z piaskiem i drut kolczasty to fortyfikacje), to może doczekamy się możliwości używania saperki do kopania- wtedy w końcu można było się normalnie bronić- czyli okopać się. I wtedy kampa w budynkach byłaby wręcz noobowska, kiedy ma się do dyspozycji fortyfikacje ziemne!

    Coś w takim stylu https://jagged-alliance.pl/screen1165/ :P

  • Avatar użytkownikaStridingshadow

    @Stiwen Sigal
    -Miotacze ognia wbrew pozorom nie mają krótkiego zasięgu. Nawet te 30m to nie jest krótki zasięg, 25m to zasięg praktyczny pistoletu. Radziecki miotacz ognia LPO-50 ma zasięg 70-90m.

    -Gdyby liczyć zasięg w JA2 wg. perspektywy, to 1 kratka miałaby ok 1 metra. Oto dlaczego: leżąca postać wymaga 2 kratek, których jednak nie 'wypełnia' całkowicie. Twórcy JA2 poszli na łatwiznę, i zmniejszyli zasięg wszystich broni z Ax10 metrów do A pól, inaczej wyszłoby, że przy takim rozmiarze map Kałasznikow starcza do wszystkiego. Gdyby 10 kratka to było 10 m, to "ulica" w Omercie miałaby 80-100m szerokości (co za metropolia!).

  • Avatar użytkownikaStiwen Sigal

    @Stridingshadow
    Zdaje sobie sprawę z tego że broń w rzeczywistości, a broń w JA2 to nie do końca do samo- wiadomo, że szansa na przeżycie po otrzymaniu trafienia z pocisku karabinowego w głowę jest bliska 0, ale w JA2 cudownie można to przeżyć- pewne aspekty gry wymagają pewnych przekłamań, aby gra nie polegała na duszeniu ALT+S i ALT+L. Miotacz ognia nie może mieć w grze zasięgu większego niż parę kratek, jeśli będzie działał tak jak na załączonym filmiku- ponieważ będzie to przegięcie- zwłaszcza że wróg lubi ustawiać się grupami.

    Ponadto w grze 1 kratka to 10m, ale dla statystyk broni, i zasięgu widzenia najemników- przynajmniej tak jest to umownie przyjęte- z powodu małych map.
    A liczenie zasięgu wg. perspektywy to troszkę dziwny pomysł, w grze 2D, w której wszystko jest płaskie

    Wracając jeszcze do zasięgu- nie wspomniałeś czy te 70-90m to zasięg maksymalny czy skuteczny, ale wspomniałeś o zasięgu praktycznym pistoletu wynoszącym 25m. Jeśli chciałeś pokazać dzięki temu różnice, powinieneś dopisać iż zasięg maksymalny pistoletu to od 100-200m.




Nick: