Hired Guns: The Jagged Edge - Wywiady »

Wywiad z Maksem Tuminem (JACenter)




Wywiad przeprowadził: Len
Źródło: Jagged Alliance Center
Na pytania odpowiadał: Max Tumin
Data: 9 września 2006





1. Cześć. Przedstaw się naszym czytelnikom i powiedz, czym zajmujesz się w JA3D?
Nazywam się Max Tumin. Jestem kierownikiem projektu i projektantem gry Jagged Alliance 3D.


2. W ostatnim czasie rosyjscy twórcy gier coraz częściej otrzymują licencję na tworzenie kontynuacji popularnych serii gier. Co sprawiło, że akurat wam przyszło tworzyć kontynuację serii JA?
Jesteśmy jawnymi twórcami dobrych taktyk w Rosji. Więc nic dziwnego w tym, że wzięliśmy na siebie odpowiedzialność gry w znanej oprawie Jagged Alliance.


3. Co będzie najbardziej wyróżniało JA3D w stosunku do poprzednich części serii? I co najbardziej przyciągnie fanów JA2?
Prawie wszystko w JA3D zostało przeniesione z JA2. Tylko to zmodyfikowaliśmy i skupiliśmy się na 3D.


4. Czytając starsze wywiady z wami nie trudno zauważyć, że jesteście pewni sukcesu JA3D. Skąd ta pewność?
Staraliśmy się utrzymać atmosferę serii, która na pewno przyciągnie fanów Jagged Alliance, jak również graczy, którzy tylko lubią dobrą taktykę.


5. Od dawna mówi się o edytorze misji do JA3D. Czy będzie możliwość tworzenia lub dodawania nowych postaci, broni, przedmiotów, tekstur itp.?
Oczywiście.


6. Z tego co wiadomo inteligencja wrogów nie będzie rewolucyjna, lecz lepsza od tej z JA2. Czy możesz nam powiedzieć na jakim stoi poziomie i jaki będzie miała wpływ na rozgrywkę?
Będą 3 poziomy trudności. Robimy co w naszej mocy aby wasi wrogowie byli tak dobrzy, jak sobie tego życzycie.


7. Wiadomość o usunięciu organizacji M.E.R.C. i skróceniu liczby najemników w A.I.M. zasmuciła fanów. Dlaczego tak zrobiono i czy możemy się spodziewać jakieś nowej organizacji?
To była decyzja Strategy First.


8. A co ze sklepem Bobby’ego Raya?
Nadal można kupić wszystko to co potrzebujesz przez Internet.


9. Myśleliście już może o dodatkach do JA3D wprowadzających nowe misje? :)
Może :)


10. Jakie typy broni będą występowały w grze?
Będzie więcej niż 100 typów broni wliczając unikalne modele a nawet broń stacjonarną.


11. Zdradź nam, czy w grze spotkamy znajome postacie?
Wszystkie postacie są ci dobrze znane, jeśli grałeś w JA2.


12. W grze ma być 21 misji. Czy to aby nie za mało uwzględniając brak swobody ruchu po kraju?
W zależności od sposobu przechodzenia, przejście gry zajmie wam od 24 do 80 godzin.


13. Wiadomo już, że w JA3D nie będzie trybu multiplayer. Czy możemy się go spodziewać w JA3, który zapewne już powstaje.
Nie pracujemy nad JA3.


14. W ostatnim czasie grafika w JA3D mocno ewoluowała. Jakich efektów graficznych możemy się spodziewać?
Dodaliśmy efekty-następcze, nowoczesne cienie, ulepszyliśmy system animacji ragdoll. Wszystkie efekty stały się bardziej spektakularne.


15. Jakie są minimalne i optymalne wymagania gry?
Minimalna konfiguracja
• RAM 512MB
• GeForce 3 lub podobny z 64MB RAM (z obsługą pixel i vertex shaderów)
• Karta dźwiękowa
• 1.5GHz Pentium
• HDD z 2GB wolnego miejsca
• CD-ROM 8x


Zalecana konfiguracja
• RAM 1024MB
• GeForce FX lub inna z 128MB RAM
• 3GHz Pentium


16. Jakiś czas temu zostały udostępnione dwie próbki muzyki z JA3D. Ile utworów będzie w grze?
Będzie 8 ścieżek dźwiękowych.


17. A co z głosami najemników z poprzednich części serii? Będą nagrywane od nowa? Czy aktorzy dający głos będą inni?
Będziemy zapraszali tych samych aktorów.


18. Na ilu, i na jakich, płytach zostanie wydana gra? (DVD, CD?)
2 płyty CD.


19. Co będzie prezentowała nadchodząca wersja demonstracyjna gry?
Będzie kilka misji prezentujących gameplay.


20. Jaka jest dokładna data premiery gry?
Październik 2006r.


21. Po dziś dzień w Polsce nie została wydana żadna gra firmy GFI Russia (dawnego Mist Land South). Macie już wybranych wydawców? Czy gra trafi do polski?
Prowadzimy negocjacje. To zostanie ogłoszone bliżej premiery.


22. Czy waszym zdaniem premiera JA3D będzie oznaczała koniec epoki JA2?
Nie. Chcemy przyciągnąć nowych graczy do serii nie pomniejszając znacznie wartości JA2.


23. Czy przed premierą gry zostaną opublikowane jakieś zwiastuny ukazujące grę w akcji? Fani bardzo chcieliby je zobaczyć.
Może :)


24. Dlaczego umowa ze Strategy First została zerwana? Projekt jest na ukończeniu, więc problem musiał być poważny.
Game Factory Interactive potwierdził fakt zerwania umowy ze Strategy First na tworzenie kontynuacji Jagged Alliance. Projekt pod roboczym tytułem Jagged Alliance 3D rozbudowany przez GFI (wcześniej Mist Land South) zostanie wypuszczony na rynek w październiku 2006r. Zgodnie z oczekiwaniami.


25. Czy są jeszcze szanse na porozumienie z SF?
Nie.


26. Jakich zmian w grze możemy się spodziewać poza nazwą?
Obecnie prace idą dalej w spokojnej atmosferze i zgodnie z wcześniejszym planem. Oficjalny tytuł gry zostanie ogłoszony w najbliższej przyszłości.


27. Czy wiecie jakie są plany Strategy First związane z kontynuacją serii JA?
To zostanie ogłoszone przez SF.


28. Czy jest jeszcze coś o czym chciałabyś nam powiedzieć?
Mamy nadzieję, że nie tylko fani JA docenią tą grę ale także ci, którzy lubią gry taktyczne wysokiej jakości.


29. Dziękuję za wywiad i życzę waszej grze wielkiego sukcesu :)
Dziękuję za interesujące pytania. Do widzenia!


English version

Autor: Len, Brak komentarzy · 10402 czytań
Komentarze (0)



Nick: