Jak stworzyć modyfikację? » Poradnik modera - Edycja sektora H7 w JA2UB

Edycja sektora H7 w JA2UB
Artykuł z serii Jak stworzyć modyfikację?

Dla JA2: Unfinished Business

Od czasu premiery gry Jagged Alliance 2: Unfinished Business, w której udostępniono edytor sektorów, nastąpił szał na tworzenie modyfikacji. Powstawały grupami, większe i mniejsze, jedne wprowadzały daleko idące zmiany w grze a inne zmieniały tylko sektory, lecz większość z nich nie przetrwała do dzisiaj. Lecz to, co zawsze trapiło moderów to sektor startowy w JA2UB, czyli H7 w którym rozpoczynamy grę. Niemożność edycji tegoż sektora sprawiała, iż często nie pasował on do całej reszty w modyfikacjach. Świetnym przykładem może być angielska wersja JA2: Vietnam SOG' 69 gdzie we wszystkich sektorach jest gęsto porośnięta dżungla, a w H7... śnieg. Ale polscy moderzy mają szczęście, bo poradnik swój mają :)


Pierwsze, co musimy zrobić to wypakować sektor H7. Wchodzimy więc do Data/Campaigns/Unfinished Business, tam znajduje się plik Maps.slf. Aby go otworzyć używamy programu SLF-Explorer, szukamy pliku H7.dat i wypakowujemy.

Po wypakowaniu pożądanego pliku uruchamiamy program UB-Map Import, wczytujemy w nim plik H7.dat, gdy okienko wczytu zmienia się na okienko zapisu, na samym dole tegoż okienka w polu "Zapisz jako typ:" wybieramy opcję UB Editor. Następnie plik zapisujemy zmieniając nazwę z H7.dat na jakąś inną. Ważne jest by rozszerzenie pliku było napisane z małych liter.

Po tej operacji możemy bez przeszkód edytować sektor H7. Gdy to zrobimy, ponawiamy operację w odwrotnej kolejności, tj. wczytujemy ponownie sektor w programie UB-Map Import, lecz tym razem w polu na dole okienka wybieramy opcję UB, na koniec zmieniamy nazwę pliku na H7.dat. Gotowy plik wklejamy do katalogu Data/Campaigns/Unfinished Business i możemy już na nim grać. Pozostałe sektory można edytować bez żadnych problemów, powyższy poradnik dotyczy wyłącznie tego jednego.

Autor: Len, Brak komentarzy · 11964 czytań
Komentarze (0)



Nick: