Hired Guns: The Jagged Edge - Wywiady »

Wywiad z Maksem Tuminem (F-Center)

Wywiad przeprowadził: F-Center
Źródło: www.fcenter.ru
Tłumaczenie: Len
Korekta: Snick


Nasz dzisiejszy rozmówca – Maks Tumin, menedżer projektu Jagged Alliance 3D, opracowywanego jeszcze przez studio Mist Land South, które niedawno zmieniło nazwę na GFI Russia. Dzisiaj pomówimy o ich najnowszym projekcie - Jagged Alliance 3D, który jest kontynuacją legendarnej strategii taktycznej z elementami RPG.


1. Dzień dobry, Maks. Powiedz nam proszę, jak to się stało, że waszemu studio powierzono zadanie stworzenia kontynuacji tak głośnego tytułu? Jak w ogóle oceniacie bieżącą sytuację wzrostu profesjonalizmu rosyjskich twórców - Nival wypuszcza Heroes of Might and Magic V, wy robicie kontynuację Jagged Alliance... Oznacza to, że rosyjskie studia zaczęły być wysoko notowane za granicą? Z jakimi zespołami podtrzymujecie przyjacielskie stosunki?

Ze wszystkimi dość otwarcie się porozumiewamy. Mist Land (teraz GFI Russia) - lider rosyjskiego rynku gier taktycznych. We wszystkich naszych projektach grupują się silne taktyczne zestawienie (zaczynając od Historia Wojen: Napoleon, a kończąc na Alfa: Antiterror). W tym szereg projektów klasyfikuje się jako pełnowartościowe gry taktyczne. Nie boję się oznajmić, iż jesteśmy rosyjskim zespołem twórców, który specjalizuje się w dziedzinie taktycznych gier i posiada bogate doświadczenie oraz dużą ilość fanów. Tak więc wybór studia ze strony Strategy First nie jest niespodzianką.


2. Gołym okiem widać, że osiągnęliście pewien poziom w opracowywaniu taktycznych strategii z elementami cRPG. W jagged Alliance 3D wykorzystaliście swoją własną wizję gry, czy też wydawca Strategy First dyktował wam warunki? Obcujecie z fanami serii Jagged Alliance? Pomagają wam swoimi radami, wyrażają swoje życzenia?

Oczywiście, obcujemy z fanami, rozpatrujemy ich idee, czasem niektóre z nich nawet wprowadzamy w życie, lecz to wszystko w granicach rozsądku. Jeśli chodzi o Strategy First, oni od początku kontrolowali cały proces tworzenia.


3. Czy system walki turowej będzie taki jak w Jagged Alliance 2, czy może z kombinacją pauzy i czasu rzeczywistego (jak w starym dobrym UFO: Enemy Unknown)?

System walki turowej pozostanie taki jak w Jagged Alliance 2. Czas turowy podczas walki z czasem realnym poza walką.


4. Jakie frakcje będą dostępne w grze? Za kogo będziemy walczyć? Na jakim terytorium? Jaka jest fabuła?

Akcja będzie rozgrywała się w małym kraju na zachodnim wybrzeżu Afryki. Tam była demokracja, lecz w pewien przepiękny dzień do władzy doszedł dyktator, który wypędził z kraju byłego prezydenta i który wprowadził twardy, polityczny reżim. Wygnaniec próbował zebrać ludzi i zorganizować ruch powstańczy - lecz nie udało się. Wtedy zwraca się z pomocą do Ciebie...
Grę zaczynamy od zajęcia jednego z głównych punktów strategicznych - dworca kolejowego. Linia fabularna odgałęzia się w tym sensie, że od twoich działań będzie zależało to, czy ktoś cię wogóle poprze.
Wasze zadanie - uwolnić cierpiący lud od władzy tyrana, ułatwić to sobie możesz, zjednując sobie pokojowo nastawionych mieszkańców i sojuszników, a możesz też kłócić się, przeklinać i bić - czym ewidentnie zasłużysz na niezrozumienie i niezadowolenie z ich strony.


5. Jakie rodzaje uzbrojenia ujrzymy w grze? Będzie możliwość wykorzystania techniki?

W grze będzie mniej więcej 100 rodzajów broni palnej. Broń wyróżnia się: wagą, wartością strzału, zasięgiem, pojemnością magazynka, efektywnym zasięgiem. Istnieje możliwość wykorzystania stacjonarnych karabinów maszynowych. W grze będzie wojskowe wyposażenie, chociaż jeździć w tym to może nie, ale użyć jako schronienia - można.


6. Powiedz nam trochę o silniku graficznym gry. To jest wasz autorski, czy zostaną w nim użyte jakieś licencjonowane technologie? Jest fizyka (system cząstek, obliczenia balistyczne), zmiana czasu i warunków pogodowych?

W grze wykorzystujemy mocno udoskonalony silnik Alfa: Antiterror. Udoskonalony w tak dużym stopniu, że nawet otrzymał własną nazwę. Jego podstawowe cechy to - całkowicie interaktywne środowisko (z wyjątkiem krajobrazu), rzeczywiste oświetlenie.
A jeśli chodzi o fizykę, model balistyki jest z Alfa: Antiterror. Podczas lotu kuli obliczany jest opór powietrza, grawitacja i odporność różnych materiałów podczas przechodzenia przez nie kuli. Wytrzymałość materiałów zależy od szeregu parametrów kuli jak i samych obiektów. Rykoszety, obiekty zrujnowane pod działaniem eksplozji.


7. Pragnę dowiedzieć się nieco o oprawie dźwiękowej gry. Dźwięki broni, eksplozje i tak dalej - nagrywaliście je sami czy może zdobywaliście gdzieś gotowe odgłosy? Kto tworzy muzykę dla gry?

Muzykę tworzy Aleksandr Szukajew. Do udźwiękowienia postaci staramy się ściągnąć aktorów, którzy pracowali w Jagged Alliance 2. Pozostałe dźwięki nagrywaliśmy sami.


8. Jeśli to możliwe, opisz nam kluczowe cechy Jagged Alliance 3D, co wyróżni grę wśród innych gier tego gatunku?

Po pierwsze, to gra znana na całym świecie, zgodna z najnowszymi wymaganiami i technicznymi możliwościami. Staramy się zachować niepowtarzalną atmosferę świata Jagged Alliance, bardzo ostrożnie odnosimy się do wszystkich innowacji, aby nie rozczarować fanów serii i przyciągnąć do gry miłośników dobrych, taktycznych strategii.


9. Pozostało mi tylko zapytać o wymagania systemowe gry (jeśli są już znane), i oczywiście o termin wyjścia gry na rynek.

Gra wyjdzie jesienią tego roku. Teraz projekt znajduje się w tzw. "fazie poprawek", poprawiamy znalezione błędy, prowadzimy grę do godnej formy - na ogół, dodajemy projektowi połysku.

Minimalne wymagania systemowe:
Procesor klasy Pentium 4 z częstotliwością 1.5 Ghz
RAM 512MB
Karta graficzna GeForce 4 lub inna z 64MB pamięci (z obsługą pixel i vertex shaderów)
Karta dźwiękowa
2GB wolnego miejsca na twardym dysku
CD-ROM 8x
Mysz

Optymalne wymagania systemowe:
Procesor klasy Pentium 4 z częstotliwością 3 Ghz
RAM 1024MB
Karta graficzna GeForce FX lub inny ze 128MB pamięci


10. Dziękuję za bogatą w treść rozmowę, życzymy waszemu zespołowi wydania projektu w terminie i z minimalną ilością błędów, by wszyscy wielbiciele gier taktycznych, a w szczególności Jagged Alliance, byli wdzięczni Wam za jeszcze jeden wygórowany jakościowo i ciekawy projekt!

Dziękuję za ciekawe pytania. Do widzenia!

Autor: Len, Brak komentarzy · 7382 czytań
Komentarze (0)



Nick: