Główne aspekty gry w JA: Flashback - część I: zwierzęta

Jagged Alliance: FlashbackNiedawno informowaliśmy, że finalna wersja najnowszej odsłony Jagged Alliance, może być dość mocno okrojona z przeróżnych dodatkowych aspektów, które to nie tylko mogły by wpłynąć na klimat gry, ale i również na kształt samej rozrywki oraz taktykę prowadzenia walk. Jedną z tych spraw były zwierzęta, jak się okazuje, jednak będziemy mieli możliwość je spotkać w tej grze. Na uwagę zasługuje fakt, że będzie ich o wiele więcej niż w klasycznym JA2, a w dodatku napotkamy je w dosyć "różnych wariantach".

Biorąc za przykład JA2, tam mogliśmy spotkać jedynie krowy i ptaki i w zależności od punktu widzenia gracza (bo nie każdy uznawał je za naturalną "faunę Arulco"), krwawe koty oraz Crepitusy. Przechodząc do Flashbacka, to tam przy odrobinie szczęścia, natkniemy się na następujące stworzenia:

  • krowy,
  • świnie,
  • kozy,
  • owce,
  • kury,
  • kraby,
  • żaby,
  • ryby,
  • ptaki,
  • motyle.

To jest lista potwierdzona, dlatego powyższy zbiór żyjątek na wyspie San Hermanos, raczej nie powinien ulec zmianie, a może nawet o coś się jeszcze powiększy, natomiast te warianty, o których wspomnieliśmy wcześniej, to tak naprawdę przeróżne kolory skór tych samych zwierząt. Tak więc np. krowy będziemy mogli spotkać białe, brązowe, czarne, łaciate itd.

Pomimo że mogło by się wydawać, że powyższe zestawienie wydaje się mocnym atutem tej gry, to jest jeden mały szkopuł, który mamy nadzieję, dotyczy tylko i wyłącznie Steam Early Access, a ostateczne wydanie nie będzie go zawierać. Chodzi generalnie o to, że prawie wszystkie zwierzęta są nieruchome. Stoją w miejscu jakby miały nogi przytwierdzone betonem do podłoża i poruszają tylko tyłem i przodem (w tym przypadku głową i ogonem). Przejrzyjcie sobie opisy poniższych obrazków, aby mniej więcej poczuć, jak to na chwilę obecna wygląda.

Całość powoduje niestety uczucie takiego jakby martwego świata, wszystko stoi, nic się nie rusza, a gdyby tego było mało, to aspekt ten, dotyczy również cywili. Oni także stoją w miejscu i czekają na nas, czy to cywile, czy NPC, czy RPC. Każdy pamięta, że w JA2 zwierzęta oraz cywile miały wdrożoną animację poruszania się i chodziły gdzie tylko mogły, zupełnie losowo wybierając kierunek ruchu. Czasami nawet potrafiły wejść na linie strzału, co nie rzadko, kończyło się dla takich zwierząt, czy postaci bardzo nieprzyjemnie. Mamy nadzieję, że w JA: Flashback zostanie to poprawione i animacja swobodnego poruszania się zwierząt zostanie w pełni wdrożona. Na pocieszenia mamy fakt, że kury oraz motyle śmigają, że aż miło.

JA: Flashback - oficjalna główna strona JA: Flashback - oficjalna strona na Facebooku JA: Flashback - oficjalna strona na Kickstarterze JA: Flashback - wczesny dostęp, dyskusja na forum JA: Flashback - wczesny dostęp, oficjalne forum
Komentarze (0)



Nick: