Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XII: infrastruktura

ModyfikacjeZapraszamy serdecznie do lektury kolejnej publikacji z cyklu o nowinkach technicznych, z jakimi będziemy mieli przyjemność się zmierzyć w przyszłej wersji modyfikacji JA2 1.13. Dzisiaj poruszany temat będzie dosyć "martwy", bo będzie mowa o ścianach, dachach, samochodach, płotach, ławkach, koszach i o innych podobnych obiektach. Gra JA2 ma to do siebie, że teren jej walk, czyli mapa taktyczna (sektory, w których prowadzimy bitwy), jest zniszczalny, natomiast teraz będzie on jeszcze bardziej dematerializowalny.

JA2 1.13(7435+bugfix) PL

JA2 1.13(7883) BETA ENG

1. BROŃ ANTYSTRUKTURALNA - jeśli nie będziecie mieli pewności, czy w danym budynku ktoś jest z przeciwników, to już nie będziecie musieli się skradać i ryzykować życie naszej postaci. Teraz wystarczy, że zniszczycie ściany i z dystansu zlikwidujecie znajdujących się w środku oponentów. Ktoś chowa się za samochodem, ławką, wystarczy jeden strzał i przeszkody nie ma i pozostaje nieosłonięty przeciwnik do zneutralizowania. Domyślnie tylko dwa rodzaje amunicji mają tę funkcję, to jest 50 BMG oraz 12.7x108mm, natomiast jeśli ktoś chce mieć inny nabój o tej mocy, to w pliku "Data-1.13 / TableData / Items / AmmoTypes.xml", trzeba dołożyć kod opisany w pierwszym komentarzu do tego artykułu.

2. ZAPADAJĄCE SIĘ DACHY - nieraz były próby sprawdzenia, co się stanie z dachem, jeśli zniszczymy wszystkie ściany lub podpory danego budynku. Jak się okazało, nic się nie stało, a tym bardziej dach nie zleciał na dół, po prostu pozostał tam gdzie był. Teraz nie tylko, że wszystkie zadaszenia są zniszczalne, to w dodatku oddziałują z otoczeniem np: jeśli najemnik jest u góry i spadnie w dół z powodu zniszczenia stropu, to odniesie obrażenia. Tak samo jest z osobami, które będą pod zawalającym się dachem, one też odniosą odpowiednie rany. Ilość zniszczonego dachu zależeć będzie oczywiście od ogromu zniszczeń ścian, natomiast jeśli zburzymy wszystkie ściany, to całe zadaszenie zwali się na ziemie.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: najemnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: przeciwnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VI: wyposażenie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VII: laptop Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VIII: pojazdy i składy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IX: specjalne umiejętności Nowości techniczne w JA2 1.13 - część X: personifikacja armii Nowości techniczne w JA2 1.13 - część XI: tryb zombie
Komentarze (6)
  • Avatar użytkownikaStarchris

    W pliku "Data-1.13 / TableData / Items / AmmoTypes.xml", przy odpowiadającej nam amunicji, trzeba dołożyć następujący kod: "<ammoflag>4</ammoflag>". HTML uznaje go jako kod i w newsie pokazuje tylko 4, dlatego jest on tutaj.

  • Avatar użytkownikaRipper

    Nie no wszystko bardzo pięknie, bardzo fajne zmiany, ale gdzie są nowe ciała !! :(

  • Avatar użytkownikalukasamd (niezalogowany)

    O kurczaki! Nareszcie dachy zachowują się jak powinny. Chylę czoła przed autorami tego moda, są niesamowici.

  • Avatar użytkownikaBarry

    Jak to jest, że strzelam do czołgów, z "antymaterii" i totalnie zero uszkodzeń. Sprawdzałem na wielu amunicjach i broniach i nic. U kogoś też tak samo jest?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Zgodnie z tym co napisał Twórca, ten rodzaj amunicji nie działa ani na czołgi ani na ludzi.

    "Awesome man, but can you also destroy tanks with this type of ammo?

    Nope. As far as the code goes, tanks are soldiers.
    It would also be unnecessary - there is already a tag that does just that."

  • Avatar użytkownikazyx

    A kiedy będzie finalna wersja, w której te wszystkie cudeńka będą działać?




Nick: