Poradniki modera do Jagged Alliance Back in Action »

Edytor zapisanych stanów gry



EDYTOR ZAPISANYCH STANÓW GRY
Artykuł z serii: Jak stworzyć modyfikację?

Dla Jagged Alliance Back in Action
Pomimo że ogólny ruch wokół JA: Back in Action już się dawno skończył, to i tak są osoby, które przez cały czas próbują stworzyć coś nowego do tej gry. Jedną z takich osób jest sbobovyc, który jest autorem m.in. narzędzi moderskich do tego Jaggeda. Pozwoliły one na uzyskanie dostępu do wszystkich głównych plików gry i na późniejsze ich wręcz swobodne modyfikowanie. Bez nich nie powstał by ani jeden projekt, a tak to mamy ich multum, z czego kilkanaście są naprawdę znakomitymi i niezwykle interesującymi pozycjami.

NARZĘDZIA DO MODYFIKOWANIA JA: BACK IN ACTION

1. MOD LAUNCHER - tym razem ten słynny moder stworzył dla wszystkich fanów specjalne narzędzie, pozwalające na zmianę głównych cech samej gry oraz dowolne zmiany dotyczące przebywających w danym sektorze postaci. Pierwsza zmiana polega na tym, że nasze umiejętności wzrastają tylko wtedy, kiedy ich używamy np. kiedy dużo i celnie strzelamy, to rośnie nam umiejętność strzelecka, czyli jak by nie patrzeć, czyste JA2. Z kolei druga sprawa dotyczy najemników i przeciwników. Tym pierwszym można od tak sobie pozmieniać statystyki na takie, jakie tylko chcemy, dodatkowo wyposażyć w każdej chwili w dowolny przedmiot lub broń, a nawet zamienić ich na wrogów, dzięki czemu będą mogli przechadzać się miedzy oponentami, jak gdyby nigdy nic. Na tych drugich można wykonywać przeróżne operacje np. unieruchamiać, uzdrawiać czy uśmiercać i można to zrobić indywidualnie w stosunku do każdego żołnierza z osobna w danej mapie.

W tym projekcie występują jeszcze dwie inne mniejsze modyfikacje, mianowicie mod kamery oraz mod drops all items, z tym że są one w fazie testowania, dlatego mogą nie do końca pracować prawidłowo. Poniżej przedstawiamy dwa filmy video, wdrożone przez samego twórcę, pokazujące te najważniejsze zalety jego najnowszego dzieła. Aktywacja okna programu w grze następuje poprzez klawisz F7, wszystkie bronie i przedmioty wdraża się poprzez ich numer, dlatego w tym miejscu możecie od razu znaleźć odpowiednią ich liczbę.

Niestety z tego co nam wiadomo, to program ten nie działa na Windows XP, jeśli jednak posiadacie wyższą wersję tego systemu, to do uruchomienia aplikacji niezbędne będą dwie dodatkowe instalacje (obydwie są typu freeware), a dokładniej rzecz biorąc, Visula C++ 2012 oraz Microsoft .NET Framework 4.5.

2. SAVED GAMES EDITOR - natknęliśmy się również na inne małe narzędzie, którego autora niestety nie znamy. Jest to edytor zapisanych stanów gry. Wystarczy za jego pomocą wczytać taki save i od razu będziemy mogli wykonać trzy czynności, pierwsza z nich to załadowanie do pełna amunicji do broni, dodanie 99 milionów dolarów, a także uzdrowienie i podwyższenie wszystkich statystyk danego najemnika do 100. Program operuje się niezwykle prosto i w jednej chwili możemy podrasować kilka czynników w naszej grze.

Autor: Starchris, Brak komentarzy · 6678 czytań
Komentarze (0)



Nick: