
Hammer & Sickle: |
|
Producent: 1C | |
Wydawca: JoWooD | |
Wydawca PL: CD Projekt | |
Premiera: 29 kwietnia 2005r. | |
Premiera PL: 16 lutego 2006r. | |
Gatunek: Strategiczno turowa | |
Wymagania sprzętowe: Pentium 4 2.2 GHz 512 MB RAM karta graficzna 128 MB 3 GB na HDD |
Hammer & Sickle to niejako następca niezwykle udanej gry taktycznej, jaką jest Silent Storm. Po sukcesie pierwowzoru, chłopcy ze studia odpowiedzialnego za produkcję gry, Nival Interactive, postanowili po raz kolejny zaszokować strategów. Tym razem nie będziemy wojować na frontach II Wojny Światowej: mamy rok 1949, z powodu ciągłych waśni pomiędzy NATO a Związkiem Radzieckim świat stoi na krawędzi atomowego konfliktu. W zachodnich Niemczech, na terenach okupowanych przez siły amerykańskie i brytyjskie pojawiają się Polacy, którzy podczas niedawnego konfliktu walczyli jako partyzanci w szeregach ruchu oporu. Z nieznanych przyczyn chcą jak najszybciej skontaktować się z Sowietami w celu przekazania pewnych niezwykle tajemniczych iu cennych informacji. Gracz wciela się w rolę asa radzieckiego wywiadu i zostaje zrzucony do zachodnich Niemiec aby wszystko wyjaśnić.
Sierp i Młot opiera się na tym samym silniku co Silent Storm i jest grą bardzo do niego podobną: nadal jest to taktyczna gra akcji rozrywana w systemie turowym, łącząca elementy strategii oraz cRPG. Cała koncepcja została jednak znacznie rozbudowana. Grę zaczynamy jedynie główną postacią, resztę przyszłego oddziału będą tworzyć natomiast najemnicy. Sami wojacy to jednak nie wszystko, równie ważny jest sprzęt oraz uzbrojenie, którego jest po prostu multum. Autorzy dali nam na dyspozycji prawie 90 autentycznych broni pochodzących z tamtego okresu. Do tego dochodzi ekwipunek specjalistyczny, dokumenty, a nawet ubrania i umundurowanie!. Oczywiście zarówno cały ten złom jak i ludzie, którym przyjdzie go taszczyć nie jest darmowy – początkowe zasoby nie na wiele się zdadzą, więc będziemy zmuszeni wykonywać płatne zlecenia, niekoniecznie związanie z naszym głównym zadaniem. Pieniądze stanowią w grze jedną z najwyższych wartości, na nich opiera się bowiem cały segment ekonomiczny, na pomoc ze strony Martuszki Rossiji nie mamy co liczyć, ponieważ nasze zadanie jest ściśle tajne. Same zlecenia są bardzo zróżnicowane: kradzież mundurów, wysadzenie mostu czy nawet likwidacja pojedynczego VIPa. Co ciekawe, nasze działania mają skutki zarówno lokalne jak i globalne: jeżeli zabijemy kilku strażników, patrole wojskowe w okolicy z pewnością się nasilą. Jeżeli nasza ofiarą będzie natomiast jakaś gruba ryba, możemy doprowadzić do starć politycznych na szczeblu międzynarodowym, a nawet spowodować wybuch III Wojny Światowej.
Od strony technicznej również jest bardzo dobrze. Grafika znana z Silent Storm'a została dosyć znacznie poprawiona, muzyka nadal doskonale dopasowuje się do rozgrywki. Do granic możliwości wyśrubowano realizm dzięki udoskonaleniu, i tak praktycznie doskonałej w pierwowzorze, fizyki, a także rezygnacji z elementów fantastycznych: w Hammer & Sickle na próżno nam szukać mechów bojowych znanych z Silent Storma. Całość dopełnia płynny cykl dobowy w olbrzymim stopniu wpływający na stosowaną przez nas taktykę.
Zobacz więcej