Jagged Alliance 3 (Haemimont Games) » Wywiad z Ianem Currie


JAGGED ALLIANCE 3

WYWIAD Z IANEM CURRIE

Autor: Peter Bathge
Źródło: Gamestar.de
Angielska wersja: Steam
Polska wersja: Wigen




Niedawno Ian Currie udzielił krótkiego wywiadu na temat JA3
dla niemieckojęzycznego serwisu Gamestar.de
i pomyśleliśmy, że będziecie bardzo zainteresowani tym,
o co został zapytany, a w szczególności, co powiedział.

1. Twoja oficjalna funkcja to scenarzysta, ale jaka jest dokładnie twoja rola w zespole?

Moją rolą była pomoc w zapewnieniu wysokiej jakości tekstu, zarówno pod względem kreatywnym, jak i technicznym. Oznaczało to przejrzenie całego tekstu napisanego przez innych i oczywiście stworzenie wielu nowych tekstów (w tym wszystkiego, od dialogów po teksty niemówione). Częścią tej roli było zapewnienie spójności w zakresie gramatyki, kultury itp., ale także ogólnie z franczyzą Jagged Alliance.

W skrócie, moim zadaniem było upewnienie się, że pisanie jest takiej jakości, jakiej oczekiwaliby fani Jagged Alliance. Współpracując z zespołem, przekazałem również opinie na temat wielu rzeczy, które nie były związane z pisaniem, ale myślę, że to po prostu część bycia twórcą gier.

2. Ostatnia odsłona Jagged Alliance 2 ma ponad dwie dekady, więc duża część dzisiejszych graczy strategicznych w nią nie grała lub nawet o tym nie wie. Jako pisarz, jak godzisz tych nowicjuszy z Jagged Alliance i weteranów?

Cóż, to zadanie wykracza oczywiście poza samo pisanie, ale myślę, że z perspektywy pisania chcesz mieć możliwość nagradzania weteranów bez dezorientowania nowych graczy. Analogią może być sposób, w jaki Pixar może tworzyć bardzo zabawne filmy, które zawierają humor zrozumiały tylko dla dorosłych, bez zmniejszania wartości rozrywkowej dla młodszych widzów. Może więc moglibyśmy odnieść się do czegoś, co mogą zauważyć tylko gracze zaznajomieni z Jagged Alliance 2, ale zrobić to w sposób, który nadal będzie działał dobrze dla nowych graczy.

3. Jagged Alliance 2 oferuje dziesiątki najemników, którzy są czymś więcej niż tylko postaciami z określonymi umiejętnościami pokazanymi za pomocą liczb: każdy ma swoją przeszłość, posiada mocne i słabe strony, na bieżąco komentuje to, co się dzieje. Jak dalej rozwijać starych najemników w Jagged Alliance 3 i jak ożywiać nowe postacie, takie jak np. Livewire?

Cóż, oczywiście był to jeden z głównych celów serii Jagged Alliance: stworzenie interesujących (i miejmy nadzieję zapadających w pamięć) postaci. Osiągnięcie tego w grze strategicznej było ciekawym wyzwaniem i aby uczynić 40 różnych najemników wyjątkowymi, oparliśmy się na pochodzeniu etnicznym, postawach, interesującym pochodzeniu, akcencie i oczywiście dobrym aktorstwie głosowym. Z każdą nową częścią serii jednym z wyzwań jest utrzymanie jej świeżości.

Z punktu widzenia postaci wymaga to zrównoważenia dodawania nowych najemników ze starymi ulubieńcami. Jako projektanci możemy również spróbować wyobrazić sobie ewolucję niektórych powracających postaci.

4. Musisz zbudować oddział złożony z sześciu najemników JA2. Budżet nie ma znaczenia. Kogo wybierasz i dlaczego?

Hm, zobaczmy. Prawdopodobnie wybrałbym Scope i Reapera ze względu na ich wspaniałą celność i nastawienie. Nailsa za jego wybuchową zdolność, będąc jednocześnie silnym w innych obszarach. Vicki to moja wizyta u mechanika. Dr. Q jest świetnym medykiem, a Gus jest niezwykle wszechstronnym, bardzo doświadczonym lekarzem, który może służyć jako drugi medyk.

5. Na końcu świetnego zwiastuna o nazwie Dziedzictwo (Legacy) mówisz, że jest kilka rzeczy, które chciałbyś zrobić w Jagged Alliance 2, a teraz możesz je zrobić w Jagged Alliance 3. Czy możesz podać dwa lub trzy przykłady?

Pierwsze, co przychodzi na myśl, to wszystko, co pomaga przekazać osobowość najemnika. Im bardziej przypominają prawdziwe osoby, tym bardziej gracz jest do nich przywiązany, co ma wiele zalet. W Jagged Alliance 3 najemnicy mają o wiele więcej możliwości mówienia i reagowania na różne rzeczy, co jest jednym ze sposobów poznawania osobowości ludzi w prawdziwym życiu. Niektóre z tych możliwości obejmują rozmowy z postaciami niezależnymi, ale są chwile, kiedy mogą po prostu ze sobą porozmawiać – przeprowadzić pogawędkę itp.

Kolejna rzecz, która przychodzi na myśl, to przedstawienie postaci podczas przebywania w sektorach (np. podczas eksploracji i walki). Zamiast uproszczonej i niejasnej figurki, wszyscy najemnicy zostali wymodelowani w unikalny sposób. Pod tym względem zespół wykonał świetną robotę.

Autor: Wigen, 1 komentarz · 1492 czytań
Komentarze (1)
  • Avatar użytkownikawierzba

    Czekamyyyy




Nick: