Gry Podobne » Man of Prey

Man of Prey

Producent: Aperion
Wydawca: Buka Entertainment
Wydawca PL: Brak
Premiera: 11 września 2009
Premiera PL: Brak danych
Gatunek: Strategia taktyczna
Wymagania
sprzętowe
:
Pentium 4 2 GHz
1 GB RAM
karta graficzna 128 MB
1.5 GB na HDD
Windows 2000/XP/Vista


Man of Prey to gra taktyczna z elementami RPG. Oparta jest na książce "Maruder" Berkem'a Al Atomi'ego - prezentuje alternatywną historię Federacji Rosyjskiej, która to po upadku została przejęta przez nowe władze, stawiające sobie za głowny cel "wydobycie" ropy naftowej oraz innych surowców. Po zabezpieczeniu ich źródeł, nowe władze zapomniały o reszcie kraju, który powoli popada w anarchię. Niestety, przez fakt, iż gra bazuje na powieści, będzie dość liniowa. Niemniej jednak twórcy przygotowali między innymi dwa alternatywne zakończenia oraz jak sami mówią "szereg dylematów", z których cięzko wybrać tą "właściwą" decyzję.

W grze wcielimy się w postać Ahmet'a - mieszkańca miasta Połudnowy Ural, który próbuje przetrwać i zapewnić sobie i swojej żonie godne warunki życia. "Rodzina" Ahmet'a będzie się powiększać wraz z postępami fabuły - dołączą do nas nowe postacie, które będzie można wykorzystać w następnych misjach lub też pozostawić aby pilnowały dobytku. Również sam dom głównego bohatera z biegiem czasu z "przeciętnej chałupy" stanie się ufortyfikowaną twierdzą, z polami minowymi czy gniazdami karabinów maszynowych. Do dyspozycji w grze dostaniemy około 30 różnych broni wraz z systemem dodatków i ulepszeń. Jednak za każdym razem gdy przyjdzie nam "nacisnąć spust" zastanowimy się dwa razy, czy wystrzelić kolejny pocisk, czy zostawić go na późniejsze zakupy - amunicja bowiem w świecie gry pełni także rolę pieniądza.
  • Walki toczone za pomocą Aktywnej Pauzy.
  • Wiele obiektów i budynków w lokacjach może zostać zniszczone.
  • Miejsce akcji - miasto Południowy Ural - atmosferą przypomina typowe, radzieckie miasto.
  • Możliwość używania stacjonarnych broni.
  • Niecodzienne miejsce akcji i fabuła oparta na książce "Marauder" zapewni około 10-20 godzin ekscytującej rozgrywki.
Przeczytaj wywiad z twórcami Man of Prey
Man Of Pray - 01 Man Of Pray - 02 Man Of Pray - 03 Man Of Pray - 04

Zobacz więcej
Autor: mtl, 22 komentarzy · 24091 czytań
Komentarze (22)
  • Avatar użytkownikaCrus

    Uuu, trailer zapowiada sie obiecujaco, w odwrotnosci do Brigade E5 i Hired Guns... Mam tylko nadzieje, ze nie bedzie to typowy rosyjski produkt, niedopracowany, z zenujacym tlumaczeniem [kalekim angielskim i przerazajacym polskim].

  • Avatar użytkownikaVolk

    mam ale rosyjska wersje, ktos ma pojecie gdzie, jak i skad wytrzasnac angielska tudziez polska wersje jezykowa, rosyjski jest fajny ale chcialo by sie pograc...

  • Avatar użytkownikaVolk

    Zmieniam zdanie, żaden inny język nie odda tego klimatu i tych dialogów, może polski jeśli zrobi to ktoś dobrze natomiast angielski jest zbyt ubogi w porównaniu do rosyjskiego...

  • Avatar użytkownikaVolk

    Gra od pierwszego momentu zaraz po odapleni zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie, mam ustawione dość niskie detale grafiki więc filmiki nie rzucają na kolana ale nie to jest najważniejsze, grywalność i fabuła biją wszystko inne. Ahmet to facet z własnym, zdrowym podejściem do życia, i nie do podrobienia ze swoimi tekstami... Animacja postaci według mnie zrobiona jest bardzo dobrze, wygląda to bardzo realnie jeśli idziemy z bronią lub sie czołgamy itd... Fabuła jest troche liniowa, może inaczej: zaczynamy grę od razu od misji... po zakończeni możemy przejść dalej i tu uwaga: jeśli wyjdziemy z danej lokacji to nie mamy juz do niej powrotu, więc zanim opuscimy lokację to warto sie dobrze zastanowić co chcemy ze sobą zabrać bo na pewno nie weźmiemy wszystkiego a jedynie tyle ile w kieszenie, plecak i dwie ręce... Po pierwszej misji trafiamy do naszego domu. Tutaj jest nasza baza, stąd bedziemy chodzić na misje(odpowiednie lokacje będa się pokazywać w odpowiednim czasie) jak i na bazar ( na ten możemy iść zawsze w każdej chwili to jak na razie jedyna taka lokalizacja) Kładąc sie spać kończymy dany etap i przechodzimy do kolejnej misji
    Misje jak na razie są zróżnicowane i nie zawsze musimy wszystkich wystrzelać, czasem trzeba pomyśleć... W kolejnych misjach okazuje się, że nasz Ahmet nie jest wcale takim zwykłym kolesiem z ulicy a byłym żołnierzem WDW - Wozduszno-Diesantnyje Wojska

  • Avatar użytkownikaLen

    Volk: Może zechciałbyś napisać recenzję?

  • Avatar użytkownikaBialy

    Jako wielki sympatyk gier wykorzystujących system aktywnej pauzy, takich jak Brygada E5, czy 7,62 HC, nie mogłem sobie odmówić takiej pozycji jak Man of Prey. Nie mogąc się doczekać wersji anglojęzycznej, sięgnąłem po grę w języku rosyjskim. Ukończyłem ją, mimo że po rosyjsku znam tylko 3 słowa: da, spasiba i sobaka.
    Na temat fabuły nie będę się wypowiadał gdyż niewiele z niej zrozumiałem. Zauważyłem jedynie, że akcja rozgrywa się gdzieś w Rosji w czasie wojny, a my wcielamy się w postać byłego wojskowego. Na pierwszy rzut oka, gra wydaję się być okrojoną wersją swoich poprzedniczek z kilkoma innowacjami. Do najbardziej widocznych cięć zaliczyć można: brak trybu ognia ciągłego broni (jedynie pojedynczy i seria), brak trybu celowania „snapshot”, brak tzw. „loot screenu” umożliwiającego szybkie zbieranie przedmiotów pozostawiony po wrogach (czynność ta jest dość uciążliwa, gdyż musimy przeszukiwać ciała każdego wroga z osobna).
    Man of Prey oferuje liniową rozgrywkę podzieloną na misje. Po zakończeniu każdego zadania, zazwyczaj kierujemy się na bazar, w celu dokonania transakcji wymiennych (brak tutaj pieniędzy! Walutą są naboje), a następnie udajemy się na spoczynek w celu przejścia do kolejnej misji. W grze nie występuje upływ czasu – wszystkie misje odbywają się o ściśle określonej porze.
    Graficznie Man of prey nie powala. Odniosłem nawet wrażenie, że prezentuje się ciut gorzej niż 7,62. Wśród lokacji dominuje sceneria miejska, na której znajduje się sporo elementów, takich jak ławki, śmietniki, gruzy, samochody czy inne detale. Niestety jakość ich wykonania pozostawia wiele do życzenia.
    Do innowacji zaliczyć można różne sposoby otwierania zamków: skrzynie i drzwi możemy otworzyć wytrychem, wyłamać łomem, lub bestialsko potraktować „z buta”. Rozwój postaci przypomina poprzednie gry z serii. Dodatkowo po osiągnięciu danego poziomu, otrzymujemy punkty, za które możemy ulepszyć swoje umiejętności np. otwieranie zamków, czy czas celowania.
    Gra posiada niższy poziom trudności niż np. 7,62. Na poziomie „medium”, bez żadnych problemów, przeszedłem grę jedną postacią.
    Ogólnie grę poleciłbym osobom, które miały styczność z tytułami wykorzystującymi system aktywnej pauzy i którym ten tryb rozgrywki przypadł do gustu. Innym graczom polecałbym zacząć od 7,62 High Calibre, która według mnie jest grą świetną!
    Moja ocena: 7/10.

  • Avatar użytkownikaaszek

    Apeiron wydał już w rosji trzeciego patcha do tej produkcji (E8), a o sprzedaży na zachodzie ciągle cicho. Znając operatywność rosyjskiego kapitalizmu to może za 2 lata dogadają się z PL dystrybutorem, tylko byle przed grudniem 2012 proszę :P

    Liczę, że Cenega zaopiekuję się tym tytułem. Najlepiej żeby wyszła wersja anglojęzyczna, bo polskiej wersji już nie spathujemy.

  • Avatar użytkownikaWandal

    Witam, czy mogłby ktoś zalatwić spolszczenie do tej gry?

  • Avatar użytkownika***

    siema. mam taki problem > po misji MISSILE BASE z druzyny odchodzi ZHIRK, dwie misjie puzniej jestem na bazarze i rozmawiam z najemnikami, potem musze porozmawiac z ZHIRKiem (ktorego nie ma). moze ktos wie o co kaman i mi pomoze. z gory serdeczne bog zaplac.

  • Avatar użytkownikaWandal

    Czy ktoś może dysponuje patchami ENG do tej gry ? lub z angielszczeniem do najnowszego patcha?

  • Avatar użytkownikawaldi

    po missille base zhirik założy mega bazar, więc zabierz mu wszystko, Shaposhkin chce się odegrać za masakrę administracji - walka z jankesami kupującymi narkotyki i mafią. po tej planszy obcy osaczają miasto, jest to ostatnia okazja na ewakuację, po drodze, spotykasz kolumnę wojsk amerykańskich i muszisz zniszczyć centrum walki elektronicznej - na ciężarówce, w ciągu 5 minut... cholernie trudne :(

  • Avatar użytkownika***

    ok waldi powoli bo nielapie, po missile base Zhirk znika, potem obcy otaczaja miasto, po bitwie ide spac a potem jest rozmowa z Serb ide na bazar tam jest Georgy i jego ludzie, rozmawiam z nimi, i musze jeszcze porozmawiac z Zhirkiem, ktorego tam nie ma, Shaposkina tez nie ma, i niemoge opuscic bazaru. a do amerkanow jeszcze niedoszedlem. wiesz o co kaman?

  • Avatar użytkownika***

    aha jeszcze 1 sprawa - co jest z granatnikiem RG-6 ze nie moge go zaladowac granatami VOG-25 ani VOG-25P ?

  • Avatar użytkownikaWandal

    Świetna gra jeśli ktoś lubi post apokaliptyczne klimaty, dobra grafika, super wkręcający klimat, modele prezentują się ładnie, niestety gra jest krótka, zbrojownia mała, misje nie są bardzo skomplikowane. 8/10! :)

  • Avatar użytkownikawaldi

    Shaposhkin albo podobnie, nie pamiętam, to jest kumpel Serba, ocalały z pogromu i chce się odegrać za masakrę administracji wojskowej. idziesz z bazaru - walczysz z mafią i amerykanami. po tej walce, na bazar przychodzą obcy, postanawiasz uciekać. po drodze napotykasz kordon armii NATO i musisz zniszczyć jednostkę dowodzenia - ciężarówka z anteną - jeszcze nie przeszedłem, bardzo trudne. co do granatów, mam wersję rosyjską z patchami i nieoficjalnym tłumaczeniem, wszystko działa. może w tej wersji nie działają granaty. być może wystarczy przekopiować pliki językowe do ruskiej i będzie śmigać

  • Avatar użytkownikamuszatek

    Przedmioty Zhirika wchodzą automatycznie do sejfu w domu więc nie ma strachu

  • Avatar użytkownika***

    ok, dzieki wielkie za pomoc.

  • Avatar użytkownikamisiut

    Mam pytanie. W drugiej misji Pentagon, gdzie idziemy pozbierać rzeczy po konflikcie pomiędzy Administratorami (3 bandy psów). Znajdujemy ranionego człowieka Konev'a, rozmawiamy z nim, i on znika. W notatniku pojawia się wpis, że nie możemy go w ten sposób pozostawić. Niestety nie mogę wymyślić co dalej... Czy to błąd w grze? Z góry dzięki za odp.

    Poza tym, ponieważ ustawienia nie działają - wersja z PlayPC 1/2012 (wygląda na v1.3), ode mnie kilka zebranych porad:

    1. Jeżeli kogoś denerwuje "przyblokowana" kamera to w pliku Autoexec możemy dodać wpis:
    Cam_UseAngles false

    2. Jeżeli kamera chodzi za wolno to zmieniamy w Config.e8c:
    CameraSensitivity 0.100
    CameraSpeed 5

    3. Jeżeli nie działaja granaty 40mm to w pliku "INI\\ITEMS\\ADDONINFO" zmieniamy:
    GrenadeType "40 ìì (ðóñ.)"
    na
    GrenadeType "40 mm (rus.)"

    Dla mnie powyższe zmiany - zwłaszcza dot kamery, zupełnie zmieniły jakość gry. Mam nadzieję że komuś się przyda - było już pytanie o granaty.
    Pozdrawiam

  • Avatar użytkownikamisiut

    update: Po kilku odczytaniach save-a i zaliczeniu cutsceny Serb został widoczny i mogłem zaliczyć misję. Próbowałem potem z ciekawości jeszcze kilka razy ale Serb znikał za każdym razem :/ Tak czy inaczej, jeżeli ktoś będzie miał ten problem, to chyba trzeba odczytywać wcześniejszy zapis do skutku...

    Wygląda też na to, że ma to związek z tym, że zabrałem Vitka na misję. Serb co prawda jest widoczny, ale jak tylko poruszę Vitka to Serb znika... huh.

  • Avatar użytkownikaBaroni

    zauwazylem ciekawa rzecz: w polskiej edycji (Play 1/2012) gry jest jest mozliwe przyspieszenie czasu ale brak jego spowolnienia. Mozna to naprawic w pliku Keys.cfg (edytowalny zwyklym notatnikiem) i pomiedzy linie

    ACT_TIME_ACCEL "+"
    ACT_FAST_SAVE "F5"

    wstawic

    ACT_TIME_DECEL "-"

    wowczas klawiszem "minus" mozna spowolnic czas.

    Poza tym w grze dziala trick z edytorem przedmiotow znany z 7.62 High calibre - wchodzimy w linie komend i podajemy sciezke do pliku wykonywalnego gry, dopisujac na koncu "-editor" (u mnie to wyglada tak: "E:\Man of Prey\E8.exe" -editor). Mamy wowczas taki sam edytor jak w 7.62 zawierajacy wiecej danych na temat danej broni niz mozna przejrzec w trakcie rozgrywki

  • Avatar użytkownikaLasard

    Mam takie pytanie: jak przetrwać misję w tym podziemnym magazynie, na obszarze gdzie wojsko daje misję rozbrojenia min? Ja sobie tam w ogóle nie radzę - Ci żołnierze to jacyś strzelcy wyborowi i zabijają mnie z drugiego końca mapy, a do tego mają znaczną przewagę liczebną i sprzętową.
    A tak w ogóle nie uważacie, że ta gra jest trochę za trudna momentami?

  • Avatar użytkownikaed33

    gra jest zajefajna!!!!!!!! naj fajniesza dla mnie !!!:)




Nick: