1. LĄDOWANIE HELIKOPTERA - jak zapewne większość z Was wie, Skyrider za żadne skarby nie wyląduje nam w sektorze, gdzie będą wrogowie, za każdym razem będziemy musieli odlecieć i wyznaczyć mu mapę wolną od oponentów. Teraz będzie pełna swoboda i nie tylko że zrzuci naszych najemników na dowolny sektor, to jeszcze będziemy mogli wybrać, które dokładnie miejsce na mapie taktycznej stanie się naszym punktem zrzutu. O całej reszcie najlepiej opowie poniższy filmik.
2. NAPRAWA HELIKOPTERA - w kodzie gry od samego początku były zapisy o naprawie naszego statku powietrznego przez Waldo, lecz niestety nie zostały one zaimplementowane bezpośrednio do rozgrywki. Moderzy wzięli ten skrypt i go wdrożyli do gry. Sprawa ma się następująco: helikopter może naprawić tylko Waldo i tylko w tym sektorze, w którym on się znajduje, czyli zazwyczaj w Drassen na lotnisku; każda naprawa będzie kosztować i zabierać trochę czasu, co oczywiście oznacza, że w takiej sytuacji nasz śmigłowiec będzie niezdatny do lotu; gdy będzie on również zbytnio uszkodzony, to Skyrider będzie odmawiał zlecenia przelotu do momentu naprawienia mu jego statku powietrznego.
3. TANKOWANIE HELIKOPTERA - od teraz przelot jednego sektora będzie oznaczać zużycie jednej jednostki paliwa. Jego zbiornik będzie miał pojemność 25 jednostek, więc żeby przelecieć całą mapę, to trzeba będzie gdzieś po drodze zatankować, a dokładniej rzec biorąc w Estoni, dlatego lepiej mieć to miasto zawsze zdobyte. Z reguły jak nas Skyrider gdzieś wysadzi, to czeka 10 minut, a potem odleci, to 10 minutowe oczekiwanie też zabierze 1 jednostkę paliwa. Tankowanie śmigłowca odbywa się automatycznie, wystarczy tylko wylądować albo w Estoni albo w Drassen. Pełne napełnienie baku paliwem zajmuje 30 minut. Teraz najważniejsze pytanie, co się stanie jak Skyriderowi braknie paliwa, otóż w danym miejscu "wykopie" nas ze środka i odleci do najbliższej bazy. Paliwo jest wliczone w koszt zapłaty za przelot helikopterem.
4. STEROWALNE POJAZDY - to jest to na co wszyscy czekali, w końcu będziemy mieli upragnioną możliwość poruszania się pojazdami po mapie taktycznej i wykorzystywać je w walce. Na chwilę obecną są wdrożone: ciężarówka z lodami, hummer, dżip oraz el dorado, a do wykonania pozostały strzelające czołgi. Zasady co do tej nowości są następujące: pojazdy mogą poruszać się po każdym terenie, mają swoją wytrzymałość, najemnicy mogą z nich strzelać i rzucać przedmioty, mają dwie prędkości, wolny i szybki; mogą taranować przeciwników oraz poruszać się do przodu i do tyłu. Żeby nie było za łatwo, nasi wrogowie też będą z tej funkcjonalności korzystać, więc zapowiadają się bardzo ciekawe bitwy.
5. POWIĘKSZONE SKŁADY - to już koniec z jakimikolwiek limitami odnośnie ilości wynajętych najemników, jeśli ktoś będzie chciał zwerbować wszystkich i zaatakować nimi np. Medunę, to teraz będzie miał taką możliwość. Opcja ta dotyczy również każdej innej "nacji": przeciwników na mapie spotkamy maksymalnie 512, to samo dotyczy samoobrony, cywilów oraz potworów, natomiast pojazdów będzie na jednej mapie mogło być aż 20.
Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: najemnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: przeciwnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VI: wyposażenie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VII: laptop