Poradniki do serii Jagged Alliance 2 » Ukryte statystyki broni w serii gier Jagged Alliance 2


Ukryte statystyki broni
w serii gier Jagged Alliance 2




Aby nie robić niepotrzebnego rozdzielania artykułu na kilka odrębnych, znajdą się tutaj opisy ukrytych parametrów broni z wszystkich części JA2. Niestety w przypadku JA2 Wildfire, nie dysponujemy żadnymi narzędziami do edycji pliku EXE, dlatego nie jesteśmy Wam w stanie podać tych statystyk. Tak więc niniejszy artykuł będzie tylko dla:

  • Jagged Alliance 2,
  • Jagged Alliance 2 Unfinished Businnes.

Najpierw postaramy się Wam wyjaśnić, co te ukryte statystyki oznaczają i do czego mają zastosowanie. Otóż te ukryte statystyki, to parametry, które są uwzględnione tylko w kodzie źródłowym gry, natomiast nie ma ich w opisie broni w samej grze. To, że ich tam nie ma, nie oznacza wcale, że nie działają i nie mają wpływu na to, jak dana broń jest skuteczna, jest wręcz przeciwnie. Wszystkie te parametry są pobierane z kodu źródłowego gry niemal przy każdym strzale i wpływają bardzo mocno na wiele aspektów związanych z samą bronią.




RODZAJE UKRYTYCH STATYSTYK

Koszt przycelowania Na pewno niejednokrotnie zauważyliście, że pierwszy strzał do przeciwnika zabiera zawsze więcej punktów akcji, aniżeli jest to napisane w opisie broni. Za tę sytuację odpowiedzialny jest właśnie parametr koszt przycelowania. Dopiero drugi strzał w tego samego przeciwnika (bez zmiany pozycji, bo wtedy traci się przycelowanie), zabiera tyle punktów akcji, ile jest napisane w statystykach broni.

Gdy strzelimy (mając już przycelowanie) do innego przeciwnika, aniżeli było to za pierwszym razem, to przycelowania nie tracimy, ale do takiego strzału zawsze dokładany jest jeden karny punkt akcji, właśnie za zmianę celu.

Odrzut broni
przy strzelaniu serią
Jest to po prostu rozrzut kul podczas strzelania serią. Zasada jest tu następująca:

"Im mniejsza liczba, tym mniejszy rozrzut kul."
"Im większa liczba, tym większy rozrzut kul."

Liczba "0" będzie oznaczać, że wszystkie kule wystrzelone w serii będą lecieć niemalże w jednej linii. Natomiast liczba "10" lub większa znacząco zwiększa rozrzut kul i potrzebny będzie najemnik o odpowiednich umiejętnościach, aby strzelanie serią z takiej broni było celne. Maksymalną liczbę można tutaj wpisać 256, ale już powyżej 10 rozrzut staje się bardzo duży.
Zużywanie się broni Jest to proces pogarszania się stanu technicznego broni, spowodowanego przez jej eksploatację. Zasada jest tu następująca:

"Im mniejsza liczba, tym broń szybciej się zużywa."
"Im większa liczba, tym broń jest wytrzymalsza."

Wystarczy tutaj operować liczbami z zakresu od "-5" do "+5". Liczba "0" będzie oznaczać domyślny tryb zużywania się broni. Liczba "-5" lub mniejsza będzie oznaczać, że stan broni spadnie niemalże do zera po wystrzelenia maksymalnie 4 do 5 magazynków. Z kolei liczba "+5" lub większa będzie oznaczać, że dana broń jest praktycznie niezużywalna. Wystrzelenie 5 magazynków spowoduje obniżenie stanu technicznego o najwyżej 1 (jeden) procent.
Trudność naprawy Niektóre bronie i przedmioty łatwo naprawić, a niektóre wręcz przeciwnie. Odpowiedzialny jest za to właśnie ten parametr. Zasada jest tu następująca:

"Im mniejsza liczba, tym broń dłużej się naprawia."
"Im większa liczba, tym broń szybciej się naprawia."

Tutaj również wystarczy operować liczbami z zakresu od "-5" do "+5". Liczba "0" będzie oznaczać domyślny tryb trudności naprawy. Liczba "-5" lub mniejsza będzie oznaczać, że dana broń będzie bardzo trudna do naprawy, co będzie oznaczać bardzo długi czas jej naprawy. Z kolei liczba "+5" lub większa będzie oznaczać, że dana broń będzie bardzo łatwo się naprawiać, co będzie skutkowało bardzo krótkim czasem jej naprawy.
Poziom hałasu Jest to po prostu głośność danej broni. Jest ona wyrażona w ilości kwadracików, na jaką wystrzał z danej broni będzie słyszalny. Ten kwadracik to pole (kratka), które zawsze jest pod kursorem w czasie gry. Jeśli np. będziemy mieli w tym parametrze liczbę 70, to na tyle tych kwadracików (w każdą stronę) wystrzał z danej broni będzie słyszalny.
Prestiż / Wartość Każda broń ma swoją wartość niewyrażoną pieniężnie. Tutaj zasada jest prosta, im więcej tym lepiej. Ogólnie rzecz biorąc parametr ten jest pomocny w wykonywaniu misji. Jeśli mamy najemnika, który ma bardzo niskie umiejętności dowodzenia, to nie będzie on w stanie zwerbować jakiejś postaci lub odebrać od innej misję. Wtedy wystarczy takiemu najemnikowi dać do głównej ręki broń o wysokim prestiżu i werbunek lub powzięcie misji powinno zakończyć się sukcesem.

Problem z tym parametrem jest tylko taki, że nie wiadomo czy działa. Może być tak, jak to ma miejsce w sytuacji postaci Tiny, która niestety nie została przez twórców ukończona i w pełni wdrożona do gry.










UKRYTE STATYSTYKI POSZCZEGÓLNYCH BRONI

BROŃ BIAŁA
Broń Przycelowanie Odrzut Zużywalność Naprawa Hałas Prestiż
Kastet 0 0 0 0 0 1
Łom 0 0 0 -4 0 4
Maczeta 0 0 0 3 2 6
Nóż bojowy 0 0 2 2 2 5
Nóż boj. Sama Garvera 0 0 1 -1 2 6
Nóż do rzucania 0 0 -1 -1 2 4
Parasol MERC 0 0 -1 -3 2 2
Zakr. nóż do rzucania 0 0 0 4 2 3



PISTOLETY
Broń Przycelowanie Odrzut Zużywalność Naprawa Hałas Prestiż
Automag III 1 0 0 -2 72 13
.38 Special 0 0 4 4 63 6
Barracuda 0 0 3 3 66 7
Beretta 92F 0 0 -1 -1 60 9
Calico M950 0 4 1 -1 65 11
Colt .45 0 0 0 0 69 9
Desert Eagle 0 0 -1 -1 66 7
EMF Hartford 6 0 0 -1 -1 75 10
Glock 17 0 0 2 2 60 8
Pistolet na strzałki 1 0 0 3 0 10



PISTOLETY MASZYNOWE
Broń Przycelowanie Odrzut Zużywalność Naprawa Hałas Prestiż
AKSU-74 2 8 -2 -1 75 21
Beretta 93R 0 15 -2 -2 60 9
Calico M-960A 1 8 1 -1 75 24
Colt Commando 2 8 0 -1 75 23
FN-P90 2 8 -2 -4 75 42
Glock 18 0 15 1 1 60 9
H&K MP53 2 8 -1 -1 75 15
H&K MP5K 1 8 -1 0 75 17
MAC-10 2 8 -2 -1 75 20
Mikro Uzi 1 11 1 -1 65 16
Thompson M1A1 2 8 3 -3 75 14
Type-85 1 11 -4 2 75 12



KARABINY BOJOWE
Broń Przycelowanie Odrzut Zużywalność Naprawa Hałas Prestiż
AK-74 2 8 -1 -2 77 30
AKM 2 11 2 2 77 25
Calico M900 3 0 1 -1 77 20
Enfield L85A1 2 8 0 1 77 37
FA-MAS 2 8 -2 -2 77 32
FN-FAL 2 11 0 -1 80 41
H&K G11 2 0 3 -4 80 40
H&K G3A3 2 11 1 -1 80 26
H&K G41 2 8 1 -1 77 27
M14 2 11 1 -1 80 33
M16A2 / C7 2 8 -1 -1 77 41
Steyer AUG 2 8 1 -2 77 38
T.A.R. 21 2 6 3 -1 75 43



KARABINY SNAJPERSKIE
Broń Przycelowanie Odrzut Zużywalność Naprawa Hałas Prestiż
AS VAL 3 0 -3 -3 30 37
Barrett M82A2 7 0 1 -1 100 166
Dragunov 5 0 2 2 80 32
H&K PSG1 5 0 4 4 80 60
M24 5 0 4 4 80 32
Ruger Mini-14 2 0 0 -1 77 20
SKS 2 0 -4 2 80 24



LKM
Broń Przycelowanie Odrzut Zużywalność Naprawa Hałas Prestiż
FN-Minimi 3 5 -1 -2 82 48
H&K 21 3 7 2 1 82 52
RPK-74 2 5 -1 -2 82 49



STRZELBY
Broń Przycelowanie Odrzut Zużywalność Naprawa Hałas Prestiż
CAWS 2 11 -3 -3 80 44
Remington M870 2 0 3 3 80 14
SPAS-15 2 0 -2 -2 80 18



BROŃ CIĘŻKA
Broń Przycelowanie Odrzut Zużywalność Naprawa Hałas Prestiż
Aut. Karabin Rakietowy 2 10 0 -5 80 97
Działo czołgowe 0 0 0 0 90 80
Granatnik M79 3 0 0 -1 20 80
Granatnik podwieszany 3 0 0 0 20 80
Karabin Rakietowy 2 0 0 -5 80 62
LAW 0 0 0 -3 80 80
Miotacz ognia 2 0 0 0 40 53
Moździerz 0 0 0 -2 20 100
Moździerz ręczny 2 0 -5 -4 90 23



Autor: Starchris, 2 komentarze · 16805 czytań
Komentarze (2)
  • Avatar użytkownikaPfc.Enrico Mendel

    @Starchris

    zmień to "pisze" na "jest napisane"

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Dziękuję. Poprawione.




Nick: