Nowości techniczne w przyszej wersji JA2 1.13 - część I: nowe systemy

ModyfikacjeTo co zaraz przeczytacie, może niektórych bardzo ucieszyć, inni z kolei mogą przejść koło tego tematu dosyć obojętnie, a jeszcze inni mogą poczuć się wręcz z szokowani tym, w co powoli zaczyna zamieniać się największa i najpopularniejsza modyfikacja do Jagged Alliance 2 czyli JA2 1.13. Przechodząc do sedna sprawy, od razu mówimy, że chodzi o nowinki techniczne, w które będzie zaopatrzona najnowsza przyszła wersja Jagged Alliance 2 1.13.

Tym razem nie możemy z góry powiedzieć, że są kolejnymi świetnymi lub złymi pomysłami, ponieważ ich ocena w dużej mierze będzie zależała od ogólnej postawy danej osoby, wobec modyfikacji JA2 1.13. Aby wyrobić sobie zdanie na temat tego, co przyniesie nam przyszła wersja JA2 1.13, gorąco zachęcam do przeczytania dalszej części tej publikacji.

1. SYSTEM POŻYWIENIA - od teraz nasi najemnicy, aby przeżyć będą musieli jeść i pić. Jeśli tego nie będą robić, to wpłynie to bardzo negatywnie na wszystko, co będą wykonywać. Zasad z tą nowością jest tak dużo, że przytoczę tutaj tylko te najważniejsze, a o całej reszcie będziecie mogli sobie przeczytać tutaj. Brak pożywienia będzie skutkował obniżonym morale, mniejszą regeneracją energii przy pomocy snu, mniejszą efektywnością w leczeniu i naprawianiu, obniżoną ilością punktów siły i zdrowia oraz wiele innych podobnych rzeczy. Bez wody wytrzymają 3 lub 4 dni, a bez jedzenia 3 lub 4 tygodnie. Po tym czasie najemnicy umierają.

2. SYSTEM BRUDZENIA SIĘ BRONI I PRZEDMIOTÓW - ta nowość sprawi, że każda czynność daną bronią lub przedmiotem sprawi, że będzie się na nich gromadził brud, kurz i pył, mający bardzo duży wpływ na ogólną jakość działania takiego obiektu. Każda amunicja będzie miała swój czynnik brudzenia broni, każda mapa będzie inaczej wpływała na czystość broni (miasto niewielki, a pustynia czy bagna bardzo duży wpływ). Nawet to, gdzie będziecie trzymali broń, czy w ręce głównej, czy w inwentarzu, będzie miało wpływ na szybkość jej brudzenia.

3. NOWY SYSTEM NAPRAWY PRZEDMIOTÓW - najprościej rzecz ujmując, już nie będziecie mogli sami naprawiać uszkodzonych przedmiotów na 100%. Każde uszkodzenie danego obiektu będzie obniżało maksymalny procent, do jakiego nasi najemnicy będą mogli sami naprawić daną rzecz. Jeśli natomiast będziemy chcieli naprawić na 100% dane uzbrojenie, to będziemy musieli się udać do profesjonalnego warsztatu, np. do Perko, Arnolda czy Fredo.

4. SYSTEM PRZEGRZEWANIA SIĘ BRONI - jak sama nazwa wskazuje, nasza broń z powodu nadmiernego używania, może stać się zbyt ciepła, by móc z niej dalej strzelać i nie obejdzie się bez użycia odpowiednich środków do jej schłodzenia lub po prostu do odczekania odpowiednio długiego czasu. Każda amunicja będzie inaczej wpływała na grzanie się broni, jedna wolniej, a druga szybciej będzie powodować przegrzewanie się broni. Gdy dojdzie do faktu przegrzania się broni, to jedynym ratunkiem na błyskawiczne pokonanie tej trudności, będzie wymiana całej lufy, za pomocą właśnie wymiennej lufy.

Zmian i nowości jest tak dużo, że napisaliśmy o nich dopiero pierwszą część. Pozostałe zostaną poruszone w następnym newsie za kilka lub kilkanaście dni. Do Was natomiast kierujemy pytanie, czy nadchodzące zmiany maksymalizacji realności w grze JA2 1.13 oraz to, w jakim kierunku idzie rozwój tej modyfikacji, to krok w dobrą stronę, czy wręcz przeciwnie, dlatego zachęcamy do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami pod newsem lub w odpowiednim temacie na naszym forum dyskusyjnym.

Nowości techniczne w JA2 1.13 - dyskusja na forum
Komentarze (13)
  • Avatar użytkownikaRAMBO

    Wszystkie zmiany jak najbardziej na plus!!!

  • Avatar użytkownikaSnappehead

    Ciekawe czy będzie można pozyskiwać pokar z krów lub dzikich kotów... Bo z przeciwników to chyba na pewno nie ;)

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Tak, jak najbardziej, będzie można zastrzelić krowę i pobrać z niej bardzo duże ilości płatów mięsa i je zachować na później. Co do tygrysów i ptaków, to nie ma na razie informacji, czy z nich też będzie można pobierać mięso. A z przeciwników no to chyba na pewno nie, ale zobaczymy, może będzie opcja kanibalizmu.

  • Avatar użytkownikaZaniepokojony

    O Matko Boska Częstochowska...czy to w ogóle można jeszcze nazwać JA2...sie pytam... Za niedługo nasze merce będą musiały co chwila iść sie wylać lub wysrać, a jak wbiją sobie drzazgę w dupe, to wpłynie to negatywnie na poruszanie się i strzelanie. To już jest w ogóle nie grywalne i tyle w tym temacie.

  • Avatar użytkownikakostekk

    Takie prawie simsy :)

  • Avatar użytkownikaWinter

    Tylko niech nie będzie tak, że więcej czasu będzie się poświęcało na utrzymanie nowo dodanych statystyk w normie, niż samą walkę. Po jakimś czasie może stać się to monotonne.. Rozumiem, realizm. Zmiany jak najbardziej na plus, jednak wszystko okaże się w praniu i mam nadzieję, że owe poszczególne nowości będą dodane jako opcjonalne...

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Dla mnie osobiście etap "zdrowego" rozwijania JA2 w postaci JA2 1.13 albo się już skończył albo już ma się ku końcowi, a zastąpił go pewien rodzaju kult lub fanatyzm rozwijania realizmu. Ta gra staje się powoli tylko dla fanów wybitnego realizmu, a nie dla tych co szukają przyjemnej rozrywki. Ja to tak widzę.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    UWAGA !!!!!!
    Niektóre nowości można już testować, dzięki najnowszej wersji Wildfire AIMNAS, która pojawiła się dosłownie kilka dni temu. Został tam wdrożony system pożywienia oraz przegrzewania się broni. Dodatkowo będziecie mogli przetestować inne nowości, o których będzie mowa w drugiej części, m. in. gigantyczne mapy, wszystkie rozdzielczości do wyboru oraz nowy system przerywań w walce turowej. Jest to cała gotowa modyfikacja, instalujcie ją bezpośrednio na czystą instalkę JA2.

    https://www.dropbox.com/s/gvx3e2if012c9 ... 4_d1578.7z

  • Avatar użytkownikaacqsen

    Jak dla mnie DOSKONAŁE zmiany.
    Dla kapryśnych: najprawdopodobniej pojawi się możliwość wyłączenia niektórych dodatków.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Tak, z tego co zauważyłem, to nowe funkcje można wyłączyć albo włączyć z poziomu opcji w grze, załadować ostatni zapisany stan gry i grać dalej, a na niektóre trzeba będzie się zdecydować lub nie podczas wybierania nowej gry i tego wyboru już później nie będzie można zmienić, no chyba, że ktoś zacznie grę od nowa.

  • Avatar użytkownikazyxxy

    System brudzenia się broni, heh, chciałbym wiedzieć jak to jest że po wystrzeleniu 60 pocisków z PKM, jego stan się zmiejsza o 3 do 4 procent. Przecież z realizmem to nie ma kompletnie nic wspólnego.

  • Avatar użytkownikagracz 001

    Zle to wszystko wróży grywalnosci .

  • Avatar użytkownikaOwieczuch

    Witam

    Mam takie pytanie, czy da sie wyłączyć food system w trakcie gry? Rozpocząłem już, fajnie mi idzie, ale cała ta zabawa z jedzeniem jest dla mnie męcząca, oraz nie sprawia oczekiwanej frajdy. Jest jakaś opcja zmienienia tego w pliku gry? czy coś?
    mam wersje .7435




Nick: