
1. OBSERWATOR - snajperzy bardzo często pracują w drużynie dwuosobowej, gdzie oprócz samego strzelca, obok niego znajduje się jego wywiadowca, który pomaga mu zauważyć cel, ustawić precyzyjnie linię strzału, czy nie dać się złapać w zasadzkę. W grze sytuacja ta została wykonana w następujący sposób. Każdy najemnik będzie miał dostęp do funkcji "Spotter", do aktywacji wymagane będzie włożenie do głównej ręki specjalnych lornetek, a następnie na ekranie taktycznym wywołanie jej za pomocą klawisza "$". Korzyści wynikające z tej funkcji otrzymamy dopiero po kilku turach, a świadczyć o tym będzie białe oko na portrecie naszej postaci. Zysk dla strzelca będzie w postaci większej szansy na trafienie oraz większej odległości, z której cel w ogóle się zobaczy, a wartość tego profitu będzie zależeć od bardzo wielu czynników obserwatora (doświadczenie, strzelectwo, zmęczenie, stan przedmiotu, pogoda i inne podobne).
2. RADIO OPERATOR - w celu aktywacji tej zdolności, w pierwszej kolejności nasz najemnik musi mieć dokładnie ten skill, czyli Radio Operator, a następnie należy mu dać do jego inwentarza specjalny, duży plecak oraz baterie, dopiero wtedy na ekranie taktycznym możemy wywołać tę funkcję przy pomocy klawisza "$". Opcji do wyboru jest wiele, między innymi będziemy mogli zlecić ostrzał artyleryjski na konkretny teren, zakłócić sygnał, aby to wróg nie mógł na nas zrzucić nalot, powiększyć zdolność wykrywania bardzo cichych dźwięków, wykrywać nieprzyjaciół radio operatorów, czy chociażby przywołać posiłki z okolicznych sektorów.
3. FORTYFIKACJE - pamiętacie tego newsa, a dokładniej rzecz biorąc jego punkt piąty, była tam opisana możliwość budowania fortyfikacji bezpośrednio na mapie taktycznej. Zdolność tę twórcy usprawnili do takiego stopnia, że teraz będziemy mogli nie tylko zbudować niemal wszystko i wszędzie, ale również i zniszczyć.
4. WYBÓR BRONI DLA IMPA - przypadkowość i losowość do tej pory rządziła wyposażeniem, które dostawał nasz najemnik IMP. Ta nowość techniczna sprawi, że z dokładnością co do jednej kieszeni w jego inwentarzu, będziemy mogli mu założyć uzbrojenie wedle naszego upodobania. Jedyna blokada to ta, która będzie się wiązać z naszymi finansami, ponieważ za każdy dodany przedmiot, najnormalniej w świecie zapłacimy.