Poradniki do serii Jagged Alliance 2 » Łączenie przedmiotów

Jak wiadomo, Jagged Alliance nie jest grą w której jesteśmy zdani tylko na to co znajdziemy i co już jest złożone "do kupy". Sami możemy pobawić się w MacGyver'a i zrobić coś ze znalezionych przedmiotów. Niektóre z nich mogą dać nam sporą przewagę nad przeciwnikiem - np. dzieki ulepszeniu naszej broni czy osłony.


Oto krótki spis przedmiotów które możemy łączyć i efekt ich łączenia:

1. Pręt + sprężyna = bardzo ważne połączenie. Po zamontowani czegoś takiego do broni palnej spada wymagana do oddania nią strzału ilość PA o 1 lub 2 punkty. Nie trzeba chyba nawet pisać jak wielka jest to zaleta na polu walki.

2. Manierka + Coca=Cola = Coca=Cola pozwala na uzupełnienie zapasu w manierce która czasami naprawdę się przydaje.

3. Tuba stalowa + klej + taśma klejąca = w efekcie takiego połączenia otrzymujemy przedłużkę do lufy która po zamontowaniu do broni palnej zwiększa jej zasięg o 5 punktów.

4. (Gameboy + drut miedziany + guma do żucia) + (wibropak + rentgen) = uzyskujemy wyświetlacz rentgenowski który po użyciu dostarcza nam informacji o pozycjach wrogów w sektorze w którym się znajdujemy. Do użycia wymagane są jeszcze baterie (oczywiście po użyciu ich stan spada).

5. Puszka + sznurek do drzwi = alarm, sam nigdy nie używałem w praktyce więc nie jestem pewien jakie daje korzyści.

6. Kryształki RDX + trotyl (TNT) = silniejszy od trotylu materiał wybuchowy HMX.

7. Kryształki RDX + C1 = najlepszy materiał wybuchowy, C4.

8. Dowolna część pancerza + składnik 18 = dzięki przesmarowaniu jakiejkolwiek części pancerza składnikiem 18 jej walory ochronne zwiększają się.

9. Dowolna część pancerza + galareta z królowej robali = podobnie jak w przypadku składniku 18 zwiększają się walory ochronne (tylko że jeszcze bardziej). UWAGA: nie należy stosować na kamizelki już pokryte składnikiem 18 bo wtedy ją stracimy!

10. Płytki ceramiczne + kamizelka = zwiększają się walory ochronne kamizelki.

11. Słoik + kamień do drzwi = alarm, patrz pkt. 5

12. TNT + zegarek platynowy + taśma klejąca = daje to TNT z detonatorem (czasowym, nie zdalnym).

13. TNT lub HMX + detonator = możemy podłożyć ładunek wybuchowy na określony czas 1=4 tury.

14. TNT lub HMX + zdalny detonator/wyzwalacz = podkładając ładunek wybuchowy wybieramy częstotliwość z zakresu 1-4. Po użyciu wyzwalacza i wybraniu tej samej częstotliwości ładunek wybuchnie.

15. Broń + podwieszany granatnik + dowolny granat 40mm = dzięki temu możemy wystrzelić przy pomocy broni granaty 40 milimetrowe. Tryb ognia wybieramy klawiszem "B".


Należy jeszcze wspomnieć że lepiej łaczyć przedmioty najemnikiem który zna się na mechanice (np. Trevor, Magic) ponieważ słabszy najemnik może je po prostu niepotrzebnie zepsuć.
Wydaje mi się że ten spis może ułatwić grę w Jagged Alliance - w szczególności punkty 1, 2 i 4. Jak widać jednak nie każde połączenie daje dobre rezultaty.
Autor: snick, 50 komentarzy · 83580 czytań
Komentarze (50)
  • Avatar użytkownikaGrizzli

    Nie wiem dlaczego ale kombinacja nr 12 mi coś nie działa :confused:

  • Avatar użytkownikaMaxwell

    Grizzli - spróbuj "zegarek platynowy + drut miedziany", powinno to dać detonator czasowy który już przyłączysz do dowolnego ładunku wybuchowego (niekoniecznie TNT). Nie jestem pewien czy działa na każdym JA2 - od jakiegoś czasu siedzę tylko na modach ;)

  • Avatar użytkownikaiga3

    gdzie znajdę gameboy'a?

  • Avatar użytkownikaMiK

    Gameboya znajdziesz m.in. w sklepie z elektroniką, w Balime :)

  • Avatar użytkownikaiga3

    a gdzie znajdę rentgen i wibropak?

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Wibropak może będzie gdzieś w Estonii, rentgen na bank w szpitalu w Cambrii.

  • Avatar użytkownikaiga3

    mam rentgena ale wibropaka nie znalazłam...w każdym razie dzięki :)

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Gdzieś na pewno znajdziesz ;)

  • Avatar użytkownikaparapet

    co to wogole jest ten wibropak bo nie moge tego nigdzie znalesc

  • Avatar użytkownikaRobb

    Wibropak znalazłem bodajże w sektorze L11, w jednym z domków

  • Avatar użytkownikadeskapl

    Witam,
    kombinacja nr 4, miedziany drut + gameboy + guma ... nie chce mi dzialac ta kombinacja ? kolejnosc jest wazna ?

  • Avatar użytkownikaArni

    A ja mam problem z kombinacją 3. Nie moge połaczyć tuby z klejem i taśmą. HELP. Niemoge tekże nigdzie znaleźć sprężyny.

  • Avatar użytkownikalorddave

    jak używać tego detektora?

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Dajesz najemnikowi w łapę i używasz podobnie jak materiałów wybuchowych czy broni - na mapie pokażą się czerwone kropki, informujące gdzie jest przeciwnik.

  • Avatar użytkownikalorddave

    dzięki, jeszcze jedno pytanko: jak grałem niedawno w JA 2 Wildfire to znalazłem pewną broń co miała zasięg 96 i miała wbudowany celownik teleskopowy. może mi ktoś podać jej nazwę?

  • Avatar użytkownikalukasamd

    H&K MSG90
    Zresztą, w dziale JA2 Wildfire są spisane wszystkie bronie, skoro taki zasięg to najpewniej snajperka -> karabiny.

  • Avatar użytkownikaOdinoczka

    Errrmmm... jak łączyć przedmioty? Potrzebuje opisu dla nooba, bo nigdy dotąd tego nie robiłem...

  • Avatar użytkownikaStridingshadow

    Są dwie alternatywy:
    1. Bierzesz przedmiot do głównej ręki postaci i klikasz na nim drugim przedmiotem.
    2. Łapiesz myszą dany przedmiot, naciskasz RIGHTCLICK na drugim przedmiocie (pojawia się okno opisowe danego przedmiotu) i wrzucasz pierwszy przedmiot w jedno z 4 okienek na akcesoria.

  • Avatar użytkownikanuclear_twister

    nr 12 zawiera błąd... Nie potrzebna jest tasma klejąca a drut miedziany uzyty na zegarku co da detonator który mozemy juz normalnie podłaczyć do ładunku ;]

  • Avatar użytkownikaja2

    a czy warto chodzic z minimii i czy jest to skuteczna bron??

  • Avatar użytkownikaMar_iusz

    Nieumien połaczy kombinacji numer 3 pomoze ktoś?? Pozdro

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Opisz problem dokładnie na forum - pomożemy ;)

  • Avatar użytkownikaMikul

    gdzie znalesc rzeczy dla nr 4??

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Większość znajdziesz w Estonii na wysypisku, część z nich (rentgen) jest też do znalezienia w Cambrii, głównie w sektorze ze szpitalem.

  • Avatar użytkownikaBulbon

    Hmm, mam mały problem z kombinacja nr 4, udało mi się zdobyć rentgen i wyświetlacz, ale za nic nie moge tego połączyć ze sobą. Podnosze jeden przedmiot, upuszczam na drugi wyskakuje okno "Chcesz polaczyc przedmioty?" klikam tak i stan spada do 1% (probowalem wyswietlacz na rentgen i na odwrot wielokrotnie). Łącze te przedmioty Magic'em więc chyba nie znajdzie się lepszy od niego w te zabawki.
    Z gory dziekuje:)

    Pozdrawiam, Bulbon

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Rentgen musisz połączyć z wibropakiem, a dopiero potem to co wyjdzie z całą resztą tzn. z efektem połączenia wszystkich tamtych części. Do tego trzeba jeszcze mieć baterie, O właśnie, może dlatego pokazuje Ci taki stan? Spróbuj dorzucić do tego baterie w jak najlepszym stanie.

  • Avatar użytkownikaBulbon

    Hmm, wydaje mi się, że mówimy o 2 róznych rzeczach(rentgen i lampa rentgenowska), aby powstał rentgen jest potrzebny drążek(wibropack), gumy i lampa rentgenowa, te 3 przedmioty w polaczeniu daja RENTGEN, ktory laczy sie z wyswietlaczem, ktory powstaje z tej gierki całej i miedzianego drucika. Mam juz ten rentgen(powstal z 3 przedmiotow) i wyswietlacz(powstal z 2 czesci) i tu się zaczyna problem. Próbuje polaczyc te 2 elementy i za nic nie moge;/

  • Avatar użytkownikamicand1989

    aby połączyć wyświetlacz i rentgen potrzebna jest gumka / opaska. można ją znaleźć na złomie albo w szpitalu.

    ten artykuł został dzisiaj poprawiony.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Micand1989

    Do stworzenia urządzenia wykrywającego przeciwników nie jest potrzebna żadna gumka. Inaczej niż na moim wklejonym zdjęciu w następującym temacie http://forum.jagged-alliance.pl/edycja- ... 4-165.html wykrywacza przeciwników nie da się wykonać. Sprawdzałem to na następujących wersjach JA2:

    1. JA2 1.05 PL
    2. JA2 1.10 ENG
    3. JA2 1.12 ENG
    4. JA2 Wildfire 6.04 PL
    5. JA2 Wildfire 6.02 PL

    Możesz wytłumaczyć wszystkim skąd wziąłeś teorię o swojej gumce recepturce, która rzekomo według Ciebie jest potrzebna do stworzenia urządzenia wykrywającego przeciwników. W poradniku dotyczącym łączenia przedmiotów jest dalej zła instrukcja spod numeru cztery.

    Jest tak: (Gameboy + drut miedziany + guma do żucia) + (wibropak + rentgen)

    a powinno być tak: (Gra Lameboy + drut miedziany) + (wibropak + guma do żucia + rentgen)


    Również nie wiem skąd tam się wzięła nazwa "Gameboy" skoro w angielskiej wersji, to urządzenie jest nazwane "Lameboy", a w polskiej wersji językowej jest nazwane "Gra Lameboy".

  • Avatar użytkownikaever

    gdzie dostane stalową tube?
    znalazłem RURE czy to jest to samo?

  • Avatar użytkownikaSaviolaMaster

    Kurde mam 96 mechaniki i ciągle mi się nie chce połączyć rentgen (ten z 3 części) z wyświetlaczem owiniętym drutem.

  • Avatar użytkownikaSaviolaMaster

    PS: jest może jakiś celownik do H&KG36E ?? Bo zwykły celownik optyczny nie pasuje (laserowy tak).

  • Avatar użytkownikaever

    wibropack(zestaw do gry w kitkendo)+guma+lampa rentgenowska=rentgen
    wyświetlacz +drut=wyświetlacz LCD
    Saviola- ma ten naemnik zdolność elektroniki?
    ja w wildfire łoncze trevorem a w ja2 dobrym IMP-em

  • Avatar użytkownikaever

    wibropack(zestaw do gry w kitkendo)+guma+lampa rentgenowska=rentgen
    wyświetlacz +drut=wyświetlacz LCD
    Saviola- ma ten naemnik zdolność elektroniki?
    ja w wildfire łoncze trevorem a w ja2 dobrym IMP-em

  • Avatar użytkownikaever

    i do kombinacji nr4 tylko w obszarze ok 30 pól w sektorze nie w całym:]

  • Avatar użytkownikaSaviolaMaster

    Ever lączyłem IMPem ale dobra wynajmnę tevora bo nie mam znajomości elektroniki,o co ci chodzi z tyli polami w sektorze?

  • Avatar użytkownikabukoooo

    według mnie najsilniejszy materiał wybuchowy to : rakieta tomahawk,powietrze powietrze , ziemia powietrze

  • Avatar użytkownikaMikul

    najlepszy jest Trevor do laczenia tych zabawek;D

  • Avatar użytkownikakoksu

    gdzie znajde pręt z NR 1

  • Avatar użytkownikaGość

    @Starchris a 1.13 sprawdzałeś?

  • Avatar użytkownikaGość

    @snick Kombinacja #5 sprawia, że wróg jak w to wdepnie, to robi dużo hałasu

  • Avatar użytkownikaGość

    Jest jeszcze jedna kombinacja:
    Szmatka+Kanister+Alkohol=Koktajl Mołtowa (Nie, to nie jest koktajl do picia)

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Gość

    W 1.13 nie sprawdzałem, ale jestem przekonany, że na pewno tak samo działa. Z tego co wiem, to są duże problemy w Wildfire 1.13 AIMNAS. Tam podobno w ogóle to nie działa

  • Avatar użytkownikamooha

    witam! gdzie znajde drut miedziany?? tylko to mi brakuje do wykrywacza wroga. dodam ze na zlomowsiku nie ma

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Drutu znajdziesz od groma u jednego ze sprzedawców w Balime.

  • Avatar użytkownikaBeno

    O co chodzi z kokbinacja 11

  • Avatar użytkownikadotz

    A łączenie przedmiotów w 1.13?

    Mam nawóz, łuski moździerza i granatnika.

  • Avatar użytkownikaTomek

    Nie zrobić detonatora. Czy wersja gry (podstawowa) to uniemożliwia?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Podstawowa wersja gry usunęła możliwość wykonania detonatora.

  • Avatar użytkownikamarcinl0

    Ponownie gram w ponadczasowe JA2 i od razu uwaga do "3. Tuba stalowa + klej + taśma klejąca = w efekcie takiego połączenia otrzymujemy przedłużkę do lufy która po zamontowaniu do broni palnej zwiększa jej zasięg o 5 punktów." - widzę że w AKM zwiększa zasięg z 25 do 35 zatem o 10 okt. (zależy jak to liczyć). Od razu też należy dodać że po iluś tam strzałach zużyta przedłużka odpada (jednak przedłużka nie jest na stałe jak podstawowy rod&spring) - ale dobry mechanik np. Trevor może ponownie przedłużkę naprawić do pełnego stanu - i można przedłużkę ponownie zamontować.




Nick: