Jagged Alliance 2 » Questy w Jagged Alliance 2

Solucja Jagged Alliance 2


Wydawać mogłoby się, że Jagged Alliance to jedynie gra strategiczna, w której od początku narzuca się graczowi jeden cel do wykonania - pokonanie przeciwnika. Po części jest to prawda, jednak autorzy zdali sobie sprawę z faktu, iż taki sposób staje się szybko bardzo nużący. Dlatego właśnie podczas wędrowania po państewku jakim jest Arulco natkniemy się na osoby, które zlecą nam dodatkowe zadania. Wykonanie tych zleceń nie jest konieczne do przejścia gry, ale profity płacące z ich realizacji są warte zachodu. Poniżej znajduje się wykonany specjalnie dla Was, spis wszystkich zleceń, oraz informacje jak należy je wykonać.

Zobacz również: solucja do Jagged Alliance 2 Wildfire

Dostarczyć list rebeliantom

Zleceniodawca: Enrico Chivaldori
Nagroda: Możliwość zwerbowania Iry Smythe oraz dalszej gry

Po pokonaniu wroga w pierwszym sektorze Omerty zaraz po wylądowaniu w Arulco, odnajdujemy Fatimę i dajemy jej list od Enrico. Ona doprowadzi nas do kryjówki rebeliantów.


Zabić królową Deidrannę

Zleceniodawca: Enrico Chivaldorii
Nagroda: Przejście gry

Zadanie wymagane do przejścia gry. Jest to nasz główny cel w grze - od początku do możliwości jego wykonania dzieli nas jednak długa droga. Deidranna może przebywać, zależnie od tego jak postanowimy ją zaatakować, w dwóch miejscach. Jeżeli najpierw zaatakowaliśmy pałac, ukryje się ona w podziemnym bunkrze znajdującym się bezpośrednio pod nim. W sektorze z labiryntem znajduje się sekretne przejście do bunkra, jeżeli je wykorzystamy to królowa będzie na nas czekać w sali tronowej pałacu. Jej ochronę stanowi doświadczona i świetnie uzbrojona gwardia królewska.


Dostarczyć jedzenie do Omerty

Zleceniodawca: Miguel Cordona
Nagroda: Możliwość zwerbowania Dimitriego i wzrost lojalności w miastach

Po otrzymaniu tego zadania musimy porozmawiać z ojcem Walkerem w Drassen. On zajmie się tą sprawą i w ciągu 24 godzin zapewni stałe dostawy żywności do Omerty.


Odnaleźć pilota Skyridera

Zleceniodawca: Brak
Nagroda: Możliwość podróżowania helikopterem

Po zajęciu lotniska w Drassen dowiemy się od mechanika Waldo, że pilot śmigłowca zbiegł i ukrywa się przed wojskami królowej. Najprawdopodobniej zaszył się gdzieś na bagnach otaczających miasto. Znaleźć go możemy w jednym z sektorów: B15, C15, C16, D12, E14. Kiedy z nim porozmawiamy, poprosi o odeskortowanie na lotnisko. Kiedy to uczynimy, będzie naszym pilotem.


Zająć się Doren

Zleceniodawca: Mieszkańcy Drassen
Nagroda: Wzrost lojalności w Drassen

Zlecenie to otrzymujemy po rozmowie z cywilami z Drassen. Doren znajduje się w sektorze C13 i prowadzi fabrykę akcesoriów sportowych wykorzystując do pracy dzieci. Jeżeli któryś z naszych najemników cechuje się wysoką umiejętnością dowodzenia, możemy spróbować przekonać ją do zaniechania prowadzenia zakładu. W razie braku takiej osoby, możemy jedynią ją zlikwidować. Największy wzrost lojalności przynosi jednak połączenie obu tych sposobów - najpierw z nią rozmawiamy i przekonywujemy do odejścia, a potem do niej strzelamy. Sposób bez wątpienia dziwny, lecz budzący w mieszkańcach Drassen największą sympatię.


Znaleźć i zabić terrorystów

Zleceniodawca: Carmen
Nagroda: 10.000 $ za każdego terrorystę - za Slay’a 20.000 $

Carmena możemy spotkać w pubach na północy Arulco (Drassen oraz Cambria). Po rozmowie, wręczy on nam dyskietkę i maczetę zaś w laptopie, w sekcji pliki znajdą się akta poszukiwanych terrorystów. Naszym celem jest ich zabicie i jako dowód dostarczenie Carmenowi ich głów (musimy je odciąć za pomocą broni białej). Terroryści są losowo rozrzuceni po Arulco i mają fałszywe imiona i nazwiska.


Części do robota

Zleceniodawca: Madlab
Nagroda: Robot - najemnik

Madlab jest naukowcem i możemy go znaleźć w sektorach E4, H7, H16 lub I11. Musimy dostarczyć mu kamerę z Balime oraz dobrą broń do robota. Ten będzie gotowy po dwóch dniach.


Uratować siostrę Angela, Marię.

Zleceniodawca: Angel
Nagroda: Akt własności sklepu Angela, kurtka podszywana kevlarem i informacje

Siostra Angela jest zmuszana do pracy w domu publicznym "Shady Lady" w San Monie. Uwolnić ją można na 2 sposoby. Pierwszy to frontalny atak. Wtedy nie dostaniemy sklepu a prawie całe miasto będzie z nami walczyć. Drugi wygląda następująco: kupujemy w Shady Lady "usługi" Marii i po drodze do pokoju zabieramy klucz z oznakowanego pomieszczenia. Eskortujemy Marię i znalezionym kluczem otwieramy drzwi tylnego wyjścia.


Zdobyć sklep ze skórami

Zleceniodawca: Kyle
Nagroda: 10.000 $

Po wykonani zadania z siostrą Angela i zdobyciu aktu własności sklepu, przekazujemy go Kyle’owi, za co dostajemy gotówkę.


Tony sprzedawca broni

Zleceniodawca: Brak
Nagroda: Możliwość kupna/sprzedaży broni u Tonego

Tony to sprzedawca broni, działa na tyłach sklepu z napisem "XXX Stuff" w sektorze C5. Aby się do niego dostać musimy spławić ze sklepu Brendę. Aby to zrobić dajemy jej kasetę, którą znajdziemy w pierwszym domu od północnego wschodu.


Wygrać 3 walki na ringu w sektorze D5

Zleceniodawca: Brak
Nagroda: Zadanie od Kingpina oraz od 3.000 do 12.000 $

Po prostu musimy wygrać 3 walki na ringu, przydatne będą: kastet, zastrzyk energetyczny i zestaw pp. Po wygraniu walk dostaniemy zadanie od Kingpina.


Ukraść Kielich Nadziei

Zleceniodawca: Peter Klaus "Kingpin"
Nagroda: 20.000 $

Kielich Nadziei znajduje się w Balime (sektor L12) i istnieją 3 sposoby na jego odzyskanie. Jest pilnowany przez strażnika. Jeżeli go zabijemy lojalność miasta spadnie do 0% a próba wykradnięcia kielicha na jego oczach powoduje, że on zaczyna do nas strzelać. Aby go wykraść potrzebujemy 4 najemników. Najpierw jednym z nich, metodą zamiany miejsca z cywilami "przesuwamy" strażnika aż do momentu, kiedy nie będzie widział nas ani kielicha - najlepszym miejscem jest róg pomieszczenia po lewej stronie. Kolejnymi dwoma najemnikami obstawiamy róg tak, aby strażnik nie mógł wyjść. Ostatnim najpierw wyłączamy alarm (pomieszczenie nad tym z kielichem) a potem zabieramy cacko i wychodzimy tak, aby strażnik nie zauważył najemnika z kielichem. Po rozmowie ze strażnikiem dowiemy się, że muzeum jest czynne w godzinach 7:00 - 22:00, jeżeli więc wkradniemy się do środka w nocy i wyłączymy alarm będziemy mogli zabrać kielich.


Odzyskać Kielich Nadziei

Zleceniodawca: Yanni (Chitzena A2)
Nagroda: Wzrost lojalności we wszystkich zajętych miastach

Patrz - Ukraść Kielich Nadziei.


Lekarze i lojalność w Cambrii

Zleceniodawca: Brak
Nagroda: Możliwość rekrutacji dr. Vince i leczenia u Willisa

Lekarze nie ufają nam i nie chcą się do nas przyłączyć. Jeżeli zdobędziemy poparcie większości miasta dr. Vince będzie mógł przyłączyć się do naszego oddziału a dr. Willis będzie chciał nas leczyć.


Zająć się tępymi farmerami

Zleceniodawca: Sklepikarz Keit z Cambrii (G9)
Nagroda: Wzrost lojalności w Cambrii, Keit będzie handlować z nami bronią

Należy zaatakować i wybić wszystkich, nieco dziwnych, farmerów w sektorze F10. Są oni uzbrojeni głównie w strzelby, ale jest ich naprawdę sporo.


Odnaleźć Joeya

Zleceniodawca: Jego matka, Marta Graham (Cambria G8)
Nagroda: Darmowe leczenie w szpitalu w Cambrii, wzrost lojalności

Syn Marty przepadł bez śladu. Musimy go odnaleźć i przyprowadzić do matki. Znajdziemy go obok salonu "Shady Lady" w San Monie (C5) lub w jej opuszczonej kopalni (D4).


Otworzyć drzwi w Orcie (K4, powierzchnia)

Zleceniodawca: Nasza ciekawość ;)
Nagroda: 6 karabinów rakietowych (po zajęciu podziemia)

Drzwi w Orcie można otworzyć na 3 sposoby. Pierwszym z nich jest przekupienie naukowca za 20.000$. Drugim danie Skippierowi w Estoni jakiegoś złomu, za co dostaniemy kartę-klucz. Trzeci to wysadzenie ściany obok drzwi (drzwi nie wybuchną). W podziemiach spotkamy elitę. Przydatne będą maski przeciwgazowe.


Eskortować Shanka do Estonii

Zleceniodawca: Shank
Nagroda: Możliwość kupowania benzyny w Estoni oraz lądowania tam helikopterem, Shank zostanie naszym najemnikiem.

Shank jest więźniem i znajduje się w podziemiach Tixy w sektorze J9. Przyłączy się do nas za 20 $ na dzień. Jeżeli odprowadzimy go do Jake w Estoni wykonamy zadanie.


Uwolnić Dynamo

Zleceniodawca: Matt Duncan, jego brat szef kopalni w I14
Nagroda: Wzrost lojalności w Almie, najemnik Dynamo

Matt Duncan jest kolejnym więźniem w Tixie. Musimy go odbić i odprowadzić do Matta.


Rozwiązać problem krwawych kotów

Zleceniodawca: Auntie
Nagroda: Wzrost lojalności w Almie

Auntie jest mieszkanką Almy (I14). Opowie nam o tym, że krwawe koty atakują Almę. Musimy wybić wszystkie kociaki w ich legowisku. Znajduje się ono na wschód od Almy (I16). Niezbędna będzie broń automatyczna.


Pokonać Crepitusy (tylko tryb SF)

Zleceniodawca: Enrico Chivaldorii (poprzez email)
Nagroda: Większa lojalność, odzyskanie kopalni

Zadanie wymagane do przejścia gry. W pewnym etapie gry kopalnie w Drassen zostanie zaatakowana przez tajną broń Deidranny - wielkie robale Crepitusy i zostanie zamknięta. Enrico zleci nam wyeliminować je. Aby to zrobić będziemy musieli zejść na najniższy poziom kopalni i zabić ich królową. Do zadania przydatna będzie broń automatyczna, noktowizory / gogle UV oraz maski przeciwgazowe. Przy królowej znajdziemy substancję, która usprawnia pancerz.


Odprowadzić Johna i Marry na lotnisko

Zleceniodawca: John i Marry Kulba
Nagroda: 1050$ + 2x Automag III

John i Marry Kulba chcieli spędzić miłe wakacje ale zamiast na Arubę przylecieli do Arulco pogrążonego w wojnie domowej wywołanej naszymi działaniami. Należy odeskortować ich do lotniska w Drassen a dostaniemy gotówkę. Po kilku dniach John wyśle nam do Drassen paczkę z dwoma pistoletami Automag III (jedyne egzemplarze w grze!).



Jeżeli mimo wszystko coś sprawia Ci kłopot lub natrafiłeś na problem, którego nie jesteś w stanie rozwiązać a jego rozwiązania brakuje w artykule, załóż temat na naszym forum internetowym i dokładnie opisz napotkane trudności - z pewnością otrzymasz pomoc ze strony administracji lub stałych użytkowników.
Autor: lukasamd, 114 komentarzy · 173112 czytań
Komentarze (114)
  • Avatar użytkownikaPopuś

    Ogólnie dobre, ale zastanawia mnie na jakiej zasadzie oceniałeś ważność zadań, bo niektóre są troche dziwnie oznaczone.

  • Avatar użytkownikaPeseiK

    Poradnik super :) ¦wietny opis wszystkich misji, a myślałem, że do JA2 nie da rady napisać solucji :D

  • Avatar użytkownikanemrod

    Opis jest bardzo dobry, a co do twojej uwagi Popus, to ja bym zadania podzielil na glowne (te ktore trzeba wykonac) i poboczne (ktore nie wplywaja na zakonczenie)

  • Avatar użytkownikaFlash

    w20 Quescie najważniejsza bedzie mikstura dzięki której robale cie nie widzą nie pamiętam w jakim sektorze można ją kupia ale dodam że na robalach można wyrobic najemnikowi sile 100 , zrecznosc 100 i zwinnosc 100 wystarczy użyc miksturki i nawalac golymi rękoma a co do zwinnosci to chodzic pod nosem robali.

  • Avatar użytkownikaAdrian

    Można ją kupić od faceta, który nazywa się Gabby i jest w sektorze H11.

  • Avatar użytkownikalukasamd

    A to też chyba nie zawsze - z tego co wiem Gabby może pojawić się w kilku sektorach (w tym także H11).

  • Avatar użytkownikamomo78

    co do crepitusów to mogą się pojawić nie tylko w kopalnie w drassen ale też w innej

  • Avatar użytkownikapykman

    Mam uwagę do misji kradzieży/odzyskania Kielicha Nadziei. Jest nieco "prostszy" jej wykonania niż proponowany :), Gdy dobrze porozmawiamy ze strażnikiem muzeum (u mnie było to przyjaźnie, aż do wykorzstania wszystkich możliwości a potem jeszcze raz bezpośrednio). Dowiemy się, że przebywa on w muzeum od 7.00 do 22.00. Wystarczy wkraść się tam między tymi godzinami, wyłączyć alaram, ukraść co trzeba i spadać. :)

  • Avatar użytkownikaLen

    Wielkie dzięki za informacje. Twój sposób na pewno znajdzie się w artykule ;)

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Artykuł został poprawiony - trochę późno ale lepiej niż wcale :)

    @pykman - dzięki za info.

  • Avatar użytkownikabloodring

    Jest jeszcze jedna opcja na otwarcie drzwi do podziemia w Orcie. Jeżeli masz w swoim oddziale Reapera, to pogadaj nim z tym kolesiem co tam siedzi. Jak go postraszysz to otwiera drzwi za darmochę

  • Avatar użytkownikakarol

    chyba niekoniecznie musi to byc Reaper bo ja go nie miałem a właśnie strasząc dziadka otwarłem te drzwi

  • Avatar użytkownikaban

    ja to tylko pytanie mam, skad wziąć kamerę w Balime??

  • Avatar użytkownikaeiermi

    Dlaczego po doprowadzeniu Pilota ,w historii ,nadal to zadanie jest na czerwono ? (taj jakby niewykonane)

  • Avatar użytkownikasplitu

    w misji o tym robocie to gdzie on jest?? bo w tej stodole jest jakieś pomieszczenie które trzeba jakoś otworzyć, ale nie ma drzwi o co w tym chodzi??

  • Avatar użytkownikasplitu

    a po za tym to gdzie jest ten schron??

  • Avatar użytkownikasplitu

    ej ale ja mam samoobrone w medunie i jak wyrżnąłem cały schron to później nie wiem gdzie jest ta Deidranna!! pomocy!!

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Albo w schronie albo w pałacu, innego wyjścia nie ma.

  • Avatar użytkownikasnake

    jak zabrac ta kamere w balime??

  • Avatar użytkownikaMój kuzyn...

    Mój kuzyn mówił że wie wszystko JA,JA2,JA2.5,JA2W

  • Avatar użytkownikasmieszny

    Kamerę w Balime można kupić w sklepie z elektroniką u Hansa zdaje się. A drzwi do stodoły otwiera przycisk który jest w szafce w którymś z okolicznych budynków.

  • Avatar użytkownikatotter

    mam problem moze mi ktos dac screena gdzie znajde kasete video?do qesta Tony sprzedawca broni bo przesukalem wszystkie chaty i nie ma tej kasety

  • Avatar użytkownikaLt Conrad Gillit

    Nie musisz jej dawac tej kasety, wystarczy, ze ja poprostu zabijesz, ten zafarbowany ziomek od razu ci podziekuje i przepusci cie do Tony'ego

  • Avatar użytkownikaMesjasz

    a strasząc Armanda z Balime L11 można zyskać trochę siana

  • Avatar użytkownikaivan dolvich

    powiedzcie jak zrobic by keit chcial ze mna gadac prosze napiszcie

  • Avatar użytkownikaSamedi

    Co mam zrobić jak nie mogę znaleźć w legowisku, królowej robali ? Zatłukłem 3 robale i oprócz kości nic tam nie ma. Przeszedłem 3 poziomy kopalni.

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Jesteś na najniższym z poziomów? Spróbuj wyjść na wyższy i wrócić - królowa w końcu musi się pokazać.

    Pamiętaj o tym, iż siedzi ona w miejscu do którego dostęp jest utrudniony (jedno wąskie przejście).

    Ewentualnie napisz o tym na forum i zapodaj save - zajrzy się co i jak.

  • Avatar użytkownikaSamedi

    Rzeczywiście poplątałem się jeszcze chwilę po tej kopalni i po pewnym czasie doszło do walki. Dziwne trochę to było, zwłaszcza dlatego bo nie spotkałem do dojścia do legowiska ani jednego robala. Przypuszczałem, że może to być jakiś błąd gry dlatego próbowałem na różnych saveach działać. Gdybym wiedział wcześniej, że Królowa robali pojawi się dopiero później to bym zaminował to miejsce. W każdym bądź razie dziękuje za pomoc.

  • Avatar użytkownikaSamedi

    Mam jeszcze jedno pytanie. Jak wygląda zakończenie w Wildfire? Pytam bo coś to moje zakończenie mi się nie za bardzo podoba. Wygląda to tak, że stoją jacyś ludzie przed pałacem królowej, gratulują nam i dzielą się swoimi wrażeniami, a później każdy członek oddziału dorzuca swoje 3 grosze. Po wypowiedzeniu ostatniej kwestii pojawia mi się stoper i tak jakby gra się miała doczytywać. Może nie słynę z anielskiej cierpliwości ale czekałem na prawdę długo i nic się nie zmieniło. Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak?

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Wildfire czasami tak ma... raczej nic na to nie poradzisz. Choć w sumie widziałeś prawie całe zakończenie - oprócz tych rozmów przed pałacem byłby jeszcze filmik, w którym Enrico przemawia do narodu, a potem koniec.

  • Avatar użytkownikamar

    Robale nie atakują dopóki nie zdobędziecie Cambrii.

  • Avatar użytkownikaEiermi

    Przez przypadek połączyłem 2 Alkohole , opis do przedmiotu -" Piwo (Dołączono) " ,mogę udostępnić foty zrobione Print Screen
    GG 1370316
    I nadal nie rozwikłałem zagadki dlaczego po dostarczeniu Pilota ,nadal mi w historii pisze (jest zaznaczone na czerwono) ,tak jakbym zadania nie wykonał.

  • Avatar użytkownikaEiermi

    A ,i wersja gry ,to 1.04 PL u mnie.

  • Avatar użytkownikaEiermi

    Podczas rozmowy ...... ,chodzi o Quest odnośnie Sklepu ze skórami. Gra mi się wyłącza. Jest jakiś sposób ,by usunąć tą "usterkę" w Grze?

  • Avatar użytkownikaEiermi

    Przez przypadek połączyłem 2 Alkohole , opis do przedmiotu -" Piwo (Dołączono) " ,mogę udostępnić foty zrobione Print Screen
    GG 1370316
    I nadal nie rozwikłałem zagadki dlaczego po dostarczeniu Pilota ,nadal mi w historii pisze (jest zaznaczone na czerwono) ,tak jakbym zadania nie wykonał.


    A ,i wersja gry ,to 1.04 PL u mnie.


    Podczas rozmowy ...... ,chodzi o Quest odnośnie Sklepu ze skórami. Gra mi się wyłącza. Jest jakiś sposób ,by usunąć tą "usterkę" w Grze?

  • Avatar użytkownikanowy

    co trzeba zrobić, do kogo pójść pogadać, aby móc walczyć na ringu u kingpina ??

  • Avatar użytkownikalynx

    Cel: Dostarczyć jedzenie do Omerty
    Zleceniodawca: Miguel Cordona
    Nagroda: Możliwość zwerbowania Dimitriego i wzrost lojalności w miastach
    Opis: Po otrzymaniu tego zadania musimy porozmawiać z ojcem Walkerem w Drassen. On zajmie się tą sprawą i w ciągu 24 godzin zapewni stałe dostawy żywności do Omerty.
    dimitriego można zwerbować od razu jak sie wejdzie do bazy rebeliantów(przynajmniej w wildfire)

  • Avatar użytkownikaSer_Bart

    tak to pewnik z dimitrim. w wildfire on i ira od razu sa dostepni a w orginale albo 1.13 trza zrobic quest z ojcem :P

  • Avatar użytkownikanockeer

    Przepraszam, ale Ira była i jest dostępna już przy pierwszej rozmowie z Miguelem. Zresztą Ira się przyda do rozmowy z ojczulkiem Walkerem, bo ten ma słabość do Iry ;)

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Ser_Bart'owi chodziło o to, że w oryginalnym JA2 musimy wykonać quest z Ojcem Walkerem, aby móc rekrutować Dimitriego. Ira zawsze była dostępna już na początku ;)

  • Avatar użytkownikaKrystianroza

    Dopowiedzenie do questu Cel: Odnaleźć Joeya
    Daje to możliwość jednokrotnego leczenia za darmo, a nie cały czas. Testowano w JA 2 (wersja 1.05 PL)

  • Avatar użytkownikaQrvishon

    W Orta są w piwnicy drzwi których ni mogę otworzyć(ani z kopa/łomem, ani wytrychem, ani kartą, ani wysadzić). Są to te drzwi na wschodzie. Podejrzewam że to właśnie tam są Rocket Rifle, bo z opowiadań wynika że są tam, a ja ich nie znalazłem!

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Tak, to dokładnie te drzwi - trzeba kilka razy postraszyć naukowca znajdującego się w innym pomieszczeniu, w końcu się zdenerwuje i odda nam cały sprzęt otwierając te drzwi.

  • Avatar użytkownikaaa

    ja nie mam klucza to se nie pogram

  • Avatar użytkownikaodinoczka

    Po raz drugi obszedłem kopalnię w Drassen wzdłuż i wszerz i nie natrafiłem nawet na jednego robala. Wtf?

  • Avatar użytkownikalukasamd

    @odinoczka
    Robale nie pojawiają się na początku, dopiero po pewnym czasie kierownik kopalni da Ci znać o tym, że mają z nimi problem i że przerywa produkcję. Później zaczną atakować cywili i samoobronę na powierzchni.

  • Avatar użytkownikajarrod

    A co zrobic jak w Orcie nie ma naukoca? Wildfire 6.04 ENG...

  • Avatar użytkownikarf.

    LAW'em w ścianę i wchodzisz. Finezji więcej!

  • Avatar użytkownikaPstryQ

    Elo !
    Mam problem związany z helikopterem ,który zdobywamy po odnalezieniu pilota.Generalnie może się to wydawać głupie i banalne ,ale cóż na to poradzę.A problem polega na tym ,że nie wiem jak do niego wsiąść. Pomóżcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Pozdrawiam

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Takie rzeczy to tylko w erz... to znaczy na forum :)

    A tak na serio - w menu z mapą masz po lewej spis najemników, kliknij na to "Oddział 1" i zmień na Pojazd -> Helikopter.

  • Avatar użytkownikaTom

    Witam,

    Mam problem ze znalezieniem tajemniczego przejscia do bunkru Królowej w lektorze z labiryntem!! pomóżcie, powiedzcie,gdzie to sekretne wejscie! pozdro

  • Avatar użytkownikaLen

    Tom: Od takich pytań jest forum dyskusyjne. Tam otrzymasz odpowiedź i szybciej i bardziej wyczerpującą.

  • Avatar użytkownikaDla tych co szukają...

    Dla tych co szukają odpowiedzi dla Toma: w ogrodach królowej znajduje się pilot. Trzeba go użyć na pomniku, bodajże, otworzy się to przejście. Ale prościej wejść do bunkru poprzez sektor z salą tronową (szukajcie kominka, można przez niego przejść).

  • Avatar użytkownikapietras1030

    a wiecie że w jakimś dodatku do ja2 (niepamientam jakim) eliot był diabłem??

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Był wampirem w Back 2 Business, strzegł ukrytego w podziemiach cmentarza skarbu.

  • Avatar użytkownikapietras1030

    no to wampirem sorry. a ja chciałem go zwerbować

  • Avatar użytkownikakendzior132

    Witam mam problem z odnaleźeniem kielicha zabiłem wszystich tam gdzie mieszkał king i nie moge znaleść kielicha. prosze pomocy szybko!!!!!!!!!

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Kielich nie znajduje się w posiadłości Kingpina (San Mona), lecz w muzeum, w miasteczku Balime.

  • Avatar użytkownikakendzior132

    ja wiem ze tam był ale ukradłem go już i teraz musze go odnalesc a nie wiem gdzie jestem i nie ma bo w balime.

  • Avatar użytkownikabiro

    Siemka!! Pytanko gram ja2w ale coś jest nie halo bo po zdobyciu miast nie mam przychodów z kopalni. trzeba pogadac z wlascicielem danej kopalni ale gadam i nic;/

  • Avatar użytkownikalukasamd

    @kendzior132:
    Jeszcze raz napiszesz 2-3 komentarze jeden pod drugim, to wywalimy i odpowiedzi nie będzie - to nie jest miejsce na robienie takiego bałaganu. Powiem tylko, że albo kielich będzie przy zabitym Kingpinie, albo już go nie odzyskasz. Zapraszamy na forum do takich pytań.

    @biro:
    Również zapraszam na forum - napisz jakie to miasta i jaką masz lojalność w nich, bo to najważniejsze w tym wypadku.

  • Avatar użytkownikaWILQ

    siema

  • Avatar użytkownikaKopas

    witam! mam problem z ortą przechodze gre 1 raz mam 2 klucze 1 od skipera a drugi znalazlem na powierzchni. A w podziemiach nadal nie moge otworzyc wszystkich drzwi aby móc w calosci oczyscic rejon z przeciwnikow prosze o jakas rade

  • Avatar użytkownikaMacik

    Majikus... ten swiat naprawde nie potrzebuje kretynizmu, prymitywizmu i chamstwa. nie chcialbys zniknac, wyparowac... no nie wiem, cokolwiek? ;]
    Kopas, potrzebujesz kogos o dobrych zdolnosciach "mechanical", ja polecam Trevora. Nie ma drzwi ktorych by nie otworzyl! ;)
    pozdro i milego grania ;)

  • Avatar użytkownikalukasamd

    @Macik:
    No i wyparował :D

  • Avatar użytkownikaSaviolaMaster

    Witam gram aktualnie w JA WildFire i mam problem otóż w questach jest napisane list od Enrico,ja natomiast mam list od Roberta (maila też od niego) to raczej nie jest błąd w tłumaczeniu bo jak na początku gry gadałem z Fatimą to nigdzie mnie nie zaprowadzała listu też nie wzięła(trzymałem w ręce i w bagu,kilka razy wybierałem daj). Przeszedłem kilka plansz odbiłem prawie całe Drassen i teraz wróciłem do Omerty(3 dzień) i jej nie ma w Dimitri(wróciłem bo nie wiedziałem wcześniej że oni tam są w podziemiach,przeczytałem dział questy) i on nadal mnie wpuścić mówi że nie ma czasu i żebym pogadał z Miguelem. Help!

  • Avatar użytkownikaSaviolaMaster

    Poprawka,bo nie widzę opcji edytuj.
    Witam gram aktualnie w JA WildFire i mam problem otóż w questach jest napisane list od Enrico,ja natomiast mam list od Roberta (maile też od niego) to raczej nie jest błąd w tłumaczeniu bo jak na początku gry gadałem z Fatimą to nigdzie mnie nie zaprowadzała listu też nie wzięła(trzymałem w ręce i w bagu,kilka razy wybierałem daj). Przeszedłem kilka plansz odbiłem prawie całe Drassen i teraz wróciłem do Omerty(3 dzień) i jej nie ma (wróciłem bo nie wiedziałem wcześniej że oni tam są w podziemiach,przeczytałem dział questy) a Dimitri nadal mnie nie chce wpuścić mówi że nie ma czasu i żebym pogadał z Miguelem. Help! Wersja angielska,polski tekst ale nie do końca dobrze przetłumaczony(pamiętam nie które odzywki z 2.5UB szczególnie postacią IMP zawsze biorę tą samą twarz i głos).

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź to źle wykonujesz podanie listu Fatimie. Musisz wziąć ten list za pomocą myszki (tak jak byś przenosił przedmiot z jednego slotu do drugiego) i kliknąć tym listem na Fatimę. Wtedy dopiero rozpocznie się właściwa rozmowa, a następnie Fatima zaprowadzi Cię do Dimitriego, a ten z kolei wpuści Cię do kryjówki rebeliantów.

  • Avatar użytkownikaSaviolaMaster

    Aha kumam czyli to że pisze że to od Roberta to błąd w tłumaczeniu,no dobrze to gdzie ją teraz mogę znaleźć bo nie ma jej w tym domu gdzie była.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Najprawdopodobniej to jest tylko błąd w tłumaczeniu. Fatima z reguły powinna być w swoim domu lub w jego obrębie w sektorze A9 (czyli w sektorze początkowym), a jak jej nie będzie to przeszukaj całą mapę A9 i A10. A jak jej nie znajdziesz (i nie zaszedłeś daleko w grze) to zagraj od nowa).

  • Avatar użytkownikaSaviolaMaster

    Zagrałem od nowa teraz śmiga elegancko na razie mam Irę potem dojdzie reszta,dzięki.

  • Avatar użytkownikaSaviolaMaster

    Teraz inne mam pytanie jak dopaść tą Doren?Pewnie jest w magazynie ale nie wiem jak go otworzyć mam 1 klucz z chaty ale nie pasuje, granaty nic nie dają, strzelanie i wywarzanie też.

  • Avatar użytkownikaSaviolaMaster

    Jeszcze do tego szybkie pytanko wiem już że trick z pogadaniem i zabiciem nie działa w JA2WF ale co da więcej lojalności zabicie czy przekonanie?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Doren spotkasz tylko w dzień, jak i również w dzień wszystkie drzwi będą otwarte. Co do sposobów na wykonanie tej misji to nie ma znaczenia, który sposób użyjesz ponieważ oba rozwiązania są punktowane tak samo. Lojalność w Drassen bardzo łatwo uzyskać na 100% ponieważ po każdej wygranej bitwie lojalność ta skoczy o kilka ładnych procentów do góry.

  • Avatar użytkownikalukasamd

    @Saviolamaster:
    Nie byłoby wygodniej napisać na forum? :)

  • Avatar użytkownikaFall

    Gram w WF na poziomie doswiadczony Zdobylem Drassen i Alme. Kopalnie w Almie nie chce dla mnie pracowac, Czy trzeba uwolnic Dynamo zeby ja pozyskac? Koty juz zabilem.

  • Avatar użytkownikaJohn

    W zadaniu Cel: Odprowadzić Johna i Marry na lotnisko jest blad. Johg daje w nagrode 2 H&K MP7 a nie automagi (tak bylo w Jagged 2).

  • Avatar użytkownikaNick

    tu sie roi od bledow w tym opisie misji!!!!!

  • Avatar użytkownikamicand1989

    Misje są od podstawowej wersji JA2. W modyfikacjach będą całkiem inne.

    ~Nick
    ja żadnych błędów nie znalazłem. Wszystkie są opisane "po chłopsku" żeby każdy zrozumiał o co chodzi.

  • Avatar użytkownikaBezdomny

    @micand1989
    wiele rzeczy sie rozni w WF, wiec czemu jest przeklejony opis ze zwyklego JA2 i wprowadza w blad??
    np Nie ma automagow, karabinow rakietowych.
    Sposob z Dorren nie dziala.
    Miguel i Carlos przylanczaja sie po zdobyciu jedzenia dla rebelów.

  • Avatar użytkownikaDYNAMO OD ROWERU

    Gram w WF na poziomie doswiadczony Zdobylem Drassen i Alme. Kopalnie w Almie nie chce dla mnie pracowac, Czy trzeba uwolnic Dynamo zeby ja pozyskac? Koty juz zabilem.

  • Avatar użytkownikalukasamd

    @Bezdomny:
    Hm... pomyślę nad tym, chyba dobrze będzie skopiować ten opis i wprowadzić zmiany dotyczące Wildfire.

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Zgodnie z obietnicą udostępniamy oddzielną solucję do JA2 Wildfire:

    Jagged Alliance 2 Wildfire - Solucja do gry

    Zapraszamy do czytania no i komentowania. Jeżeli czegoś w niej brakuje, walcie śmiało :-)

  • Avatar użytkownikaDawid

    Co zrobić żeby móc wklepać kody ? Mam wersję 1.04 ;/ (PL). Może jakiś patch?

  • Avatar użytkownikalukasamd

    W artykule o kodach napisaliśmy, że na polskich wersjach nie działa.
    Możesz spróbować wgrać jakiś angielski patch, np. 1.06 albo 1.07, wtedy powinno być ok, no ale część gry będzie po angielsku.

  • Avatar użytkownikaSad

    mam problem. zachodzę do Drassen a tam księżulka, co to jedzenie ma dostarczyć, nie ma. przeszukałem wszystkie bary i inne budynki i nic. Gdzie może być i co zrobić? zaczynanie gry od początku nie wchodzi w rachubę bo już IMPa sobie wyszkoliłem porządnie i nie bardzo chce od nowa to robić.

  • Avatar użytkownikaSad

    pogrzebałem na forum i znalazłęm rozwiązanie.

  • Avatar użytkownikaPytanko

    W tixa jest wielka dziura a wniej lochy i kilka robali potem jest zawalone przejscie i co ? no wlasnie gdzie prowadzi mozna je jakos odslonic? uzylem lawa ale samo wejscie dalej jest zawalone blad? nie wchodze na forum bo nie chce mi sie rejestrowac.
    2. w balime aramnd ciekawe czy jak sie go zastrzeli i wlaczy ub zimportuje save czy gra sie nie wiechcnie xD bo przeciez to o niego chodzi w ub xDD firma ricci xDD

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Pytanko

    To zawalone przejście to tylko graficzny dodatek do tej mapy i tyle. Nigdzie nie prowadzi i nie da się przez nie nigdzie przejść ani tym bardziej je odsłonić.

    Po zabiciu Armanda na pewno wszystko dalej będzie chodziło prawidłowo i nic Ci się nie zawiesi :)

  • Avatar użytkownikaRo

    Jak odcina się głowy terrorystom? Próbuję maczetą, ale nie daje rady.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Ro

    Musisz podejść do zwłok jednego z terrorystów i w okolicy głowy cały czas próbować naciskać lewy przycisk myszy (oczywiście trzymając maczetę w głównej ręce) aż zaskoczy i najemnik zacznie ją odcinać. Kursor musi zamienić się w nóż.

    Możesz poćwiczyć na każdym innym zabitym wrogu ponieważ każdemu można to zrobić.

  • Avatar użytkownikakuba

    mam problem, musze wybic wzystkie te robale w kopalni w Dressen jednak jak do niej schodze i obchdoze wszystkie poziomy to nie ma zadnych robali, moze zkims musze przedtem porozmawiac?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @ Kuba

    Jest to jeden z najbardziej znanych błędów w grze. Musisz każdej nocy wchodzić do kopalni i sprawdzać czy są te robale. Może się zdarzyć nawet tak, że znikną na cały tydzień, ale bez obaw w końcu powrócą.

  • Avatar użytkownikaKIBOL

    Mozna tez na samym poczatku zabic Miguela i rebeliantow, dzieki temu Dedrianna zwyciezy:D

  • Avatar użytkownikaeiermo

    Zadanie "Odnaleźć pilota Skyridera"
    Pomimo tego iż eskortowałem pilota pod sam Helikopter ,to nadal zadanie jest jakby nie zaliczone. Dlaczego tak jest ?

  • Avatar użytkownikaAlamar

    U mnie Skyrider nie chce ze mna isc, juz drugi raz probuje teraz po dluzszym czasie, Zdobylem SAM kolo Dressen, lojalnosc Dressen jest 100%, oprocz tego mam zdobyte Chitzen. Wczesniej probowalem zanim zatakowalem SAM. Gosc odmawia i tyle. Probowalem go zwerbowac najpierw najemnikiem z dowodzeniem 39 teraz z 9 i efekt zawsze taki sam.

  • Avatar użytkownikaAlamar

    Dokladnie mowi: Nie zamierzam sie tym teraz zajmowac (Not looking at you and I now)

  • Avatar użytkownikaAlamar

    Edit: dobra juz sobie odpowiedzialem, zrobilem test i najemnik musi miec powyzej 40 zeby poszedl, a ja mialem pecha bo mialem 39

  • Avatar użytkownikarbk17

    Kiedy Deidranna naśle na Drassen Crepitusy? Podbiłem już Drassen, Almę, Grumm, Cambrię i Chitzenę ale tą ostatnią straciłem przed podbiciem Grumm i Almy.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Każda kopalnia, może być zaatakowana przez Crepitusy, choć faktem jest że w ponad 90% zawsze jest to Drassen. Jeśli zaatakowana przez robale kopalnia zostanie zajęta przez wrogów, to nie będzie ataków crepitusów. Być może właśnie akurat w Twojej grze, to Chitzena jest tą kopalnią.

  • Avatar użytkownikarbk17

    Nie na pewno jeszcze ich(crepitusów) nie ma bo by był dialog Deidranny z Eliotem. Jako, że gram na poziomie "szalony" dość mozolnie idzie mi ogarnianie wszystkiego, ale super sprawa jest z dokładną kontrolą samoobrony, przed atakiem przemieszczam wszystkich na linię frontu a potem z moim wspomaganiem wykańczamy wrogów.

  • Avatar użytkownikamorfin

    Jaka jest różnica miedzy zwykłym trybem a SF? Pytam bo nigdy jakos nie lubilem tych walk z robalami i zawsze mi braknie tnt by rozwalić wszystkie ,, jaja" w legowisku królowej.

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Przede wszystkim jaj nie trzeba rozwalać, chyba że dla rozrywki, wystarczy samą królową zabić i po sprawie będzie. Poza tym tryb SF różni się tym od zwykłego, że w tym pierwszym wychodzą robale z danej kopalni i żeby się nich pozbyć to trzeba zejść na sam dół kopalni i zlikwidować królową. Cała reszta jest taka sam.

  • Avatar użytkownikaSyrx

    Witam.
    Nie znalazłem nigdzie rozwiązania, więc zapytam tu...

    ...daję Fatimie list, ona prowadzi mnie do drugiego sektora pod jakiś dom, jeśli idę tam z nią, albo już tam stoję, ona mnie nazywa zdrajca i zamienia się we wroga... WTF? Co robić?

  • Avatar użytkownikaSyrx

    ...ok już wiem dlaczego tak mam... zabiłem tamtego faceta :D.

  • Avatar użytkownikaKroX

    Kocham czytać takie rozmowy sprzed lat :J

  • Avatar użytkownikamason

    Mam problem. Zapomniałem o schronie w medunie i nie zabiłem królowej. Dla zabawy jezdziłem po wszystkich sektorach, zbierałem wszystko i sprzedawałem. I teraz mam problem. Skumałem, że w sektorze wyżej nad pałacem znalazłem pilota. I chyba był on od schronu ale go sprzedalem. Jest jakis sposób żeby dostać się teraz do schronu?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @mason

    Pierwszy sposób, to zabicie tego sprzedawcy i powinien po nim pozostać ten pilot, a drugi sposób, to w sektorze z labiryntem w Medunie jest posąg, którego trzeba rozwalić przy pomocy LAWa lub moździerza lub jakiegokolwiek materiału wybuchowego i odblokuje się tajemne przejście, takie jakie jest widzoczne na zdjęciu poniżej.

    https://lparchive.org/Jagged-Alliance-2 ... e17_19.png

  • Avatar użytkownikamason

    -> Starchris
    Pomogło, dzięki :D

  • Avatar użytkownikamason

    mam jeszcze jeden problem. obecnie gram w ja 2.5 ub i od pewnego momentu w trakcie podróży między sektorami, w momencie kiedy najemnicy mają do niego przybyć, gra się wyłącza. reinstalacja nie pomogła. nie odtyczy to kompresji czasu....

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Tak, to jest znany bug w JA2 UB. Trzeba zaaplikować właściwy patch pod kątem wersji językowej i powinno być po sprawie.

    https://jagged-alliance.pl/plik33/
    https://jagged-alliance.pl/plik32/

  • Avatar użytkownikamason

    Wow, działa, dziękuję Ci serdecznie :)

  • Avatar użytkownikamp

    Nie trzeba przeszukiwać bagien, aby znaleźć Skyridera. Cywil w C13 powie nam gdzie jest.

    If the civilian said South West, then it will be in D12, South East means E14, directly East means in C16, and North East means B15.

  • Avatar użytkownikaHanzea

    Nie związane z zadaniem a właściwie z miastem Alma, kwestia materiału wybuchowego RDX w magazynach na ziemi - w wiadomo czy da się je podnieść i umieścić w ekwipunku?




Nick: