Solucja Jagged Alliance 2
Wydawać mogłoby się, że Jagged Alliance to jedynie gra strategiczna, w której od początku narzuca się graczowi jeden cel do wykonania - pokonanie przeciwnika. Po części jest to prawda, jednak autorzy zdali sobie sprawę z faktu, iż taki sposób staje się szybko bardzo nużący. Dlatego właśnie podczas wędrowania po państewku jakim jest Arulco natkniemy się na osoby, które zlecą nam dodatkowe zadania. Wykonanie tych zleceń nie jest konieczne do przejścia gry, ale profity płacące z ich realizacji są warte zachodu. Poniżej znajduje się wykonany specjalnie dla Was, spis wszystkich zleceń, oraz informacje jak należy je wykonać.
Zobacz również: solucja do Jagged Alliance 2 Wildfire
Dostarczyć list rebeliantom
Zleceniodawca: Enrico Chivaldori
Nagroda: Możliwość zwerbowania Iry Smythe oraz dalszej gry
Po pokonaniu wroga w pierwszym sektorze Omerty zaraz po wylądowaniu w Arulco, odnajdujemy Fatimę i dajemy jej list od Enrico. Ona doprowadzi nas do kryjówki rebeliantów.
Zabić królową Deidrannę
Zleceniodawca: Enrico Chivaldorii
Nagroda: Przejście gry
Zadanie wymagane do przejścia gry. Jest to nasz główny cel w grze - od początku do możliwości jego wykonania dzieli nas jednak długa droga. Deidranna może przebywać, zależnie od tego jak postanowimy ją zaatakować, w dwóch miejscach. Jeżeli najpierw zaatakowaliśmy pałac, ukryje się ona w podziemnym bunkrze znajdującym się bezpośrednio pod nim. W sektorze z labiryntem znajduje się sekretne przejście do bunkra, jeżeli je wykorzystamy to królowa będzie na nas czekać w sali tronowej pałacu. Jej ochronę stanowi doświadczona i świetnie uzbrojona gwardia królewska.
Dostarczyć jedzenie do Omerty
Zleceniodawca: Miguel Cordona
Nagroda: Możliwość zwerbowania Dimitriego i wzrost lojalności w miastach
Po otrzymaniu tego zadania musimy porozmawiać z ojcem Walkerem w Drassen. On zajmie się tą sprawą i w ciągu 24 godzin zapewni stałe dostawy żywności do Omerty.
Odnaleźć pilota Skyridera
Zleceniodawca: Brak
Nagroda: Możliwość podróżowania helikopterem
Po zajęciu lotniska w Drassen dowiemy się od mechanika Waldo, że pilot śmigłowca zbiegł i ukrywa się przed wojskami królowej. Najprawdopodobniej zaszył się gdzieś na bagnach otaczających miasto. Znaleźć go możemy w jednym z sektorów: B15, C15, C16, D12, E14. Kiedy z nim porozmawiamy, poprosi o odeskortowanie na lotnisko. Kiedy to uczynimy, będzie naszym pilotem.
Zająć się Doren
Zleceniodawca: Mieszkańcy Drassen
Nagroda: Wzrost lojalności w Drassen
Zlecenie to otrzymujemy po rozmowie z cywilami z Drassen. Doren znajduje się w sektorze C13 i prowadzi fabrykę akcesoriów sportowych wykorzystując do pracy dzieci. Jeżeli któryś z naszych najemników cechuje się wysoką umiejętnością dowodzenia, możemy spróbować przekonać ją do zaniechania prowadzenia zakładu. W razie braku takiej osoby, możemy jedynią ją zlikwidować. Największy wzrost lojalności przynosi jednak połączenie obu tych sposobów - najpierw z nią rozmawiamy i przekonywujemy do odejścia, a potem do niej strzelamy. Sposób bez wątpienia dziwny, lecz budzący w mieszkańcach Drassen największą sympatię.
Znaleźć i zabić terrorystów
Zleceniodawca: Carmen
Nagroda: 10.000 $ za każdego terrorystę - za Slay’a 20.000 $
Carmena możemy spotkać w pubach na północy Arulco (Drassen oraz Cambria). Po rozmowie, wręczy on nam dyskietkę i maczetę zaś w laptopie, w sekcji pliki znajdą się akta poszukiwanych terrorystów. Naszym celem jest ich zabicie i jako dowód dostarczenie Carmenowi ich głów (musimy je odciąć za pomocą broni białej). Terroryści są losowo rozrzuceni po Arulco i mają fałszywe imiona i nazwiska.
Części do robota
Zleceniodawca: Madlab
Nagroda: Robot - najemnik
Madlab jest naukowcem i możemy go znaleźć w sektorach E4, H7, H16 lub I11. Musimy dostarczyć mu kamerę z Balime oraz dobrą broń do robota. Ten będzie gotowy po dwóch dniach.
Uratować siostrę Angela, Marię.
Zleceniodawca: Angel
Nagroda: Akt własności sklepu Angela, kurtka podszywana kevlarem i informacje
Siostra Angela jest zmuszana do pracy w domu publicznym "Shady Lady" w San Monie. Uwolnić ją można na 2 sposoby. Pierwszy to frontalny atak. Wtedy nie dostaniemy sklepu a prawie całe miasto będzie z nami walczyć. Drugi wygląda następująco: kupujemy w Shady Lady "usługi" Marii i po drodze do pokoju zabieramy klucz z oznakowanego pomieszczenia. Eskortujemy Marię i znalezionym kluczem otwieramy drzwi tylnego wyjścia.
Zdobyć sklep ze skórami
Zleceniodawca: Kyle
Nagroda: 10.000 $
Po wykonani zadania z siostrą Angela i zdobyciu aktu własności sklepu, przekazujemy go Kyle’owi, za co dostajemy gotówkę.
Tony sprzedawca broni
Zleceniodawca: Brak
Nagroda: Możliwość kupna/sprzedaży broni u Tonego
Tony to sprzedawca broni, działa na tyłach sklepu z napisem "XXX Stuff" w sektorze C5. Aby się do niego dostać musimy spławić ze sklepu Brendę. Aby to zrobić dajemy jej kasetę, którą znajdziemy w pierwszym domu od północnego wschodu.
Wygrać 3 walki na ringu w sektorze D5
Zleceniodawca: Brak
Nagroda: Zadanie od Kingpina oraz od 3.000 do 12.000 $
Po prostu musimy wygrać 3 walki na ringu, przydatne będą: kastet, zastrzyk energetyczny i zestaw pp. Po wygraniu walk dostaniemy zadanie od Kingpina.
Ukraść Kielich Nadziei
Zleceniodawca: Peter Klaus "Kingpin"
Nagroda: 20.000 $
Kielich Nadziei znajduje się w Balime (sektor L12) i istnieją 3 sposoby na jego odzyskanie. Jest pilnowany przez strażnika. Jeżeli go zabijemy lojalność miasta spadnie do 0% a próba wykradnięcia kielicha na jego oczach powoduje, że on zaczyna do nas strzelać. Aby go wykraść potrzebujemy 4 najemników. Najpierw jednym z nich, metodą zamiany miejsca z cywilami "przesuwamy" strażnika aż do momentu, kiedy nie będzie widział nas ani kielicha - najlepszym miejscem jest róg pomieszczenia po lewej stronie. Kolejnymi dwoma najemnikami obstawiamy róg tak, aby strażnik nie mógł wyjść. Ostatnim najpierw wyłączamy alarm (pomieszczenie nad tym z kielichem) a potem zabieramy cacko i wychodzimy tak, aby strażnik nie zauważył najemnika z kielichem. Po rozmowie ze strażnikiem dowiemy się, że muzeum jest czynne w godzinach 7:00 - 22:00, jeżeli więc wkradniemy się do środka w nocy i wyłączymy alarm będziemy mogli zabrać kielich.
Odzyskać Kielich Nadziei
Zleceniodawca: Yanni (Chitzena A2)
Nagroda: Wzrost lojalności we wszystkich zajętych miastach
Patrz - Ukraść Kielich Nadziei.
Lekarze i lojalność w Cambrii
Zleceniodawca: Brak
Nagroda: Możliwość rekrutacji dr. Vince i leczenia u Willisa
Lekarze nie ufają nam i nie chcą się do nas przyłączyć. Jeżeli zdobędziemy poparcie większości miasta dr. Vince będzie mógł przyłączyć się do naszego oddziału a dr. Willis będzie chciał nas leczyć.
Zająć się tępymi farmerami
Zleceniodawca: Sklepikarz Keit z Cambrii (G9)
Nagroda: Wzrost lojalności w Cambrii, Keit będzie handlować z nami bronią
Należy zaatakować i wybić wszystkich, nieco dziwnych, farmerów w sektorze F10. Są oni uzbrojeni głównie w strzelby, ale jest ich naprawdę sporo.
Odnaleźć Joeya
Zleceniodawca: Jego matka, Marta Graham (Cambria G8)
Nagroda: Darmowe leczenie w szpitalu w Cambrii, wzrost lojalności
Syn Marty przepadł bez śladu. Musimy go odnaleźć i przyprowadzić do matki. Znajdziemy go obok salonu "Shady Lady" w San Monie (C5) lub w jej opuszczonej kopalni (D4).
Otworzyć drzwi w Orcie (K4, powierzchnia)
Zleceniodawca: Nasza ciekawość ;)
Nagroda: 6 karabinów rakietowych (po zajęciu podziemia)
Drzwi w Orcie można otworzyć na 3 sposoby. Pierwszym z nich jest przekupienie naukowca za 20.000$. Drugim danie Skippierowi w Estoni jakiegoś złomu, za co dostaniemy kartę-klucz. Trzeci to wysadzenie ściany obok drzwi (drzwi nie wybuchną). W podziemiach spotkamy elitę. Przydatne będą maski przeciwgazowe.
Eskortować Shanka do Estonii
Zleceniodawca: Shank
Nagroda: Możliwość kupowania benzyny w Estoni oraz lądowania tam helikopterem, Shank zostanie naszym najemnikiem.
Shank jest więźniem i znajduje się w podziemiach Tixy w sektorze J9. Przyłączy się do nas za 20 $ na dzień. Jeżeli odprowadzimy go do Jake w Estoni wykonamy zadanie.
Uwolnić Dynamo
Zleceniodawca: Matt Duncan, jego brat szef kopalni w I14
Nagroda: Wzrost lojalności w Almie, najemnik Dynamo
Matt Duncan jest kolejnym więźniem w Tixie. Musimy go odbić i odprowadzić do Matta.
Rozwiązać problem krwawych kotów
Zleceniodawca: Auntie
Nagroda: Wzrost lojalności w Almie
Auntie jest mieszkanką Almy (I14). Opowie nam o tym, że krwawe koty atakują Almę. Musimy wybić wszystkie kociaki w ich legowisku. Znajduje się ono na wschód od Almy (I16). Niezbędna będzie broń automatyczna.
Pokonać Crepitusy (tylko tryb SF)
Zleceniodawca: Enrico Chivaldorii (poprzez email)
Nagroda: Większa lojalność, odzyskanie kopalni
Zadanie wymagane do przejścia gry. W pewnym etapie gry kopalnie w Drassen zostanie zaatakowana przez tajną broń Deidranny - wielkie robale Crepitusy i zostanie zamknięta. Enrico zleci nam wyeliminować je. Aby to zrobić będziemy musieli zejść na najniższy poziom kopalni i zabić ich królową. Do zadania przydatna będzie broń automatyczna, noktowizory / gogle UV oraz maski przeciwgazowe. Przy królowej znajdziemy substancję, która usprawnia pancerz.
Odprowadzić Johna i Marry na lotnisko
Zleceniodawca: John i Marry Kulba
Nagroda: 1050$ + 2x Automag III
John i Marry Kulba chcieli spędzić miłe wakacje ale zamiast na Arubę przylecieli do Arulco pogrążonego w wojnie domowej wywołanej naszymi działaniami. Należy odeskortować ich do lotniska w Drassen a dostaniemy gotówkę. Po kilku dniach John wyśle nam do Drassen paczkę z dwoma pistoletami Automag III (jedyne egzemplarze w grze!).