Gry Podobne »

Wywiad z Awake'iem - deweloperem Naemnik.NET

Wywiad z Awake'iem - deweloperem Naemnik.NET
Awake
Wywiad z Awake'iem - developerem Naemnik.NET

Jagged Alliance jest serią na tyle kultową, że na jej podstawie powstawały i nadal powstają gry podobne oraz po prostu klony. Jednym z takich projektów jest rosyjski Naemnik.NET, realizowany w technologii Flash. Jako umożliwiający grę w trybie multiplayer oraz zawierający elementy społecznościowe stanowić on może konkurencję dla nadchodzącego Jagged Alliance Online.
O tym, dlaczego warto w niego zagrać, co oferuje i czym nas zaskoczy, w rozmowie z Vanem opowiadał jeden z twórców gry, Awake.


Pytania zadawał: Van | Na pytania odpowiadał: Awake

1. Witam, nazywam się Van, miło mi Cię poznać. Chciałbym napisać artykuł o projekcie Naemnik do polskiego serwisu fanowskiego Jagged Alliance.

Cześć, jestem Awake, pełnię funkcję technicznego lidera projektu.


2. Czy mógłbyś opowiedzieć mi parę słów o pracy nad projektem Naemnik.NET oraz o samej grze? Z tego, co dowiedziałem się ze strony internetowej gry, wersja dostępna uprzednio to gra strategiczna z elementami RPG, inspirowana Jagged Alliance 2 oraz Fallout. Jak jest z tą wersją?

W ekipie poza mną jest jeszcze kilku ludzi, takich jak projektant, grafik, programista. Każdy z nich pracuje nad projektem za darmo, w ramach wolnego czasu. Wielu naszych graczy wspiera nas i pomaga nam ulepszyć projekt, np. uzupełniając informacje o broni dostępnej w grze. Główną ideą projektu, zarówno w pierwszej, jak i w drugiej wersji gry jest umożliwienie graczom toczenia walk takich, jak w JA2. Aby móc tego dokonać, umieściliśmy w grze takie, znane z Jaggedów elementy, jak:

  • Zróżnicowane rodzaje broni (noże, pistolety, karabiny snajperskie i automatyczne, granaty ręczne oraz doczepiane do karabinów granatniki, celowniki optyczne i laserowe, dwójnogi itp.);
  • Odkrywanie mapy terenu, sklepy i warsztaty, nieprzyjaciel atakujący nas podczas podróży oraz przejmowanie sektorów przez wroga;
  • Połączenie trybu realtime z turowym.
A także dodaliśmy własne:
  • Modyfikacja wyglądu najemnika;
  • Handel pomiędzy graczami;
  • PvP;
  • System osiągnięć.
Aktualnie testujemy nowe opcje:
  • Walki nocne;
  • Ekwipunek wpływający na celność i percepcję najemnika (gogle, noktowizor);
  • Tryby walki podobne do deathmatch (z respawnami);
  • Przerwania tur.
Planujemy także dodać do gry kampanię, mamy już scenariusz napisany przez jednego z naszych graczy. Nie mogę ci w tej chwili powiedzieć, w jaki sposób pogodzimy to z multiplayerowym charakterem gry. To wciąż nieuzgodniona kwestia, którą zamierzamy dopiero się zająć. Dodatkowo, planujemy też małą niespodziankę dla naszych graczy - 9 maja. Będzie nią bitwa "Atak na Reichstag", w której zaprezentowane zostaną wszystkie nowości.



3. Jak się dowiedziałem, obecnie jedyną możliwością założenia konta w nowej wersji jest uczynienie tego poprzez portal społecznościowy vkontakte.ru. Czy gra jest oficjalnie dostępna tylko poprzez VK?

Dokładnie, w tym momencie jedynie poprzez vkontakte, dlatego, że testujemy teraz wersję beta odświeżonej gry, a w niej wiele opcji, które wymagają dopracowania. Po ukończeniu gra będzie dostępna na Facebooku, a także w postaci niezależnego klienta. Aktualnie nie jest stabilna i dlatego nie zapraszamy oficjalnie nowych graczy (poza testerami).


4. Rozumiem. Próbowałem również zagrać w starą wersję Naemnika. Jak rozumiem, obecnie ta wersja jest już zamknięta?

Niezupełnie zamknięta, po prostu obecnie niewspierana. Zostawiliśmy starą wersję jedynie ze względu na prośby kilku starych graczy. Po wypuszczeniu nowej ta stara zostanie zamknięta i zastąpiona nową.


5. Obecnie gra dostępna jest jedynie w języku rosyjskim. Czy planujecie tłumaczenie na angielski? To na pewno zwiększyłoby jej popularność.

Oczywiście, tłumaczenie to bardzo istotna kwestia. Gra zostanie przetłumaczona zaraz po tym jak zostanie wypuszczona jej stabilna wersja.


6. Czy mógłbyś podzielić się ze mną informacją, kiedy (mniej więcej) oficjalnie wypuszczona zostanie nowa wersja Naemnik.NET?

Nie jestem w stanie podać dokładnych dat, ale myślę, że ukończymy główny cykl rozwoju i udostępnimy gotową wersję w lipcu-sierpniu tego roku, a oddzielnego klienta gry oraz tłumaczenie w październiku-listopadzie.


7. Czy gra będzie stuprocentowo darmowa, czy też planujecie umieścić w niej jakiś system płatności?

Będzie darmowa, ale znajdą się w niej elementy płatne, takie jak dodatkowe opcje, modyfikacje wyglądu najemnika, restart kampanii i tym podobne. Nic, co poważnie wpływałoby na zbalansowanie rozgrywki.


8. Rozumiem. A jak będzie z wymaganiami technicznymi? Czy jedynym wymaganiem będzie Adobe Flash? Czy gra będzie działać na wszystkich popularnych systemach operacyjnych, poza Windows - na Linuksie i Mac OS X?

Wymagany będzie wyłącznie Flash. Z tego co wiem, wszystkie systemy operacyjne, Windows, Linux i Mac OS udostępniają wtyczki Flash do przeglądarek. Wspierane będą wszystkie popularne przeglądarki, poza przestarzałymi wersjami, np. IE5.


9. To dobre wieści. Dziękuję Ci za Twój czas. Na koniec chciałbym jeszcze spytać, gdzie będzie można odnaleźć informacje o rozwoju projektu Naemnik?

Wszystkie newsy publikowane będą na głównej stronie projektu. Dziękuję za wywiad :)


10. Czy chciałbyś może przekazać coś fanom JA w Polsce?

Hmm... Może to, że my również wciąż popieramy utrzymywanie JA2 "przy życiu", pomimo tego, że nadchodzą nowe części serii. Ta niesamowita gra inspiruje nas do tworzenia społeczności, zajmowania się zróżnicowanymi modami oraz innymi grami, podobnymi do JA2. To naprawdę nas jednoczy i to jest świetne.

I jeszcze jedno. Chciałbym, żebyście wypróbowali przetłumaczoną wersję Naemnika, gdy już będzie dostępna!


11. To miłe. Jeszcze raz dziękuję ci i życzę powodzenia w pracach nad projektem.

Dziękuję i mam nadzieję, że spotkamy się jeszcze :)

Autor: Van, 1 komentarz · 8593 czytań
Komentarze (1)
  • Avatar użytkownikaM'cin

    Z takich standardowych pytań zabrakło "co potem", osobiście liczyłem też na coś może bardziej szalonego, tym niemniej wywiad politycznie poprawny :>




Nick: