Alexander Fredo |
Miejsce: H1 (Grumm) |
Alexander to elektronik słuchający dosyć mocnej muzyki, a jego marzeniem jest wybudowanie w Arulco całej sieci rozgłośni. Za odpowiednią kwotę może naprawić każdy elektroniczny przedmiot, potrafi także ściągnąć zabezpieczenie z karabinu rakietowego. |
Alberto de Santos |
Miejsce: C6 (San Mona) |
Jeden z piątki słynnych w całym Arulco braci Santos. Podobnie jak inni, jest on barmanem. Wygląda i mówi identycznie jak Carlo, Herve i Peter. |
Alish Perkopoulos |
Miejsce: G9 (Cambria) |
Alish z pochodzenia, jak nazwisko wskazuje, jest Grekiem. Zna się nieco na mechanice i już w przeszłości sąsiedzi prosili go o pomoc, więc Perco postanowił zająć się tym zawodowo. Jego ceny nie są wygórowane, ale po niemiłym „incydencie” z prądem nie naprawia on żadnej elektroniki. Jego zachowanie względem grupy komandosów jest bardzo obojętne i aż prosi się o nauczkę. |
Angel DaSilva |
Miejsce: C6 (San Mona) |
Angel kiedyś mieszkał razem ze swoją siostrą Marią w Medunie, została ona porwana przez ludzi Kingpina i jest zmuszana do prostytucji w San Monie. Angel przeniósł się tam i pod przykrywką prowadzenia sklepu z ubraniami, czeka na stosowny moment do uwolnienia siostry. Kiedy z nim porozmawiamy zaproponuje nam kupno kurtki podszywanej kevlarem, jeżeli uzna, że można nam zaufać zleci grupie zadanie uwolnienia Marii. Jeżeli nasz zespół dokona tego bez wszczynania walki, w nagrodę dostaniemy cały sklep, oraz informację o tym, gdzie znajdziemy pieniądze Kingpina. |
Annie "MoM" (Matron of Mayhem) |
Miejsce: Losowe |
Alice opowie nam bajeczkę o tym, że jest studentką, jest to jednak bardzo dalekie od prawdy. Jej prawdziwy nick to MoM i kobieta ta to w rzeczywistości terrorystka poszukiwana w wielu krajach świata za liczne przestępstwa. Podczas walki z nią musimy uważać na gaz musztardowy – MoM to specjalistka w tej dziedzinie. |
Armand Ricci |
Miejsce: L11 (Balime) |
Arystokrata z Balime. Razem ze swoją żoną, Lorą, uznał, że wojna to tylko chwilowe nieporozumienie i nie ewakuował się z miasta. Podczas rozmowy z nami, Armand na początku w ogole nie zauważy w jak beznadziejnej sytuacji się znajduje - będzie żądał opuszczenia domu. Kiedy tylko mu zagrozimy, szybko pojmie o co chodzi i odda nam swoje pieniędze - 10 tysięcy dolarów w gotówce. |
Arnold Brunzwell |
Miejsce: H1 (Grumm) |
Czarnoskóry kowal Arnold Brunzwell zwany również „Złotą Rączką”, mieszka w Grumm i zajmuje się naprawą różnych przedmiotów. Jego zakład znajduje się dokładnie naprzeciwko warsztatu Alexandra Fredo i nie jest to pomyłka – obaj mechanicy mają umowę, Fredo naprawia tylko elektronikę, Arnold zaś wszystko pozostałe. |
Auntie |
Miejsce: I13 (Alma) |
Auntie to starsza kobieta, która jest przerażona atakami krwawych kotów na miasto Alma mającymi swoje legowisko na wschodzie. Wiele osób próbowało już z nimi walczyć, ale nikt nie wracał z wypraw żywy. Auntie znajdzie więc nadzieję właśnie w naszym oddziale – jeżeli jej pomożemy i zajmiemy się kotami znacznie wzrośnie nasze poparcie w mieście. |
Billy GoonBall |
Miejsce: C5 (San Mona) |
Billy jest przybocznym ochroniarzem Madame Layl’y w domu publicznym w San Monie. Jego wyraz twarzy oraz sposób w jaki mówi szybko sugeruje, iż jego inteligencja jest wręcz odwrotnie proporcjonalna do siły. W razie awantury nie przestraszy się nas jednak i będziemy musieli go zlikwidować. |
Bob |
Miejsce: F8 (Cambria) |
Postać tą spotkamy tylko i wyłącznie, jeżeli gramy w trybie Science – Fiction. Były górnik, obecnie jeździ na wózku inwalidzkim i opowiada niestworzone historie na temat potworów grasujących pod ziemią. Nie są to jednak żadne bujdy, potworami tymi okazują się Crepitusy wypuszczone przez królową Deidrannę. |
Brenda Drake |
Miejsce: C5 (San Mona) |
Breda, jak widać po jej wyglądzie, mieszka w San Monie i zajmuje się „pewnym usługami”. Możemy spotkać ją w sexshopie Hansa i Tony’ego. Jej niezdecydowanie w tym, co ma kupić, powoduje, że nie możemy zobaczyć się z Tonym. Jeżeli damy jej kasetę „Gorąca Loretta 6”, odejdzie do swojego domu, zaś my będziemy mieli otwartą drogę do handlarza bronią. |
Brewster Woltz |
Miejsce: J9 (Tixa) |
Kiedy spotkamy tego, nieco grubego jegomościa będzie zajęty… pilnowaniem dzieci. Brewster to mąż Christine, naczelniczki kompleksu więziennego w Tixa. On sam nie przepada za swoją żoną, mało tego - życzy jej śmierci. Życie na pustyni go nudzi, chciałby zobaczyć w Arulco rozgrywki footballu amerykańskiego. |
Calvin Barkmore |
Miejsce: H3 (Grumm) |
Calvin to nieco arogancki, łysy szef kopalni w Grumm. Na początku pomyśli, że nasz oddział to komisja kopalniana, ale szybko się poprawi. Wojna jednak go nie interesuje. Po rozmowie z nim, zyski z najnowocześniejszego obiektu tego typu w Arulco będę wpływały na nasze konto. |
Carl Tercel |
Miejsce: H8 (Cambria) |
Carl jest szefem kopalni w Cambrii. |
Carlo de Santos |
Miejsce: D5 (San Mona) |
Jeden z piątki słynnych w całym Arulco barmanów - braci Santos. |
Carmen Dancio |
Miejsce: C5 / C13 / D13 / G9 / |
Ta tajemnicza postać to międzynarodowy łowca głów. Kiedy z nim porozmawiamy, da nam dyskietkę z informacjami o terrorystach przebywających na terenie Arulco, maczetę i propozycję – jeżeli dostarczymy mu głowę któregoś z terrorystów dostaniemy 50% nagrody, czyli 10.000$. Na wypłatę należnej kwoty będziemy jednak musieli poczekać kilkanaście godzin. Carmena możemy spotkać w barach północnych miast. |
Chris |
Miejsce: Losowe |
Prawdziwe imię i nazwisko tego z pozoru opanowanego i cichego pana to Chris – jest on międzynarodowym terrorystą, który ukrywa się w Arulco przed Interpolem. Jeżeli zlikwidujemy Chrisa i dostarczymy jego głowę Carmenowi, do naszego portfela trafi 10.000$. |
Christine Woltz |
Miejsce: J9 (Tixa) |
Ta niepozorna kobietka to tak naprawdę naczelniczka więzienia Tixa. Według wielu pogłosek jest ona nawet bardziej bezlitosna i okrutna niż sama królowa Deidranna. Z naszego punktu widzenia zasługuje tylko i wyłącznie na śmierć. |
Damon Warrick |
Miejsce: D5 (San Mona) |
Warrick to główny goryl Kingpina, znaleźć go możemy przed samą rezydencją mafiosa z San Mony. Damon nie pozwoli nam wejść do budynku, jeżeli nie zostaliśmy tam zaproszeni. Jest uzbrojony w Colta Commando, z którego bardzo dobrze strzela. |
Darrel Hick |
Miejsce: F10 |
Ten typowy chłop z Kolorado to syn Darrela Hicka. Nie grzeszy inteligencją, ale dobrze strzela i agresywnie reaguje na wszelkie zaczepki. Wyglądem może przypomnieć nieco małpę. Jeżeli porozmawiamy z Darrelem seniorem i mamy w drużynie Irę, junior może zostać jej mężem. |
Darren Van Haussen |
Miejsce: D5 (San Mona) |
Z pochodzenia najprawdopodobniej Niemiec lub Austriak, wieczorami organizuje on walki bokserskie na ringu w San Monie. Kiedy go spotkamy zaproponuje walkę za pieniądze – możemy postawić od 1000 do 5000$, jeżeli wygramy dostaniemy 200% tej kwoty. Kiedy tylko uda nam się wygrać trzy walki pod rząd, zainteresuje się nami Kingpin. Natomiast Darren zareaguje bardzo szybko i celnie, jeżeli ktoś z publiczności pomoże walczyć bokserowi. |
Daryl Hick |
Miejsce: F10 |
Starszy Hick to głowa całej farmerskiej rodziny, która powoduje kłopoty w Cambrii. Nie zobaczy on w nas swoich krewniaków, ostrzeże także przed ruszaniem krów, które są dla Hicksów bardzo ważne. Jeżeli mamy w oddziale Ire zainteresuje się nią – będzie chciał, aby wyszła za mąż za jego syna, Darrela. |
Dave Gerard |
Miejsce: L10 |
Kiedyś Dave prowadził stację benzynową, teraz, w kraju, w którym wszelkie paliwo trafia do armii, marzy tylko, aby przeszłość kiedyś powróciła. Przy rozmowie wspomni także o swoim samochodzie – Humvee i oznajmi, że może nam go sprzedać za 10.000$. Jeżeli zdecydujemy się kupić samochód będziemy musieli poczekać 24 godziny na jego przygotowanie, Gerard postara się także załatwić nieco paliwa. |
Deidranna Chivaldorii |
Miejsce: N6 / P3 / P3-1 |
Nasz główny cel w grze. Despotyczna królowa Deidranna objęła dożywotnią władzę w Arulco dzięki wrobieniu swojego męża Enrico, w zabójstwo własnego ojca. Za jej panowania kraj stał się państwem totalitarnym, bez szkolnictwa i z minimalną służbą medyczną. Całe dochody z kopalni srebra zostały zaś skierowane na zbrojenie. Jeżeli w dalszym etapie gry wróg weźmie do niewoli jakiegoś z naszych najemników będziemy mogli „porozmawiać” z królową podczas przesłuchania w bazie w sektorze N6. W innym wypadku znajdziemy ją albo w sali tronowej pałacu albo w bunkrze, który się pod nim znajduje. Deidranna nie zamierza jednak prosić o litość, oprócz obrony ze strony elitarnej gwardii królewskiej może liczyć na swój automatyczny karabin rakietowy. |
Derek |
Miejsce: P3 (Meduna) |
NPC końcowy – osoba ta wypowiada się z tłumu, kiedy tylko zabijemy królową Deidrannę. |
Doreen Harrows |
Miejsce: C13 (Drassen) |
Kolejna zła kobieta w Jagged Alliance… Doreen prowadzi fabrykę, w której produkuje się akcesoria basketballowe, zaś do pracy zmusza dzieci. Mieszkańcy miasta poproszą nas o rozwiązanie tego problemu, możemy to uczynić na dwa sposoby. Pierwszym ze sposobów jest porozmawianie z Doreen i przekonanie jej, że źle czyni za pomocą najemnika o wysokich umiejętnościach dowodzenia. Drugim sposobem jest po prostu zastrzelenie jej. Jednak lojalność w mieście zwiększa się bardziej, kiedy wybierzemy tę drugą opcję, czyli zabijemy panią Harrows. |
Dr. Ernest Poppin |
Miejsce: K4-1, Orta |
Jeżeli wyciągniemy wnioski z tego, co mówi Poppin, szybko dojdziemy do wniosku, że jest on chemikiem, i to dobrym. Doktor Ernest pracuje dla królowej Deidranny w ośrodku badawczym Orta, jego zachowanie jest bardzo aroganckie. Jeżeli będziemy długo męczyć go swoją obecnością w końcu ustąpi i otworzy magazyn, w którym znajdziemy zestaw sześciu nowych karabinów rakietowych wraz z amunicją. |
Dr. Nathaniel "MadLab" Kairns |
Miejsce: Losowe |
MadLab to naukowiec, który jakiś cudem uciekł z ośrodka Orta i chce teraz zbudować robota, który mógłby zabić królową. Znaleźć go nie jest łatwo, na dodatek w sektorze, w którym się znajduje najpierw musimy nacisnąć odpowiedni przełącznik w ruinach domu, aby w stodole otworzyło się przejście. Kairns chciałby się do nas przyłączyć, ale jest naukowcem, jeżeli dostarczymy mu kamerę wideo z Balime i jakąś broń zamontuje je w swoim projekcie. Skończony robot dołączony do naszej drużyny i będzie zdalnie sterowany przez jednego z najemników. |
Dr. Steven Willis |
Miejsce: F8 (Cambria) |
Willis jest drugim z głównych lekarzy w Cambrii, jego sceptyczne nastawienie do całej rebelii spowoduje, że na początku nie będzie chciał z nami rozmawiać, aby nie narobić sobie kłopotów. Kiedy lojalność w mieście osiągnie wystarczająco wysoki poziom przejdzie on przez mur milczenia i będzie mógł leczyć naszych podkomendnych. |
Druggist (Charlie) |
Miejsce: H2 (Grumm) |
Charlie to jeden z terrorystów poszukiwanych przez Carmena. Zawsze znajduje się on w tym samym miejscu – udaje barmana w Grumm zaś jego pomocnikiem jest Manny, najmłodszy z braci Santos. |
Eldin Fiddes |
Miejsce: L12 (Balime) |
Weteran II Wojny Światowej, teraz za marną pensyjkę stróżuje w muzeum w Balime. Jest obojętny wobec wojny i chce po prostu dobrze pracować, podczas rozmowy będzie miły dla naszych ludzi. Jeżeli chcemy zdobyć Kielich Nadziei powinniśmy ukraść go w skryciu, jeżeli zabijemy Eldina lojalność w Balime bardzo spadnie. |
Elliot |
Miejsce: P3 (Meduna) |
Osobisty doradca królowej Deidranny, któremu zbiera się zawsze wtedy, gdy nasze działania dadzą w kość despotycznej władczyni. Można sądzić, że jako najemnik byłby bardzo dobry, wytrzymał przecież bezpośrednie trafienie w głowę z bliskiej odległości. Pomimo tego, że królowa ciągle znieważa go wyzywając od idioty oraz policzkując, Elliot do samego końca pozostaje jej wierny i nie daje się przeciągnąć na stronę rebeliantów. |
Enrico Chivaldorii |
Miejsce: ??? |
Nasz główny zleceniodwaca w grze. To właśnie Enrico jest prawowitym władcą Arulco. Niestety, w wyniku intrygi uknutej przez jego żonę, Deidranną Chivaldorii, został on oskarżony o morderstwo swojego ojca. Dzięki działaniu rebeliantów pod przywództwem Miguela Cordony udało mu się jednak uciec z kraju. Jakimś cudem zdobył pieniądze do wynajęcia najemników, i spotkał się z nami w Pradze. Będziemy się z nim kontaktować wyłącznie poprzez pocztę elektroniczną. |
Father John Walker |
Miejsce: C13 / D13 (Drassen) |
Ksiądz Walker jest osobą bardzo poważaną w Drassen, poza tym prowadzi jedyny kościół w Arulco. Jego zachowanie nie może jednak potwierdzić tego, że jest silną osobą, kiedy nie ma go w kościele siedzi w barze topiąc swoje problemy w alkoholu. Z polecenia Miguela musimy się z nim spotkać i poprosić o dostawy żywności do Omerty. John Walker najprawdopodobniej czuje coś do Iry. |
Fatima |
Miejsce: A9, Omerta |
Fatimę można uznać za zwiadowcę rebeliantów, bowiem oprócz niej i jej syna Pacosa, wszyscy inni mieszkańcy wioski, którzy przetrwali atak sił Deidranny sprzed dwóch miesięcy znajdują się teraz w podziemnej kryjówce rebeliantów. To właśnie ona zaprowadzi nas do Miguela, kiedy damy jej list od Enrico. Jej mąż znajdował się w armii Deidranny, jako wtyczka Miguela, ale z powodu wykrycia musiał uciekać do Tracony. |
Frank |
Miejsce: C5 (San Mona) |
Jedna z osób, które właściwie współpracują z Kingpinem, Frank to barman o trochę szarmanckim usposobieniu, który upije dosłownie każdego. |
Franz Hinkle |
Miejsce: L12 (Balime) |
Właściciel sklepu z różnymi akcesoriami w Balime, jego akcent sugeruje na niemieckie korzenie. Możemy u niego dostać kamerę wideo potrzebną MadLabowi, celowniki optyczne i snajperskie a także płytki ceramiczne. Sklep naprawdę warty odwiedzenia. |
Fred Morris |
Miejsce: Losowe |
Szef górników kopalni w jednym z miast Arulco, zadowoli się jeśli jego załoga będzie pracowała na rzecz rebeliantów. W jego kwaterze znaleźć możemy kilka przydatnych rzeczy. |
Gary "Gabby" Mulnick |
Miejsce: Losowe |
Gabby’ego możemy spotkać tylko w trybie Science – Fiction, bowiem jest on powiązany z robakami królowej. Mieszka sam na pustyni i może wydawać się z lekka nienormalny. Podczas rozmowy dowiemy się od niego, że posiada specjalną maść, dzięki której Crepitusy nie będą widziały naszych najemników. Jeżeli mamy zamiar pokonać te wielkie karaluchy warto zainwestować w ten eliksir. |
General Theo Humphey |
Miejsce: H13 (Alma) |
Jeden z głównych sztabowców armii królowej Deidranny, kieruje ośrodkiem szkoleniowym w Almie. Jego zachowanie będzie dosyć dziwne, najpierw będzie z nami rozmawiał jak z żołnierzami niższymi stopniem a krótką konwersację zechce zakończyć zastrzeleniem nieproszonych gości. Musimy jednak zrobić to pierwsi. |
Gordon Jefferies |
Miejsce: J9-1 (Tixa) |
Właśnie Gordon jest najlepszym przykładem, co z człowieka potrafi zrobić pobyt w więzieniu królowej – widać wyraźnie, że był bardzo bity w celu wyciągnięcia z niego całkowicie nieistotnych informacji. Całkowicie zniszczone zostało jednak nie ciało a psychika Jefferies’a, kiedy spróbujemy z nim porozmawiać będzie prosił tylko o zostawienie go w spokoju lub skrócenie jego życia. |
Hans Vanderkilt |
Miejsce: C5 (San Mona) |
Vanderkilt to sprzedawca w sexshopie w mieście San Mona, jego prawdziwy zawód jest jednak inny – jest ochroniarzem Tony’ego, który na tyłach sklepu sprzedaje broń. Na początku nie zaprosi nas do dodatkowej części budynku, jeżeli pozbędziemy się Brendy, za którą nie przepada ze względu na jej niezdecydowanie. Jeżeli w towarzystwie Tony’ego będziemy zachowywać się niestosownie, Hans z pewnością pomoże mu nas załatwić. |
Herve de Santos |
Miejsce: C16 (Drassen) |
Jeden z piątki słynnych w całym Arulco barmanów - braci Santos. |
Howard Filmore |
Miejsce: L12 (Balime) |
Pan Howard jest najprawdopodobniej pochodzenia brytyjskiego, a przynajmniej na to wskazuje jego akcent. Podobnie jak Franz oraz Sam, Filmore jest sklepikarzem we wschodniej części miasteczka Balime, jego dziedzina zaś to artykuły medyczne. Za dosyć niską cenę zakupimy u niego nie tylko zestaw pierwszej pomocy i apteczkę ale także zastrzyki energiczne i regeneracyjne które z pewnością mogą się przydać podczas szturmowania stolicy kraju. |
Jasmin "T-Rex" |
Miejsce: Losowe |
Kolejny z bandy terrorystów tropionej po Arulco przez Carmena. T-Rex to prawdziwy zawodowiec, ciężko będzie go odnaleźć, choć pewni świadkowie wspominają, iż widzieli kogoś w okolicach Balime. Kiedy go już znajdziemy, musimy być bardzo ostrożni – ten skurczybyk nie zamierza poddać się bez walki do ostatniej kropli krwi. |
Jack Remington |
Miejsce: Losowe |
Mafioso Kingpina. Będzie na nas nasłany w celu likwidacji, jeżeli ukradniemy Kingpinowi pieniądze z kopalni. |
Jake Cameron |
Miejsce: I6 (Estoni) |
Na tego luzaka należałoby raczej mówić prezes albo „szefu” niż tylko Jake, jest on przecież głównym zarządcą wysypiska śmieci położonego w Estonii. Podczas rozmowy z nim dowiemy się, że jest przyjacielem Maddoga, Cameron poprosi nas także o pewną przysługę – jeżeli będziemy przypadkiem w więzieniu Tixa mamy pozdrowić jego kumpla, Shanka, jeżeli natomiast uwolnimy więźnia i doprowadzimy go do Jake’a, uzyskamy paliwo a tym samym nowe lądowisko dla śmigłowca Skyridera. Prezes prowadzi także niewielką działalność gospodarczą – możemy u niego kupić nieco rupieci, w tym bardzo modne koszulki z napisem „Deidranna Rules”. |
James "Skyrider" Bullock |
Miejsce: okolice Drassen |
Bullock to bez wątpienia jedna z najważniejszych postaci występujących w całej grze, o jego istnieniu dowiemy się od mechanika Waldo. Skyrider to licencjonowany pilot helikoptera, nie chciał jednak pracować dla armii i dlatego ukrywa się w swojej chatce na bagnach otaczających miasto Drassen. Kiedy go spotkamy będzie nieco dziki, ale szybko zmieni swoje zachowanie, zaproponuje nam także pewien układ – jeżeli odeskortujemy go do śmigłowca na lotnisku w Drassen, będzie on naszym pilotem, na dodatek poznamy lokalizację baz wyrzutni rakiet ziemia-powietrze. Biorąc pod uwagę niesamowitą mobilność, niski koszt (100$ za sektor) i ładowność, propozycja James’a jest nie do odrzucenia. |
Jenny Walden |
Miejsce: F8 (Cambria) |
Jenny to wiecznie zajęta pielęgniarka w jedynym stojącym w Arulco szpitalu. Na początku będzie nam dawać do zrozumienia, że jeżeli chcemy liczyć na poparcie lekarzy, musimy zdobyć przychylność mieszkańców Cambrii, potem zamieni z nami kilka słów więcej. Jeżeli zaś okradniemy szpitalny magazyn, poinformuje nas o tym, że w pobliżu grasują złodzieje. |
Jim Perry |
Miejsce: Losowe |
Najemnik na usługach Kingpina. Będzie na nas nasłany w celu likwidacji, jeżeli ukradniemy Kingpinowi pieniądze z kopalni. |
Joey Graham |
Miejsce: Losowe |
Graham to bardzo niesforny nastolatek, pokłócił się ze swoją matką Marth’ą i gdzieś zniknął. Jeżeli chcemy pomóc stroskanej mamie i tym samym nieco podnieść lojalność w Cambrii, możemy go poszukać w Estonii, najprawdopodobniej znajdziemy go jednak przy domu publicznym w San Monie. |
John Kulba |
Miejsce: A2 (Chitzena) |
Kiedyś komandos w armii Stanów Zjednoczonych, obecnie emeryt i turysta. John Kulba chciał razem ze swoją żoną, Mary, odwiedzić piękny kraj jakim jest Aruba. Przez własną nieuwagę trafili jednak do Arulco w którym na domiar złego wybuchła wojna domowa… Jeżeli odprowadzimy bezpiecznie nieszczęsną parę na lotnisko w Drassen, dostaniemy 3.000$, kiedy tylko Kulba będzie w domu, wyśle nam dwie sztuki najmocniejszego pistoletu w grze – Automat III wraz z zestawem niezbędnej amunicji. |
Joseph Papanus |
Miejsce: P3-1 / P3 / N7 |
Osobistego ochroniarza królowej Deidranny jakim jest Joy’e będziemy mogli spotkać dwa razy podczas naszej wycieczki po Arulco: jeżeli któryś z naszych najemników dostanie się do niewoli i trafi do więzienia w sektorze N7, to właśnie Papanus będzie jego oprawcą zaś jego pięści lekiem na „przywrócenie pamięci”. Drugi raz spotkamy go podczas zdobywania pałacu lub schronu królowej, w przeciwieństwie do Elliota nie okaże się on jednak wierny do końca – jeżeli damy mu odpowiednią ilość pieniędzy, nie będzie z nami walczył i zostawi Deidrannę samą sobie. |
Keith Hemps |
Miejsce: G9 (Cambria) |
Właściciel sklepu z szyldem „Kwik” położonego we wschodniej części miasta Cambria. Jest to miły i uprzejmy sprzedawca, który zna się na rzeczy ale z pewnego powodu nie może handlować sporą częścią towaru. Problemem jest nieco szalona rodzinka Derryl’ów zamieszkująca farmy znajdujące się na wschód od uniwersytetu w Camrbii. Jeżeli zajmiemy się nimi, Hemps wyciągnie zza lady wszystko co ma. |
Kyle Lemmons |
Miejsce: C5 (San Mona) |
Lemmons to nieco pedantyczny właściciel zakładu w którym ludzie mogą robić sobie tatuaże. Kiedy go spotkamy, od razu zarzuci nas ofertą wytatuowania wielkiego dumnego pawia na jednym z pośladów obiecując, że zabieg nie będzie boleć… po dłuższej rozmowie Kyle rozklei się jednak i przyzna, że tak naprawdę chciałby prowadzić sklep z odzieżą. Jeżeli dostarczymy mu akt własności sklepu Angela, dostaniemy wielkie podziękowania i całe oszczędności Lemmonsa - 20.000$ w gotówce. |
Lora Ricci |
Miejsce: L11 (Balime) |
Żona Armanda, arystokratka z Balime, która nie zrozumiała jakie zagrożenie niesie ze sobą wojna domowa. Kiedy zobaczy naszych najemników, uzna że ktoś otworzył klatki w ZOO... zastraszona będzie zachowywać się odpowiednio do sytuacji w jakiej się znajduje. |
Madame Layla |
Miejsce: C5 (San Mona) |
Ciekawe skąd u tej osoby znalazła się akurat taka nazwa… Layla nie jest damą francuską czy angielską bogaczką tylko szefową… domu publicznego w San Monie. Kiedy z nią porozmawiamy będzie bardzo miła i zaprezentuje nam cały „asortyment” lokalu włącznie ze stawkami. Jeżeli zaczniemy walkę z ludźmi Kingpina, będzie ona naszym wrogiem ale zarazem nie zaatakuje nas – zachowa się jak cywil. |
Manny de Santos |
Miejsce: H2 (Grumm) |
Jeden ze słynnych braci Santos, niestety Manny urodził się chwilę później niż pozostali Santosi i nie radzi już sobie tak dobrze jak oni w fachu barmana, jego wygląd też jest nieco inny. Manny musi jeszcze sporo się nauczyć więc pracuje jako pomocnik Charliego w jednym z barów w Grumm. Charli jest jednak terrorystą i kiedy tylko go zlikwidujemy, Manny przejmie jego stanowisko. |
Maria DaSilva |
Miejsce: C5 (San Mona) |
Siostra Angela, kiedyś mieszkała razem z nim w Medunie ale została porwana przez ludzi Kingpina i teraz jest zmuszana do pracy w domu publicznym w San Monie. Postać ta pojawi się dopiero wtedy, gdy Angel zleci nam zadanie uratowania dziewczyny, naszym celem jest zaś jego wykonanie bez wszczynania walki w mieście. |
Mary Kulba |
Miejsce: A2 (Chitzena) |
Marry to żona John'ego oraz kobieta w nieco podeszłym już wieku. Są oni turystami. W wyniku pomyłki zamiast na wyspie Aruba znaleźli się w pogrążonym wojną domową Arulco a na dodatek zgubili się. Marry poprosi o eskortowanie ich do lotniska w Drassen. Jeżeli wykonamy to zadanie, Marry wręczy nam 1050$. |
Martha Graham |
Miejsce: C8 (Cambria) |
Ta stroskana, nieco starsza kobiecina mieszka w bogatszej dzielnicy Cambrii. Powodem jej udręki jest bardzo niesforny syn Joey, który nie słucha matki. Kiedy ją odwiedzimy, będzie przestraszona – chłopak znowu gdzieś zniknął i nie wraca do domu, Martha poprosi więc nas o odnalezienie syna i bezpieczne sprowadzenie go do domu. Kiedy wykonamy to zadanie, pani Graham szepnie innym mieszkańcom miasta nieco dobrego o naszym zespole. |
Matt Duncan |
Miejsce: I14 (Alma) |
Duncan to czarnoskóry szef kopalni srebra w mieście Alma. Kiedy nas spotka wyrazi swoje poparcie i zgodzi się przekazywać dochody ośrodka wydobywczego na nasze konto. Matt opowie nam także o jego bracie Dynamo, który jest więziony w bazie Tixa. Jeżeli uwolnimy Dynamo i doprowadzimy do Matta, lojalność wobec naszych oddziałów w Almie znacząco wzrośnie. |
Micky O'Brien |
Miejsce: Losowe |
O'Briena możemy najczęściej spotkać w pubach w północnej części Arulco. Jest to najprawdopodobniej Irlandczyk. Micky w ogóle nie interesuje się sytuacją polityczną w Arulco, wojna domowa go nie obchodzi. Przyjechał do tego kraju aby skupywać i zdobyć furta oraz pazury krwawych kotów. Jeżeli je posiadamy, możemy mu sprzedać za bardzo godziwą cenę. |
Mike |
Miejsce: Losowe |
Kiedy spotkamy tą postać, mamy duże szanse na to, iż nasi najemnicy pracujący w AIM rzucą pod jej adresem kilka a nawet kilkanaście nieco cięższych słów. Mike to były członek tejże organizacji, podczas podpisywania nowego kontrataku nagle wyszedł i więcej się już nie pojawił. Teraz pracuje na zlecenie Deidranny a jego głównym zadaniem jest zlikwidowanie naszego oddziału. |
Olaf Helinski |
Miejsce: Losowe |
Jeden z najemników pracujących w mafii Kingpina z San Mony. Będzie na nas nasłany w celu likwidacji, jeżeli ukradniemy Kingpinowi pieniądze z kopalni. |
Oliver |
Miejsce: P3 (Meduna) |
Oliver to jeden z mieszkańców Arulco, którzy przyjdą pod pałac po zabiciu królowej Deidranny. Wyrazi on swój entuzjazm wywołany obaleniem bezlitosnej dyktatorki. |
Olga Statowa |
Miejsce: Losowe |
Zawodowy zabójca płci pięknej pracujący dla Kingpina. Będzie na nas nasłana w celu likwidacji, jeżeli ukradniemy Kingpinowi pieniądze z kopalni. |
Oswald Johnston |
Miejsce: Losowe |
Szef jednej z kopalni, stwierdzi na samym początku, że musimy poruszać się ostrożniej bo w przeciwnym wypadku z pewnością oberwiemy kulkę. Na szczęście szybko okaże się on przyjacielem i zyski z kopalni będą trafia prosto na nasze konto. |
Pablo Greco |
Miejsce: B13 (Drassen) |
Wielu graczy naprawdę nie lubi tej postaci, w sumie nie ma się co dziwić – zachowanie greka jest dosyć ignorujące, do tego należy doliczyć straty poniesione przez jego lepkie ręce. Pablo Graco zarządza towarami które lądują na lotnisku w Drassen, z jego winy więc część uzbrojenia zamówionego w Bobby Ray’s znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Na szczęście możemy łatwo skierować go na właściwą stronę, jeżeli damy mu 50$, nasze towary zawsze będą tam gdzie powinny być. |
Pacos |
Miejsce: A9 (Omerta) |
Mały, nieco przestraszony chłopiec będzie najprawdopodobniej pierwszą osobą z jaką przyjdzie nam porozmawiać po wylądowaniu w Arulco ponieważ spotkamy go już w Omercie. Wygląd naszych najemników, oraz zakaz matki sprawi, iż Pacos nie będzie zbytnio rozmowny i ucieknie do Fatimy. |
Peter de Santos |
Miejsce: D5 (San Mona) |
Jeden z piątki słynnych w całym Arulco barmanów - braci Santos. |
Peter "Kingpin" Klaus |
Miejsce: D5 (San Mona) |
Jak sama nazwa wskazuje, osoba ta jest związana ze środowiskiem przestępczym, Peter Klaus alias „Kingpin” to szef mafii która kontroluje miasto San Mona. Według niepotwierdzonych informacji, Deidranna nie reaguje na jego wybryki w zamian za co jej żołnierze podczas przepustek mogą zabawić się w mieście Petera. Z własnej woli raczej z nim nie porozmawiamy, no chyba że zaczniemy otwartą wojnę z jego obstawą. Pan Kingpin przyjdzie za to na wieczorne walki, które prowadzi jeden z jego ludzi, Darren Van Haussen. Jeżeli uda nam się wygrać wszystkie spotkania na ringu, szef mafii zainteresuje się nami i zaprosi nas do swojej rezydencji. Kiedy tam pójdziemy Kingpin zleci nam zadanie – musimy zdobyć dla niego Kielich Nadziei znajdujący się w muzeum w Balime, za wykonanie tego zadania dostaniemy 20.000$. Jeżeli dowiemy się od Angela DaSilva gdzie Kingpin chowa pieniądze i okradniemy go, ten wyśle do nas e-mail z groźbą - albo stawimy się u niego i oddamy co jego (z nawiązką) albo zostaniemy zlikwidowani przez jego ludzi. |
Rat Grimaldo |
Miejsce: losowe (zazwyczaj bary) |
Rat jest bardzo tajemniczą postacią, nie tylko dlatego, że bardzo ciężko go spotkać w grze, a również dlatego, że w ogóle nie ma o nim praktycznie żadnych informacji. Jedno co wiemy na pewno i jest to informacja powszechna, że jest specem od brudnej roboty dla królowej Deidranny i używając tutaj słowa "brudnej", mamy na myśli jego dosłowne tłumaczenie, ponieważ w teorii i fabule gry, zajmuje się wrzucaniem martwych, zgniłych, zakrwawionych, a czasami nawet poćwiartowanych zwłok do najgłębszych podziemi w kopalniach, gdzie żyją wszystkim dobrze znane potwory Crepitusy. Ofiary to oczywiście nieposłuszni lub zbuntowani przeciwko okrutnej, dyktatorskiej władzy, mieszkańcy Arulco, którzy czasem, są nawet wtrącani żywcem. Jeśli go już spotkamy, to podczas rozmowy może dać nam misję odnalezienia Gareggo "Gabby" Mulnicka, który będzie potrafił zrobić miksturę z wnętrzności bestii. Ten eliksir da nam praktycznie możliwość przejścia między tymi kreaturami bez zauważenia nas z ich strony. Poda nam przybliżoną lokalizację tej postaci i sam poprosi o to, abyśmy mu kilka takich substancji przynieśli. Jak dalej się to wszystko kończy, tego już niestety nikt nie wie. |
Ray Baker |
Miejsce: Losowe |
Ten groźnie wyglądający mężczyzna to jeden z morderców na usługach Kingpina. Będzie na nas nasłany w celu likwidacji, jeżeli ukradniemy Kingpinowi pieniądze z kopalni. |
Salvatore Luppus |
Miejsce: B13 (Drassen) |
Sal to trochę niekompetentny choć z wyglądu dużo bardziej profesjonalny kierownik lotniska w Drassen niż Pablo Graco. Luppusa spotkamy zaś dopiero wtedy, gdy jego poprzednika zaskoczy przedwczesna śmierć za kradnięcie towaru. Niestety alternatywa okaże się jeszcze gorsza – kiedy Sal będzie prowadził lotnisko, samoloty albo będą się masowo rozbijały, albo paczki ze sprzętem, który zamówiliśmy w Bobby Ray’s polecą na zupełnie inne lotniska w innych krajach. |
Sam Rozen |
Miejsce: L12 (Balime) |
Z wyglądu i sposobu mówienia można by podejrzewać to, iż Rozen to Amerykanin. Sam nie jest już młodzieńcem ale nadal lubi to, co robi i robi to co lubi – prowadzi on sklep z narzędziami usytuowany w mieście Balime. Znajdziemy u niego wiele sprzętu, który może okazać się bardzo przydatny a w niektórych sytuacjach wręcz niezastąpiony, zawsze możemy też liczyć na radę brodatego fachowca. |
Sergeant Krott |
Miejsce: H13 (Alma) |
Dosyć młody sierżant, którego spotkamy w ośrodku szkoleniowym w Almie, z pewnością nie znalazł się w armii Arulco z własnej, nieprzymuszonej woli. To, jak będzie do nas nastawiony jest zależne od tego czy zdążymy porozmawiać z nim przed wybuchem jednej szafek czy nie. Jeżeli nam się to uda, Krott poprosi o darowanie życia w zamian za co da nam egzemplarz karabinu rakietowego. W przeciwnym wypadku w powietrze wyleci szafka właśnie z tą bronią, raniąc wojskowego – poprosi on nas o pomoc medyczną, potem powie, że postanowił udać się do domu i że wspomni mieszkańcom miasta o tym, iż jesteśmy dobrymi ludźmi. |
Skipper |
Miejsce: I6 (Estoni) |
Los z pewnością nie był łaskawy dla tego mężczyzny, kiedyś miał rodzinę i dom ale armia Deidranny zniszczyła jego dotychczasowe życie. Teraz nieco niespełna rozumu Skipper mieszka na wysypisku w Estonii i cieszy się z tego co ma. Dla nas ma jedną bardzo wartościową rzecz, kartę-klucz która otwiera drzwi w tajnej bazie Orta. Mieszkaniec wysypiska odda nam ją, jeżeli my damy mu dwa dowolne rupiecie. |
Spike |
Miejsce: D5 (San Mona) |
Ten niezbyt inteligentny osiłek uzbrojony w Colta Commando, jest ochroniarzem baru Kingpina w San Monie. To od faceta z twarzą która budzi respekt zależy, czy będziemy mogli wejść do środka czy nie, jeżeli Spike uzna że jesteśmy ok, droga do baru a także do walk organizowanych przez Darrena Van Haussen’a stanie dla nas otworem. Kiedy tylko zgłosimy chęć udziału w zawodach, Spike pobiegnie do rezydencji Kingpina aby go sprowadzić. |
Speck |
Miejsce: ??? |
Speck to były najemnik organizacji AIM. Razem z Biffem postanowili założyć własną organizację. Trzeciego dnia pobytu w Arulco otrzymamy email z informacją o nowej stronei jaką jest MERC. Na niej będziemy mogli porozmawiać ze Speck'iem a także wynająć tanią ekipę. |
Tiffany "Joe" Eddie |
Miejsce: Losowe |
Jeden z międzynarodowych terrorystów ukrywających się w Arulco. Tiffany’ego można dosyć często spotkać przy magazynach wojskowych w Almie w sektorze H14. Nie jest on zbyt dobrze uzbrojony więc jego likwidacja to bardzo proste zadanie. |
Tina Elzan |
Miejsce: H1 (Grumm) |
Osoba ta jest praktycznie w pełni neutralna na to co dzieje się wokoło niej. Ta młoda kobieta prowadzi własny zakład krawiecki w mieście Grumm i nie jest zbyt rozmowna, zdenerwuje się kiedy spróbujemy ukraść sznurki z jej zakładu. |
Tony |
Miejsce: C5 (San Mona) |
Z pewnością po usłyszeniu głosu Tony’ego uznamy, iż podobnie jak jego ochroniarz Hans, jest on Niemcem. Jest to jednak nieprawda – dane z gry świadczą o tym, że właściciel SexShopu w San Monie to tak naprawdę… Polak! Ze względu na swój prawdziwy zawód, będzie dla nas ważną osobą – Tony to handlarz bronią i w późniejszym etapie gry będziemy się mogli u niego zaopatrzyć nawet w amunicję do karabinów rakietowych. Oczywiście jeżeli mamy przy sobie jakieś niepotrzebne uzbrojenie możemy mu je sprzedać za cenę, którą uzna za właściwą. |
Tyrone Banks |
Miejsce: Losowe |
Płatny zabójca na usługach Kingpina. Będzie na nas nasłany w celu likwidacji, jeżeli ukradniemy Kingpinowi pieniądze z kopalni. |
Waldo Zimmer |
Miejsce: B13 (Drassen) |
Ten dyplomowany technik to siostrzeniec jednego z mieszkańców miasta Drassen i prawdziwa złota rączka. Wygląda nieco śmiesznie i zachowuje się bardzo nieśmiało, ale jeżeli nasz helikopter zostanie uszkodzony, to właśnie Waldo, po otrzymaniu zapłaty, będzie w stanie posklejać nam go do stanu używalności. |
Walter Bazzon |
Miejsce: K4 (Orta) |
Walter to naukowiec pracujący dla królowej Deidranny w tajnym ośrodku badawczym Orta. Podczas rozmów z nami, będzie się ciągle upierał, że ośrodek nie pełni funkcji militarnej tylko badawczą - prowadzi się tu ponoć badania nad krwawymi kotami. Jeżeli damy mu 20.000 dolarów łapówki, otworzym kluczem-kartą drzwi prowadzące do podziemnej części Orty. |
Yanni Nomigotta |
Miejsce: A2 (Chitzena) |
Raczej nie zobaczymy w tym dziwnie wyglądającym i dosyć tajemniczym osobniku przewodnika turystycznego. Yanii jest opiekunem świątyni, a raczej jej ruin znajdujących się w mieście Chitzena. Jeżeli uzna, iż swój zawód wykonujemy w dobrych celach, poprosi nas o wyświadczenie przysługi obywatelom Arulco – za decyzją królowej Deidranny, z Chitzeny do muzeum w Balime został przetransportowany tzw. Kielich Nadziei. Złoty puchar, który według legendy miał przynosić szczęście mieszkańcom, a który teraz ma służyć jako atrakcja dla wąskiej grupy arystokratów. Wykonanie tego zadania jest opłacalne, ponieważ skutki będą globalne – wzrośnie lojalność mieszkańców wszystkich kontrolowanych przez rebeliantów miast. |