Jak stworzyć modyfikację? » Poradnik modera - Mapa główna

Mapa główna
Artykuł z serii Jak stworzyć modyfikację?

Dla JA2 i wszystkich oficjalnych rozszerzeń

Jeśli chcemy stworzyć co najmniej dobrą modyfikację w którą zagra więcej niż kilka osób, koniecznie musimy dodać nową mapę główną. Już dawno minęły czasy w których modyfikacja zmieniająca statystyki broni była przełomem, teraz potrzeba czegoś więcej. Poniższy poradnik odpowie na wasze pytanie - jak edytować mapę główną?


Zacznijmy od tego gdzie się ona znajduje. Znajdziemy ją w pliku Interface.slf (JA2/Data), który możemy rozpakować za pomocą programu UNSLF (dostępny w naszym downloadzie). Tam odnajdujemy plik B_Map.pcx, który możemy otworzyć i edytować za pomocą bardzo prostego, szybkiego programu i darmowego Irfan View.

Edytowaną lub zupełnie nową mapę w rozszerzeniu PCX i z zachowaniem starej nazwy pliku zapisujemy w katalogu Interface. Mapa musi być w rozdzielczości 714x612x8BPP. Zachowanie tych wymiarów jest bardzo ważne!

I to chyba nasz najkrótszy poradnik. Miłej edycji mapy! :-)

Autor: Len, 6 komentarzy · 10922 czytań
Komentarze (6)
  • Avatar użytkownikaPerry

    No to już wyższa szkoła jazdy z tego co widzę..

  • Avatar użytkownikaPerry

    "Dla wszystkich oficjalnych rozszezeń" - mam rozumieć że UB to też się tyczy?

  • Avatar użytkownikaPerry

    A czy da rade rozpakować plik Interface.slf za pomocą SlfExplorera? Czy musi być to program UNSLF?

  • Avatar użytkownikaStridingshadow

    Ja chciałbym tylko zwrócić uwagę, że to powinno się nazywać 'mapa strategiczna', bo 'mapa taktyczna' to tam gdzie wydajemy szczegółowe rozkazy poszczególnym podwładnym (czołgaj się, skacz, rzuć granatem).

  • Avatar użytkownikaGość

    A jak go spakować z powrotem?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    @Gość

    Nowo wykonaną mapę wstawiasz do katalogu "Data / Interface". Całą resztę z wypakowanego pliku Interface.slf usuwasz i tyle i już wszystko będzie działać. Nie musisz nic pakować z powrotem.




Nick: