
Jagged Alliance: Back in Action
POSTACIE M.E.R.C.
Biff Apscott |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Zdrowie | 48 | Doświadczenie | 02 |
Zwinność | 74 | Um. Strzeleckie | 63 | |
Zręczność | 71 | Zn. Mechaniki | 00 | |
Siła | 41 | Zn. mat. wybuchowych | 04 | |
Skradanie | 32 | Wiedza medyczna | 51 | |
Inteligencja | 62 | Energia | 74 | |
Zasięg widzenia | 69 | Koszt wynajęcia: 12 000 dol. | ||
Umiejętności: | Pistolety |
|||
Cechy dodatkowe: | Kupiec, gracz drużynowy | |||
Tak naprawdę trudno znaleźć u niego jakieś mocne punkty w jego statystykach. Wszystkie ma albo nieistniejące albo katastrofalne albo w najlepszym wypadku mocno poniżej przeciętnej. Jeśli już musielibyśmy coś wybrać, to na pewno było by to strzelectwo poparte umiejętnością posługiwania się pistoletami. Do tego jego wyjątkowa znajomość medycyny pozwoli mu być w miarę dobrym medykiem, gdyż jego zręczność nie jest aż taka straszna, więc jego szanse na poprawne wykonywanie opatrunków za pierwszym razem (bez niepotrzebnych strat w posiadaniu medykamentów) były by dosyć duże. Oczywiście jego znajomość z Flo nie została usunięta i dalej z największą przyjemnością pracują razem, co z pewnością będzie na plus dla Biffa, ponieważ jego morale się zwiększą, a co za tym idzie i ogólna jego sprawność wzrośnie o 10%. |
||||
Sympatie: Larry, Flo | Wrogowie: Barry |
Bill "Razor" Lamont |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Zdrowie | 63 | Doświadczenie | 03 |
Zwinność | 88 | Um. Strzeleckie | 13 | |
Zręczność | 91 | Zn. Mechaniki | 09 | |
Siła | 63 | Zn. mat. wybuchowych | 06 | |
Skradanie | 65 | Wiedza medyczna | 21 | |
Inteligencja | 73 | Energia | 88 | |
Zasięg widzenia | 80 | Koszt wynajęcia: 9 000 dol. | ||
Umiejętności: | Walka wręcz (ekspert) |
|||
Cechy dodatkowe: | Kameleon | |||
W przypadku tego najemnika, użycie określenia jednostronny zamiast wszechstronny, jest jak najbardziej uzasadnione. Razor nadaje się tylko i wyłącznie do walki wręcz z użyciem broni białej, ewentualnie kolby jakiejś broni. Będzie się znakomicie w tej roli spisywał, dzięki eksperckiej walce wręcz, popartą niestety ale niską siłą. Cała reszta statystyk u niego dosłownie nie istnieje na czele z umiejętnością strzelectwa na poziomie 13 punktów. Z racji tego, że kamuflaż w grze w ogóle nie zdaje egzaminu, jego umiejętność kamuflowania na nic się nie przyda. |
||||
Sympatie: Haywire, Fidel | Wrogowie: Flo, Biff |
Doug "Gasket" Milton |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Zdrowie | 70 | Doświadczenie | 02 |
Zwinność | 65 | Um. Strzeleckie | 43 | |
Zręczność | 87 | Zn. Mechaniki | 82 | |
Siła | 70 | Zn. mat. wybuchowych | 21 | |
Skradanie | 40 | Wiedza medyczna | 00 | |
Inteligencja | 51 | Energia | 44 | |
Zasięg widzenia | 44 | Koszt wynajęcia: 9 400 dol. | ||
Umiejętności: | Brak |
|||
Cechy dodatkowe: | Łowca przedmiotów, znawca ścieżek | |||
Tak jak to było w klasycznym Jagged Alliance 2, tak i tutaj Gasket jest znakomitym mechanikiem z bardzo wysoką zręcznością. Więc jeśli ktoś chce typowego najemnika-mechanika w swoim składzie, to Gasket nadaje się do tej roli bardzo dobrze. Dodatkowo warto nim przeszukiwać pokonanych przeciwników, ponieważ ma o wiele większą szansę na znalezienie większej ilości pozostawionych przez nich przedmiotów. Jak by tego było mało, to zawsze warto go mieć w swojej drużynie, gdy poruszamy się po mapie, ponieważ czas podróży zawsze skróci o 20%, dzięki swojej umiejętności znawcy ścieżek. Niestety nic innego już na pewno nie przykuje waszej uwagi na dłużej przy tym najemniku, a w szczególności jego znajomość medycyny, chociaż w sumie to on jest z tego znany, że żaden z niego medyk. |
||||
Sympatie: Vicki | Wrogowie: Ivan, Igor |
Florence Gabriel |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Zdrowie | 45 | Doświadczenie | 01 |
Zwinność | 43 | Um. Strzeleckie | 42 | |
Zręczność | 64 | Zn. Mechaniki | 28 | |
Siła | 45 | Zn. mat. wybuchowych | 31 | |
Skradanie | 38 | Wiedza medyczna | 35 | |
Inteligencja | 91 | Energia | 43 | |
Zasięg widzenia | 53 | Koszt wynajęcia: 4 000 dol. | ||
Umiejętności: | Pistolety, strzelby |
|||
Cechy dodatkowe: | Gracz drużynowy | |||
Któż nie kojarzy tej słynnej francuskiej pani. "Allô? C'est flo ici.". Nie będę się tutaj za bardzo rozpisywał, ponieważ tak naprawdę nie ma nad czym. Jedyne co jej wychodzi dobrze, to posługiwanie się pistoletami i o dziwo również strzelbami. Zawsze słynęła z wysokiej inteligencji i to jej nie zginęło, a nawet się wzmocniło. Łącząc to z jej niskim poziomem doświadczenia, można pokombinować i podreperować nieco jej statystyki, aby chociaż w jednej rzeczy była bardzo dobra. Aha i jeszcze jedno, gdy będziecie ją wynajmować, to nie zapomnijcie dołożyć do jej drużyny, jej ukochanego w postaci Biffa. |
||||
Sympatie: Biff, Lynx | Wrogowie: Meltdown |
Frankie "Haywire" Gordon |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Zdrowie | 77 | Doświadczenie | 02 |
Zwinność | 65 | Um. Strzeleckie | 66 | |
Zręczność | 73 | Zn. Mechaniki | 17 | |
Siła | 77 | Zn. mat. wybuchowych | 31 | |
Skradanie | 32 | Wiedza medyczna | 18 | |
Inteligencja | 58 | Energia | 65 | |
Zasięg widzenia | 71 | Koszt wynajęcia: 14 000 dol. | ||
Umiejętności: | Kar. bojowe (ekspert), Pistolety masz. (ekspert), walka wręcz |
|||
Cechy dodatkowe: | Brak | |||
Nie wiem gdzie, jak i z kim Frankie trenował zanim trafił do JA Back in Action ale jego nowe umiejętności specjalne naprawdę robią wrażenie. Bardzo ciężko jest spotkać postać, która jest ekspertem w dwóch głównych rodzajach broni używanej w grze i do tego jeszcze potrafi dobrze posługiwać się bronią białą. Strzelectwo ma na przyzwoitym poziomie, więc na pewno nie będzie mu utrudniać korzystania ze swoich umiejętności. Doświadczenia ma mało, dlatego można go jeszcze bardziej podrasować ale na pewno to trochę potrwa, ze względu na jego niską inteligencję. W reszcie statystyk, jest typowo przeciętny. |
||||
Sympatie: Razor, Numb | Wrogowie: Biff |
Jim "Cougar" Wallace |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Zdrowie | 87 | Doświadczenie | 05 |
Zwinność | 83 | Um. Strzeleckie | 93 | |
Zręczność | 79 | Zn. Mechaniki | 58 | |
Siła | 87 | Zn. mat. wybuchowych | 45 | |
Skradanie | 79 | Wiedza medyczna | 03 | |
Inteligencja | 75 | Energia | 83 | |
Zasięg widzenia | 93 | Koszt wynajęcia: 43 290 dol. | ||
Umiejętności: | Kar. bojowe (ekspert), Pistolety maszynowe, LKM |
|||
Cechy dodatkowe: | Brak | |||
Bez wątpienia Cougar jest najlepszym najemnikiem z organizacji MERC i mógłby bez problemu konkurować z wieloma znakomitymi postaciami z AIM. Patrząc na jego statystyki, od razu rzuca się w oczy jego wybitna umiejętność strzelectwa razem z zasięgiem widzenia, dzięki którym z każdej broni będzie mógł wykazać się swoją skutecznością. Lecz gdy damy mu do jego rąk, jedną z broni wykazanych w umiejętnościach specjalnych, to nikt nie wyjdzie żywy spod jego ostrzału. Do tego będzie potrafił unieść najcięższy karabin z mnóstwem amunicji i nie będzie mu to przeszkadzało w szybkim poruszaniu się na dalekie odległości. Przy poszukiwaniu znakomitego najemnika, mocno się zastanówcie, czy to przypadkiem nie Cougara potrzebujecie. |
||||
Sympatie: Len, Wolf | Wrogowie: brak |
Larry Roachburn |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Zdrowie | 67 | Doświadczenie | 03 |
Zwinność | 87 | Um. Strzeleckie | 73 | |
Zręczność | 79 | Zn. Mechaniki | 14 | |
Siła | 67 | Zn. mat. wybuchowych | 92 | |
Skradanie | 46 | Wiedza medyczna | 75 | |
Inteligencja | 70 | Energia | 87 | |
Zasięg widzenia | 70 | Koszt wynajęcia: 32 500 dol. | ||
Umiejętności: | Karabiny snajperskie, materiały wybuchowe |
|||
Cechy dodatkowe: | Otyłość | |||
Jeśli nie wiecie o pewnej zasadzie jaka panuje w grze Jagged Alliance Back in Action, to lepiej ją teraz zapamiętajcie na długo. Mianowicie, "materiały wybuchowe, a w szczególności granaty ręczne, to Wasz najlepszy przyjaciel w tej grze, z którym nigdy nie powinniście się rozstawać". Nie dość, że Larry potrafi zadać granatami o wiele więcej obrażeń niż normalnie, to jeszcze granat taki wybuchnie z momentem trafienia w cel lub przeszkodę, dzięki czemu żaden przeciwnik, nie będzie miał żadnych szans na ucieczkę. Jest znakomitym medykiem, wystarczy mu dołożyć trochę punktów, a będzie mógł leczyć każdy rodzaj rany każdą apteczką. To jeszcze nie koniec, potrafi bardzo dobrze strzelać, co w połączeniu z umiejętnością posługiwania się karabinami snajperskimi, tworzy z niego całkiem dobrego zabójcę na odległość. Szkoda tylko, że Larry nie dbał o siebie, przez co podupadł mocno na zdrowiu i sile i naprawdę bardzo szybko się męczy. |
||||
Sympatie: Biff, Flo | Wrogowie: Static |
Tim "Gumpy" Hillman |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Zdrowie | 56 | Doświadczenie | 01 |
Zwinność | 58 | Um. Strzeleckie | 36 | |
Zręczność | 67 | Zn. Mechaniki | 15 | |
Siła | 56 | Zn. mat. wybuchowych | 70 | |
Skradanie | 26 | Wiedza medyczna | 37 | |
Inteligencja | 94 | Energia | 58 | |
Zasięg widzenia | 44 | Koszt wynajęcia: 5 980 dol. | ||
Umiejętności: | Materiały wybuchowe (ekspert) |
|||
Cechy dodatkowe: | Mięczak, lubiący pełnie zdrowia | |||
Gumpy zawsze błyszczał niewiarygodną inteligencją, jak na jego ogólną charakterystykę, którą reprezentuje. W tej odsłonie Jagged Alliance również nas w tej kwestii nie zawiódł. Szkoda tylko, że tak naprawdę tylko w tej kwestii potrafi zabłyszczeć. Cała reszta, na czele z zasięgiem widzenia i strzelectwem, jest nie do zaakceptowania. Jedyne czym może się pochwalić, to siła eksplozji, rzucanych przez niego granatów i dosyć szybkie ich wybuchanie. Dobrze, że jest przynajmniej w miarę tani. |
||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Tim "Numb" Sutton |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Zdrowie | 78 | Doświadczenie | 03 |
Zwinność | 75 | Um. Strzeleckie | 70 | |
Zręczność | 61 | Zn. Mechaniki | 11 | |
Siła | 78 | Zn. mat. wybuchowych | 13 | |
Skradanie | 54 | Wiedza medyczna | 30 | |
Inteligencja | 70 | Energia | 75 | |
Zasięg widzenia | 74 | Koszt wynajęcia: 26 000 dol. | ||
Umiejętności: | Walka wręcz (ekspert) |
|||
Cechy dodatkowe: | Nocne operacje | |||
Numb stał się chyba jednym z najbardziej przeciętnych najemników w organizacji MERC. Wszystkie statystyki ma po prostu przeciętne, jest bardzo trudną którąś wyróżnić. Co z tego, że ma ekspercką walkę wręcz, jak jej statystyki pomocnicze, takie jak siła i skradanie, są na tak niskim poziomie, że robią z tej umiejętności coś przeciętnego. Dobrze, że przynajmniej jego twarz jest najbardziej rozpoznawalna ze wszystkich istniejących w grze Jagged Alliance Back in Action. Ze względu na nowe twarze najemników, które wyglądają niestety tak jak wyglądają, to jest moim zdaniem bardzo duży atut. |
||||
Sympatie: Malice | Wrogowie: Sidney, Vicki |
Thorton "Bubba" Jones |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Zdrowie | 98 | Doświadczenie | 04 |
Zwinność | 44 | Um. Strzeleckie | 63 | |
Zręczność | 66 | Zn. Mechaniki | 54 | |
Siła | 98 | Zn. mat. wybuchowych | 51 | |
Skradanie | 05 | Wiedza medyczna | 00 | |
Inteligencja | 29 | Energia | 44 | |
Zasięg widzenia | 76 | Koszt wynajęcia: 6 000 dol. | ||
Umiejętności: | Brak |
|||
Cechy dodatkowe: | Twardziel, otyłość | |||
Bubba not working now. Bubba's gotta eat!". Gdyby nie ta jego budząca grozę inteligencja, to Bubba mógłby być dość fajnym najemnikiem, biorącym udział w bitwach, a tak to chyba większość z nas wykorzystuje go jako tragarza, ze względu na jego megawysoką siłę. Niestety pomimo jego siły i cesze twardziela, Bubba nie nadaje się do walki wręcz, ponieważ zanim on dobiegnie do celu, to padnie plackiem z wycieńczenia. Potrafi posługiwać się wszystkimi rodzajami narzędzi, lecz ze względu na jego niską zręczność prawdopodobnie zużyje cały zestaw do naprawy jednej broni, dlatego raczej nie bierzcie go jako mechanika. Nieźle strzela ale umówmy się, że raczej tylko z bardzo bliskiej odległości, której na pewno nigdy nie osiągnie przy pomocy swojej prawie nie istniejącej umiejętności skradania się. |
||||
Sympatie: Bull, Buzz | Wrogowie: brak |