Postacie z Unfinished Business » Najemnicy AIM w Jagged Alliance 2 Unfinished Bussines

Barry Unger
 
Barry Unger Zdrowie82 Doświadczenie03
Zwinność72 Um. Strzeleckie75
Zręczność87 Zn. Mechaniki44
Siła80 Zn.mat. wybuchowych92
Um.dowodzenia31 Wiedza medyczna26
Inteligencja91   

Umiejętności:

Elektronika, otwieranie drzwi

Barry niezbyt dobrze strzela – być może dlatego, że zdecydowanie woli swoich przeciwników wysadzać... a trzeba mu przyznać, że jest w tym wyjątkowo skuteczny, a do tego piekielnie inteligentny. Jego zdrowie i zręczność stoją na wysokim poziomie, można dać mu do ręki wytrych, a gdyby sobie z nim jednak nie poradził... cóż, kto jak kto, ale ten wybuchowy Węgier na pewno w plecaku ma dodatkową kostkę trotylu... Niestety Unger nie przejawia zbyt wielkiej radości na widok wody, a pluskanie się w jeziorku nie należy do jego ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu.
Sympatie: RedWrogowie: Brak



Bobby "Steroid" Gontarski
 
Bobby "Steroid" Gontarski Zdrowie99 Doświadczenie03
Zwinność56 Um. Strzeleckie90
Zręczność48 Zn. Mechaniki76
Siła97 Zn.mat. wybuchowych13
Um.dowodzenia09 Wiedza medyczna22
Inteligencja62   

Umiejętności:

Elektronika, otwieranie drzwi

Zrób tak: wyobraź sobie Arnolda, wsadź go do wozu strażackiego w Warszawie, a w kieszeni niech trzyma wytrych. Aha, nie zapomnij o niezbyt wysokiej inteligencji i braku polskiego akcentu. Właśnie otrzymałeś jedynego polskiego najemnika w grze. Sprawnie radzi sobie z włamywaniem się do domów, choć początkowo jego znajomość mechaniki nie zachwyca, a zręczność wręcz odrzuca. Warto go wziąć z czterech powodów: jest Polakiem, jest tani, mimo wszystko w walce sobie nieźle radzi i ma chole... znaczy, bardzo dużo punktów zdrowia, co umożliwia mu długie stanie w pierwszym rzędzie.
Sympatie: GrizzlyWrogowie: Igor, Ivan



Carl "Reaper" Sheppards
 
Carl "Reaper" Sheppards Zdrowie81 Doświadczenie06
Zwinność92 Um. Strzeleckie97
Zręczność92 Zn. Mechaniki37
Siła79 Zn.mat. wybuchowych47
Um.dowodzenia37 Wiedza medyczna02
Inteligencja81   

Umiejętności:

Skradanie, snajperstwo

Sheppards to jeden z tych najemników, o których fani serii powiedzieli już chyba wszystko. Ze względu na swój charakter i zimny profesjonalizm przez jednych uważany za psychopatycznego zabójcę, przez innych zaś za wzór najemnika, który po prostu kocha to, co robi i robi to z pasją. Mimo tych sporów jedno jest pewne – jeśli szukasz wyśmienitego snajpera, który niekoniecznie musi znać się na medycynie, to Sheppards jest właśnie tym, kogo potrzebujesz.
Sympatie: BrakWrogowie: Numb



Charlene "Raven" Higgens
 
Charlene "Raven" Higgens Zdrowie85 Doświadczenie03
Zwinność76 Um. Strzeleckie94
Zręczność92 Zn. Mechaniki05
Siła68 Zn.mat. wybuchowych05
Um.dowodzenia19 Wiedza medyczna18
Inteligencja77   

Umiejętności:

Broń automatyczna, operacje nocne

Uwaga, uwaga! Przed państwem dwukrotna zdobywczyni Pucharu dla Najlepszego Najemnika przyznawanego przez forumowiczów na Jagged Alliance Center. "Raven" należy do wąskiego grona najemników lubianych prawie przez wszystkich graczy, nic nie można zarzucić jej charakterowi, a na polu walki jest wręcz niesamowita. Choć początkowo posiada dość niskie doświadczenie to, ze względu na bardzo wysoką skuteczność swoich strzałów, szybko zdobywa kolejne poziomy. Warto szkolić ją w dziedzinie materiałów wybuchowych oraz medycynie. Obowiązkowy członek oddziału na każdym etapie gry, zwłaszcza na starcie (ze względu na niską cenę).
Sympatie: Raider, SpiderWrogowie: Brak



Clifford Highball
 
Clifford Highball Zdrowie82 Doświadczenie04
Zwinność60 Um. Strzeleckie86
Zręczność53 Zn. Mechaniki04
Siła64 Zn.mat. wybuchowych31
Um.dowodzenia33 Wiedza medyczna85
Inteligencja87   

Umiejętności:

Brak

Po byłym alkoholiku wiele spodziewać się nie można – co prawda jest bardzo dobrym medykiem, ale ręce mu się trzęsą, a porusza się z gracją słonia i szybkością żółwia na środkach nasennych... Teoretycznie strzelać powinien nie najgorzej, ale trudno mi powiedzieć, abym był zadowolony z jego wyników w tej dziedzinie. Jakby tych wad mało było to nie posiada żadnych umiejętności dodatkowych. Zatrudniać go tylko w ostateczności.
Sympatie: BrakWrogowie: Brak



Cynthia "Fox" Guzzman
 
Cynthia "Fox" Guzzman Zdrowie77 Doświadczenie03
Zwinność85 Um. Strzeleckie73
Zręczność100 Zn. Mechaniki15
Siła55 Zn.mat. wybuchowych15
Um.dowodzenia21 Wiedza medyczna72
Inteligencja76   

Umiejętności:

Oburęczność, szkolenie

Kojarzysz taki magazyn jak "Playboy"? No... to tam by się nadawała... Niby wysoko medycyna, ale... ah, następny, proszę!
Sympatie: Wolf, GrizzlyWrogowie: Steroid, Haywire



Daniel Quinten
 
Daniel Quinten Zdrowie99 Doświadczenie04
Zwinność99 Um. Strzeleckie75
Zręczność79 Zn. Mechaniki12
Siła73 Zn.mat. wybuchowych00
Um.dowodzenia10 Wiedza medyczna89
Inteligencja91   

Umiejętności:

Oburęczność

Danny to typ samotnika a zarazem bardzo aktywna fizycznie osoba - uprawia wspinaczkę i spadochroniarstwo. Poza tym pan Quinten jest bardzo odważny czego dowiódł ratując życie koledze w Iraku podczas Pustynej Burzy. W naszym oddziale znajdzie miejsce jako medyk ale z czasem może się to zmienić ponieważ jest bardzo inteligentny i szybko się uczy.
Sympatie: BrakWrogowie: Steroid, Bubba, Biff



Donna "Spider" Houston
 
Donna "Spider" Houston Zdrowie81 Doświadczenie02
Zwinność56 Um. Strzeleckie72
Zręczność76 Zn. Mechaniki00
Siła68 Zn.mat. wybuchowych00
Um.dowodzenia16 Wiedza medyczna95
Inteligencja90   

Umiejętności:

Operacje nocne, skradanie

Lubiana przez wielu facetów w Organizacji... ciekawe dlaczego? Na pewno nie ze względu na umiejętności walki... Pewnie lubią jak się nimi pani doktor Houston zajmuje, gdy dostaną kulkę... Jeden z najlepszych lekarzy w grze, ale nic poza tym. Niskie strzelectwo, zero punktów znajomości materiałów wybuchowych i mechaniki oraz praktycznie brak doświadczenia sprawiają, że nie warto jej werbować. Niby powinna się szybko uczyć, bo inteligentna to ona jest, ale nigdy nie udało mi się z nią wytrzymać tak długo, aby przekonać się czy sprawdza się to w praktyce.
Sympatie: Vicki, Static, RavenWrogowie: Buns



Dr. Michael Dawson
 
Dr. Michael Dawson Zdrowie72 Doświadczenie02
Zwinność62 Um. Strzeleckie66
Zręczność78 Zn. Mechaniki07
Siła76 Zn.mat. wybuchowych00
Um.dowodzenia04 Wiedza medyczna82
Inteligencja94   

Umiejętności:

Broń biała, szkolenie

Bardzo wysoka inteligencja i umiejętności medyczne czynią z niego wyśmienitego, szybko uczącego się lekarza, jednak to wszystko, co MD może nam zaoferować. Oczywiście zawsze można liczyć jeszcze na odrobinę zarozumialstwa, ale szeregowy członek bractwa kurkowego strzela lepiej od pana Dawsona. Osobiście uważam, że, mimo wszystko, lekarzy lepiej szkolić niż wynajmować, więc odradzam podpisanie kontraktu z tym człowiekiem – tym bardziej, że nawet krowia "mina" może go zaskoczyć – nie ma on zielonego pojęcia o ładunkach wybuchowych.
Sympatie: DannyWrogowie: Brak



Dr Q. Huaong
 
Dr Q. Huaong Zdrowie88 Doświadczenie04
Zwinność92 Um. Strzeleckie66
Zręczność81 Zn. Mechaniki19
Siła73 Zn.mat. wybuchowych20
Um.dowodzenia26 Wiedza medyczna89
Inteligencja91   

Umiejętności:

Operacje nocne, sztuki walki

Świetny lekarz, kiepski strzelec. Tak w skrócie można scharakteryzować Huanga. Oczywiście, w teorii można go podszkolić, bo jego wysoka inteligencja na to pozwala, ale nie ma to większego sensu, kiedy można wziąć innych najemników, którzy może początkowo mają mniej punktów medycyny, ale więcej celności. Zasada prosta – jeśli Ty pierwszy zabijesz przeciwnika nie będziesz potrzebował lekarza, a Dr Q. może mieć problemy ze skuteczną eliminacją wrogów. Moim zdaniem warto brać go tylko w ostateczności.
Sympatie: VickiWrogowie: Brak



Earl "Magic" Walker
 
Earl "Magic" Walker Zdrowie95 Doświadczenie07
Zwinność99 Um. Strzeleckie94
Zręczność98 Zn. Mechaniki91
Siła92 Zn.mat. wybuchowych29
Um.dowodzenia16 Wiedza medyczna27
Inteligencja80   

Umiejętności:

Otwieranie zamków, skradanie

Walker to kolejny świetny najemnik, jednak zdecydowanie mniej wszechstronny niż taki Gus – słabo u niego z wiedzą medyczną i dowodzeniem, a bomby do rozbrojenia to osobiście bym mu nie dawał... Nadrabia natomiast zdrowiem, zręcznością i zwinnością, dzięki której spacer za plecami strażników nie jest rzeczą trudną. Posiadanie w zespole Ice'a i Blooda może okazać się argumentem przemawiającym za podpisaniem kontraktu w momencie, gdy mamy również Buns, której nie cierpi.
Sympatie: Blood, IceWrogowie: Buns, Bubba



Edgar "Nails" Smorth
 
Edgar "Nails" Smorth Zdrowie72 Doświadczenie05
Zwinność60 Um. Strzeleckie88
Zręczność88 Zn. Mechaniki63
Siła90 Zn.mat. wybuchowych78
Um.dowodzenia24 Wiedza medyczna11
Inteligencja79   

Umiejętności:

Otwieranie zamków

Jeśli nie chcesz oberwać to nie próbuj ściągnąć mu jego skórzanej kurtki. Ten harley'owiec jest do niej niezwykle przywiązany i nie przejawia ochoty zamiany jej na kamizelkę kuloodporną, co w kraju takim, jakim jest Arulco może szybko zaprowadzić go sześć stóp pod ziemię... "Nails" wyhodował sobie całkiem ładny "mięsień piwny", który skutecznie obniża jego sprawność fizyczną. Całkiem nieźle zna się na ładunkach wybuchowych i mechanice, więc na początku może spełniać rolę sapera-mechanika, który z bronią palną radzi sobie całkiem dobrze.
Sympatie: Fox, BullWrogowie: Biff



Ernie "Red" Spragg
 
Ernie "Red" Spragg Zdrowie68 Doświadczenie04
Zwinność66 Um. Strzeleckie82
Zręczność81 Zn. Mechaniki36
Siła69 Zn.mat. wybuchowych99
Um.dowodzenia21 Wiedza medyczna05
Inteligencja79   

Umiejętności:

Elektronika, szkolenie

Ten Szkot świetnie radzi sobie z rozbrajaniem bomb, a czasami również... graczy... Jego, pełne paniki, teksty naprawdę potrafią "rozbroić" człowieka. Na szczęście rzadko bywa tak groźnie jak uważa Spragg. Niestety ma mało punktów zdrowia, zwinności i siły, a wysoką celnością nie grzeszy. Warto go wziąć ze względu niską cenę, niezłe doświadczenie i charakter. Jeśli jednak w oddziale mamy "Buns" nawet nie próbujmy zwerbować Spragga.
Sympatie: BrakWrogowie: Buns



Fidel Dahan
 
Fidel Dahan Zdrowie88 Doświadczenie04
Zwinność83 Um. Strzeleckie87
Zręczność64 Zn. Mechaniki06
Siła83 Zn.mat. wybuchowych97
Um.dowodzenia01 Wiedza medyczna03
Inteligencja71   

Umiejętności:

Walka wręcz

Na Metavirze, gdy upatrzył sobie cel, nie chciał ruszyć się z miejsca dopóki go nie posłał do piachu. W Arulco upodobał sobie otwieranie ognia ciągłego bez rozkazu, a niewiele jest rzeczy wkurzających bardziej niż wyprucie całego magazynka w najmniej sprzyjającym momencie. Pomijając tą negatywną cechę Fidel w walce sprawdza się dobrze, jest tez jednym z najlepszych saperów w grze. Mimo jego napadów szału można polubić tego najemnika, zwłaszcza, że nie jest drogi.
Sympatie: Razor, HaywireWrogowie: Flo



Frank "Hitman" Hennessy
 
Frank "Hitman" Hennessy Zdrowie75 Doświadczenie04
Zwinność77 Um. Strzeleckie90
Zręczność40 Zn. Mechaniki11
Siła69 Zn.mat. wybuchowych41
Um.dowodzenia52 Wiedza medyczna03
Inteligencja74   

Umiejętności:

Rzucanie, szkolenie

Gdyby nie strasznie niska zręczność i dość kiepska siła byłby z niego całkiem dobry najemnik, bo podniesienie wiedzy medycznej nie zajmuje znów aż tak dużo czasu, a znajomość mechaniki nie jest niezbędna. "Hitman" świetnie strzela, a jak na swoja cenę ma stosunkowo wysokie doświadczenie. Osobiście lubię gościa, ma bardzo niską gażę, a idzie go wyćwiczyć tak, żeby nie odczuwać zbytnio jego niskiej sprawności fizycznej. PS. Zapomniałbym – Frank zdaje się być zakochany w "Raven", więc uważajcie na jej zazdrosnego męża.
Sympatie: Grunty, RavenWrogowie: Raider



Gus Tarballs
 
Gus Tarballs Zdrowie75 Doświadczenie08
Zwinność65 Um. Strzeleckie97
Zręczność84 Zn. Mechaniki80
Siła82 Zn.mat. wybuchowych76
Um.dowodzenia83 Wiedza medyczna68
Inteligencja94   

Umiejętności:

Broń ciężka (Ekspert)

Prawdziwa legenda A.I.M, najdroższy najemnik na początku gry. Niezwykle wysokie, praktycznie wszystkie, umiejętności i parametry sprawiają, że zasługuje również na miano tego najlepszego. Właściwie jego jedyną słabą stroną jest niska zwinność, przez którą nieraz brakuje tego jednego punktu akcji niezbędnego do uratowania tyłka. Mimo tego Gus jest prawdziwym "uniwersalnym żołnierzem", doskonale posługującym się bronią ciężką, a jego "kołku" jest chyba nieśmiertelne...
Sympatie: Len, ScullyWrogowie: Flo



Helmut Grunter
 
Helmut Grunter Zdrowie82 Doświadczenie04
Zwinność79 Um. Strzeleckie80
Zręczność76 Zn. Mechaniki44
Siła71 Zn.mat. wybuchowych28
Um.dowodzenia21 Wiedza medyczna22
Inteligencja72   

Umiejętności:

Broń ciężka, operacje nocne

Niespecjalnie polecam tego niemieckiego gentelmana, należy raczej do klasy "poniżej przeciętnej" – nie ma nic czym mógłby zachwycić, z wyjątkiem niskiej ceny oczywiście... Sprawnie posługuje się bronią ciężką, jest też wyszkolony w operacjach nocnych, jednak bez solidnego treningu nie wyciśniemy z niego zbyt wiele.
Sympatie: Ivan, BunsWrogowie: Brak



Ice Williams
 
Ice Williams Zdrowie90 Doświadczenie04
Zwinność88 Um. Strzeleckie87
Zręczność87 Zn. Mechaniki44
Siła84 Zn.mat. wybuchowych03
Um.dowodzenia23 Wiedza medyczna07
Inteligencja78   

Umiejętności:

Broń automatyczna, szkolenie

Człowiek z Lodu... Ice to bardzo dobry wybór na początek rozgrywki, gdy mamy mało kasy, a potrzeba dobrego najemnika. Zdrowy, zwinny, zręczny, z "dobrym" okiem ma jednak dwie poważne wady – wiedza medyczna i znajomość materiałów wybuchowych pozostawiają wiele do życzenia. Na szczęście szybko się uczy, więc można nadrobić te braki w trakcie gry, dzięki czemu Williams może być podstawą grupy uderzeniowej od początku do końca.
Sympatie: Magic, Grizzly, BloodWrogowie: Bubba



Igor Dolvich
 
Igor Dolvich Zdrowie91 Doświadczenie03
Zwinność89 Um. Strzeleckie82
Zręczność75 Zn. Mechaniki41
Siła82 Zn.mat. wybuchowych21
Um.dowodzenia04 Wiedza medyczna17
Inteligencja84   

Umiejętności:

Skradanie

Wszyscy znają Ivana - teraz czas poznać jego bratanka... albo siostrzeńca... zresztą, co za różnica? Na razie nie jest równie zabójczy co jego wujek, jednak najemnik ten ma przed sobą świetlaną przyszłość. Brakuje mu doświadczenia bojowego, wypada też podszkolić go w strzelaniu, jednak z całkiem wysoką inteligencją Igora nie będzie to zbyt trudne zadanie. Warto zwrócić uwagę na przyzwoite wskaźniki zdrowia, zwinności oraz siły. Jeśli nie masz w oddziale Gontarskiego, a potrzebujesz taniego i dobrego żołdaka, najęcie Igora może okazać się słuszną decyzją.
Sympatie: Ivan, GruntyWrogowie: Brak



Ivan Dolvich
 
Ivan Dolvich Zdrowie94 Doświadczenie05
Zwinność90 Um. Strzeleckie93
Zręczność95 Zn. Mechaniki14
Siła87 Zn.mat. wybuchowych55
Um.dowodzenia35 Wiedza medyczna15
Inteligencja83   

Umiejętności:

Broń automatyczna, broń ciężka

Гаварите по русский? Нет? Mówicie po rosyjsku? Nie? No to możecie żałować, bo najemnik ten co jakiś czas lubi odezwać się w swoim rodzimym języku. Możecie się jednak pocieszyć – od czasów Metaviry, kiedy nie znał angielskiego ani trochę, zrobił olbrzymie postępy i cyrylicy zbyt często na Wasze szczęście na ekranie nie pooglądacie. Najkrócej można go określić mianem niezwykle sprawnego strzelca, bo zarówno cechy fizyczne jak i celność stoją u niego na wysokim poziomie. Niestety nienawidzony jest przez naszego rodaka, więc wszyscy, którzy nie rozstają się z Gontarskim będą musieli zrezygnować z usług Rosjanina.
Sympatie: Igor, GruntyWrogowie: Bubba



J.P. "La Malice" Viau
 
J.P. "La Malice" Viau Zdrowie83 Doświadczenie04
Zwinność81 Um. Strzeleckie83
Zręczność97 Zn. Mechaniki14
Siła89 Zn.mat. wybuchowych16
Um.dowodzenia13 Wiedza medyczna12
Inteligencja55   

Umiejętności:

Broń biała, walka wręcz

Dobrze, że chociaż dobrze strzela... Najemnik, którego werbunek może okazać się stratą pieniędzy... chyba, że potrzebujemy tragarza potrafiącego się w miarę skutecznie bronić. Ze względu na niską inteligencję nauczenie go czegokolwiek trwa wieki. Żeby chociaż miał dobre odzywki, albo ciekawy charakter... a on... on po prostu jest... Najlepiej od razu omińcie...
Sympatie: Fox, Spider, MeltdownWrogowie: Brak



John "Bull" Peters
 
John "Bull" Peters Zdrowie96 Doświadczenie03
Zwinność59 Um. Strzeleckie74
Zręczność44 Zn. Mechaniki26
Siła98 Zn.mat. wybuchowych17
Um.dowodzenia23 Wiedza medyczna10
Inteligencja64   

Umiejętności:

Walka wręcz (Ekspert)

Kolejny paker – tym razem Irlandczyk. Do IRA pewnie by go nie chcieli, ale do bojówki trzecioligowej drużyny piłkarskiej udałoby mu się zapisać. Właściwie to poza laniem innych to on wiele nie potrafi, tylko czasem uda mu się trafić w tarczę. Inteligencją też nie grzeszy, o zręczności nie wspomnę – stawiam stówę, że nawet pięć minut mu nie starczy, aby nawlec igłę... Właściwie to nawet nie warto się nad zatrudnieniem go zastanawiać...
Sympatie: NailsWrogowie: Biff



Keith "Blood" Hanson
 
Keith "Blood" Hanson Zdrowie84 Doświadczenie04
Zwinność94 Um. Strzeleckie80
Zręczność87 Zn. Mechaniki27
Siła82 Zn.mat. wybuchowych33
Um.dowodzenia08 Wiedza medyczna54
Inteligencja75   

Umiejętności:

Rzucanie, sztuki walki

Nie wyobrażam sobie nie mieć "Blooda" w oddziale. Początkowo co prawda jego umiejętności strzeleckie mogą pozostawiać trochę do życzenia, ale w praktyce strzela lepiej niż mu napisali na papierze. Świetnie sprawdza się w nocy, kiedy trzeba podkraść się do wroga i: a) obić mu twarz, a następnie ukraść broń b) rzucić w niego nożem tak, aby zabić za pierwszym trafieniem c) kopnąć w cztery litery i krzyknąć "Niespodzianka!" Keith'a warto mieć nie tylko ze względu na swoje umiejętności i bardzo niską cenę, ale również świetne teksty i poczucie humoru. Znak jakości Q + moja rekomendacja.
Sympatie: MagicWrogowie: Bubba, Cliff



Kirk "Static" Stevenson
 
Kirk "Static" Stevenson Zdrowie79 Doświadczenie05
Zwinność66 Um. Strzeleckie88
Zręczność95 Zn. Mechaniki99
Siła59 Zn.mat. wybuchowych28
Um.dowodzenia15 Wiedza medyczna17
Inteligencja60   

Umiejętności:

Elektronika, operacje nocne

Bojący się insektów, słaby, mało zwinny, niegrzeszący inteligencją, kiepski dowódca, mierny saper i medyk... A gdzie jakieś plusy? Cóż, całkiem nieźle strzela, jest świetnym mechanikiem, jednak nie są to dla wielu graczy argumenty wystarczające, aby zostawić go w ekipie. Ze względu na niską siłę nie nadaje się nawet na mechanika-tragarza, więc cena, jaką życzy sobie za swoje usługi jest zdecydowanie za wysoka.
Sympatie: Larry, SpiderWrogowie: Razor, Stephen



Kyle "Shadow" Simmons
 
Kyle "Shadow" Simmons Zdrowie95 Doświadczenie06
Zwinność96 Um. Strzeleckie93
Zręczność83 Zn. Mechaniki12
Siła88 Zn.mat. wybuchowych24
Um.dowodzenia35 Wiedza medyczna30
Inteligencja77   

Umiejętności:

Kamuflaż, skradanie

Simmons przez fanów Jagged Alliance często stawiany jest w szranki z "Reaperem" o miano tego lepszego. Zdaje się, iż ten swego rodzaju pojedynek wygrywa właśnie Simmons – głównie ze względu na swój niezmywalny kamuflaż oraz niebywałą umiejętność cichego przechodzenia za plecami wroga. Ten były komandos jest raczej skryty i niezbyt wygadany, jednak jego odzywki zaskarbiły sobie uznanie graczy.
Sympatie: BrakWrogowie: Brak



Len Anderson
 
Len Anderson Zdrowie89 Doświadczenie07
Zwinność80 Um. Strzeleckie85
Zręczność88 Zn. Mechaniki56
Siła77 Zn.mat. wybuchowych48
Um.dowodzenia61 Wiedza medyczna37
Inteligencja83   

Umiejętności:

Broń automatyczna, szkolenie

Werbując Lena możesz być pewny jednej rzeczy – że nie podniesie stawki za swoje usługi. Super, nie? Szkoda tylko, że jednocześnie nie podniesie ani jednej cechy, choćby o jeden punkt... Na szczęście jego statystyki stoją na dość wysokim poziomie (choć celności mógłby mieć ciut więcej), a nieduża cena rekompensuje niemożność szkolenia go. Ze względu na wysokie zdolności przywódcze i umiejętność szkolenie doskonale nadaje się do formowania oddziałów samoobrony.
Sympatie: Vicky, Dr. QWrogowie: Numb



Louisa "Buzz" Garneau
 
Louisa "Buzz" Garneau Zdrowie71 Doświadczenie05
Zwinność84 Um. Strzeleckie96
Zręczność47 Zn. Mechaniki05
Siła68 Zn.mat. wybuchowych19
Um.dowodzenia13 Wiedza medyczna00
Inteligencja90   

Umiejętności:

Broń automatyczna, broń ciężka

Wyobraź sobie wściekłą, rozgoryczoną feministkę. Mało ciekawa sprawa, prawda? No, to teraz daj jej w ręce karabin maszynowy... To właśnie "Buzz" - pozostaje nam cieszyć się, graczom, że swoją frustrację, wywołaną rozwodem z "Lynx'em", wyładowuje na żołnierzach Deidranny... Choć należy do tych najinteligentniejszych najemników, a jej umiejętności strzeleckie są niewiele niższe od tych, jakie posiada jej eks, to ma dwie poważne wady. Pierwsza – samowolnie pruje serią do wszystkiego, co się rusza. Druga – nie potrafi sobie przykleić nawet plastra – jej znajomość medycyny równa się zeru! Jest to moim zdaniem rozwiązanie idiotyczne, bo ktoś tak bystry jak "Buzz" nie może nie umieć założyć choćby najprostszego opatrunku.
Sympatie: RedWrogowie: Brak



Monica "Buns" Sondergaard
 
Monica "Buns" Sondergaard Zdrowie79 Doświadczenie03
Zwinność78 Um. Strzeleckie87
Zręczność87 Zn. Mechaniki08
Siła59 Zn.mat. wybuchowych04
Um.dowodzenia24 Wiedza medyczna49
Inteligencja93   

Umiejętności:

Szkolenie (Ekspert)

Wielu graczy jej nie lubi, ale osobiście uważam ją za jednego z najlepszych najemników w grze. Początkowo, choć bardzo tania, oferuje całkiem niezły wachlarz umiejętności. Przede wszystkim jest niezwykle inteligentna, a więc szybko się uczy. Strzela też całkiem nieźle, dzięki czemu dość szybko podnosi doświadczenie (początkowo wynosi 2). Można z niej zrobić medyka – po wylądowaniu w Arulco nie przeprowadzi co prawda operacji na mózgu, ale po kilku "szyftach" jako lekarz jej znajomość medycyny bardzo szybko rośnie.
Sympatie: SidneyWrogowie: Reaper, Fox, Gumpy



Norma "Meltdown" Jessop
 
Norma "Meltdown" Jessop Zdrowie78 Doświadczenie04
Zwinność74 Um. Strzeleckie83
Zręczność84 Zn. Mechaniki22
Siła76 Zn.mat. wybuchowych40
Um.dowodzenia24 Wiedza medyczna03
Inteligencja82   

Umiejętności:

Broń ciężka, oburęczność

Paskudna baba. Drugiej takiej paskudy nie widziałeś. Nie widziałeś nawet baby w połowie tak paskudnej jak "Meltdown" (chyba, że znasz moją nauczycielkę biologii z LO). Jest agresywna, nie lubi facetów i wszystkich, co mają inny kolor skóry niż ona. Jeśli jednak nie przeszkadza Ci jej wredny charakter to może się ona okazać całkiem skuteczna w walce, zwłaszcza na początku, gdyż jest tania i do tego oburęczna, a każda dodatkowa lufa jest przydatna. Aha... zapomniałem – nie przejmuj się jej atakami szału...
Sympatie: StephenWrogowie: Biff, Flo



Peter "Wolf" Sanderson
 
Peter "Wolf" Sanderson Zdrowie90 Doświadczenie04
Zwinność83 Um. Strzeleckie82
Zręczność86 Zn. Mechaniki65
Siła85 Zn.mat. wybuchowych40
Um.dowodzenia22 Wiedza medyczna48
Inteligencja76   

Umiejętności:

Operacje nocne, szkolenie

Wilki to nocni łowcy, więc i Sanderson świetnie sprawdza się, gdy zachodzi słońce. Znany fanom serii jeszcze z czasów Metaviry, nadal idealnie nadaje się zarówno na początek jak i na koniec rozgrywki. Najsłabiej wypada u niego umiejętność dowodzenia, jednak nie jest to najważniejszy parametr w grze – inne są co najmniej przeciętne, jeśli nie (bardzo) wysokie. Co prawda początkowo nie należy do strzelców wyborowych, ale jego celność i tak zadowala. Ze względu na całkiem niezłą znajomość mechaniki może pełnić funkcję "naprawiacza".
Sympatie: Fox, LynxWrogowie: Numb



Robert James "Scully" Sullivan
 
Robert James "Scully" Sullivan Zdrowie90 Doświadczenie06
Zwinność90 Um. Strzeleckie93
Zręczność96 Zn. Mechaniki61
Siła85 Zn.mat. wybuchowych68
Um.dowodzenia70 Wiedza medyczna37
Inteligencja93   

Umiejętności:

Broń biała (Ekspert)

Zdawać się może, że ten, sprawiający wrażenie beztroskiego, najemnik radzi sobie równie dobrze na desce surfingowej jak i na polu walki. Kolejny, obok Gusa, wszechstronny najemnik. Choć początkowo ma dość niskie umiejętności medyczne to, dzięki wysokiej inteligencji, jest w stanie szybko nadrobić straty w tej dziedzinie. Idealny do cichego zdejmowania strażników – świetnie posługuje się każdym rodzajem broni białej - od katany po scyzoryk.
Sympatie: BrakWrogowie: Brak



Ron "Raider" Higgens
 
Ron "Raider" Higgens Zdrowie80 Doświadczenie05
Zwinność71 Um. Strzeleckie89
Zręczność78 Zn. Mechaniki12
Siła80 Zn.mat. wybuchowych20
Um.dowodzenia87 Wiedza medyczna11
Inteligencja76   

Umiejętności:

Szkolenie (Ekspert)

O jednym małżeństwie już wspominałem pisząc o "Buzz". Chwała Panu koniec z rozwodnikami, bo Ron i Charlene są szczęśliwą parką. "Raider" to urodzony dowódca i szkoleniowiec. Niezbędny, gdy chcemy szybko wytrenować samoobronę, bądź zwerbować opornego RPCa. W walce również sprawdza się świetnie, już na początku ma całkiem niezłe umiejętności strzeleckie, a dodatkowe podniesienie ich nie jest trudne. Co prawda mógłby mieć ciut większe pojęcie o materiałach wybuchowych, mechanice i medycynie, ale opatrunek sobie założy, a minami i naprawianiem może zająć się ktoś inny. Niektórych graczy denerwuje jego głos, zwłaszcza na początku, ale moim zdaniem idzie się przyzwyczaić.
Sympatie: RavenWrogowie: Hitman



Rudy "Lynx-Eyed" Roberts
 
Rudy "Lynx-Eyed" Roberts Zdrowie81 Doświadczenie05
Zwinność79 Um. Strzeleckie99
Zręczność86 Zn. Mechaniki33
Siła77 Zn.mat. wybuchowych54
Um.dowodzenia39 Wiedza medyczna34
Inteligencja71   

Umiejętności:

Elektronika, operacje nocne

Razem ze "Scope" posiada początkowo 99 punktów strzelectwa. Jego głos i odzywki nie drażnią rzeszy graczy, więc wydaje się rozsądną alternatywą dla pani opisywanej poniżej. Choć inteligencją nie grzeszy to nie należy też to głupich najemników, a ze względu na przystępną cenę i dobrą broń nadaje się na początek rozgrywki. Znajomość medycyny i mechaniki oraz umiejętności przywódcze są na dość przeciętnym poziomie. Aha... jeszcze jedno... jeśli zdecydowałeś się na "Lynxa" nie bierz do oddziału jego eks-żony... no chyba, że chcesz wysłuchiwać ich ciągłych kłótni...
Sympatie: IceWrogowie: Buzz



Sheila "Scope" Sterling
 
Sheila "Scope" Sterling Zdrowie87 Doświadczenie05
Zwinność89 Um. Strzeleckie99
Zręczność76 Zn. Mechaniki04
Siła64 Zn.mat. wybuchowych21
Um.dowodzenia39 Wiedza medyczna17
Inteligencja81   

Umiejętności:

Operacje nocne, szkolenie

Brytyjka o bardzo wysokich umiejętnościach strzeleckich oraz... wkurzającym wielu graczy głosie... Na szczęście doskonale sprawdza się, gdy trzeba przeciwnikowi przewietrzyć czaszkę przy pomocy kuli kalibru 7.62 mm oraz w sytuacji, kiedy koty widzą lepiej od nas, czyli po prostu nocą. Niestety jej znajomość ładunków wybuchowych i wiedza medyczna pozostawiają wiele do życzenia, poza tym, ze względu na dość niski wskaźnik siły, zbyt wiele na plecy nie weźmie.
Sympatie: SidneyWrogowie: Brak



Sidney Nettleson
 
Sidney Nettleson Zdrowie80 Doświadczenie05
Zwinność70 Um. Strzeleckie92
Zręczność91 Zn. Mechaniki02
Siła76 Zn.mat. wybuchowych16
Um.dowodzenia27 Wiedza medyczna47
Inteligencja78   

Umiejętności:

Rzucanie (Ekspert)

Najpierw pomoże koleżance z oddziału przejść nad kałużą, a potem spokojnie, z angielską flegmą zabije trzech nadbiegających przeciwników – to właśnie cały Sidney – Oaza Spokoju w tym zwariowanym świecie najemników. Co prawda o mechanice i materiałach wybuchowych zielonego pojęcia nie ma, ale jest dobrym strzelcem, całkiem nieźle zna się też na medycynie – od biedy może zastąpić lekarza. Moim zdaniem doskonały dla początkujących graczy – również ze względu na dość wysoki poziom doświadczenia.
Sympatie: Scope, StephenWrogowie: Iggy, Haywire



Stephen Rothman
 
Stephen Rothman Zdrowie97 Doświadczenie05
Zwinność71 Um. Strzeleckie85
Zręczność78 Zn. Mechaniki15
Siła80 Zn.mat. wybuchowych66
Um.dowodzenia59 Wiedza medyczna15
Inteligencja94   

Umiejętności:

Operacje nocne, szkolenie

Początkowo Stephen strasznie mnie denerwował, ale i tak zawsze brałem go do oddziału – ze względu na niską cenę jego usług i jednocześnie wysoką ich jakość. Stephen Rothman to płatny zabójca z krwi i kości, jego doświadczenie rekompensuje początkowo nie za wysokie umiejętności strzeleckie (choć w praktyce okazuje się, że i tak strzela bardzo dobrze). Inteligencja, zdrowie, umiejętności dowodzenia, znajomość materiałów wybuchowych to jego plusy. Słabo u niego z mechaniką i medycyną, ale jeśli zajdzie potrzeba Rothman szybko nadrobi zaległości.
Sympatie: MeltdownWrogowie: Static, Larry, Nails



Steve "Grizzly" Bornell
 
Steve "Grizzly" Bornell Zdrowie94 Doświadczenie03
Zwinność69 Um. Strzeleckie80
Zręczność50 Zn. Mechaniki26
Siła95 Zn.mat. wybuchowych37
Um.dowodzenia16 Wiedza medyczna08
Inteligencja72   

Umiejętności:

Broń ciężka, walka wręcz

O tak, ten Amerykanin zdecydowanie zasługuje na miano niedźwiedzia – co prawda na zdjęciu możemy oglądać tylko jego szerokie bary, ale założę się, że łapę ma wielką jak łopata. Silny i zdrowy jak wół, ale zwinny niczym słoń na środkach usypiających – tak w dużym uproszczeniu można opisać Steve’a. Osiłek ten znacznie gorzej od naszego rodaka radzi sobie z naprawianiem różnych rzeczy, ale o wiele twórcy gry dali mu na pocieszenie kilka punktów inteligencji więcej... Moim zdaniem dość dobra inwestycja w początkowym stadium gry, choć należy go jak najszybciej podszkolić w opatrywaniu.
Sympatie: Bull, Shadow, WolfWrogowie: Dr.Q



Thor Kaufman
 
Thor Kaufman Zdrowie96 Doświadczenie04
Zwinność83 Um. Strzeleckie76
Zręczność84 Zn. Mechaniki35
Siła89 Zn.mat. wybuchowych11
Um.dowodzenia61 Wiedza medyczna72
Inteligencja97   

Umiejętności:

Skradanie, walka wręcz

Choć osobiście niezbyt kocham naszych zachodnich sąsiadów to Thor przypadł mi do gustu. Niezwykle przyjazny, otwarty i entuzjastycznie nastawiony do życia niezwykle skutecznie odbiera je swoim wrogom. Choć na początku niezbyt dobrze idzie mu strzelanie, bo nie ma nawet 75 punktów, to warto go wziąć ze względu na niską cenę, wysokie zdrowie i inteligencję, niską cenę, dobrą znajomość medycyny... aa... i jeszcze niską cenę. 15000 zielonych na dwa tygodnie to naprawdę niewiele za najemnika tego formatu.
Sympatie: Ice, StaticWrogowie: Spider



Victoria Waters
 
Victoria Waters Zdrowie79 Doświadczenie05
Zwinność85 Um. Strzeleckie87
Zręczność72 Zn. Mechaniki95
Siła72 Zn.mat. wybuchowych28
Um.dowodzenia35 Wiedza medyczna18
Inteligencja85   

Umiejętności:

Oburęczność, rzucanie

Przede wszystkim – dużo ładniej, niż z włosami krótko ściętymi, byłoby jej w kucyku... ah... co za czasy... Vicky to zahartowana dziewczyna, która nie potrzebuje faceta po to, aby wymienił jej olej w samochodzie – idę o zakład, że zna się na mechanice lepiej niż Ty, a w dodatku jest piekielnie inteligentna. Nadaje się na początek rozgrywki, bardzo dobrze strzela, również z dwóch broni jednocześnie, ale ta cecha sprawdza się tylko na początku – dopóki nie wyposażymy najemników w skuteczniejszą broń długą. Na uwagę zasługuje też jej charakterystyczny, co by nie mówić fajny, akcent.
Sympatie: SpiderWrogowie: Gasket



Trevor Colby
 
Trevor Colby Zdrowie95 Doświadczenie04
Zwinność77 Um. Strzeleckie83
Zręczność98 Zn. Mechaniki99
Siła79 Zn.mat. wybuchowych88
Um.dowodzenia27 Wiedza medyczna07
Inteligencja97   

Umiejętności:

Elektronika, otwieranie zamków

Ten genialny Australijczyk jest najlepszym mechanikiem w grze, świetnie radzi sobie też z otwieraniem zamkniętych na klucz drzwi... A gdyby z tym drugim były jakieś problemy Trevor, z uśmiechem na twarzy, wysadzi całą ścianę w powietrze, aby dostać się do środka. Po zwerbowaniu, w dziedzinie medycyny polowej, nie zrobi nic więcej ponad naklejenie plastra, ale dzięki wysokiej inteligencji błyskawicznie nadrabia zaległości. Choć jest to najemnik początkowo stosunkowo niedrogi i niedoświadczony, to należy do najbardziej wszechstronnych (i skutecznych!) spluw do wynajęcia.
Sympatie: ThorWrogowie: Fidel


Autor: lukasamd, 9 komentarzy · 31121 czytań
Komentarze (9)
  • Avatar użytkownikaMikul

    a co daje jak sie wszyscy w ekipie lubia??np. jak mam magica i bblooda w ekipie to co to daje??

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Z tego co ja zauważyłem, to nieco wyższe morale, w szczególności jak oni wspólnie walczą.

  • Avatar użytkownikaGus

    Eeee tam.. nie o umiejętności tu biega. Mój pierwszy zespół jak już zdobędę nieco hajcu wygląda tak:
    Steroid, Grizzly, Ice, Nails(lub Wolf - mechanika, ale wolę Nailsa za jego Heavy metalowy klimat Harleyowca z wielkim bębnem ;) ), Bull, Blood. Taka drużynka na początku gry świetnie się moim zdaniem sprawdza, a to dlatego że w większości to prawdziwi twardziele i sporo potrafią przetrwać, jest w niej mechanik który otwiera zamki + umiejętności mat. wybuchowych (Nails). Po jakimś czasie ta ekipa zaczyna być naprawdę zawodowa, i przeważnie pozostaje ze mną do końca gry. Poza tym wszyscy w tej bandzie się dobrze rozumieją ( są kumplami ) I to buduje świetny klimacik. A klimat ważniejszy niż umiejętności. 2ga tania ekipa której pewnie nikt nie preferuje to: Razor, Hawire, Maddog, Numb, Larry (ćpunek), Gasket. Cenię ich za zdrowo zryte mózgi, i uwielbiam się z nimi męczyć żeby ich w miarę wyszkolić. To totalne beztalencia :D ale tworzą zajebistą ekipę kolesi rodem z filmów Tarantino. Ale tak jak mówię, ja nie patrzę na postacie w JA2 pod względem umiejętności, a raczej pod względem osobowości. Pozdrawiam wszystkich fanów JA2 i zachęcam do spróbowania pogrania "inaczej".

  • Avatar użytkownikagregor

    Nie do końca zgadzam się z opinią na temat Fox. W UB zwykle ją brałem do drużyny ze względu na jej dwa automagi, z których nieźle kosiła wrogów. Jedna z niewielu postaci, która mogła prawie do końca gry korzystać z broni, jaką miała na początku. A potem trzeba było dać jej jakiś steyr z celownikiem i też sobie radziła.

  • Avatar użytkownikaGosc

    Zgadzam się z gregorem. Fox z automagów od pierwszego sektora rozwalała głowy. Nie spodziewałem się tak dobrego najemnika w tej cenie(kupiłem ją jako medyka).

  • Avatar użytkownikaIgor

    Skład początkowy (grając na najtrudniejszym poziomie) mamy jeśli dobrze pamiętam 30.000$ do wydania. Za te pieniądze zawsze biorę Gaston, Caugura, Steroida i własną postać. I takim składem dochodzę do sklepu Raula w Varrez zgarniając po drodze Manuela i Texa. Następnie kupuje Shadowa, Scullyego lub Magica. Ewentualnie Ivana i takim składem gram do samego końca. A grę przeszedłem cała conajmniej 15 razy

  • Avatar użytkownikaMoskwa

    Igor masz rację. Też UB kilkanaście razy już przeszedłem. Skład identyczny jak u ciebie choć czasem lubię poszaleć:-p
    Co do najemników, źle na to wszystko patrzycie. Co prawda przydaje się medyk, ale nawet na poz 20-30 dają sobie radę. Co innego jeśli idzie o materiały wybuchowe bo tutaj już potrzeba specjalisty ale przecież jest Biggins którego zawsze można zwerbowac.
    Wg mnie najważniejsze cechy to
    1) celność - i na to zwracam największą uwagę
    2) zdrowie
    3) siła (na co mi np taka Scope z celnością 99 jak ona Baretta ledwo udźwignie a gdzie reszta? Naboje, kamizelka, granaty, że nie wspomnę o broni szybkostrzelnej.
    Ubolewam nad tym że na początku jest tylko 30000 lub 40000 $ do wydania.. przez to trzeba dokonać wyboru czy chcesz mieć 2-3 dobrych czy np 5-6 słabszych. Kiedyś grałem 6 najemników od początku, Hitman, Steroid, Caugar, Gaston, własny najemnik i na kogo tam jeszcze starczyło. Na początku gry wydaje mi się że ilość a nie jakość ma większe znaczenie. Później to już można sobie 3 czy 4 najemnikami cała gierkę przejść bez problemu z tego na późniejszym etapie również wynajmowałem Shadow, Magica czy Rapera.
    Nie mniej jednak minęło ze 20 lat odkąd zacząłem grać w JA a gra ta nigdy się nie zestarzeje

  • Avatar użytkownikaRider

    Lynx na w umiejętnościach "peracje nocne", proszę to poprawić

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Dziękujemy za zauważenie nieścisłości. Poprawione. Pozdrawiamy




Nick: