Jagged Alliance 2 Wildfire » JA2 Wildfire - Główne zmiany

Zmiany w Wildfire


Jagged Alliance 2 Wildfire to produkt bardzo podobny do swojego „dziadka”, czyli Jagged Alliance 2 i to nie tylko pod względem nazwy. Istnieją pewne różnice, sprawiające, że zagrać w obie te gry to jak zagrać za każdym razem w nieco inną grę. Oto ich spis:



1. Zmieniona fabuła. Minimalnie, ale jednak fabuła uległa zmianom. Gracz wciela się w agenta CIA, wysłanego przez rząd USA do Arulco, w celu zlikwidowania karteli narkotykowych oraz przywrócenia w państwie porządku. Oprócz głównego celu, czyli odsunięcia od władzy królowej Deidranny musi zrobić coś jeszcze – zlikwidować Kingpina, szefa mafii w Arulco.


2. Nowi najemnicy. Część najemników z AIM (m.in. Blood, Hitman) została przeniesiona do MERC, zaś na ich miejsce dodano osiem nowych postaci. Są to:
- Jano "Brain" Allik
- Graziella "Grace" Mirelli
- Henning von Brantiz
- Dr. Laura Colin
- Luc Febre
- Victor "Monk" Kolesnikov
- Rudolf Steiger
- Lennart "Scream" Vilde


3. Stopień trudności. W dalszym ciągu, na początku gry, możemy wybrać stopień trudności, jednak ogółem rozgrywka jest bardziej wymagająca niż w poprzednich częściach. Na początku dostaje się więcej pieniędzy, ale najemnicy są drożsi, wrogów jest więcej i trudniej zdobyć punkty lojalności na zajętych terenach. To, co w JA2 nie stanowiło problemu, czyli zajęcie na początku gry Drassen, tutaj może stanowić twardy orzech do zgryzienia.


4. Nowe sektory. Dalej walczy się Arulco, małym państwie trzeciego świata, ale już od początku gry da się zauważyć, że tu i tam trochę się zmieniło – praktycznie wszystkie sektory zostały wykonane od nowa, więc dla weteranów gra nie powinna być monotonna.


5. Poprawiona mapa. Kiedy przejdziemy do mapy, zauważymy, że nieco się zmieniła. Zajmuje teraz więcej miejsca i jest lepiej wykonana. Dużo wyraźniej zaznaczone zostały zabudowania oraz drogi. Niektórym miastom nadano natomiast przedrostki „La” lub „El”. Przy okazji zastąpienia starych sektorów nowymi, zwiększono także niektóre z miast – La Chitzena zamiast 2 sektorów ma 4, El Drassen i El Grumm zyskały po jednym sektorze.


6. Wieże strażnicze i pola minowe. Na terenach obiektów militarnych oraz części miast dodano wieże strażnicze – kwadratowe budynki bardzo łatwe do obrony, na dachach których znajdują się snajperzy. Nieprzyjemne spotkanie z miną nie stanowi już takiej rzadkości, jak w JA2, ponieważ wiele obszarów zostało wręcz pokrytych polami minowymi. Dzięki tym dwóm dodatkom, rozgrywka stała się sporo trudniejsza, ale i zyskała na realistyczności.


7. Nowe bronie. W grze znajdziemy sporo nowych broni oraz kilka poprawionych z poprzedniej części. Z nowości można wymienić takie zabawki jak Uzi, AN-94 Abakan czy MSG90.


8. Materiały wybuchowe. Aby poprawić realizm, zwiększono uszkodzenia zadawane przez materiały wybuchowe oraz granaty (tak zwykłe jak i granatnikowe), efekt jest piorunujący. C4 wysadza już bardzo dużo, a granatami możemy atakować nawet czołgi, więc nie są to już bezużyteczne zabawki.


9. Nowa rozdzielczość. JA2 korzystało z rozdzielczości 640 na 480 pikseli, co, jak na dzisiejsze standardy, jest raczej fatalnym wynikiem. Twórcy gry zwiększyli ją w Wildfire do 1024 na 768 pikseli. Grafika, pomimo że pozostała taka sama, stała się dużo wyraźniejsza. Zmiana z początku może przeszkadzać weteranom Jagged Alliance, ale z czasem z pewnością przyzwyczają się do nowego wyglądu.


10. Nowe odgłosy. Skoro są nowe bronie i nowi najemnicy, to w grze usłyszymy także nowe dźwięki broni oraz nowe głosy. Odgłosy wystrzałów są dużo wyraźniejsze, niż w JA2, dzięki czemu łatwo możemy odgadnąć, z czego do nas strzelają ;) , głosy postaci również są dobre, choć z jednym wyjątkiem, ale o tym w innym artykule.


11. Koniec MacGyvera. Kolejnym krokiem, jakiego dokonali twórcy, aby zwiększyć realizm rozgrywki, było usunięcie takich połączeń jak pręt i sprężyna, więc nie będziemy mogli pobawić się już w „supermechaników”. Mimo to, cel został osiągnięty, ponieważ gra stała się dużo bardziej realistyczna.


12. Większe oddziały. Jak pamiętamy, w JA2 oddział mógł pomieścić maksymalnie sześć osób. W Wildfire upakujemy do niego aż dziesięciu najemników, choć nie wiadomo, czy ktoś będzie potrzebował naraz aż tylu ludzi.
Autor: lukasamd, 15 komentarzy · 63784 czytań
Komentarze (15)
  • Avatar użytkownikaJakeob 222

    Zmiany zbyt małe ale . I tak zagram o ile 1.13 będzie wspłpracować ...

  • Avatar użytkownikalukasamd

    No niestety raczej nie będzie - Wildfire nie jest zły ale i nie jest zgodny z 1.13 a to jak zamknięcie drzwi na przyszłość :(

  • Avatar użytkownikaStoker

    Niewszyscy ze starych najemników są w MERC, ponieważ niektórzy np. Gus'a dali już do listy byłych najemników. Kopalnie niewyglądają już jak jakieś małe kanciapy tylko jak fabryki, to też warto wspomnieć.

  • Avatar użytkownikaLabiel

    Najnowsza wersja Wildfire\'a współpracuje z 1.13

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Nie. To nowe wersje JA2 1.13, czyli najbardziej rozbudowanej modyfikacji stworzonej przez fanów umożliwiają "podpięcie" elementów z Wildfire.

    W efekcie otrzymujemy hybrydę Wildfire 1.13, oficjalna gra nie wspiera natomiast modyfikacji.

  • Avatar użytkownikaPiesman

    Największym debilizmem była zmiana rozdzielczości, już kilka razy do tej gry siadałem i nie mogę się przyzwyczaić, tragedia po prostu, wszystko takie małe, że ledwie widać...

  • Avatar użytkownikaGudyn

    a czy jest Bobby Ray's (sklep "internetowy") nadal? Bo jestem w 12 dniu i nie ma, a nie pamiętam kiedy sie pojawił w JA2.

  • Avatar użytkownikaLen

    Sklep Bobby Ray's zostaje udostępniony w momencie zdobycia lotniska w Drassen. Ale na przyszłość - takie pytania proszę zadawać wyłącznie na forum.

  • Avatar użytkownikaGudyn

    Ok, ale zdobyłem lotnisko i dwa inne miasta jeszcze i nadal nie jest dostępny.

  • Avatar użytkownikaLen

    Hmm... to dziwne. Teoretycznie powinien zostać udostępniony zaraz po zdobyciu lotniska w Drassen. Ale z Wildfire różnie bywa, czasem nawet szefowie kopalń nie chcą współpracować, pomimo wysokiej lojalności w mieście.

  • Avatar użytkownikaGudyn

    No i to jest właśnie dziwne. Bo miałem i z kopalniami problemy. W JA2 wszystko było w porzo. W Wildfire mam już 3 miasta całe i nadal biegam z pistoletami, 5.56 nie ma wcale prawie a jakieś porządne snajpy albo automaty to zapomnij. Coś mi się wydaje że autorzy troche poprawili, ale troche też skopali, jest pare wkurzających błędów. A Bobby Ray's jak nie było tak i nie ma xD

  • Avatar użytkownikaGudyn

    Zwracam honor twórcom. Bobby Ray's jest tylko nie widziałem x] I nareszcie sypnęło giwerami. W H14 (Alma) jest na prawde dużo fajnych (M16A2, HK-21, Minimi).

  • Avatar użytkownikaDredd

    Wam też MSG90 bierze 15 punktów ap a nie tak jak pisze w nim, że 9 (mam wersję 6.04 PL) bo snajpera jest super i z pozycji leżącej zawsze trafi.

  • Avatar użytkownika:Kristof:

    a to w JA2 nie tszeba było zabijać kingpona? ja go zawsze zabijałem. nie wiem czy dobrze pamiętam ale w popszedniej wersji lunetka chyba nie zwiększała AP broni. sektory faktycznie lepiej rozbudowane

  • Avatar użytkownikaGość

    Chyba Kingpina :-I




Nick: