Nowości techniczne w przyszłej wersji JA2 1.13 - część III: niewola

ModyfikacjeZapraszamy na kolejny artykuł z cyklu publikacji o nowościach technicznych w przyszłej wersji JA2 1.13. W części trzeciej opisujemy jeden aspekt gry, który wymaga kompleksowego i bardziej szczegółowego spojrzenia. Tym razem chcielibyśmy Wam przedstawić funkcję brania do niewoli żołnierzy Deidranny. Skoro ona i jej najemnicy mają taką możliwość, to dlaczego my nie możemy tego robić. Użytkownik Flugente na forum naszych zagranicznych kolegów stworzył taką sposobność popartą pełną funkcjonalnością. ORYGINALNY TEMAT

Podstawową sprawą w kwestii możliwości UWIĘZIENIA NASZEGO PRZECIWNIKA, jest obezwładnienie go na zasadzie doprowadzenia go do nieprzytomności. W 1.13 jest multum sposobów na dokonanie tej czynności, choćby poprzez zwykły pistolet na strzałki usypiające czy standardowy granat oszałamiający, nawet odniesione rany zrobią swoje. Gdy podejdziemy do takiego nieprzytomnego oponenta, należy mu założyć kajdanki. Przedmiot ten dajemy naszemu najemnikowi do ręki głównej, następnie klikamy prawym klawiszem myszy i pojawi nam się pod kursorem obrazek kajdanków, którymi klikamy na przeciwnika i gotowe. Oczywiście można to próbować wykonać na w pełni zdrowym i gotowym do działania wrogu, lecz albo będzie to bardzo trudne do wykonania albo w ogóle niemożliwe.

Taka uwięziona osoba będzie nieaktywna aż do końca danej bitwy. Można biegać koło niej, strzelać, rzucać granatami, a ona i tak pozostanie cały czas nieruchoma w miejscu uwięzienia. Po skończonej walce zostanie wyświetlone okienko z możliwością wyboru, co możemy zrobić z zatrzymanymi. Opcje są dwie:

1. Wypuszczenie - wybranie tej opcji spowoduje odejście zatrzymanego i albo ponowne jego zaciągnięcie się do armii Deidranny albo skończenie z walką i przejście do cywila.

2. Wtrącenie do więzienia - więzień w Arulco jest sześć i tylko tam można przesłać zatrzymane osoby (Tixa, Alma, Chitzena, Cambria, San Mona oraz tajny sektor w N7). W okienku informacyjnym będziemy mieli do wyboru tylko te lokacje, które są pod naszym panowaniem. Przedmioty po takiej osoby są pozostawiane w sektorze, w którym dokonano zatrzymania.

Powyższy sposób był jednym z dwóch możliwych. Drugą metodą na pozyskanie więźniów jest bezpośredni rozkaz bezwarunkowego poddania się wszystkich przeciwników w sektorze. To czy wrogowie zdecydują się poddać, będzie zależało przede wszystkim od samej ich ilości, w stosunku do ilości naszych najemników oraz milicji w sektorze. Jeśli poddadzą się to bitwa się kończy, a wszyscy oponenci trafiają do wybranego przez nas więzienia.

Wprowadzono również funkcję buntu. Jeśli nikt nie będzie strzegł takiego więzienia lub milicja będzie słabej jakości, będzie ono przepełnione lub ilość więźniów będzie sporo przewyższać liczbę strażników, to będzie bardzo prawdopodobne, że nagle dojdzie do otwartej walki w tym sektorze. W momencie rozpoczęcia bitwy, zatrzymani stają się normalnymi wrogami z pełnym uzbrojeniem.

Opcja przesłuchiwania również znalazła się w tym aspekcie gry. Wykonuje się to poprzez najemnika z odpowiednimi umiejętnościami (przede wszystkim chodzi o statystyki, doświadczenie i broń trzymaną w ręku). Takie przesłuchanie może trwać wiele godzin, a na portrecie naszego najemnika pojawi się ikona podświetlonego krzesełka. Jego efekty mogą być następujące:

1. Więzień może dołączyć do naszej sprawy jako milicja.
2. Możemy otrzymać cenne informacje o patrolach wroga, ich liczbie oraz uzbrojeniu.
3. Możemy dostać pieniądze za wykupienie go z niewoli przez rodzinę zatrzymanego lub samą królową Deidrannę.

Możemy także z więźniami obchodzić się w sposób brutalny, czyli torturować ich i zabijać, lecz gdy to będziemy wykonywać, to w sąsiednich miastach będzie spadać lojalność ze względu na to, że to nasze postępowanie z zatrzymanymi nie będzie odbiegało wiele od tego, jakie było za panowania okrutnej dyktatorki. Dla zbudowania odpowiedniego klimatu w grze, więźniowie zostali zaopatrzeni w swoje własne dialogi, proszenia o łaskę, oferowania czegoś w zamian za wypuszczenie, czy wyśmiewania się ze strażników i dawania im do zrozumienia, że nic od nich nie wyciągniemy.

Dodatek ten jest cały czas rozwijany, usprawniany i są dodawane nowe rozwiązania, dlatego można powiedzieć, że jest on dopiero w fazie Beta. Na pełną oficjalną i stabilną wersję, będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Z tego co się dowiedzieliśmy, to na 100% w przyszłej stabilnej wersji JA2 1.13, dodatek ten będzie w pełni zainstalowany i gotowy do działania.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I - artykuł Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II - artykuł Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg - artykuł Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie - artykuł
Komentarze (10)
  • Avatar użytkownikaMarius123404

    ^^

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Niestety uśmieszki zostały wyłączone w komentarzach :)

  • Avatar użytkownikaMarius123404

    Nie widze obrazków :)

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Ale których obrazków, tych w newsie czy avatarów przy nicku. Jeśli chodzi o avatary to sprawa jest znana i jest w trakcie naprawiania.

  • Avatar użytkownikalukasamd

    @Marius123404:
    Jeżeli nadal występuje u Ciebie problem, przeczyść dane przeglądarki.

  • Avatar użytkownikamicand1989

    nie wiedziałem że Kingpin w D5 ma swoje więzienie...
    Można tam odprowadzać jeńców?

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Prawdopodobnie chodzi o jego domki, w których przetrzymuje na siłę swoich więźniów, prostytutki i tak dalej, a być może w przyszłości ktoś przerobi sektor i dobuduje więzienie. Trudno powiedzieć. Wyjdzie oficjalna wersja, to zobaczymy.

  • Avatar użytkownikalukasamd

    W wypadku Wildfire gdzieś w C4 albo B4 były budynki podlegające pod Kingina - wytwórnia narkotyków z cała masą pracowników i kilkoma ochroniarzami.

  • Avatar użytkownikaSolarius Scorch

    Fantastyczna sprawa! Ale najbardziej mi się wezwanie do poddania się - nie tylko skraca bitwy, ale też pozwala poczuć się jak prawdziwy dowódca. :)

  • Avatar użytkownikaP-Yak

    Japierdole To będze najlepszy dodatek do ja2 czekam




Nick: