Jagged Alliance 2 v1.13 » Postacie z JA2 w JA2 1.13 - A.I.M.

Postacie z JA2 w JA2 1.13 - A.I.M.

POSTACIE Z JA2

W JAGGED ALLIANCE 2 1.13


A.I.M.




Lista najemników po imieniu

Lista najemników po ksywie

Nr 01. Barry Unger
Nr 02. Bobby "Steroid" Gontarski
Nr 03. Carl "Reaper" Sheppards
Nr 04. Charlene "Raven" Higgens
Nr 05. Clifford Highball
Nr 06. Cynthia "Fox" Guzzman
Nr 07. Daniel Quinten
Nr 08. Donna "Spider" Houston
Nr 09. Dr. Michael Dawson
Nr 10. Dr Q. Huaong
Nr 11. Earl "Magic" Walker
Nr 12. Edgar "Nails" Smorth
Nr 13. Ernie "Red" Spragg
Nr 14. Fidel Dahan
Nr 15. Frank "Hitman" Hennessy" Petersen
Nr 16. Gus Tarballs
Nr 17. Helmut Grunter
Nr 18. Ice Williams
Nr 19. Igor Dolvich
Nr 20. Ivan Dolvich
Nr 21. J.P. "La Malice" Viau
Nr 22. John "Bull" Peters
Nr 23. Keith "Blood" Hanson
Nr 24. Kirk "Static" Stevenson
Nr 25. Kyle "Shadow" Simmons
Nr 26. Len Anderson
Nr 27. Louisa "Buzz" Garneau
Nr 28. Monica "Buns" Sondergaard
Nr 29. Norma "Meltdown" Jessop
Nr 30. Peter "Wolf" Sanderson
Nr 31. Robert James "Scully" Sullivan
Nr 32. Ron "Raider" Higgens
Nr 33. Rudy "Lynx-Eyed" Roberts
Nr 34. Sheila "Scope" Sterling
Nr 35. Sidney Nettleson
Nr 36. Stephen Rothman
Nr 37. Steve "Grizzly" Bornell
Nr 38. Thor Kaufman
Nr 39. Victoria Waters
Nr 40. Trevor Colby
Nr 01. Barry
Nr 23. Blood
Nr 22. Bull
Nr 28. Buns
Nr 27. Buzz
Nr 05. Clif
Nr 07. Danny
Nr 10. Dr Q.
Nr 14. Fidel
Nr 06. Fox
Nr 37. Grizzly
Nr 17. Grunty
Nr 16. Gus
Nr 15. Hitman
Nr 18. Ice
Nr 19. Igor
Nr 20. Ivan
Nr 26. Len
Nr 33. Lynx
Nr 11. Magic
Nr 21. Malice
Nr 09. MD
Nr 29. Meltdown
Nr 12. Nails
Nr 32. Raider
Nr 04. Raven
Nr 03. Reaper
Nr 13. Red
Nr 34. Scope
Nr 31. Scully
Nr 25. Shadow
Nr 35. Sidney
Nr 08. Spider
Nr 24. Static
Nr 36. Stephen
Nr 02. Steroid
Nr 38. Thor
Nr 40. Trevor
Nr 30. Wolf
Nr 39. Vicki



Barry Unger

Zdrowie82 Doświadczenie02
Zwinność72 Um. Strzeleckie70
Zręczność87 Zn. Mechaniki44
Siła80 Zn.mat. wybuchowych92
Um.dowodzenia29 Wiedza medyczna20
Inteligencja91


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: elektronika, otwieranie zamków SKILE: technik, materiały wybuchowe
HISTORIA TŁA: magister
NASTAWIENIE: normalny
WADA: nie umie pływać
HISTORIA TŁA: magister
CHARAKTER: intelektualista
WADA: nie umie pływać
CENA: 700$, 3400$, 5500$, 0$ CENA: 700$, 3400$, 5500$, 0$

Barry niezbyt dobrze strzela – być może dlatego, że zdecydowanie woli swoich przeciwników wysadzać... a trzeba mu przyznać, że jest w tym wyjątkowo skuteczny, a do tego piekielnie inteligentny. Jego zdrowie i zręczność stoją na wysokim poziomie, można dać mu do ręki wytrych, a gdyby sobie z nim jednak nie poradził... cóż, kto jak kto, ale ten wybuchowy Węgier na pewno w plecaku ma dodatkową kostkę trotylu... Niestety Unger nie przejawia zbyt wielkiej radości na widok wody, a pluskanie się w jeziorku nie należy do jego ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu.
Sympatie: RedWrogowie: brak


Lista Najemników


Bobby "Steroid" Gontarski

Zdrowie99 Doświadczenie01
Zwinność56 Um. Strzeleckie89
Zręczność48 Zn. Mechaniki76
Siła97 Zn.mat. wybuchowych13
Um.dowodzenia09 Wiedza medyczna22
Inteligencja62


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: elektronika, otwieranie zamków SKILE: inżynier, kulturysta
HISTORIA TŁA: strażak
NASTAWIENIE: ważniak
WADA: brak
HISTORIA TŁA: strażak
CHARAKTER: prymitywista
WADA: brak
CENA: 950$, 5000$, 8000$, 0$ CENA: 950$, 5000$, 8000$, 0$

Zrób tak: wyobraź sobie Arnolda, wsadź go do wozu strażackiego w Warszawie, a w kieszeni niech trzyma wytrych. Aha, nie zapomnij o niezbyt wysokiej inteligencji i braku polskiego akcentu. Właśnie otrzymałeś jedynego polskiego najemnika w grze. Sprawnie radzi sobie z włamywaniem się do domów, choć początkowo jego znajomość mechaniki nie zachwyca, a zręczność wręcz odrzuca. Warto go wziąć z czterech powodów: jest Polakiem, jest tani, mimo wszystko w walce sobie nieźle radzi i ma chole... znaczy, bardzo dużo punktów zdrowia, co umożliwia mu długie stanie w pierwszym rzędzie.
Sympatie: GrizzlyWrogowie: Ivan, Igor


Lista Najemników


Carl "Reaper" Sheppards

Zdrowie81 Doświadczenie06
Zwinność92 Um. Strzeleckie97
Zręczność92 Zn. Mechaniki37
Siła79 Zn.mat. wybuchowych47
Um.dowodzenia37 Wiedza medyczna02
Inteligencja81


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: skradanie, snajper SKILE: snajper, skradanie,
HISTORIA TŁA: płatny zabójca
NASTAWIENIE: samotnik
WADA: brak
HISTORIA TŁA: płatny zabójca
CHARAKTER: samotnik
WADA: brak
CENA: 4000$, 25000$, 48000$, 4000$ CENA: 4000$, 25000$, 48000$, 4000$

Sheppards to jeden z tych najemników, o których fani serii powiedzieli już chyba wszystko. Ze względu na swój charakter i zimny profesjonalizm przez jednych uważany za psychopatycznego zabójcę, przez innych zaś za wzór najemnika, który po prostu kocha to, co robi i robi to z pasją. Mimo tych sporów jedno jest pewne – jeśli szukasz wyśmienitego snajpera, który niekoniecznie musi znać się na medycynie, to Sheppards jest właśnie tym, kogo potrzebujesz.
Sympatie: brakWrogowie: Numb


Lista Najemników


Charlene "Raven" Higgens

Zdrowie85 Doświadczenie02
Zwinność76 Um. Strzeleckie94
Zręczność92 Zn. Mechaniki05
Siła68 Zn.mat. wybuchowych05
Um.dowodzenia19 Wiedza medyczna17
Inteligencja77


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: nocne operacje, broń automatyczna SKILE: broń automatyczna, strzelec, nocne operacje
HISTORIA TŁA: snajper SWAT
NASTAWIENIE: normalny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: snajper SWAT
CHARAKTER: agresywny
WADA: brak
CENA: 1800$, 11000$, 19000$, 2200$ CENA: 1800$, 11000$, 19000$, 2200$

Uwaga, uwaga! Przed państwem dwukrotna zdobywczyni Pucharu dla Najlepszego Najemnika przyznawanego przez forumowiczów na Jagged Alliance Center. "Raven" należy do wąskiego grona najemników lubianych prawie przez wszystkich graczy, nic nie można zarzucić jej charakterowi, a na polu walki jest wręcz niesamowita. Choć początkowo posiada dość niskie doświadczenie to, ze względu na bardzo wysoką skuteczność swoich strzałów, szybko zdobywa kolejne poziomy. Warto szkolić ją w dziedzinie materiałów wybuchowych oraz medycynie. Obowiązkowy członek oddziału na każdym etapie gry, zwłaszcza na starcie (ze względu na niską cenę).
Sympatie: Raider, SpiderWrogowie:


Lista Najemników


Clifford Highball

Zdrowie82 Doświadczenie04
Zwinność60 Um. Strzeleckie84
Zręczność53 Zn. Mechaniki04
Siła64 Zn.mat. wybuchowych31
Um.dowodzenia33 Wiedza medyczna84
Inteligencja87


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: brak SKILE: lekarz
HISTORIA TŁA: internista
NASTAWIENIE: arogancki
WADA: brak
HISTORIA TŁA: internista
CHARAKTER: złośliwy
WADA: brak
CENA: 1600$, 10000$, 16000$, 2000$ CENA: 1600$, 10000$, 16000$, 2000$

Po byłym alkoholiku wiele spodziewać się nie można – co prawda jest bardzo dobrym medykiem, ale ręce mu się trzęsą, a porusza się z gracją słonia i szybkością żółwia na środkach nasennych... Teoretycznie strzelać powinien nie najgorzej, ale trudno mi powiedzieć, abym był zadowolony z jego wyników w tej dziedzinie. Jakby tych wad mało było to nie posiada żadnych umiejętności dodatkowych. Zatrudniać go tylko w ostateczności.
Sympatie: brakWrogowie: brak


Lista Najemników


Cynthia "Fox" Guzzman

Zdrowie77 Doświadczenie02
Zwinność85 Um. Strzeleckie69
Zręczność100 Zn. Mechaniki15
Siła55 Zn.mat. wybuchowych08
Um.dowodzenia21 Wiedza medyczna70
Inteligencja76


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: szkolenie, oburęczność SKILE: ratownik medyczny, oburęczność, szkolenie
HISTORIA TŁA: pielęgniarka
NASTAWIENIE: pesymista
WADA: strach przed insektamia
HISTORIA TŁA: pielęgniarka
CHARAKTER: gwiazda
WADA: strach przed insektamia
CENA: 625$, 4000$, 7000$, 1600$ CENA: 625$, 4000$, 7000$, 1600$

Kojarzysz taki magazyn jak "Playboy"? No... to tam by się nadawała... Niby wysoko medycyna, ale... ah, następny, proszę!.
Sympatie: Wolf, GrizzlyWrogowie: Steroid, Haywire


Lista Najemników


Daniel Quinten

Zdrowie99 Doświadczenie03
Zwinność99 Um. Strzeleckie61
Zręczność79 Zn. Mechaniki12
Siła73 Zn.mat. wybuchowych00
Um.dowodzenia10 Wiedza medyczna88
Inteligencja91


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: elektronika, skradanie SKILE: skradanie, technik
HISTORIA TŁA: sporty ekstremalne
NASTAWIENIE: samotnik
WADA: brak
HISTORIA TŁA: sporty ekstremalne
CHARAKTER: samotnik
WADA: brak
CENA: 1300$, 8000$, 14000$, 2700$ CENA: 1300$, 8000$, 14000$, 2700$

Danny to typ samotnika a zarazem bardzo aktywna fizycznie osoba - uprawia wspinaczkę i spadochroniarstwo. Poza tym pan Quinten jest bardzo odważny czego dowiódł ratując życie koledze w Iraku podczas Pustynej Burzy. W naszym oddziale znajdzie miejsce jako medyk ale z czasem może się to zmienić ponieważ jest bardzo inteligentny i szybko się uczy.
Sympatie: brakWrogowie: Steroid, Bubba, Biff


Lista Najemników


Donna "Spider" Houston

Zdrowie81 Doświadczenie01
Zwinność56 Um. Strzeleckie70
Zręczność76 Zn. Mechaniki00
Siła68 Zn.mat. wybuchowych00
Um.dowodzenia16 Wiedza medyczna94
Inteligencja90


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: nocne operacje, skradanie SKILE: ratownik medyczny, nocne operacje, skradanie
HISTORIA TŁA: chirurg
NASTAWIENIE: przyjacielski
WADA: strach przed insektami
HISTORIA TŁA: chirurg
CHARAKTER: towarzyski
WADA: strach przed insektami
CENA: 800$, 5100$, 8500$, 1600$ CENA: 800$, 5100$, 8500$, 1600$

Lubiana przez wielu facetów w Organizacji... ciekawe dlaczego? Na pewno nie ze względu na umiejętności walki... Pewnie lubią jak się nimi pani doktor Houston zajmuje, gdy dostaną kulkę... Jeden z najlepszych lekarzy w grze, ale nic poza tym. Niskie strzelectwo, zero punktów znajomości materiałów wybuchowych i mechaniki oraz praktycznie brak doświadczenia sprawiają, że nie warto jej werbować. Niby powinna się szybko uczyć, bo inteligentna to ona jest, ale nigdy nie udało mi się z nią wytrzymać tak długo, aby przekonać się czy sprawdza się to w praktyce.
Sympatie: Vicki, Static, RavenWrogowie: Buns


Lista Najemników


Dr. Michael Dawson

Zdrowie72 Doświadczenie01
Zwinność62 Um. Strzeleckie66
Zręczność78 Zn. Mechaniki07
Siła76 Zn.mat. wybuchowych00
Um.dowodzenia04 Wiedza medyczna80
Inteligencja94


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: walka na noże, szkolenie SKILE: ratownik medyczny, broń biała, szkolenie
HISTORIA TŁA: magister
NASTAWIENIE: optymista
WADA: nie toleruje upałów
HISTORIA TŁA: magister
CHARAKTER: optymista
WADA: nie toleruje upałów
CENA: 500$, 3000$, 5000$, 1100$ CENA: 500$, 3000$, 5000$, 1100$

Bardzo wysoka inteligencja i umiejętności medyczne czynią z niego wyśmienitego, szybko uczącego się lekarza, jednak to wszystko, co MD może nam zaoferować. Oczywiście zawsze można liczyć jeszcze na odrobinę zarozumialstwa, ale szeregowy członek bractwa kurkowego strzela lepiej od pana Dawsona. Osobiście uważam, że, mimo wszystko, lekarzy lepiej szkolić niż wynajmować, więc odradzam podpisanie kontraktu z tym człowiekiem – tym bardziej, że nawet krowia "mina" może go zaskoczyć – nie ma on zielonego pojęcia o ładunkach wybuchowych.
Sympatie: DannyWrogowie: brak


Lista Najemników


Dr Q. Huaong

Zdrowie88 Doświadczenie03
Zwinność92 Um. Strzeleckie60
Zręczność81 Zn. Mechaniki19
Siła73 Zn.mat. wybuchowych20
Um.dowodzenia26 Wiedza medyczna87
Inteligencja91


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: sztuki walki, nocne operacje SKILE: sztuki walki, ratownik medyczny, nocne operacje
HISTORIA TŁA: chiński doktor
NASTAWIENIE: pesymista
WADA: brak
HISTORIA TŁA: chiński doktor
CHARAKTER: flegmatyczny
WADA: brak
CENA: 1500$, 7500$, 13000$, 0$ CENA: 1500$, 7500$, 13000$, 0$

Świetny lekarz, kiepski strzelec. Tak w skrócie można scharakteryzować Huanga. Oczywiście, w teorii można go podszkolić, bo jego wysoka inteligencja na to pozwala, ale nie ma to większego sensu, kiedy można wziąć innych najemników, którzy może początkowo mają mniej punktów medycyny, ale więcej celności. Zasada prosta – jeśli Ty pierwszy zabijesz przeciwnika nie będziesz potrzebował lekarza, a Dr Q. może mieć problemy ze skuteczną eliminacją wrogów. Moim zdaniem warto brać go tylko w ostateczności.
Sympatie: VickiWrogowie: brak


Lista Najemników


Earl "Magic" Walker

Zdrowie95 Doświadczenie05
Zwinność99 Um. Strzeleckie94
Zręczność98 Zn. Mechaniki91
Siła92 Zn.mat. wybuchowych27
Um.dowodzenia16 Wiedza medyczna24
Inteligencja80


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: otwieranie zamków, skradanie SKILE: technik, skradanie, lekkoatleta
HISTORIA TŁA: złodziej
NASTAWIENIE: arogancki
WADA: brak
HISTORIA TŁA: złodziej
CHARAKTER: nieustraszony
WADA: brak
CENA: 5500$, 35000$, 65000$, 5500$ CENA: 5500$, 35000$, 65000$, 5500$

Walker to kolejny świetny najemnik, jednak zdecydowanie mniej wszechstronny niż taki Gus – słabo u niego z wiedzą medyczną i dowodzeniem, a bomby do rozbrojenia to osobiście bym mu nie dawał... Nadrabia natomiast zdrowiem, zręcznością i zwinnością, dzięki której spacer za plecami strażników nie jest rzeczą trudną. Posiadanie w zespole Ice'a i Blooda może okazać się argumentem przemawiającym za podpisaniem kontraktu w momencie, gdy mamy również Buns, której nie cierpi.
Sympatie: Blood, IceWrogowie: Buns, Bubba


Lista Najemników


Edgar "Nails" Smorth

Zdrowie72 Doświadczenie04
Zwinność60 Um. Strzeleckie84
Zręczność88 Zn. Mechaniki63
Siła90 Zn.mat. wybuchowych78
Um.dowodzenia24 Wiedza medyczna11
Inteligencja79


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: otwieranie zamków SKILE: technik, materiały wybuchowe
HISTORIA TŁA: członek gangu
NASTAWIENIE: normalny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: agent
CHARAKTER: nieustraszony
WADA: klaustrofobia
CENA: 1800$, 10000$, 16000$, 0$ CENA: 1800$, 10000$, 16000$, 0$

Jeśli nie chcesz oberwać to nie próbuj ściągnąć mu jego skórzanej kurtki. Ten harley'owiec jest do niej niezwykle przywiązany i nie przejawia ochoty zamiany jej na kamizelkę kuloodporną, co w kraju takim, jakim jest Arulco może szybko zaprowadzić go sześć stóp pod ziemię... "Nails" wyhodował sobie całkiem ładny "mięsień piwny", który skutecznie obniża jego sprawność fizyczną. Całkiem nieźle zna się na ładunkach wybuchowych i mechanice, więc na początku może spełniać rolę sapera-mechanika, który z bronią palną radzi sobie całkiem dobrze.
Sympatie: Fox, BullWrogowie: Biff


Lista Najemników


Ernie "Red" Spragg

Zdrowie68 Doświadczenie04
Zwinność66 Um. Strzeleckie78
Zręczność81 Zn. Mechaniki33
Siła69 Zn.mat. wybuchowych99
Um.dowodzenia21 Wiedza medyczna05
Inteligencja79


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: szkolenie, elektronika SKILE: technik, materiały wybuchowe, szkolenie
HISTORIA TŁA: saper
NASTAWIENIE: pesymista
WADA: nerwowy
HISTORIA TŁA: saper
CHARAKTER: neutralny
WADA: nerwowy
CENA: 900$, 5900$, 10000$, 2300$ CENA: 900$, 5900$, 10000$, 2300$

Ten Szkot świetnie radzi sobie z rozbrajaniem bomb, a czasami również... graczy... Jego, pełne paniki, teksty naprawdę potrafią "rozbroić" człowieka. Na szczęście rzadko bywa tak groźnie jak uważa Spragg. Niestety ma mało punktów zdrowia, zwinności i siły, a wysoką celnością nie grzeszy. Warto go wziąć ze względu niską cenę, niezłe doświadczenie i charakter. Jeśli jednak w oddziale mamy "Buns" nawet nie próbujmy zwerbować Spragga.
Sympatie: brakWrogowie: Buns


Lista Najemników


Fidel Dahan

Zdrowie88 Doświadczenie03
Zwinność83 Um. Strzeleckie85
Zręczność64 Zn. Mechaniki06
Siła83 Zn.mat. wybuchowych97
Um.dowodzenia01 Wiedza medyczna03
Inteligencja71


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: walka wręcz SKILE: walka wręcz, materiały wybuchowe
HISTORIA TŁA: wybuchowy człowiek
NASTAWIENIE: agresywny
WADA: psychol
HISTORIA TŁA: wybuchowy człowiek
CHARAKTER: agresywny
WADA: psychol
CENA: 2500$, 9000$, 16000$, 0$ CENA: 2000$, 9500$, 16000$, 0$

Na Metavirze, gdy upatrzył sobie cel, nie chciał ruszyć się z miejsca dopóki go nie posłał do piachu. W Arulco upodobał sobie otwieranie ognia ciągłego bez rozkazu, a niewiele jest rzeczy wkurzających bardziej niż wyprucie całego magazynka w najmniej sprzyjającym momencie. Pomijając tą negatywną cechę Fidel w walce sprawdza się dobrze, jest tez jednym z najlepszych saperów w grze. Mimo jego napadów szału można polubić tego najemnika, zwłaszcza, że nie jest drogi.
Sympatie: Razor, HaywireWrogowie: Flo


Lista Najemników


Frank "Hitman" Hennessy

Zdrowie75 Doświadczenie04
Zwinność77 Um. Strzeleckie88
Zręczność40 Zn. Mechaniki11
Siła69 Zn.mat. wybuchowych39
Um.dowodzenia52 Wiedza medyczna03
Inteligencja74


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: rzucanie, szkolenie SKILE: zastępca, rzucanie, szkolenie
HISTORIA TŁA: instruktor walki
NASTAWIENIE: przyjacielski
WADA: nie umie pływać
HISTORIA TŁA: instruktor walki
CHARAKTER: towarzyski
WADA: nie umie pływać
CENA: 1000$, 6000$, 11000$, 1600$ CENA: 1000$, 6000$, 11000$, 1600$

Gdyby nie strasznie niska zręczność i dość kiepska siła byłby z niego całkiem dobry najemnik, bo podniesienie wiedzy medycznej nie zajmuje znów aż tak dużo czasu, a znajomość mechaniki nie jest niezbędna. "Hitman" świetnie strzela, a jak na swoja cenę ma stosunkowo wysokie doświadczenie. Osobiście lubię gościa, ma bardzo niską gażę, a idzie go wyćwiczyć tak, żeby nie odczuwać zbytnio jego niskiej sprawności fizycznej. PS. Zapomniałbym – Frank zdaje się być zakochany w "Raven", więc uważajcie na jej zazdrosnego męża.
Sympatie: Grunty, RavenWrogowie: Raider


Lista Najemników


Gus Tarballs

Zdrowie75 Doświadczenie08
Zwinność65 Um. Strzeleckie97
Zręczność84 Zn. Mechaniki80
Siła82 Zn.mat. wybuchowych76
Um.dowodzenia83 Wiedza medyczna68
Inteligencja94


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: broń ciężka (ekspert) SKILE: bombardier, zastępca
HISTORIA TŁA: likwidator organizacji DFK
NASTAWIENIE: przyjacielski
WADA: brak
HISTORIA TŁA: likwidator organizacji DFK
CHARAKTER: samotnik
WADA: brak
CENA: 6000$, 37000$, 70000$, 5900$ CENA: 6000$, 37000$, 70000$, 5900$

Prawdziwa legenda A.I.M, najdroższy najemnik na początku gry. Niezwykle wysokie, praktycznie wszystkie, umiejętności i parametry sprawiają, że zasługuje również na miano tego najlepszego. Właściwie jego jedyną słabą stroną jest niska zwinność, przez którą nieraz brakuje tego jednego punktu akcji niezbędnego do uratowania tyłka. Mimo tego Gus jest prawdziwym "uniwersalnym żołnierzem", doskonale posługującym się bronią ciężką, a jego "kołku" jest chyba nieśmiertelne...
Sympatie: Len, ScullyWrogowie: Flo


Lista Najemników


Helmut Grunter

Zdrowie82 Doświadczenie03
Zwinność79 Um. Strzeleckie78
Zręczność76 Zn. Mechaniki44
Siła71 Zn.mat. wybuchowych28
Um.dowodzenia21 Wiedza medyczna22
Inteligencja72


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: nocne operacje, broń ciężka SKILE: broń ciężka, nocne operacje
HISTORIA TŁA: ochroniarz
NASTAWIENIE: optymista
WADA: brak
HISTORIA TŁA: ochroniarz
CHARAKTER: optymista
WADA: brak
CENA: 550$, 3600$, 6400$, 1500$ CENA: 550$, 3600$, 6400$, 1500$

Niespecjalnie polecam tego niemieckiego gentelmana, należy raczej do klasy "poniżej przeciętnej" – nie ma nic czym mógłby zachwycić, z wyjątkiem niskiej ceny oczywiście... Sprawnie posługuje się bronią ciężką, jest też wyszkolony w operacjach nocnych, jednak bez solidnego treningu nie wyciśniemy z niego zbyt wiele.
Sympatie: Ivan, BunsWrogowie: brak


Lista Najemników


Ice Williams

Zdrowie90 Doświadczenie03
Zwinność88 Um. Strzeleckie86
Zręczność87 Zn. Mechaniki42
Siła84 Zn.mat. wybuchowych03
Um.dowodzenia23 Wiedza medyczna07
Inteligencja78


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: szkolenie, broń automatyczna SKILE: broń automatyczna (ekspert), szkolenie
HISTORIA TŁA: instruktor paramilitarny
NASTAWIENIE: przyjacielski
WADA: brak
HISTORIA TŁA: instruktor paramilitarny
CHARAKTER: towarzyski
WADA: brak
CENA: 1500$, 9000$, 15000$, 2200$ CENA: 1500$, 9000$, 15000$, 2200$

Człowiek z Lodu... Ice to bardzo dobry wybór na początek rozgrywki, gdy mamy mało kasy, a potrzeba dobrego najemnika. Zdrowy, zwinny, zręczny, z "dobrym" okiem ma jednak dwie poważne wady – wiedza medyczna i znajomość materiałów wybuchowych pozostawiają wiele do życzenia. Na szczęście szybko się uczy, więc można nadrobić te braki w trakcie gry, dzięki czemu Williams może być podstawą grupy uderzeniowej od początku do końca.
Sympatie: Magic, Grizzly, BloodWrogowie: Bubba


Lista Najemników


Igor Dolvich

Zdrowie91 Doświadczenie02
Zwinność89 Um. Strzeleckie77
Zręczność75 Zn. Mechaniki36
Siła82 Zn.mat. wybuchowych19
Um.dowodzenia04 Wiedza medyczna17
Inteligencja84


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: skradanie SKILE: łowca, skradanie
HISTORIA TŁA: weteran wojny czeczeńskiej
NASTAWIENIE: normalny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: weteran wojny czeczeńskiej
CHARAKTER: nieustraszony
WADA: brak
CENA: 500$, 3200$, 5500$, 1300$ CENA: 500$, 3200$, 5500$, 1300$

Wszyscy znają Ivana - teraz czas poznać jego bratanka... albo siostrzeńca... zresztą, co za różnica? Na razie nie jest równie zabójczy co jego wujek, jednak najemnik ten ma przed sobą świetlaną przyszłość. Brakuje mu doświadczenia bojowego, wypada też podszkolić go w strzelaniu, jednak z całkiem wysoką inteligencją Igora nie będzie to zbyt trudne zadanie. Warto zwrócić uwagę na przyzwoite wskaźniki zdrowia, zwinności oraz siły. Jeśli nie masz w oddziale Gontarskiego, a potrzebujesz taniego i dobrego żołdaka, najęcie Igora może okazać się słuszną decyzją.
Sympatie: Ivan, GruntyWrogowie: brak


Lista Najemników


Ivan Dolvich

Zdrowie94 Doświadczenie04
Zwinność90 Um. Strzeleckie92
Zręczność95 Zn. Mechaniki14
Siła87 Zn.mat. wybuchowych55
Um.dowodzenia35 Wiedza medyczna15
Inteligencja83


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: broń automatyczna, broń ciężka SKILE: broń automatyczna, broń ciężka, kulturysta
HISTORIA TŁA: major Armii Czerwonej
NASTAWIENIE: normalny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: major Armii Czerwonej
CHARAKTER: agresywny
WADA: brak
CENA: 2950$, 20000$, 38000$, 3500 CENA: 2950$, 20000$, 38000$, 3500

Гаварите по русский? Нет? Mówicie po rosyjsku? Nie? No to możecie żałować, bo najemnik ten co jakiś czas lubi odezwać się w swoim rodzimym języku. Możecie się jednak pocieszyć – od czasów Metaviry, kiedy nie znał angielskiego ani trochę, zrobił olbrzymie postępy i cyrylicy zbyt często na Wasze szczęście na ekranie nie pooglądacie. Najkrócej można go określić mianem niezwykle sprawnego strzelca, bo zarówno cechy fizyczne jak i celność stoją u niego na wysokim poziomie. Niestety nienawidzony jest przez naszego rodaka, więc wszyscy, którzy nie rozstają się z Gontarskim będą musieli zrezygnować z usług Rosjanina.
Sympatie: Igor, GruntyWrogowie: Bubba


Lista Najemników


J.P. "La Malice" Viau

Zdrowie83 Doświadczenie03
Zwinność81 Um. Strzeleckie83
Zręczność97 Zn. Mechaniki14
Siła89 Zn.mat. wybuchowych16
Um.dowodzenia13 Wiedza medyczna12
Inteligencja55


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: walka na noże, walka wręcz SKILE: walka wręcz, broń biała, kulturysta
HISTORIA TŁA: bramkarz
NASTAWIENIE: agresywny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: bramkarz
CHARAKTER: agresywny
WADA: brak
CENA: 1200$, 6000$, 10000$, 0$ CENA: 1200$, 6000$, 10000$, 0$

Dobrze, że chociaż dobrze strzela... Najemnik, którego werbunek może okazać się stratą pieniędzy... chyba, że potrzebujemy tragarza potrafiącego się w miarę skutecznie bronić. Ze względu na niską inteligencję nauczenie go czegokolwiek trwa wieki. Żeby chociaż miał dobre odzywki, albo ciekawy charakter... a on... on po prostu jest... Najlepiej od razu omińcie...
Sympatie: Fox, Spider, MeltdownWrogowie: brak


Lista Najemników


John "Bull" Peters

Zdrowie96 Doświadczenie02
Zwinność59 Um. Strzeleckie72
Zręczność44 Zn. Mechaniki25
Siła98 Zn.mat. wybuchowych17
Um.dowodzenia23 Wiedza medyczna10
Inteligencja64


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: walka wręcz (ekspert) SKILE: walka wręcz, kulturysta
HISTORIA TŁA: strażnik więzienny
NASTAWIENIE: agresywny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: strażnik więzienny
CHARAKTER: agresywny
WADA: brak
CENA: 400$, 2700$, 4500$, 0$ CENA: 400$, 2700$, 4500$, 0$

Kolejny paker – tym razem Irlandczyk. Do IRA pewnie by go nie chcieli, ale do bojówki trzecioligowej drużyny piłkarskiej udałoby mu się zapisać. Właściwie to poza laniem innych to on wiele nie potrafi, tylko czasem uda mu się trafić w tarczę. Inteligencją też nie grzeszy, o zręczności nie wspomnę – stawiam stówę, że nawet pięć minut mu nie starczy, aby nawlec igłę... Właściwie to nawet nie warto się nad zatrudnieniem go zastanawiać...
Sympatie: NailsWrogowie: Biff


Lista Najemników


Keith "Blood" Hanson

Zdrowie84 Doświadczenie04
Zwinność94 Um. Strzeleckie78
Zręczność87 Zn. Mechaniki23
Siła82 Zn.mat. wybuchowych31
Um.dowodzenia06 Wiedza medyczna51
Inteligencja75


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: rzucanie, sztuki walki SKILE: sztuki walki, rzucanie
HISTORIA TŁA: weteran ANC
NASTAWIENIE: normalny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: weteran ANC
CHARAKTER: optymista
WADA: brak
CENA: 850$, 5500$, 9000$, 1900$ CENA: 850$, 5500$, 9000$, 1900$

Nie wyobrażam sobie nie mieć "Blooda" w oddziale. Początkowo co prawda jego umiejętności strzeleckie mogą pozostawiać trochę do życzenia, ale w praktyce strzela lepiej niż mu napisali na papierze. Świetnie sprawdza się w nocy, kiedy trzeba podkraść się do wroga i: a) obić mu twarz, a następnie ukraść broń b) rzucić w niego nożem tak, aby zabić za pierwszym trafieniem c) kopnąć w cztery litery i krzyknąć "Niespodzianka!" Keith'a warto mieć nie tylko ze względu na swoje umiejętności i bardzo niską cenę, ale również świetne teksty i poczucie humoru. Znak jakości Q + moja rekomendacja.
Sympatie: MagicWrogowie: Clif, Bubba


Lista Najemników


Kirk "Static" Stevenson

Zdrowie79 Doświadczenie04
Zwinność66 Um. Strzeleckie86
Zręczność95 Zn. Mechaniki99
Siła59 Zn.mat. wybuchowych28
Um.dowodzenia15 Wiedza medyczna17
Inteligencja60


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: elektronika, nocne operacje SKILE: technik, nocne operacje
HISTORIA TŁA: zakulisowa załoga
NASTAWIENIE: przyjacielski
WADA: strach przed insektami
HISTORIA TŁA: zakulisowa załoga
CHARAKTER: towarzyski
WADA: strach przed insektami
CENA: 2500$, 15000$, 25000$, 3200$ CENA: 2500$, 15000$, 25000$, 3200$

Bojący się insektów, słaby, mało zwinny, niegrzeszący inteligencją, kiepski dowódca, mierny saper i medyk... A gdzie jakieś plusy? Cóż, całkiem nieźle strzela, jest świetnym mechanikiem, jednak nie są to dla wielu graczy argumenty wystarczające, aby zostawić go w ekipie. Ze względu na niską siłę nie nadaje się nawet na mechanika-tragarza, więc cena, jaką życzy sobie za swoje usługi jest zdecydowanie za wysoka.
Sympatie: Larry, SpiderWrogowie: Razor, Stephen


Lista Najemników


Kyle "Shadow" Simmons

Zdrowie95 Doświadczenie05
Zwinność96 Um. Strzeleckie92
Zręczność83 Zn. Mechaniki12
Siła88 Zn.mat. wybuchowych22
Um.dowodzenia35 Wiedza medyczna30
Inteligencja77


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: skradanie, kamuflaż SKILE: komandos, skradanie
HISTORIA TŁA: komandos
NASTAWIENIE: samotnik
WADA: brak
HISTORIA TŁA: komandos
CHARAKTER: samotnik
WADA: brak
CENA: 3100$, 20500$, 39000$, 3300$ CENA: 3100$, 20500$, 39000$, 3300$

Simmons przez fanów Jagged Alliance często stawiany jest w szranki z "Reaperem" o miano tego lepszego. Zdaje się, iż ten swego rodzaju pojedynek wygrywa właśnie Simmons – głównie ze względu na swój niezmywalny kamuflaż oraz niebywałą umiejętność cichego przechodzenia za plecami wroga. Ten były komandos jest raczej skryty i niezbyt wygadany, jednak jego odzywki zaskarbiły sobie uznanie graczy.
Sympatie: brakWrogowie: brak


Lista Najemników


Len Anderson

Zdrowie89 Doświadczenie07
Zwinność80 Um. Strzeleckie83
Zręczność88 Zn. Mechaniki54
Siła77 Zn.mat. wybuchowych47
Um.dowodzenia61 Wiedza medyczna35
Inteligencja83


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: broń automatyczna, szkolenie SKILE: broń automatyczna, zastępca, szkolenie
HISTORIA TŁA: Zielone Berety
NASTAWIENIE: normalny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: Zielone Berety
CHARAKTER: stanowczy
WADA: brak
CENA: 2400$, 15000$, 28000$, 3100$ CENA: 2400$, 15000$, 28000$, 3100$

Werbując Lena możesz być pewny jednej rzeczy – że nie podniesie stawki za swoje usługi. Super, nie? Szkoda tylko, że jednocześnie nie podniesie ani jednej cechy, choćby o jeden punkt... Na szczęście jego statystyki stoją na dość wysokim poziomie (choć celności mógłby mieć ciut więcej), a nieduża cena rekompensuje niemożność szkolenia go. Ze względu na wysokie zdolności przywódcze i umiejętność szkolenie doskonale nadaje się do formowania oddziałów samoobrony.
Sympatie: Vicky, Dr. QWrogowie: Numb


Lista Najemników


Louisa "Buzz" Garneau

Zdrowie71 Doświadczenie04
Zwinność84 Um. Strzeleckie96
Zręczność47 Zn. Mechaniki05
Siła68 Zn.mat. wybuchowych19
Um.dowodzenia13 Wiedza medyczna00
Inteligencja90


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: broń ciężka, broń automatyczna SKILE: broń autom., br. ciężka, lekkoatleta, informator
HISTORIA TŁA: odrzucona miłość
NASTAWIENIE: agresywny
WADA: psychol
HISTORIA TŁA: odrzucona miłość
CHARAKTER: agresywny
WADA: psychol
CENA: 2200$, 12000$, 18000$, 0$ CENA: 2200$, 12000$, 18000$, 0$

Wyobraź sobie wściekłą, rozgoryczoną feministkę. Mało ciekawa sprawa, prawda? No, to teraz daj jej w ręce karabin maszynowy... To właśnie "Buzz" - pozostaje nam cieszyć się, graczom, że swoją frustrację, wywołaną rozwodem z "Lynx'em", wyładowuje na żołnierzach Deidranny... Choć należy do tych najinteligentniejszych najemników, a jej umiejętności strzeleckie są niewiele niższe od tych, jakie posiada jej eks, to ma dwie poważne wady. Pierwsza – samowolnie pruje serią do wszystkiego, co się rusza. Druga – nie potrafi sobie przykleić nawet plastra – jej znajomość medycyny równa się zeru! Jest to moim zdaniem rozwiązanie idiotyczne, bo ktoś tak bystry jak "Buzz" nie może nie umieć założyć choćby najprostszego opatrunku.
Sympatie: brakWrogowie: Lynx


Lista Najemników


Monica "Buns" Sondergaard

Zdrowie79 Doświadczenie02
Zwinność78 Um. Strzeleckie86
Zręczność87 Zn. Mechaniki08
Siła59 Zn.mat. wybuchowych04
Um.dowodzenia24 Wiedza medyczna48
Inteligencja93


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: szkolenie (ekspert) SKILE: strzelec, szkolenie
HISTORIA TŁA: pielęgniarka i strzelec
NASTAWIENIE: ważniak
WADA: strach przed insektami
HISTORIA TŁA: pielęgniarka i strzelec
CHARAKTER: stanowczy
WADA: strach przed insektami
CENA: 725$, 4700$, 8500$, 1800$ CENA: 725$, 4700$, 8500$, 1800$

Wielu graczy jej nie lubi, ale osobiście uważam ją za jednego z najlepszych najemników w grze. Początkowo, choć bardzo tania, oferuje całkiem niezły wachlarz umiejętności. Przede wszystkim jest niezwykle inteligentna, a więc szybko się uczy. Strzela też całkiem nieźle, dzięki czemu dość szybko podnosi doświadczenie (początkowo wynosi 2). Można z niej zrobić medyka – po wylądowaniu w Arulco nie przeprowadzi co prawda operacji na mózgu, ale po kilku "szyftach" jako lekarz jej znajomość medycyny bardzo szybko rośnie.
Sympatie: SidneyWrogowie: Reaper, Fox, Gumpy


Lista Najemników


Norma "Meltdown" Jessop

Zdrowie78 Doświadczenie03
Zwinność74 Um. Strzeleckie83
Zręczność84 Zn. Mechaniki22
Siła76 Zn.mat. wybuchowych40
Um.dowodzenia24 Wiedza medyczna03
Inteligencja82


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: broń ciężka, oburęczność SKILE: broń ciężka, pistolety, oburęczność
HISTORIA TŁA: najemnik
NASTAWIENIE: agresywny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: najemnik
CHARAKTER: złośliwy
WADA: brak
CENA: 800$, 4900$, 9000$, 1600$ CENA: 800$, 4900$, 9000$, 1600$

Paskudna baba. Drugiej takiej paskudy nie widziałeś. Nie widziałeś nawet baby w połowie tak paskudnej jak "Meltdown" (chyba, że znasz moją nauczycielkę biologii z LO). Jest agresywna, nie lubi facetów i wszystkich, co mają inny kolor skóry niż ona. Jeśli jednak nie przeszkadza Ci jej wredny charakter to może się ona okazać całkiem skuteczna w walce, zwłaszcza na początku, gdyż jest tania i do tego oburęczna, a każda dodatkowa lufa jest przydatna. Aha... zapomniałem – nie przejmuj się jej atakami szału...
Sympatie: StephenWrogowie: Biff, Flo


Lista Najemników


Peter "Wolf" Sanderson

Zdrowie90 Doświadczenie03
Zwinność83 Um. Strzeleckie79
Zręczność86 Zn. Mechaniki65
Siła85 Zn.mat. wybuchowych40
Um.dowodzenia22 Wiedza medyczna48
Inteligencja76


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: szkolenie, nocne operacje SKILE: nocne operacje, kulturysta, szkolenie
HISTORIA TŁA: instruktor paramilitarny
NASTAWIENIE: pesymista
WADA: brak
HISTORIA TŁA: instruktor paramilitarny
CHARAKTER: samotnik
WADA: brak
CENA: 700$, 3400$, 5500$, 00$ CENA: 700$, 3400$, 5500$, 00$

Wilki to nocni łowcy, więc i Sanderson świetnie sprawdza się, gdy zachodzi słońce. Znany fanom serii jeszcze z czasów Metaviry, nadal idealnie nadaje się zarówno na początek jak i na koniec rozgrywki. Najsłabiej wypada u niego umiejętność dowodzenia, jednak nie jest to najważniejszy parametr w grze – inne są co najmniej przeciętne, jeśli nie (bardzo) wysokie. Co prawda początkowo nie należy do strzelców wyborowych, ale jego celność i tak zadowala. Ze względu na całkiem niezłą znajomość mechaniki może pełnić funkcję "naprawiacza".
Sympatie: Fox, LynxWrogowie: Numb


Lista Najemników


Robert James "Scully" Sullivan

Zdrowie90 Doświadczenie05
Zwinność90 Um. Strzeleckie92
Zręczność96 Zn. Mechaniki61
Siła85 Zn.mat. wybuchowych66
Um.dowodzenia70 Wiedza medyczna36
Inteligencja93


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: walka na noże (ekspert) SKILE: broń biała, rzucanie, lekkoatleta
HISTORIA TŁA: najemnik
NASTAWIENIE: przyjacielski
WADA: brak
HISTORIA TŁA: najemnik
CHARAKTER: towarzyski
WADA: brak
CENA: 4800$, 30000$, 53000$, 4600$ CENA: 4800$, 30000$, 53000$, 4600$

Zdawać się może, że ten, sprawiający wrażenie beztroskiego, najemnik radzi sobie równie dobrze na desce surfingowej jak i na polu walki. Kolejny, obok Gusa, wszechstronny najemnik. Choć początkowo ma dość niskie umiejętności medyczne to, dzięki wysokiej inteligencji, jest w stanie szybko nadrobić straty w tej dziedzinie. Idealny do cichego zdejmowania strażników – świetnie posługuje się każdym rodzajem broni białej - od katany po scyzoryk.
Sympatie: MikeWrogowie: Kaboom


Lista Najemników


Ron "Raider" Higgens

Zdrowie80 Doświadczenie04
Zwinność71 Um. Strzeleckie88
Zręczność78 Zn. Mechaniki12
Siła80 Zn.mat. wybuchowych20
Um.dowodzenia87 Wiedza medyczna11
Inteligencja76


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: szkolenie (ekspert) SKILE: dowódca drużyny, szkolenie
HISTORIA TŁA: członek SWAT
NASTAWIENIE: ważniak
WADA: brak
HISTORIA TŁA: członek SWAT
CHARAKTER: gwiazda
WADA: brak
CENA: 2000$, 12000$, 20000$, 2000$ CENA: 2000$, 12000$, 20000$, 2000$

O jednym małżeństwie już wspominałem pisząc o "Buzz". Chwała Panu koniec z rozwodnikami, bo Ron i Charlene są szczęśliwą parką. "Raider" to urodzony dowódca i szkoleniowiec. Niezbędny, gdy chcemy szybko wytrenować samoobronę, bądź zwerbować opornego RPCa. W walce również sprawdza się świetnie, już na początku ma całkiem niezłe umiejętności strzeleckie, a dodatkowe podniesienie ich nie jest trudne. Co prawda mógłby mieć ciut większe pojęcie o materiałach wybuchowych, mechanice i medycynie, ale opatrunek sobie założy, a minami i naprawianiem może zająć się ktoś inny. Niektórych graczy denerwuje jego głos, zwłaszcza na początku, ale moim zdaniem idzie się przyzwyczaić.
Sympatie: RavenWrogowie: Hitman


Lista Najemników


Rudy "Lynx-Eyed" Roberts

Zdrowie81 Doświadczenie04
Zwinność79 Um. Strzeleckie99
Zręczność86 Zn. Mechaniki29
Siła77 Zn.mat. wybuchowych50
Um.dowodzenia39 Wiedza medyczna34
Inteligencja71


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: elektronika, nocne operacje SKILE: strzelec, nocne operacje, zwiadowca
HISTORIA TŁA: łowca grubego zwierza
NASTAWIENIE: pesymista
WADA: brak
HISTORIA TŁA: łowca grubego zwierza
CHARAKTER: stanowczy
WADA: brak
CENA: 2850$, 18500$, 35000$, 3300$ CENA: 2850$, 18500$, 35000$, 3300$

Razem ze "Scope" posiada początkowo 99 punktów strzelectwa. Jego głos i odzywki nie drażnią rzeszy graczy, więc wydaje się rozsądną alternatywą dla pani opisywanej poniżej. Choć inteligencją nie grzeszy to nie należy też to głupich najemników, a ze względu na przystępną cenę i dobrą broń nadaje się na początek rozgrywki. Znajomość medycyny i mechaniki oraz umiejętności przywódcze są na dość przeciętnym poziomie. Aha... jeszcze jedno... jeśli zdecydowałeś się na "Lynxa" nie bierz do oddziału jego eks-żony... no chyba, że chcesz wysłuchiwać ich ciągłych kłótni...
Sympatie: IceWrogowie: Buzz


Lista Najemników


Sheila "Scope" Sterling

Zdrowie87 Doświadczenie05
Zwinność89 Um. Strzeleckie99
Zręczność76 Zn. Mechaniki04
Siła64 Zn.mat. wybuchowych21
Um.dowodzenia39 Wiedza medyczna17
Inteligencja81


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: nocne operacje, szkolenie SKILE: strzelec, nocne operacje, szkolenie
HISTORIA TŁA: członek SAS
NASTAWIENIE: przyjacielski
WADA: brak
HISTORIA TŁA: członek SAS
CHARAKTER: towarzyski
WADA: brak
CENA: 700$, 3400$, 5500$, 00$ CENA: 2900$, 19000$, 35000$, 3400$

Brytyjka o bardzo wysokich umiejętnościach strzeleckich oraz... wkurzającym wielu graczy głosie... Na szczęście doskonale sprawdza się, gdy trzeba przeciwnikowi przewietrzyć czaszkę przy pomocy kuli kalibru 7.62 mm oraz w sytuacji, kiedy koty widzą lepiej od nas, czyli po prostu nocą. Niestety jej znajomość ładunków wybuchowych i wiedza medyczna pozostawiają wiele do życzenia, poza tym, ze względu na dość niski wskaźnik siły, zbyt wiele na plecy nie weźmie.
Sympatie: SidneyWrogowie: brak


Lista Najemników


Sidney Nettleson

Zdrowie80 Doświadczenie05
Zwinność70 Um. Strzeleckie92
Zręczność91 Zn. Mechaniki02
Siła76 Zn.mat. wybuchowych15
Um.dowodzenia27 Wiedza medyczna44
Inteligencja78


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: rzucanie (ekspert) SKILE: pistolety, rzucanie, materiały wybuchowe
HISTORIA TŁA: arystokrata
NASTAWIENIE: optymista
WADA: brak
HISTORIA TŁA: arystokrata
CHARAKTER: optymista
WADA: brak
CENA: 2000$, 12500$, 22000$, 2700$ CENA: 2000$, 12500$, 22000$, 2700$

Najpierw pomoże koleżance z oddziału przejść nad kałużą, a potem spokojnie, z angielską flegmą zabije trzech nadbiegających przeciwników – to właśnie cały Sidney – Oaza Spokoju w tym zwariowanym świecie najemników. Co prawda o mechanice i materiałach wybuchowych zielonego pojęcia nie ma, ale jest dobrym strzelcem, całkiem nieźle zna się też na medycynie – od biedy może zastąpić lekarza. Moim zdaniem doskonały dla początkujących graczy – również ze względu na dość wysoki poziom doświadczenia.
Sympatie: Scope, StephenWrogowie: Iggy, Haywire


Lista Najemników


Stephen Rothman

Zdrowie97 Doświadczenie05
Zwinność71 Um. Strzeleckie82
Zręczność78 Zn. Mechaniki15
Siła80 Zn.mat. wybuchowych66
Um.dowodzenia59 Wiedza medyczna15
Inteligencja94


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: nocne operacje, szkolenie SKILE: zastępca, nocne operacje, szkolenie
HISTORIA TŁA: doradca wojskowy
NASTAWIENIE: ważniak
WADA: brak
HISTORIA TŁA: doradca wojskowy
CHARAKTER: stanowczy
WADA: brak
CENA: 1500$, 10000$, 17000$, 2500$ CENA: 1500$, 10000$, 17000$, 2500$

Początkowo Stephen strasznie mnie denerwował, ale i tak zawsze brałem go do oddziału – ze względu na niską cenę jego usług i jednocześnie wysoką ich jakość. Stephen Rothman to płatny zabójca z krwi i kości, jego doświadczenie rekompensuje początkowo nie za wysokie umiejętności strzeleckie (choć w praktyce okazuje się, że i tak strzela bardzo dobrze). Inteligencja, zdrowie, umiejętności dowodzenia, znajomość materiałów wybuchowych to jego plusy. Słabo u niego z mechaniką i medycyną, ale jeśli zajdzie potrzeba Rothman szybko nadrobi zaległości.
Sympatie: MeltdownWrogowie: Static, Larry, Nails


Lista Najemników


Steve "Grizzly" Bornell

Zdrowie94 Doświadczenie02
Zwinność69 Um. Strzeleckie79
Zręczność50 Zn. Mechaniki24
Siła95 Zn.mat. wybuchowych37
Um.dowodzenia16 Wiedza medyczna08
Inteligencja72


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: walka wręcz, broń cięzka SKILE: broń ciężka, walka wręcz, kulturysta
HISTORIA TŁA: ryzykant
NASTAWIENIE: normalny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: ryzykant
CHARAKTER: prymitywista
WADA: brak
CENA: 525$, 3500$, 6000$, 0$ CENA: 525$, 3500$, 6000$, 0$

O tak, ten Amerykanin zdecydowanie zasługuje na miano niedźwiedzia – co prawda na zdjęciu możemy oglądać tylko jego szerokie bary, ale założę się, że łapę ma wielką jak łopata. Silny i zdrowy jak wół, ale zwinny niczym słoń na środkach usypiających – tak w dużym uproszczeniu można opisać Steve’a. Osiłek ten znacznie gorzej od naszego rodaka radzi sobie z naprawianiem różnych rzeczy, ale o wiele twórcy gry dali mu na pocieszenie kilka punktów inteligencji więcej... Moim zdaniem dość dobra inwestycja w początkowym stadium gry, choć należy go jak najszybciej podszkolić w opatrywaniu.
Sympatie: Bull, Shadow, WolfWrogowie: Dr Q.


Lista Najemników


Thor Kaufman

Zdrowie96 Doświadczenie03
Zwinność83 Um. Strzeleckie74
Zręczność84 Zn. Mechaniki35
Siła89 Zn.mat. wybuchowych11
Um.dowodzenia61 Wiedza medyczna70
Inteligencja97


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: walka wręcz, skradanie SKILE: ratownik medyczny, walka wręcz, skradanie
HISTORIA TŁA: spirytualista
NASTAWIENIE: przyjacielski
WADA: brak
HISTORIA TŁA: spirytualista
CHARAKTER: towarzyski
WADA: brak
CENA: 1750$, 10000$, 15000$, 0$ CENA: 1750$, 10000$, 15000$, 0$

Choć osobiście niezbyt kocham naszych zachodnich sąsiadów to Thor przypadł mi do gustu. Niezwykle przyjazny, otwarty i entuzjastycznie nastawiony do życia niezwykle skutecznie odbiera je swoim wrogom. Choć na początku niezbyt dobrze idzie mu strzelanie, bo nie ma nawet 75 punktów, to warto go wziąć ze względu na niską cenę, wysokie zdrowie i inteligencję, niską cenę, dobrą znajomość medycyny... aa... i jeszcze niską cenę. 15000 zielonych na dwa tygodnie to naprawdę niewiele za najemnika tego formatu.
Sympatie: Ice, StaticWrogowie: Spider


Lista Najemników


Victoria Waters

Zdrowie79 Doświadczenie04
Zwinność85 Um. Strzeleckie84
Zręczność72 Zn. Mechaniki94
Siła72 Zn.mat. wybuchowych28
Um.dowodzenia33 Wiedza medyczna18
Inteligencja85


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: oburęczność, rzucanie SKILE: pistolety, oburęczność, materiały wybuchowe
HISTORIA TŁA: mechanik samochodowy
NASTAWIENIE: normalny
WADA: klaustrofobia
HISTORIA TŁA: mechanik samochodowy
CHARAKTER: optymista
WADA: klaustrofobia
CENA: 2200$, 14500$, 26000$, 3100$ CENA: 2200$, 14500$, 26000$, 3100$

Przede wszystkim – dużo ładniej, niż z włosami krótko ściętymi, byłoby jej w kucyku... ah... co za czasy... Vicky to zahartowana dziewczyna, która nie potrzebuje faceta po to, aby wymienił jej olej w samochodzie – idę o zakład, że zna się na mechanice lepiej niż Ty, a w dodatku jest piekielnie inteligentna. Nadaje się na początek rozgrywki, bardzo dobrze strzela, również z dwóch broni jednocześnie, ale ta cecha sprawdza się tylko na początku – dopóki nie wyposażymy najemników w skuteczniejszą broń długą. Na uwagę zasługuje też jej charakterystyczny, co by nie mówić fajny, akcent.
Sympatie: SpiderWrogowie: Gasket


Lista Najemników


Trevor Colby

Zdrowie95 Doświadczenie02
Zwinność77 Um. Strzeleckie81
Zręczność98 Zn. Mechaniki99
Siła79 Zn.mat. wybuchowych88
Um.dowodzenia27 Wiedza medyczna07
Inteligencja97


Umiejętności (JA2)Umiejętności (JA2 1.13)
SKILE: elektronika, otwieranie zamków SKILE: inżynier, materiały wybuchowe
HISTORIA TŁA: techniczny czarodziej
NASTAWIENIE: normalny
WADA: brak
HISTORIA TŁA: techniczny czarodziej
CHARAKTER: flegmatyczny
WADA: brak
CENA: 2800$, 18000$, 32200$, 4300$ CENA: 2800$, 18000$, 32200$, 4300$

Ten genialny Australijczyk jest najlepszym mechanikiem w grze, świetnie radzi sobie też z otwieraniem zamkniętych na klucz drzwi... A gdyby z tym drugim były jakieś problemy Trevor, z uśmiechem na twarzy, wysadzi całą ścianę w powietrze, aby dostać się do środka. Po zwerbowaniu, w dziedzinie medycyny polowej, nie zrobi nic więcej ponad naklejenie plastra, ale dzięki wysokiej inteligencji błyskawicznie nadrabia zaległości. Choć jest to najemnik początkowo stosunkowo niedrogi i niedoświadczony, to należy do najbardziej wszechstronnych (i skutecznych!) spluw do wynajęcia.
Sympatie: ThorWrogowie: Fidel


Autor: Starchris, Brak komentarzy · 5869 czytań
Komentarze (0)



Nick: