JA 3: DZIENNIK DEWELOPERA #5 - BUDOWANIE ŚWIATA

Jagged Alliance 3 - THQ Nordic

Ukazał się nowy, bardzo interesujący piąty odcinek pamiętnika dewelopera w którym to motywem przewodnim jest świat gry, a co za tym idzie dbałość twórców z Haemimont Games o szczegóły w taki sposób, aby całość była spójna jak i zróżnicowana. Jeśli więc hasłem przewodnim jest realizm, to z tego pamiętnika dewelopera na pewno dowiemy się tego, że niektóre misje poboczne w Jagged Alliance 3 możemy wykonywać na różne sposoby.

Warto zatem zrozumieć, że eksplorowanie fikcyjnego kraju Grand Chien to nie tylko wykonywanie misji mających na celu znajdowanie przedmiotów lub zbieranie pieniędzy i w związku z tym będziemy mieli określone sytuacje do rozwiązania jak i wrogów do pokonania. Swoboda działania w czasie eksploracji sektorów obiecana graczowi powinna więc pozwolić na rozwiązywanie nieprzewidzianych problemów na różne sposoby, czego efektem są wyraziste dialogi. Innymi słowy, gra rzeczywiście będzie miała wymiar RPG, uzupełniając to jednocześnie aspektem w warstwie strategicznej i taktycznej. Warto również zwrócić uwagę na to, że niektóre misje poboczne w Jagged Alliance 3 będą krótkie i raczej proste do wykonania, podczas gdy niektóre mogą być długie i złożone.

To w jaki sposób potoczy się historia opowiedziana w Jagged Alliance 3, zależy w głównej mierze od naszych działań i należy spodziewać się tego, że za swoje wybory możemy zapłacić wysoką cenę. W tym miejscu warto zwrócić uwagę, że to w jaki sposób wymierzymy sprawiedliwość w misjach pobocznych wpłynie na reakcje miejscowej ludności. Składa się na to m.in. okazywana lojalność mieszkańców w danym sektorze. Jest to ważny czynnik w odzyskaniu kontroli nad krajem. Inaczej mówiąc, konieczne będzie dokonywanie takich wyborów, które nie będą wpływały mocno na spadek lojalności, a szybkie wymierzenie kary nie będzie miało podobnych konsekwencji jak np. dyskusja o poddaniu się i złożeniu broni, jeśli to konieczne.

W najnowszym pamiętniku znajdziemy również potwierdzenie, że w grze mapa strategiczna została podzielona na 150 ręcznie i bardzo szczegółowo wykonanych sektorów, wliczając w to lokacje znajdujące się pod ziemią. I na niektórych z tych sektorów możemy znaleźć lub odzyskać naprawdę godny uwagi sprzęt oraz narzędzia potrzebne do jego naprawy.

Jedynie czego można żałować to tego, że w najnowszym pamiętniku zawsze brakuje pełnych informacji na temat jednego z najważniejszych jak nie kluczowych elementów gry, jaką bez wątpienia jest mapa strategiczna i interakcje jakie mogą się na niej odbywać. Co najważniejsze wspomniano o tym, że będziemy mogli rekrutować i szkolić milicję, która w późniejszych etapach rozgrywki przyda się do obrony sektora.

Jeżeli tak bardzo nie możecie doczekać się premiery, to w tym miejscu polecamy zapoznać się z najnowszą i jeszcze gorącą zapowiedzią, która ukazała się na łamach magazynu PC Gamer. W podsumowaniu autor artykułu potwierdza, że gra jest bardzo obiecująca i że sama rozgrywka będzie przebiegać zupełnie inaczej niż w grach z serii XCOM szczególnie na poziomie szacowania powodzenia oddawania strzałów, nie wskazanych przez procent szans na trafienie, ale przez mniej lub bardziej precyzyjne oszacowanie, które należy skorygować przez punkty akcji.

Reasumując powyższe, wydaje się być jasne, że przywrócenie pełnego blasku temu zasłużonemu dla wielu graczy tytułowi wydaje się być całkiem realne. Z publikowanych prezentacji daje się odczuć, że twórcy starają się oddać ducha serii i raczej nie idą na kompromisy. Ten fakt może bardzo ucieszyć przede wszystkim fanów cyklu, co niekoniecznie może być dobrą informacją dla osób, które preferują relaksującą rozgrywkę. Jednak w tym miejscu trzeba przyznać rację ekipie z Haemimont Games, że trudno jest bowiem odnaleźć ustępstwa w grze, która ponad dwie dekady temu wyznaczyła standardy w strategii turowej.

DEV STREAM #2

THQ Nordic na swoich profilach społecznościowych ogłosił, że jeszcze w tym tygodniu odbędzie się kolejny stream deweloperski z udziałem twórców Jagged Alliance 3 w którym to zostaną omówione najważniejsze aspekty z tworzenia świata i w jaki sposób działa system zadań. Transmisja odbędzie się na oficjalnym kanale Twitch THQ Nordic 20 kwietnia (czwartek) o godzinie 17:00. Bardzo wszystkich zachęcamy do oglądania tej transmisji i podzielenia się swoimi wrażeniami w komentarzach jak i na naszym forum dyskusyjnym.

Źródłowy dziennik dewelopera Jagged Alliance 3 od THQ Nordic - dyskusja na forum Jagged Alliance 3 - galeria screenów Jagged Alliance 3 - oficjalna strona Jagged Alliance 3 - oficjalne forum Strona gry na platformie Steam Oficjalna strona THQ Nordic Oficjalna strona Haemimont Games
Komentarze (0)



Nick: