1. SKRÓTY KLAWIATUROWE - to jest absolutna podstawa, żeby o tym wiedzieć, wystarczy wstukać odpowiednią kombinację i robi się czysto jak nigdy, a dodatkowo możemy zarobić trochę kasy. Kto powiedział, że musimy cokolwiek usuwać, każdy przedmiot można też sprzedać i dostać 10% jego wartości. Jedynie o czym musicie pamiętać, to żeby w głównych opcjach gry włączyć to ustawienie.
- ALT + LPM - sprzedaje jeden przedmiot w inwentarzu sektora,
- ALT + SHIFT + LPM - sprzedaje wszystkie przedmioty w wybranym slocie w inwentarzu sektora,
- ALT + Y + LPM - sprzedaje wszystkie przedmioty tego samego typu w inwentarzu sektora,
- CTRL + LPM - nieodwracalnie usuwa przedmiot w inwentarzu sektora,
- CTRL + SHIFT + LPM - nieodwracalnie usuwa wszystkie przedmioty z danego slotu w inwentarzu sektora,
- CTRL + Y + LPM - nieodwracalnie usuwa wszystkie przedmioty tego samego typu w inwentarzu sektora,
- CTRL + DEL - nieodwracalnie usuwa wszystkie przedmioty w inwentarzu sektora.
2. AUTOMATYCZNI TRAGARZE - zapewne niektórzy z Was, lubią mieć wszystkie przedmioty w jednym sektorze lub przynajmniej rzeczy z danego miasta, żeby były w jednym miejscu. Można to zawsze wykonywać ręcznie, no ale po co, kiedy trwa to niemiłosiernie długo, a możemy zastąpić to automatem. Klikamy prawym przyciskiem myszy na zaznaczonych najemnikach i wybieramy opcję "moveitem", a następnie wskazujemy, z którego sektora dane rzeczy mają się znaleźć w miejscu przebywania naszych postaci. Do tego możemy jeszcze wybrać, które dokładnie przedmioty chcemy przetransportować, w tym celu wystarczy je indywidualnie lub zbiorczo zaznaczyć.
3. WYPOSAŻENIE SAMOOBRONY - nareszcie będziemy mogli uzbroić milicję w taki sprzęt, jakim aktualnie dysponujemy w sektorze, z czymś takim to nawet zielona samoobrona będzie bardziej przydatna. Aby móc z tego korzystać, najpierw należy to włączyć w programie INI Edytor ("MILITIA_USE_SECTOR_EQUIPMENT"). Po wytrenowaniu posiłków, wszystkie postacie wezmą uzbrojenie z tej konkretnej mapy. Miejcie na uwadze fakt, że gdy w sektorze nie będzie żadnego sprzętu, to milicja będzie walczyć na gołe pięści. Pomyślano również o niezabieraniu przez nich tych niewątpliwie rzadkich i cennych rzeczy, dlatego warto przed ich wyszkoleniem, otworzyć inwentarz sektora i kliknąć na danych przedmiotach lewym przyciskiem myszy, trzymając jednocześnie klawisz TAB. Turkusowa siatka oznacza brak możliwości podniesienia przez zielonych, purpurowa jest dostępna tylko dla elity, z kolei brązowa jest dla wszystkich niedostępna.
4. BOMBY W INWENTARZU - w klasycznym JA2 żeby uzbroić ładunek wybuchowy i podłożyć pod wroga, to nie było innego wyjścia jak podejść do przeciwnika i zakopać naszą bombę w ziemi, teraz dokładnie tę samą czynność będziemy mogli zrobić w inwentarzu najemnika lub sektora. Uzbrajamy dany materiał, wyznaczamy sekwencje detonacji i rzucamy daleko przed siebie, gdzie przewidujemy, że zaraz może się zjawić grupa oponentów, w odpowiednim momencie detonujemy i po sprawie. Opcja ta daje nam mnóstwo przeróżnych kombinacji, lecz jena zasługuje na szerzy opis, mianowicie możemy uzbroić bombę z czasowym detonatorem, włożyć ją do kieszeni najemnika i zrobić z niego kamikadze. O tym, jaki detonator został wykorzystany lub który kod aktywuje bombę, będziemy mieli pokazane przy samym materiale.
Przy okazji bomb nie omieszkamy wspomnieć o jednej takiej, która od dłuższego czasu była pożądana przez fanów, lecz jej wdrożenie było ciągle zwlekane. Na szczęście już jest i działa w pełni funkcjonalnie. Chodzi o M18 Claymore Mine, która wybuchając, zadaje obrażenia w jednym konkretnym kierunku. W JA2 1.13 kierunek wybuchu będzie taki, w jaką stronę nasza postać patrzy podkładając tę minę. Taki ładunek uzbrajamy, wybieramy kod detonacyjny, zakopujemy i w sprzyjających warunkach uruchamiamy. Na ostatnim zdjęciu widać, jak większość przeciwników odnosi poważne rany.
5. FORTYFIKACJE - dzięki tej nowince technicznej będziemy mogli budować bunkry z worków z piaskiem lub drutu kolczastego, jedyne co będzie Wam potrzebne, to posiadanie w inwentarzu pustych worków i łopaty. Worek i łopatę dajemy do głównych rąk, następnie na mapie klikamy młotkiem miejsca, w których chcemy, aby nasza budowla obronna powstała i po chwili nasza praca jest gotowa. Należy pamiętać, że te konstrukcje możemy wykonywać tylko w tych sektorach, których tilesety zawierają grafiki worków z piaskiem i drutów kolczastych.
Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: najemnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: przeciwnicy