Poradniki do serii Jagged Alliance 2 »

Zdobywanie funduszy

Zdobywanie funduszy


Prowadzenie działań w Arulco jest kosztowne, najemnicy żądają sporych opłat za swoje usługi, także zakupy w internetowym sklepie Bobby Ray wcale nie są tanie. Musimy przygotować portfel również na wręczenie kilku pokaźnych łapówek. Na szczęście początkowe fundusze to nie wszystko co oddano nam do dyspozycji. W Aruclo znajdziemy kilka alternatywnych źródeł gotówki, które zaserwowali nam twórcy gry.

  1. Kopalnie
    Jedyne, teoretycznie stałe, źródło naszego dochodu. Dzięki bogatym w złoża i sławnym na całym świecie kopalniom Aruclo, nasze konto bankowe może zostać szybko napełnione. W kraju jest łącznie 6 kopalni, z czego 5 czynnych. Znajdują się one w miastach:
    • Drassen (D13)
    • Alma (I14)
    • Cambria (H8)
    • Chitzena (B2)
    • Grumm (H3)
    W pierwszych czterech wydobywa się srebro, w kopalni w Grumm - złoto. Aby czerpać dochody z górniczego ośrodka musimy najpierw zająć sektor, w którym się on znajduje, a następnie porozmawiać z kierownikiem górników. Jeżeli lokalność w mieście wynosi minimum 20%, dochody z eksportu wydobywanego kruszywa trafią na nasze konto. Oczywiście królowa Deidranna nie pozostanie obojętna wobec utraty jakiejkolwiek z kopalń - możemy być pewni tego, iż szybko będzie próbowała je odzyskać, warto więc wyszkolić samoobronę.
    Gdy wejdziemy do podziemnej części kopalni, możemy znaleźć tam bryłki zarówno srebra i złota. Nic nie stoi na przeszkodzie aby je zebrać, i sprzedać komuś zainteresowanemu.
  2. Sprzedaż broni
    Dobry sposób na zarabianie niewielkich pakietów pieniędzy. Broń w Arulco wręcz wala się po ulicach, a u handlarza można dostać za każdą sztukę niezłą sumkę. Aby sprzedać broń musimy udać się do Tony'ego, który znajduje się w San Monie. Jedynym mankamentem tego sposobu na zarabianie pieniędzy jest to, że nie możemy zbyt wiele tej broni przynieść jedną postacią. Ciągłe wracanie na pole bitwy zmarnuje zaś tylko nasz czas, za który najemnicy oczywiście wymagają od nas zapłaty.
  3. Terroryści
    W barach znajdujących się na terenie kraju (sektory C13, D13, G9, C6) możemy natknąć się na Carmena Dancio, który jest międzynarodowym łowcą głów. Poinformuje nas, iż w Arulco ukrywa się 6 terrorystów, za głowę każdego z nich wyznaczono nagrodę w wysokości 20.000$. Carmen jako pośrednik w przekazywaniu dowodów ich likwidacji zażąda połowy z całej kwoty nagrody. Samych terrorystów spotykamy natomiast losowo w miastach. Oczywiście wyglądają nieco inaczej niż na zdjęciach i zaprzeczają wszelkim informacjom. Są dobrze wyszkoleni i uzbrojeni, więc ich zabicie nie jest taką prostą sprawą. Gdy już uda nam się zabić terrorystę, za pomocą maczety odcinamy mu głowę, a następnie zanosimy ją Carmenowi.
  4. Sprzedaż skór
    Te same lokale, w których spotkać mogliśmy pana Dancio, odwiedza niejaki Micki. Handluje on skórami oraz innymi atrybutami dzikich kotów. Po walce w legowisku dzikich kotów (I16) znajdziemy wiele skór, kłów i pazurów, które możemy sprzedać właśnie jemu. Ceny może nie są wysokie, ale jeśli nie mamy lepszego sposobu by zarobić pieniądze, a potrzebne są nam szybkie fundusze, będzie to optymalne rozwiązanie. Skóry, za które Micki płaci najwięcej, są dosyć ciężkie, więc potrzebujemy do transportu silnych ludzi.
  5. Walki bokserskie
    W barze w San Monie (D5) są urządzane walki bokserskie. U pana Dorrena stawiamy pewną ilość pieniędzy, od 1000$ do 5000$ i wyznaczamy naszego kandydata. Jeżeli wygramy, otrzymamy oczywiście dwa razy tyle ile wpłaciliśmy na początku. Możemy stoczyć maksymalnie 3 pojedynki, więc ilość pieniędzy nie jest oszałamiająca. Warto jednak pamiętać o tym, iż przy odrobienie szczęścia wzbogacimy się o 15 tysięcy dolarów w zaledwie kilka minut. Do walki najlepiej wybrać najemnika z dużą zręcznością i siłą, przydałyby się też kastety, które skutecznie będą odbierały energię przeciwnikowi. Równie mile widziana jest umiejętność "sztuki walki". Jeżeli uda nam się wygrać wszystkie 3 starcia, dostaniemy pewną propozycję od pana Kingpina.
  6. Zadanie Kingpina
    Mamy ukraść "Kielich Nadziei", antyczne naczynie przeniesione z Chitzeny do muzeum narodowego w Balime. Jeżeli dostarczymy kielich Kingpinowi otrzymamy aż 20.000$, lecz musimy się liczyć ze spadkiem lojalności w miastach. Kradzież kielicha nie jest rzeczą trudną, jednak gdy zabijemy strażnika, lojalność znacznie zmaleje. Najlepszym sposobem jest uśpienie staruszka za pomocą pistoletu na strzałki.
  7. Skrytka Kingpina
    W sektorze D4 znajduje się wejście do opuszczonej kopalni, w której Kingpin ukrywa aż 30.000 dolarów. Nie są strzeżone, więc zabranie ich nie sprawia najmniejszego problemu. Po kilku dniach dostaniemy jednak wiadomość, że Kingpin wie o tym, co zrobiliśmy i termin 24 godzin na oddanie całej sumy wraz z odsetkami. W przeciwnym razie, Kingpin wyśle za nami swoich gangsterów: w każdym mieście pojawi się jeden lub dwóch dobrze wyszkolonych i uzbrojonych ludzi Kingpina. Oczywiście ich zadanie jest proste - mają zlikwidować naszych najemników
  8. Darowizna
    W nadmorskim miasteczku Balime mieszka rodzina arystokratów, którzy najwyraźniej uznali iż wojna domowa to tylko chwilowe nieporozumienie. Jeżeli zastraszymy Armanda Richi, dostaniemy od niego "darowiznę" w wysokości 10 tysięcy dolarów.
Autor: Redakcja JACenter.pl, 11 komentarzy · 33117 czytań
Komentarze (11)
  • Avatar użytkownikazadra666

    Hmmm to dobra porada dla początkujących .... Stary "wyga" t ozna na pamięć :D

  • Avatar użytkownikaOnghi

    T-Rexa mozna czesto spotkac w H14 jako kolesia krecacego sie kolo wozka widlowego:)

  • Avatar użytkownikadjwit3k

    MOM mieszka w cambrii sektor nad koalnią a aptekarz prowadzi bar w grumm-przed barem stoi ostatni z braci santos, ten ktory jeszcze nie ma wlasnego baru. imposter mieszka w L11 w dużym domu nad samą wodą

  • Avatar użytkownikaJaahquubel

    W JA2 grałem tylko raz, a mimo to znalazłem lepszy sposób na kradzież kielicha. Strażnik zaczyna mieć do nas pretensje, gdy wychodzimy z kielichem. Trzeba tak zrobić, żeby kielich wyszedł, a my żebyśmy zostali. :-)
    Pewnych szczegółów nie pamiętam, ale zarys powinien wystarczyć. Zrobiłem tak, że ustawiłem się najemnikami w ciąg, od gabloty do drzwi (za drzwi?). Pożyczyłem sobie kielich (strażnik nic), a następnie (i tu nie pamiętam) albo przekazywałem kielich między najemnikami (un unemu, un unemu, un unemu...) i tak za drzwi, albo też (i to bardziej prawdopodobne) zamieniałem się kolejno miejscami najemnikiem z kielichem, aż wyszedł za drzwi.
    Jakoś tak. ;-)

  • Avatar użytkownikaJemiel

    Co do okradania Kingpina - proponuję dodać, że kiedy go zabijemy żadnych zabójców już nie ma.

  • Avatar użytkownikaXaris

    Ja tam kielich kradłem w jeden sposób. Ponieważ moja grupa była zawsze 4-6 osobowa (najczęściej IMP, Igor, Ivan, Lynx, Vince [po zdobyciu, Cambri] Hitman) Zawsze robiłem tak:
    1. Rozstawiałem najemników tak żaby byli blisko siebie, ale też żeby widzieć strażnika w każdym koncie muzeum.
    2. Gdy strażnik jest daleko jeden z najemników wyłącza alarm i zabiera kielich.
    3. Gdy strażnik idzie w jego kierunku najemnik z kielichem rzuca kielich do następnego gościa, Który wyrzuca go przez okno a tam 3 najemnik go zabiera i z bani.

  • Avatar użytkownikaIVAN.D

    gdzie znaleźć szefa kopalni w el Drassen

  • Avatar użytkownikalukasamd

    Takie pytania polecamy zadawać na forum, a nie w komentarzach ;)

  • Avatar użytkownikazlotnik

    Grudki zlota i srebra mozna wplacac na konto tak jak kase, nie trzeba ich sprzedawac:D

  • Avatar użytkownikaOmerta

    @Jaahquubel

    Najpierw wyłączałem alarm , potem wyrzucałem kielich za drzwi na dwa razy. Kielich daleko leci a strażnik nie podchodzi do wyjścia. Potem zabranie pieniędzy z kopalni( skrytka kingpina ) > kielich dla Kingpina > zabicie kingpina i kielich dla chińczyka z Chitzeny.

  • Avatar użytkownikakonrado9

    duzo za ten kielich :P dostałes king pina tez bym zabił bo go nigdy nie lubiłem




Nick: