09: Modyfikacje » JA2 1.13 - Modyfikacje »

JA2 1.13(7609) Improved AI r2159 ENG + MODPACK

JA2 1.13(7609) Improved AI r2159 ENG + MODPACK
Data aktualizacji: 22 sie 2021 14:00 Pobrań: 449 Download!
Jest to projekt nowej sztucznej inteligencji przeciwników, który został sprzężony z najpopularniejszymi innymi modyfikacjami. Projekt ten również zawiera wszystkie dodatki, o których pisaliśmy w tym newsie.

Aby wybrać interesującą nas modyfikację, należy uruchomić program INI EDITOR (znajdujący się w głównym folderze projektu), a następnie w lewym górnym rogu zaznaczyć właściwą konfigurację dokumentu VFS. Na końcu zapisujemy zmiany i uruchamiamy grę przy pomocy pliku JA2+AI ENG - r1888.EXE.

Wedle rekomendacji Autorów tego projektu, najwięcej innowacji związanych z nową sztuczną inteligencją przeciwników oraz licznych dodatków, zawierają te konfiguracje, które mają w swojej nazwie skrót SDO, czyli kompletny rebalans parametrów broni, dodatków, odzieży i innych przedmiotów, wykonany specjalnie dla nowego NCTH (New Chance To Hit).

Poniżej prezentujemy w kolejności alfabetycznej, rozwinięcia skrótów pojawiających się przy wyborze modyfikacji:

  • AFS - Arulco Folding Stock,
  • AIMNAS - Alpha Item Mod, New Attachment System,
  • AR - Arulco Revisited,
  • AV - Arulco Vacations,
  • DL - Deidranna Lives,
  • IoV - Instruments of Violence,
  • LP - Level Progression,
  • NO - Night Ops,
  • SDO - Stock Data Overhaul,
  • TypeP - JA2 Reloaded,
  • UC - Urban Chaos,
  • WF - Wildfire Maps.

  • Modyfikacja jest w wersji angielskiej i zawiera w sobie JA2 1.13 w wersji 7609.

    Preferowana podstawa: JA2 1.05r PL lub JA2 Gold 1.12
    Do instalacji nie są potrzebne żadne dodatkowe pliki. Modyfikację wypakowujemy i wszystkie pliki i foldery w jej głównym katalogu, kopiujemy bezpośrednio do miejsca zainstalowania JA2. Grę uruchamiamy za pomocą pliku "JA2+AI ENG - r2159.exe".

    JA2 1.13 Improved AI plus MODPACK - szczegółowe informacje
    Komentarze (2)
    • Avatar użytkownikaHitman

      Wspaniale! Dopiero zaczynam przygodę z JA2 Gold i ta paczka jest dla mnie wspaniałym rozwiązaniem, bo mam świadomość jak trudno o balans broni, pancerzy czy AI. Tym bardziej dzięki możliwości wybrania modyfikacji będę mógł grać na JA2 Gold bez wczytanych map z innych części JA2. Dziękuję wszystkim, którzy pomimo tak długiego czasu istnienia tej produkcji nadal chcą JA2 rozwijać. Pozdrawiam i życzę wytrwałości :D

    • Avatar użytkownikailcattivo13

      Ściągnąłem najnowszą wersję tej kompilacji bezpośrednio od Sevenfm (linki na jego kanale na YT), ale nie ruszyła - trzeba było najpierw zainstalować podstawkę, potem 1.13 v.7609 i dopiero potem tę kompilację. Bez tego IniEditor pokazywał same puste pola.

      Zachciało mi się zagrać w WF607 z SDO i mam problem. Po modyfikacji pliku JA2_options.ini z Data-SDO tylko część zmian ruszyła. Kompletnie nie działa na ten przykład zmiana opcji STRENGTH_TO_LIFT_HALF_KILO. I zablokowanie dostępu milicji do przedmiotów w sektorze. I opcie dotyczące naprawiania przedmiotów. I kilka innych, ale może być tego więcej, bo dopiero Omertę wyzwoliłem. Ktoś wie, dlaczego tak się dzieje? Czy modyfikacja może korzystać z kilku JA2_options.ini jednocześnie?

      Druga rzecz, jaka rzuciła mi się w oczy, to kompletnie nierealistyczny nowy system celowania, NCTH. Wygląda na to, że niezależnie od poziomu umiejętności Marksmanship kule lecą losowo w stożku o kącie 15 stopni. Nie wiem, kto to wymyślił, ale na bank nigdy w życiu nie strzelał z prawdziwej broni i na siłę próbował wymusić używanie karabinów maszynowych. Dla celów testowych stworzyłem snajpera/skauta ze wszystkimi umiejętnościami na 100 i backgroundem Big Game Hunter - uzbrojony w nieśmigane M24 z lunetką x7, w biały dzień leżąc na łące i wykorzystaniem celowania na maksa miał problem z trafianiem w tors nieruchomych celów oddalonych o 40 pól, a to niecałe 2/3 zasięgu efektywnego broni :/ Dlatego polecam od razu pogrzebać w Data-SDO i zmienić ustawienia w CTHConstants.ini i JA2_options.ini opierając poziom trudności na odległości, postawie i ruchu celu, oświetleniu i takich tam realistycznych "pierdołach".

      Trzeci problem, to statystyki broni. Że niby czterdziesta pierwsza pepeszka z pełnym bębnem waży kilogram mniej niż załadowany AKM? I da się do niej przyczepić celownik laserowy? Cud, normalny zdrowy ruski cud... (No chyba że to nie statystyki, a problem niedziałającej opcji DYNAMIS_AMMO_WEIGHT w JA2_options.ini)

      Ale ogólnie kompilacja bardzo dobra. Większe możliwości craftingu (choć jak wspomniałem, zmiany opcji dotyczących naprawy u mnie nie działają), fortyfikacje i parę innych rzeczy świetnie urozmaicają rozgrywkę.




    Nick: