09: Modyfikacje » JA2 1.13 - Modyfikacje »

JA2 1.13(7609) Improved AI r2942 ENG + MODPACK

JA2 1.13(7609) Improved AI r2942 ENG + MODPACK
Data aktualizacji: 01 wrz 2024 18:15 Pobrań: 2036 Download!
Jest to projekt nowej sztucznej inteligencji przeciwników, który został sprzężony z najpopularniejszymi innymi modyfikacjami. Projekt ten również zawiera wszystkie dodatki, o których pisaliśmy w tym newsie.

Aby wybrać interesującą nas modyfikację, należy uruchomić program INI EDITOR (znajdujący się w głównym folderze projektu), a następnie w lewym górnym rogu zaznaczyć właściwą konfigurację dokumentu VFS. Na końcu zapisujemy zmiany i uruchamiamy grę przy pomocy pliku JA2 1.13(7609) + AI_r2942 ENG.

Wedle rekomendacji Autorów tego projektu, najwięcej innowacji związanych z nową sztuczną inteligencją przeciwników oraz licznych dodatków, zawierają te konfiguracje, które mają w swojej nazwie skrót SDO, czyli kompletny rebalans parametrów broni, dodatków, odzieży i innych przedmiotów, wykonany specjalnie dla nowego NCTH (New Chance To Hit).

Poniżej prezentujemy w kolejności alfabetycznej, rozwinięcia skrótów pojawiających się przy wyborze modyfikacji:

  • AFS - Arulco Folding Stock,
  • AIMNAS - Alpha Item Mod, New Attachment System,
  • AR - Arulco Revisited,
  • AV - Arulco Vacations,
  • Azazel Maps - Azazel Maps,
  • BrainMod - BrainMod,
  • DL - Deidranna Lives,
  • DSM - Deidrannas Side Mod,
  • IoV - Instruments of Violence,
  • LP - Level Progression,
  • NO - Night Ops,
  • SDO - Stock Data Overhaul,
  • TypeP - JA2 Reloaded,
  • UC - Urban Chaos,
  • WF - Wildfire Maps.

  • Modyfikacja jest w wersji angielskiej i zawiera w sobie JA2 1.13 w wersji 7609. Polska wersja znajduje się TUTAJ

    Preferowana podstawa: JA2 1.05r PL lub JA2 Gold 1.12
    Do instalacji nie są potrzebne żadne dodatkowe pliki. Modyfikację wypakowujemy i wszystkie pliki i foldery w jej głównym katalogu, kopiujemy bezpośrednio do miejsca zainstalowania JA2. Grę uruchamiamy za pomocą pliku "JA2 1.13(7609) + AI_r2942 ENG.exe".

    JA2 1.13 Improved AI plus MODPACK - szczegółowe informacje
    Komentarze (15)
    • Avatar użytkownikaHitman

      Wspaniale! Dopiero zaczynam przygodę z JA2 Gold i ta paczka jest dla mnie wspaniałym rozwiązaniem, bo mam świadomość jak trudno o balans broni, pancerzy czy AI. Tym bardziej dzięki możliwości wybrania modyfikacji będę mógł grać na JA2 Gold bez wczytanych map z innych części JA2. Dziękuję wszystkim, którzy pomimo tak długiego czasu istnienia tej produkcji nadal chcą JA2 rozwijać. Pozdrawiam i życzę wytrwałości :D

    • Avatar użytkownikailcattivo13

      Ściągnąłem najnowszą wersję tej kompilacji bezpośrednio od Sevenfm (linki na jego kanale na YT), ale nie ruszyła - trzeba było najpierw zainstalować podstawkę, potem 1.13 v.7609 i dopiero potem tę kompilację. Bez tego IniEditor pokazywał same puste pola.

      Zachciało mi się zagrać w WF607 z SDO i mam problem. Po modyfikacji pliku JA2_options.ini z Data-SDO tylko część zmian ruszyła. Kompletnie nie działa na ten przykład zmiana opcji STRENGTH_TO_LIFT_HALF_KILO. I zablokowanie dostępu milicji do przedmiotów w sektorze. I opcie dotyczące naprawiania przedmiotów. I kilka innych, ale może być tego więcej, bo dopiero Omertę wyzwoliłem. Ktoś wie, dlaczego tak się dzieje? Czy modyfikacja może korzystać z kilku JA2_options.ini jednocześnie?

      Druga rzecz, jaka rzuciła mi się w oczy, to kompletnie nierealistyczny nowy system celowania, NCTH. Wygląda na to, że niezależnie od poziomu umiejętności Marksmanship kule lecą losowo w stożku o kącie 15 stopni. Nie wiem, kto to wymyślił, ale na bank nigdy w życiu nie strzelał z prawdziwej broni i na siłę próbował wymusić używanie karabinów maszynowych. Dla celów testowych stworzyłem snajpera/skauta ze wszystkimi umiejętnościami na 100 i backgroundem Big Game Hunter - uzbrojony w nieśmigane M24 z lunetką x7, w biały dzień leżąc na łące i wykorzystaniem celowania na maksa miał problem z trafianiem w tors nieruchomych celów oddalonych o 40 pól, a to niecałe 2/3 zasięgu efektywnego broni :/ Dlatego polecam od razu pogrzebać w Data-SDO i zmienić ustawienia w CTHConstants.ini i JA2_options.ini opierając poziom trudności na odległości, postawie i ruchu celu, oświetleniu i takich tam realistycznych "pierdołach".

      Trzeci problem, to statystyki broni. Że niby czterdziesta pierwsza pepeszka z pełnym bębnem waży kilogram mniej niż załadowany AKM? I da się do niej przyczepić celownik laserowy? Cud, normalny zdrowy ruski cud... (No chyba że to nie statystyki, a problem niedziałającej opcji DYNAMIS_AMMO_WEIGHT w JA2_options.ini)

      Ale ogólnie kompilacja bardzo dobra. Większe możliwości craftingu (choć jak wspomniałem, zmiany opcji dotyczących naprawy u mnie nie działają), fortyfikacje i parę innych rzeczy świetnie urozmaicają rozgrywkę.

    • Avatar użytkownikaTommywise

      is there any older or different version of AI+ mod where is normal system of vision without that annoying aiming throught blue circles?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      There is an archive of older versions here https://disk.yandex.ru/d/GvmFTgvCCMytyQ/Archive

      There is also other version for this project and it is his unstable modpack, that you can get from here https://disk.yandex.ru/d/xy0TMop1W-jtPw

      Maybe this feature can be turned off somewhere in options, but I'm not familiar with that, but you can also ask here about this https://discord.gg/qKSrFWWVdx in section ai-plus-7609

    • Avatar użytkownikaTommywise

      Im playing now AV with latest AI+ of this modpack but its missing sound of machinegun:M1918A2 BAR
      .30-06 cal

      dont know if thats just with this gun or whole caliber

    • Avatar użytkownikaKulagos

      Jest jakiś sposób na przywrócenie celowania z poprzednich wersji?

    • Avatar użytkownikaFreddy

      Is there a way to play this with latest beta version of 1.13?

    • Avatar użytkownikaStarchris

      This project includes his own version of 1.13 and it is different with newset 1.13 BETA version (mostly with advanced improved artificial intelligence of enemies), so it won't work with newest 1.13 BETA version.

    • Avatar użytkownikaBig JA fan

      Hey I want to play Ja2 1.13 with UC and all mods that support it and make it even more awesome. When looking in the list of sfv options in the ini editor I don't see any UC abriviations. How do I go about making this work like a charm?

    • Avatar użytkownikaBig ME fan

      I found it... vfs_config.UC in the list. But how would I go about making AFS, AIMNAS, IoV, and UC - Urban Chaos work together?

      What is LP - Level Progression,
      And could NO - Night Ops work with UC?

      SDO - Stock Data Overhaul,

    • Avatar użytkownikaBig ME fan

      I guess ADS and LoV does not make sense to play at the same time. One gives less weapons, the other more. And I can see from the sfv that its directed to paths that include AIMNAS and stuff. I still want to change settings for my UC playthrough though but changing settings in JA2Options ini does nothing. In the vfs_config.UC.ini I see the following:

      [PROFILE_UC]
      NAME = Original Urban Chaos
      LOCATIONS = UC_7z
      and
      [LOC_UC_7z]
      TYPE = LIBRARY
      PATH = Mods/Data-UC.7z

      I'm guessing this means the ini files that determines settings for my UC game is in the 7zip file and that it uses this file as the library? Wish this was made a bit easier to understand for noobs =(

    • Avatar użytkownikaJA2 is the GOAT

      I want to play Urban Chaos but I want to change all the potions in its JA2Options.ini. I can't seem to do it. How do I do it? I tried extracting the UC113.7z making the changes then rezipping it. Did not work. Then I tried to extract only the JA2Options.ini from UC113.7z, change it, then DRAG it into the open zip archive. It sais in Notepad++ that it is UTF8 but when starting the game I get an error saying that Line 1 in vfs cannot be read, and that ist not UTF8. I did chose UC.sfv in the INI editor as told a long time ago. Please help

    • Avatar użytkownikaStarchris

      Hello

      From what we see, you want to combine several mods into one. Unfortunately, this is not possible in any way. Many have tried, none have succeeded. In the modpack, you can only play according to the vfs possible to choose from.

      Try to ask here http://thepit.ja-galaxy-forum.com/index ... msg_365442 they have far more knowledge about Modpack.

    • Avatar użytkownikaFreddy

      can you still build fortifications with this mod? I can't seem to put up sand bags or use the spade to build cover.

    • Avatar użytkownikaStarchris

      The best way is to ask on the discord in topic below.
      https://discord.com/channels/3484493973 ... 2324676648




    Nick: