Jagged Alliance: Back in Action
POSTACIE R.P.C.
Ira Smythe |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 43 | Doświadczenie | 02 | ||
Zwinność | 89 | Um. Strzeleckie | 30 | ||
Zręczność | 75 | Zn. Mechaniki | 39 | ||
Siła | 43 | Zn. mat. wybuchowych | 4 | ||
Skradanie | 61 | Wiedza medyczna | 37 | ||
Inteligencja | 87 | Energia | 89 | ||
Zasięg widzenia | 88 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Brak |
||||
Cechy dodatkowe: | Amazonka, kameleon, twardziel | ||||
Ira będzie prawdopodobnie zawsze pierwszym RPC, którego będziemy mogli zwerbować lecz zanim to nastąpi, to będziemy musieli wykonać dla niej kilka misji. Ostatecznie po udanym odzyskaniu dopływu wody do Dassen Ira zaoferuje swoje usługi. Niestety w tej odsłonie Jagged Alliance Ira została zredukowana do istnego minimum i nie jest w stanie pochwalić się praktycznie niczym, a o strzelectwie to już lepiej nawet nie wspominać. Dodatkowo jest amazonką, która pracując w jednym zespole z mężczyznami będzie miała stale niskie morale co przyczyni się na jej jeszcze gorsze strzelectwo. Na szczęście w tym wszystkim jest jeden mały pozytyw. Ira ma wysoką inteligencję oraz niski poziom doświadczenia, dzięki czemu bardzo szybko zdobędzie 10 poziom, a co za tym idzie będzie miała do rozdysponowania dosyć sporo punktów do swoich statystyk. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Dimitri Guzzo |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 78 | Doświadczenie | 01 | ||
Zwinność | 80 | Um. Strzeleckie | 61 | ||
Zręczność | 62 | Zn. Mechaniki | 21 | ||
Siła | 78 | Zn. mat. wybuchowych | 17 | ||
Skradanie | 53 | Wiedza medyczna | 9 | ||
Inteligencja | 53 | Energia | 80 | ||
Zasięg widzenia | 70 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Pistolety (ekspert) |
||||
Cechy dodatkowe: | Ślepota w nocy, gracz drużynowy | ||||
Dimitri będzie rebeliantem, którego spotkamy w ich słynnej kryjówce ale tym razem nie trzeba będzie już schodzić na dół. Zanim będziemy mogli go zwerbować, będziemy musieli wykonać dla niego dwie misje. Po szczęśliwym ich ukończeniu Dimitri zaoferuje przyłączenie się do naszego oddziału. Niestety także i on nie szczególnie ma się czym pochwalić. Z pewnością nic nie naprawi, niczego nie rozbroi, a już na pewno nikogo nie uleczy. Co prawda jego poziom doświadczenia wynosi 1 więc zdobędzie maksymalną ilość punktów do przydzielenia do swoich statystyk lecz jego inteligencja na pewno nie pozwoli tego zrobić zbyt szybko. Jedynym jego plusem jest wysoka zdolność w strzelaniu z pistoletów. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Carlos Dasouza |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 64 | Doświadczenie | 06 | ||
Zwinność | 70 | Um. Strzeleckie | 47 | ||
Zręczność | 62 | Zn. Mechaniki | 68 | ||
Siła | 64 | Zn. mat. wybuchowych | 51 | ||
Skradanie | 39 | Wiedza medyczna | 27 | ||
Inteligencja | 89 | Energia | 70 | ||
Zasięg widzenia | 79 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Brak |
||||
Cechy dodatkowe: | Kupiec, krótkowzroczny, gracz drużynowy | ||||
Rebeliant ten będzie się ukrywał w kryjówce na południowy wschód od Estoni. Gdy go odnajdziemy, to Carlos jak najbardziej będzie chciał dołączyć do naszej słusznej sprawy obalenia okrutnej królowej lecz przed tym poprosi nas o zajęcie się niebezpiecznym gangiem Krwawych Kotów, który próbuje wykorzystać aktualną sytuację panująca w Arulco i przejąć całe zaopatrzenie medyczne w tym kraju. Carlos jest osobą, na którego warto zwrócić uwagę. Potrafi naprawić każdy przedmiot i otworzyć większość drzwi, rozbroić i wysadzić niemal każdy ładunek, prosty zastrzyk też nie jest mu obcy. Jego wysoka inteligencja pozwoli bardzo szybko uzyskać dostępne brakujące punkty do przydzielenia do swoich statystyk. Dodatkowo jest w stanie wymusić u kupców niższe ceny dzięki swojej umiejętności targowania się. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Miguel Cordona |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 89 | Doświadczenie | 06 | ||
Zwinność | 78 | Um. Strzeleckie | 60 | ||
Zręczność | 72 | Zn. Mechaniki | 41 | ||
Siła | 89 | Zn. mat. wybuchowych | 31 | ||
Skradanie | 39 | Wiedza medyczna | 12 | ||
Inteligencja | 93 | Energia | 78 | ||
Zasięg widzenia | 86 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Karabiny bojowe |
||||
Cechy dodatkowe: | Biegacz, gracz drużynowy, twardziel, zwiadowca | ||||
Przywódcę rebeliantów zastaniemy w głównej ich kryjówce na północ od miasta Estoni. Aby go uaktywnić i móc z nim porozmawiać, trzeba będzie dla niego szereg misji wcześniej wykonać. Lecz gdy to nam się to uda, to również i on z wielką przyjemnością zasiądzie w szeregi naszych oddziałów. Miguel jest osobą o bardzo wysokim zdrowiu i sile, a dodając do tego cechę twardziela staje się bardzo dobrą osobą do walki wręcz. Jego niebywała wręcz inteligencja pozwoli w błyskawiczny sposób zdobyć brakujące punkty do swoich statystyk. Jest w stanie naprawić większość przedmiotów i otworzyć niezbyt solidnie zamknięte drzwi. Jest jedynym rebeliantem, którego umiejętności strzeleckie stoją na powiedzmy przyzwoitym poziomie, dzięki czemu strzelanie z jego koronnej umiejętności karabinów bojowych nie będzie mu przysparzała problemów. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Conrad Gillitt |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 93 | Doświadczenie | 05 | ||
Zwinność | 65 | Um. Strzeleckie | 81 | ||
Zręczność | 70 | Zn. Mechaniki | 21 | ||
Siła | 93 | Zn. mat. wybuchowych | 30 | ||
Skradanie | 70 | Wiedza medyczna | 25 | ||
Inteligencja | 92 | Energia | 65 | ||
Zasięg widzenia | 80 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Brak |
||||
Cechy dodatkowe: | Nocne operacje, zwiadowca, maczo | ||||
Na północ od Almy są Baraki. To właśnie tam znajdziemy Conrada, który zleci nam odzyskanie pięciu dokumentów traktujących o zbrodniach popełnionych przez Deidrannę. W zamian z tę przysługę będziemy mogli korzystać z jego umiejętności. Na pierwszy rzut oka rzuca się jego niebywałe zdrowie, siła oraz inteligencja. Będzie w stanie unieść nawet najcięższe karabiny i będzie z nich naprawdę świetnie strzelał dzięki swoim wysokim zdolnościom strzeleckim. Jako zwiadowca przyda się również do odkrywania mapy Arulco, będzie widział o wiele dalej niż inni. Niestety nie będzie wstanie niczego naprawić, niczego rozbroić czy wysadzić, a z medycznego punktu widzenia, to tylko prosty zastrzyk jest w stanie wykonać. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Devin Conell |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 71 | Doświadczenie | 06 | ||
Zwinność | 91 | Um. Strzeleckie | 27 | ||
Zręczność | 89 | Zn. Mechaniki | 64 | ||
Siła | 71 | Zn. mat. wybuchowych | 93 | ||
Skradanie | 42 | Wiedza medyczna | 0 | ||
Inteligencja | 93 | Energia | 91 | ||
Zasięg widzenia | 76 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Materiały wybuchowe (ekspert) |
||||
Cechy dodatkowe: | Łowca przedmiotów, igrający ze śmiercią | ||||
W bardzo bliskiej odległości od bogatych dzielnic miasta Balime znajdują się jej uboższe dzielnice czyli Slumsy Balime. To właśnie tam natkniemy się na Devina. Wystarczy przynieść mu jego ulubione materiały wybuchowe, a on bardzo chętnie pokaże nam co potrafi z nimi wykonać. Jest on raczej typem najemnika, który jest wysoko wyspecjalizowany tylko w jednej dziadzienie, przez co inne umiejętności jak na przykład strzelectwo czy wiedza medyczna praktycznie nie istnieją. Na szczęście jego specjalizacja w materiałach wybuchowych naprawdę jest godna podziwu. Fantastyczna ich znajomość poparta ekspercką umiejętnością daje mu niebywałe umiejętności. Potrafi rozbroić i wysadzić każdy materiał, dodajac do tego wszystkiego wysoką zręczność, wyrzucony granat zawsze spadnie tam gdzie powinien i wybuchnie z momentem zderzenia w cel lub przeszkodę. Dodatkowo potrafi naprawić każdy przedmiot i otworzyć niemal każde drzwi, a jego znakomita inteligencja pozwoli szybko nadrobić niskie punkty w innych statystykach. Warto nim przeszukiwać pokonanych przeciwników ponieważ ma o wiele większe szanse na znalezienie większej ilości pozostawionych przez nich przedmiotów. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Dr. Vincent Beaumont |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 88 | Doświadczenie | 02 | ||
Zwinność | 69 | Um. Strzeleckie | 14 | ||
Zręczność | 81 | Zn. Mechaniki | 5 | ||
Siła | 88 | Zn. mat. wybuchowych | 0 | ||
Skradanie | 53 | Wiedza medyczna | 95 | ||
Inteligencja | 93 | Energia | 69 | ||
Zasięg widzenia | 90 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Brak |
||||
Cechy dodatkowe: | Biegacz, gracz drużynowy | ||||
Gdy uda nam się oswobodzić szpital znajdujący się niedaleko Cambrii, to nie zapomnijmy odwiedzić Vinca w jego biurze. Zaoferuje nam swoje umiejętności medyczne w zamian za odbicie stacji radarowo - rakietowych w całym Arulco, które uniemożliwiają bezpieczny przewóz najciężej chorych pacjentów do szpitali z granicą. Patrząc na statystyki tego doktora od razu można zauważyć, że nadaje się on w zasadzie tylko do leczenia. Na szczęście jest w tym naprawdę znakomity. Potrafi przy pomocy najwydajniejszych zestawów medycznych postawić na nogi nawet najciężej rannego najemnika. Dodatkowo ma wysoką siłę, zdrowie i inteligencję. Reszta statystyk praktycznie nie istnieje na czele z nieprawdopodobnie niskimi umiejętnościami strzeleckimi, mechaniką oraz zerową znajomością materiałów wybuchowych. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Greg "Dynamo" Duncan |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 91 | Doświadczenie | 07 | ||
Zwinność | 86 | Um. Strzeleckie | 72 | ||
Zręczność | 70 | Zn. Mechaniki | 13 | ||
Siła | 91 | Zn. mat. wybuchowych | 24 | ||
Skradanie | 69 | Wiedza medyczna | 11 | ||
Inteligencja | 80 | Energia | 86 | ||
Zasięg widzenia | 72 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Strzelby (ekspert), walka wręcz (ekspert), karabiny snajperskie |
||||
Cechy dodatkowe: | Twardziel | ||||
Tak samo jak to było w klasycznym JA2, tak i tutaj Dynama znajdziemy w więzieniu w Tixie, które również jest położone dokładnie tam gdzie było w JA2. Problemów z nim raczej większych nie będzie, wystarczy uwolnić go z celi, porozmawiać i już możemy się cieszyć nowym najemnikiem. Tym razem Greg jest znakomitym najemnikiem do walki na pierwszej linii ognia. Posiada bardzo wysokie zdrowie, siłę, a łącząc to wszystko z ekspercką walką wręcz i cechą twardziela tworzy z niego perfekcyjnego zabójcę na bliską odległość. Gdyby tego było mało, to ma w swoim dorobku jeszcze znakomite posługiwanie się strzelbami oraz karabinami snajperskimi, a jego umiejętności strzeleckie na pewno nie będą mu utrudniały dobrego wykorzystania tych umiejętności. Niestety pozostałe umiejętności polowe bardzo mocno kuleją, nic nie naprawi, niczego nie rozbroi czy wysadzi, a już tym bardziej nikogo nie uleczy. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Breeham "Shank" Druz |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 75 | Doświadczenie | 03 | ||
Zwinność | 74 | Um. Strzeleckie | 15 | ||
Zręczność | 75 | Zn. Mechaniki | 42 | ||
Siła | 75 | Zn. mat. wybuchowych | 37 | ||
Skradanie | 60 | Wiedza medyczna | 31 | ||
Inteligencja | 71 | Energia | 74 | ||
Zasięg widzenia | 78 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | brak |
||||
Cechy dodatkowe: | Rewolwerowiec, sęp | ||||
By móc zwerbować Shanka, to najpierw trzeba wykonać misję z Dynamem i uwolnić go, dopiero wtedy, będziemy mogli Breehama przyjąć do naszego zespołu. Ze znalezieniem go raczej nie będzie problemu, znajdować się będzie w celi dokładnie na przeciwko tej, w której przebywa Dynamo. Generalnie można powiedzieć, że jest to średni najemnik, większość statystyk ma takie sobie, a tak naprawdę nic go nie wyróżnia i ciężko nam znaleźć cokolwiek, co by było jego atutem, a patrząc na jego zdolności strzeleckie, to już tym bardziej. Być może przyda Wam się on do znajdowania większej gotówki po poległych przeciwnikach, ponieważ ma do tego duże szczęście, dzięki swojej umiejętności sęp. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Hamous |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 74 | Doświadczenie | 02 | ||
Zwinność | 61 | Um. Strzeleckie | 7 | ||
Zręczność | 52 | Zn. Mechaniki | 49 | ||
Siła | 74 | Zn. mat. wybuchowych | 2 | ||
Skradanie | 89 | Wiedza medyczna | 37 | ||
Inteligencja | 81 | Energia | 61 | ||
Zasięg widzenia | 58 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Brak |
||||
Cechy dodatkowe: | Otyłość, krótkowzroczny, kupiec | ||||
Brak wprowadzenia jakichkolwiek pojazdów do Jagged Alliance Back in Action sprawił, że twórcy gry musieli przebranżować Hamousa. Już nie sprzedaje lodów przy pomocy swojej lodziarki tylko zajmuje się sprzedawaniem leżaków na plaży, która znajduje się daleko na południowy wschód od miasta Grumm. W zamian za odbicie sektora, w którym prowadzi biznes z rąk żołnierzy Deidranny chętnie przyłączy się do naszej drużyny. Pomimo, że jego statystyki to niemal istna katastrofa, można znaleźć kilka pozytywów, dzięki którym Hamous stanie się przydatnym najemnikiem. Przede wszystkim ma wysoką inteligencję i mało doświadczenia, co da mu w dość szybkim czasie dużo punktów do rozdysponowania do swoich statystyk. Umie się bardzo dobrze skradać i potrafi wymusić na kupcach mniejsze ceny sprzedaży. Co prawda jest w stanie naprawić wiele przedmiotów i opatrzyć proste rany lecz jego zręczność na pewno nie ułatwi mu wykonania tych czynności. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Igmus "Iggy" Palkov |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 83 | Doświadczenie | 03 | ||
Zwinność | 81 | Um. Strzeleckie | 71 | ||
Zręczność | 78 | Zn. Mechaniki | 31 | ||
Siła | 83 | Zn. mat. wybuchowych | 24 | ||
Skradanie | 69 | Wiedza medyczna | 27 | ||
Inteligencja | 90 | Energia | 81 | ||
Zasięg widzenia | 78 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Karabinki szturmowe (ekspert), karabiny bojowe |
||||
Cechy dodatkowe: | Twardziel | ||||
W Jagged Alliance Back in Action Iggy stał się prawa ręką samego Kingpina i jeśli chcemy go mieć w naszej drużynie to będziemy musieli wykonać misję dla jego pracodawcy. Myślę, że nie będzie ona zbyt trudna ponieważ będzie to tylko oczyszczenie królestwa Kingpina czyli San Mony z żołnierzy Deidranny. Iggiego znajdziemy w głównym barze San Mony. Palkov jest ekspertem od karabinków szturmowych i to właśnie na takim asortymencie będzie się najlepiej spełniał w walce przeciwko reżimowi Deidranny, choć i strzelanie z karabinów bojowych nie jest mu obce. Większość statystyk ma na wysokim poziomie co daje mu bardzo dobre perspektywy na przyszłość ponieważ ma niskie doświadczenie i bardzo wysoką inteligencję, dzięki czemu w błyskawiczny sposób będziemy mogli z niego zrobić jeszcze bardziej zabójczego najemnika. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Kevin "Maddog" Cameron |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 67 | Doświadczenie | 01 | ||
Zwinność | 80 | Um. Strzeleckie | 29 | ||
Zręczność | 83 | Zn. Mechaniki | 43 | ||
Siła | 67 | Zn. mat. wybuchowych | 53 | ||
Skradanie | 63 | Wiedza medyczna | 11 | ||
Inteligencja | 82 | Energia | 80 | ||
Zasięg widzenia | 60 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Brak |
||||
Cechy dodatkowe: | Igrający ze śmiercią, lubiący pełnie zdrowia | ||||
Maddog będzie znajdował się na złomowisku w Estoni. Kevin będzie chwalił się we właściwy dla siebie tylko sposób jak bardzo się tutaj nudzi i jak bardzo wszechstronną jest osobą. Zaoferuje nam dołączenie do naszej drużyny jeśli przyniesiemy my kilka przedmiotów. Na pierwszy rzut oka rzuca się jego zmieniona inteligencja, która jest całkowicie odwrotna od tej, do której się przyzwyczailiśmy z JA2. Do tego najniższe możliwe doświadczenie daje mu sposobnośc uzyskania maksymalnej ilości punktów do rozdysponowania do swoich statystyk. Zręczność i zwinność nadal stoją na wysokim poziomie więc naprawa przedmiotów albo rozbrajanie lub wysadzanie ich nie będzie mu sprawiała żadnych problemów. Niestety umiejętności strzeleckie stoją na niebywale niskim poziomie, dlatego ingerencja w ich podniesienie powinna być dla nas wręcz priorytetem. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |
Richard "Slay" Ruttwen |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Zdrowie | 85 | Doświadczenie | 06 | ||
Zwinność | 88 | Um. Strzeleckie | 99 | ||
Zręczność | 72 | Zn. Mechaniki | 32 | ||
Siła | 85 | Zn. mat. wybuchowych | 51 | ||
Skradanie | 54 | Wiedza medyczna | 37 | ||
Inteligencja | 12 | Energia | 88 | ||
Zasięg widzenia | 90 | Koszt wynajęcia: nie dotyczy | |||
Umiejętności: | Karabiny snajperskie (ekspert) |
||||
Cechy dodatkowe: | Nocne operacje, samotnik, kameleon | ||||
Richard pierwotnie miał być wdrożony do gry jako rekrutowalny RPC, lecz coś się zmieniło i opcja ta została skasowana. Być może w którymś z dodatków DLC zostanie wdrożony ponownie. Przyszłość pokaże. W każdym bądź razie w plikach gry został on całkowicie wykonany poza właściwym zdjęciem dlatego na wszelki wypadek prezentujemy jego osobę. Myślę, że warto by było mieć możliwość werbunku tej osoby, ponieważ jego statystyki są naprawdę znakomite, ze strzelectwem, snajperstwem i zasięgiem widzenia na czele, pomijając oczywiście inteligencję. |
|||||
Sympatie: brak | Wrogowie: brak |