1. GENERAŁOWIE - wojskiem Arulco rządzi i wydaje rozkazy tylko Deidranna, dlatego cały czas walczymy z tymi samymi nudnymi przeciwnikami, bez żadnej widocznej hierarchii zarządzania. Od teraz do gry wchodzą generałowie. Będą oni mieli bardzo duży wpływ na parametry i konfiguracje swoich podwładnych. Przede wszystkim dadzą lepsze statystyki, szybkość działania i podejmowania decyzji, szybkość poruszania się po mapie, większą częstotliwość i liczbę oponentów w patrolach itd. Tutaj zasada jest prosta: im więcej generałów na mapie, tym wyższe podniesienie parametrów podwładnych.
Ogólne zasady są następujące: generałów może być maksymalnie 10, jeden przypada na jedno miasto, będą mieli zawsze bardzo mocną obstawę elitarnych jednostek, gdy tylko zauważą, że nie mają szans, to momentalnie uciekają z sektora i jeśli im się to uda, to znajdziemy ich dopiero w Medunie. Generała rozpoznamy po czerwonym wykrzykniku nad jego głową, ale żeby widzieć, że to jest on, to musimy najpierw się o tym dowiedzieć, dlatego w tym celu bardzo pomocną bronią będzie przesłuchiwanie więźniów i wydobywanie z nich niezbędnych informacji. Jeśli nam się to uda, to na mapie strategicznej, na konkretnym sektorze, pojawi się zielony znacznik "VIP".
2. PODWŁADNI - skoro armia Arulco ma już generałów, to dlaczego by nie spersonifikować szeregowych. Od teraz, to kogo na samym początku zneutralizujecie, będzie miało zawsze duży wpływ na dalszy przebieg całej bitwy. Tak więc tutaj zalecamy podejmować rozważne decyzje. Nasi bezpośredni przeciwnicy zostali skategoryzowani w następujący sposób:
- Oficerowie - wpływają na morale, jakość walki oraz zwiększają opór na panikę wynikającą z dużego ostrzału,
- Lekarze - leczą rannych kolegów,
- Snajperzy - używają tylko broni długiej,
- Radio Operatorzy - wzywają pomoc z powietrza,
- Moździerzowcy - używają moździerza, by nas od razu zlikwidować.
Wedle skryptu projektu, nie potrzeba żadnych specjalnych umiejętności / traitów żeby ich rozpoznawać. Wystarczy danego przeciwnika zobaczyć i od razu powinna się pojawić koło niego specjalna ikonka, symbolizująca jego skill. Na poniższym zdjęciu możemy zobaczyć wszystkie te ikonki, a na filmie jest pokazana zdolność medyka w praktyce.