Nowości techniczne w JA2 1.13 - część X: personifikacja armii

ModyfikacjeWracamy po dłuższej przerwie do publikacji, w których co jakiś czas pokazujemy przeróżne nowości techniczne, jakie będziemy mieli możliwość spotkać w najbardziej popularnej i najobszerniejszej modyfikacji, jaka do tej pory powstała do Jagged Alliance 2, czyli JA2 1.13. Ci z Was, którzy już multum razy przeszli całą grę, a i tak powracają by jeszcze raz ją ukończyć, na pewno po pewnym czasie zauważyli, że brakuje w niej elementu zarządzania armią przez konkretne, wyżej postawione osoby.

1. GENERAŁOWIE - wojskiem Arulco rządzi i wydaje rozkazy tylko Deidranna, dlatego cały czas walczymy z tymi samymi nudnymi przeciwnikami, bez żadnej widocznej hierarchii zarządzania. Od teraz do gry wchodzą generałowie. Będą oni mieli bardzo duży wpływ na parametry i konfiguracje swoich podwładnych. Przede wszystkim dadzą lepsze statystyki, szybkość działania i podejmowania decyzji, szybkość poruszania się po mapie, większą częstotliwość i liczbę oponentów w patrolach itd. Tutaj zasada jest prosta: im więcej generałów na mapie, tym wyższe podniesienie parametrów podwładnych.

Ogólne zasady są następujące: generałów może być maksymalnie 10, jeden przypada na jedno miasto, będą mieli zawsze bardzo mocną obstawę elitarnych jednostek, gdy tylko zauważą, że nie mają szans, to momentalnie uciekają z sektora i jeśli im się to uda, to znajdziemy ich dopiero w Medunie. Generała rozpoznamy po czerwonym wykrzykniku nad jego głową, ale żeby widzieć, że to jest on, to musimy najpierw się o tym dowiedzieć, dlatego w tym celu bardzo pomocną bronią będzie przesłuchiwanie więźniów i wydobywanie z nich niezbędnych informacji. Jeśli nam się to uda, to na mapie strategicznej, na konkretnym sektorze, pojawi się zielony znacznik "VIP".

2. PODWŁADNI - skoro armia Arulco ma już generałów, to dlaczego by nie spersonifikować szeregowych. Od teraz, to kogo na samym początku zneutralizujecie, będzie miało zawsze duży wpływ na dalszy przebieg całej bitwy. Tak więc tutaj zalecamy podejmować rozważne decyzje. Nasi bezpośredni przeciwnicy zostali skategoryzowani w następujący sposób:

  • Oficerowie - wpływają na morale, jakość walki oraz zwiększają opór na panikę wynikającą z dużego ostrzału,
  • Lekarze - leczą rannych kolegów,
  • Snajperzy - używają tylko broni długiej,
  • Radio Operatorzy - wzywają pomoc z powietrza,
  • Moździerzowcy - używają moździerza, by nas od razu zlikwidować.

Wedle skryptu projektu, nie potrzeba żadnych specjalnych umiejętności / traitów żeby ich rozpoznawać. Wystarczy danego przeciwnika zobaczyć i od razu powinna się pojawić koło niego specjalna ikonka, symbolizująca jego skill. Na poniższym zdjęciu możemy zobaczyć wszystkie te ikonki, a na filmie jest pokazana zdolność medyka w praktyce.

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: najemnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: przeciwnicy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VI: wyposażenie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VII: laptop Nowości techniczne w JA2 1.13 - część VIII: pojazdy i składy Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IX: specjalne umiejętności
Komentarze (7)
  • Avatar użytkownikaDaemon

    Mnie interesuje tylko jedno, kiedy będą w końcu zapowiadane nowe rodzaje ciał. Sprawdzałem dokładnie w oficjalnym rilisie i w becie i niema ich tam, więc ktoś tu chyba kogoś w balona robi.

  • Avatar użytkownikaRipper

    Mama podobne odczucia, zapowiadają szpiegów, generałów, fortyfikacje, jedzenie, cuda niewidy a mi wystarczyły by te nowe ciała by ci żołnierze wyglądali jak żołnierze a nie jak wczasowicze :P

  • Avatar użytkownikaNapoleon

    Ja tam czekam aż w końcu będę mógł zwerbować wszystkich możliwych najemników ;D

  • Avatar użytkownikaM'cin

    Mnóstwo pomysłów, mało rąk do roboty, ot co :>

  • Avatar użytkownikaGrzegorz

    Czy chłop z numerem 5 na zdjęciu, nie jest przypadkiem sprzedawcą ryb :)))

  • Avatar użytkownikaNapoleon

    Rybny Moździerz ;D

  • Avatar użytkownikaRuttwen

    To jest chrześcijanin!




Nick: