Jak stworzyć modyfikację? » Poradnik modera - Problem z plikami STI

Problemy z plikami STI
Artykuł z serii Jak stworzyć modyfikację?

Dla JA2 i wszystkich oficjalnych rozszerzeń

Edytując niektóre elementy gry takie jak tło w opcjach nowej gry często zdarza się, że po prostu nie mozna go dodać gdyż wyskakuje błąd i/lub w grze jest wyświetlany niepoprawnie (obraz się psuje lub kolory są niepoprawne). Niestety moderzy często spotykają się z tym problemem a mimo to jeszcze nigdzie nie było napisano jak rozwiązać ten problem. Tak więc ten poradnik jest pierwszy i jedyny. Został utworzony we współpracy Lena oraz Bartka0511 podczas prac nad JA2: Vietnam SOG '69.


Naprawa niepoprawnych plików

Poradnik został napisany pod program Photoshop w innych również można to wykonać lecz niektóre opcje mogą być w inaczej umiejscowione.
Najpierw zaczniemy od utworzenia palety kolorów dla naszego obrazu tak aby po dodaniu do pliku nie zmieniał swego wyglądu co jest spowodowane obecnością palety kolorów z poprzedniego obrazka z JA2, który chcemy zastąpić nowym. Aby to zrobić uruchamiamy program Photoshop, wczytujemy nasz obrazek (musi być w rozdzielczości 640x480) a następnie w zakładkach u góry wybieramy Image/mode/indexed color... i ustawiamy opcje tak jak przedstawiliśmy na obrazku poniżej i naciskamy OK:

Teraz aby utworzyć paletę kolorów dla naszego obrazka wchodzimy w Image/mode/color table... i wyskoczy nam małe okienko takie jak na obrazku poniżej, klikamy Save... gdzie zapisujemy paletę kolorów dla obrazka, po tym klikamy OK. Taką paletę możemy wczytać programem STI-Edit w przypadku gdy nasz obrazek po wklejeniu wygląda inaczej niż wcześniej (zmienia kolory).
Następnie wchodzimy do Image/mode zaznaczając opcję RGB Color. Obrazek zapisujemy w File/Save wybierając rozszerzenie BMP, wyskoczy nowe małe okienko w którym zaznaczamy opcję OS/2 (File Format):

Teraz możemy już zamknąć Photoshopa. Włączamy STI-Edit, tworzymy nowy plik STI gdzie w małym okienku, które się otworzy wybieramy drugą opcję, czyli Zbiór: Dowolna ilość obrazów z paletą 256 kolorów, następnie wybieramy opcję Użyj standardowej palety bądź jeśli ta nam nie odpowiada wybieramy Załaduj paletę wczytując wcześniej zapisaną paletę kolorów dla obrazka, klikamy OK. Następnie wybieramy opcję Otwórz plik BMP (znajduje się u góry programu) i wybieramy obrazek, który wcześniej zapisaliśmy.

Na koniec wszystko zapisujemy nadając plikowi nazwę pliku, który chcemy zastąpić w grze.

Autor: Len, Brak komentarzy · 9570 czytań
Komentarze (0)



Nick: