Zawartość folderu Data
Artykuł z serii Jak stworzyć modyfikację?
Dla JA2 i wszystkich oficjalnych rozszerzeń
Podstawą przy tworzeniu modyfikacji jest dodanie nowych tekstów w grze. Począwszy od tekstów postaci, poprzez opisy w laptopie, a skończywszy na opisach broni. Każdy moder musi wiedzieć jak to zrobić, jeśli zamierza stworzyć liczącą się modyfikację. Na szczęście, to najprostszy etap tworzenia dodatków.
Poradnik ten jest głównie skierowany do młodych moderów, którzy zaczynają swoją przygodę w świecie tworzenia modyfikacji. Znajdują się w nim informacje o zawartości katalogu Data znajdującego się w głównym folderze gry (np. C:/JA2/) w którym, jak wiadomo, znajdują się wszystkie elementy gry takie jak dźwięki, sektory, obiekty itp. itd. W poniższym artykule znajdziecie krótkie acz szczegółowe opisy zawartości danych plików.
- Ambient.slf - Czyli dźwięki, które nas na co dzień otaczają takie jak odgłosy ptaków.
- Anims.slf - Jak nie trudno się domyślić chodzi o animacje. Znajduje się tu wszystko co podczas gry się rusza jak np. postacie, ptaki, niektóre obiekty itd.
- BattleSNDS.slf - Znajdują się tu pliki WAV z kwestiami postaci, które wygłaszają gdy np. nie mogą otworzyć drzwi, dostali kulkę czy jak są zmęczeni. Krótko mówiąc znajduje się tutaj stękanie, sapanie, krzyczenie, przeklinanie itd.
- Bigitems.slf - Duże zdjęcia wszystkich broni i przedmiotów zapisane w plikach graficznych z rozszerzeniem STI.
- Binarydata.slf - Znajdują się tutaj głównie pliki EDT w których zapisane są teksty takie jak raport rozpoznania, info o terrorystach, opisy najemników w A.I.M. i M.E.R.C., questy (misje), creditsy czy opisy broni i przedmiotów. Oprócz są tu pliki DAT w których znajdują się m.in. statystyki najemników, ich położenie itp. itd.
- Cursors.slf - Pliki graficzne zapisane w rozszerzeniu STI w których znajdują się wszystkie rodzaje kursora jakie spotykamy w grze.
- Data.slf - Najróżniejsze pliki graficzne (i różne inne), które nie znalazły zastosowania w grze, a przynajmniej zdecydowana większość.
- Editor.slf - Pliki graficzne używane przez edytor sektorów. Archiwum to znajdziemy jedynie w JA2: Unfinished Business.
- Faces.slf - Twarze postaci zapisane w plikach graficznych STI w 5 różnych rozmiarach każde.
- Fonts.slf - Wszystkie czcionki, które występują w grze.
- Interface.slf - Czyli interfejs jakby ktoś nie zauważył :-) Znajduje się tu mnóstwo plików graficznych, które są elementami interfejsu gry np. cała ramka wokół twarzy najemników, ekran opcji gry itp.
- Intro.slf - Intro i outro, czyli filmiki ukazujące się na początku gry i po jej ukończeniu.
- Laptop.slf - Pliki dzięki którym laptop jakoś wygląda. Znajdują się w nich wszystkie grafiki występujące w laptopie.
- LoadScreens.slf - Zawiera wszystkie obrazy pojawiające się podczas wczytywania gry, a także wygląd menu głównego.
- MercEdt.slf - Teksty wszystkich postaci, które mamy w oddziale zapisane w plikach EDT.
- Music.slf - Utwory muzyczne, które przygrywają nam podczas gry.
- NPC_Speech.slf - Głosy wszystkich postaci NPC (nie zrekrutowanych) zapisane w plikach WAV.
- NPCData.slf - Teksty wszystkich postaci NPC, czyli takich z którymi możemy nawiązać bezpośrednią rozmowę.
- Polish.slf - Plik występuje wyłącznie w polskiej wersji JA2 wydanej przez TopWare. Zawiera on wszystkie pliki graficzne, które zostały edytowane przez wydawcę, czyli w których tłumaczyli jakiś napis. Do oryginalnej nazwy pliku dopisane jest zawsze: NAZWA_POLISH.STI. W innych wersjach językowych plik będzie nosił nazwę języka np. German.slf.
- RadarMaps.slf - Obrazki pokazujące sektor z góry wyświetlane w prawym dolnym rogu ekranu nad zegarem. Zapisane są w STI.
- Sounds.slf - Dźwięki eksplozji, przeładowywania broni i podobne.
- Speech.slf - Głosy postaci RPC, czyli tych, które są w naszym oddziale. Zapisane są w plikach z rozszerzeniem WAV.
- Tilesets.slf - Znane jako tilesety, są to obiekty z gry takie jak samochody, ściany, podłoża, drzewa itd.