
1. NOWE RODZAJE CIAŁ - każdy zapewne wie, że w JA2 są trzy standardowe animacje najemników: normalny i wielki mężczyzna, oraz kobieta. Teraz do tego zestawu dojdą jeszcze trzy bardzo oryginalne typy, co prawda, na razie są to tylko mężczyźni, ale z pewnością w niedługim czasie zostanie wykonana i nowa płeć żeńska. Na uwagę zasługuje również fakt, że w planach jest wdrożenie, aby broń wyglądała bardzo podobnie do tej, która aktualnie jest w głównej ręce w inwentarzu danej osoby.
2. ZMIANA KOLORU UBRANIA - w tym przypadku najemnik będzie mógł zmienić rodzaj koszulki oraz spodni. Wystarczy że w tym celu włoży je do odpowiedniego slotu w inwentarzu i gotowe, mamy całkowicie inną osobę. Ciuchy będą dostępne u Bobbiego Raya, u niektórych sprzedawców w sektorach (np. u Tiny w Grumm), czy chociażby jako łup po poległych przeciwnikach. W każdym momencie będziemy mogli wrócić do oryginalnego wyglądu, poprzez wybranie kodu nr 4 z okna wywoływanego kombinacją klawiszy "CTRL + ."
3. SKAFANDER NURKA - do tej pory było tak, że jak byliśmy w wodzie, to wróg nas zawsze zobaczył, teraz dzięki temu przebraniu będzie na odwrót. Strój ten będzie się składał z trzech rzeczy: maski, butli i spodni. Do poprawnego działania wymagane są dwa pierwsze, lecz mając ten trzeci, punkty akcji dostępne podczas pływania zwiększają się dwukrotnie. Na poniższym obrazku, nasza postać ma nad głową małą animację, jeśli ona się pojawi, to znaczy, że oponent nas nie widzi, ponieważ używamy zestawu do nurkowania. Gdy wejdziemy na płytką wodę, to skafander przestaje działać i możemy być normalnie spostrzeżeni. Jedna mała uwaga, gdy przeciwnik nas zobaczy w płytkiej wodzie i uciekniemy do głębokiej, to odzienie to nas już nie ukryje i będziemy stale widoczni dla wszystkich naszych nieprzyjaciół.
4. HISTORIA OPOWIEDZIANA PRZEZ TŁO - każda postać mogąca być zwerbowana, ma swoje duże zdjęcie, które możemy oglądać w laptopie. Tło tego obrazka w każdym przypadku opowiada historię danego najemnika, zanim wstąpił w nasze szeregi. Teraz ten drugi plan, da naszej osobie konkretne plusy lub minusy do jej statystyk. Wszyscy z AIM, RPC i NPC, będą mieli z góry narzucony ten kontekst, natomiast swoboda wyboru będzie przy IMPie, a ilość możliwych opcji jest naprawdę imponująca.
5. NARKOTYKI - żeby nudno nie było, zostało zaimplementowanych wiele nowych "leków", dających przeróżne możliwości. Jedne dadzą nam kopa i nic nam po nich nie będzie, a drugie zrobią z nas przez chwilę "Rambo", ale po zakończeniu działania takiego środka, przez skutki uboczne, najemnik przez chwilę dozna odwrotności jego funkcjonowania. Dla przykładu Buns wzięła używki, które zwiększyły jej statystyki (dwie z nich są nawet ponad 100), po powrocie do normalności, te podniesione parametry przez chwilę spadną o taką wartość, o jaką były podwyższone.
6. PODAWANIE I ODBIERANIE PRZEDMIOTÓW - dodatkowo, wdrożono nowość techniczną polegającą na tym, że najemnik może innemu najemnikowi zrobić zastrzyk, wręczyć narkotyk, dać się napić z manierki, czy założyć maskę gazową. Na poniższych zdjęciach Stephen jest w krytycznym stanie i jedyny ratunek dla niego to dostarczenie leku przez Raidera, na szczęście wszystko się udało i Stephen wraca do zdrowia. Gdyby Raider był w obłoku trującego gazu i też był umierający, to Stephen mógłby mu założyć maskę gazową i powinno wszystko zakończyć się pozytywnie. Ciekawostką jest to, że cała ta sprawa ma odniesienie także do wrogów, im też można coś takiego zrobić, podkraść się i dokonać iniekcji trucizny lub nawet włożyć do kieszeni bombę. Gdyby tego było mało, to od teraz można będzie podejść do przyjaciela lub przeciwnika i wyjąć dowolną rzecz z inwentarza.
Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni