Nowości techniczne w przyszłej wersji JA2 1.13 - część V: przeciwnicy

ModyfikacjeW ostatnim newsie na temat nowości technicznych, uwaga była skupiona na najemnikach. Teraz czas przyszedł na omówienie kwestii ich przeciwników. Dokładnie tak, twórcy modyfikacji JA2 1.13 nie koncentrują się jedynie na naszych bohaterach, było by to wręcz nie wskazane, dlatego dla oponentów też zostaną wdrożone odpowiednie zmiany, poprawki, czy ulepszenia. Wszystko po to, aby nasi nieprzyjaciele otrzymali inteligencję zbliżoną do najbardziej realnej i wykorzystali ją podczas walki, abyśmy to w końcu my przegrali.

1. ZABÓJCY KRÓLOWEJ - Deidranna będzie miała w swoich szeregach specjalnych płatnych morderców, którzy ni stąd ni zowąd, mogą się pojawić i nas zlikwidować. Wszystko będzie się opierało na systemie szpiega, tylko że teraz, będą to wykorzystywać przeciwnicy. Na chwilę obecną będą oni w przebraniu samoobrony, nawet na minimapie lub podglądzie całego sektora, będą oznaczeni tak jak milicja, czyli zielonym kwadracikiem. W momencie gdy uznają, że czas się ujawnić lub gdy nasze wojska ich zdemaskują, dojdzie do otwartej walki i ktoś na pewno ucierpi.

2. MASOWE KONTRATAKI - wszyscy zapewne już doświadczyli pierwszej ofensywy na miasto Drassen, po jego zdobyciu, Deidranna wtedy wysyła mrowie swoich żołnierzy, aby odzyskać ten teren. Takie ostre natarcie, będzie również działało dla każdego innego miasta. Szarża zacznie się w ciągu kilku dni od momentu oswobodzenia danego ośrodka miejskiego. Im większy progres gry, tym ta agresja i ilość przeciwników będzie większa, więc naprawdę uważajcie.

3. NOWY SYSTEM PRZERYWAŃ - w klasycznej wersji JA2 opcja ta, była raczej ustawiona na porównanie doświadczenia, kto miał więcej ten dostał przerwanie. W 1.13 wszystko będzie brane pod uwagę. Została opracowana specjalna formuła matematyczna, której wynik będzie składową między innymi następujących czynników: doświadczenia, zwinności, zręczność, ilość pozostałych punktów akcji, czy jesteśmy ranni lub w szoku, odległości do celu, kamuflażu czy umiejętności specjalnych. Średnia da nam odpowiedź czy wróg będzie miał przerwanie czy nie. Do tego dochodzą takie czynniki jak hałas, załóżmy że przeciwnik siedzi w domu i ma wycelowany karabin w drzwi, my mamy dobrego najemnika i wchodząc do środka, to nasza postać będzie miała pierwszeństwo strzału, bo jest po prostu lepsza, natomiast teraz oponent będzie słyszał (zakładając, że ma odpowiednie wyposażenie lub gdy my biegniemy), że ktoś się porusza wokół budynku i zaraz wejdzie do środka. Gdy tak się stanie, to nieprzyjaciel będzie strzelał jako pierwszy, ponieważ wiedząc, że zaraz ktoś otworzy drzwi, daje sobie istotną przewagę szybszej reakcji i zneutralizowania naszego bohatera. Oczywiście należy mieć to na uwadze, że ten system ma zastosowanie również i do nas samych i jak najbardziej zalecamy z tego korzystać.

4. SYSTEM SPECYFIKACJI BRONI - ta zmiana zakończy okres absolutnej loterii w przyznawaniu uzbrojenia nie tylko naszym oponentom, ale i również samoobronie, bo opcja ta, będzie też i jej dotyczyć. Najpierw musimy ją włączyć w INI Edytorze, a następnie wedle upodobania określić jakie klasy żołnierzy mają jaką nosić broń i całe pozostałe oprzyrządowanie. Domyślnie jest włączony rynsztunek ze względu na poziom doświadczenia, im większy tym lepsze bronie są przypisane, ale każdy z Was może to zmienić, może chcielibyście, aby elita Deidranny nosił tylko broń z okresu II Wojny światowej, a milicja tylko z konkretnego kraju. Kombinacji i możliwości jest bez liku, tak więc jak kto woli, tak może sobie to wykonać.

5. PROFILE PRZECIWNIKÓW - ileż razy można neutralizować przez całą grę takiego samego oponenta, o takim samym imieniu, takim samym ubiorze i kolorze, przecież to robi się nudne, na szczęście to też się zmieni. Na pierwszy plan wychodzi możliwość dodawania multum różniących się od siebie nieprzyjaciół. Naszym zdaniem opcja ta bardzo odświeży i doda nowego życia i wigoru, bitwom w JA2. Domyślnie będzie docelowa liczba profili, natomiast każdy z Was może w odpowiednim pliku XML, dołożyć kilkadziesiąt innych. Będzie można zmienić imię, kolor skóry i ubrania, statystyki, umiejętności oraz wyposażenie.

6. OKRZYKI WROGÓW - ta opcja może być połączona z tą z punktu trzeciego i razem potrafią stworzyć unikatowych przeciwników. Generalnie chodzi o teksty pojawiające się nad głowami naszych rywali, w momencie oddawania przez nich strzału. Do tej pory, jeśli już taki opis się pojawił, to zawsze był niemal ten sam, na chwilę obecną jest już ich ponad 300. Gdyby tego było mało, to możemy przyporządkować dane hasło do specyficznych warunków, sytuacji, miejsc, konkretnych wrogów i do wielu innych podobnych spraw. Wszystko znajduje się w pliku "Data-1.13 / TableData / EnemyTaunts.xml".

7. PRZYSPIESZONE TURY - to ustawienie raczej jest już Wam znane, gdy dochodzi do walki pomiędzy nami, przeciwnikami i dodając do tego obecność w danym sektorze samoobrony, to długość jednej tury może dochodzić do wręcz absurdalnego czasu. Na szczęście dzięki tej opcji, kroki podejmowane przez sztuczną inteligencję gry, zostaną wykonane w mgnieniu oka. Szybkość możecie sobie samodzielnie ustawić w INI Edytorze w opcji "TURN_SPEED_UP_FACTOR".

Najnowsza wersja JA2 1.13 - dyskusja na forum Nowości techniczne w JA2 1.13 - część I Nowości techniczne w JA2 1.13 - część II Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: zawód szpieg Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: nowe bronie Nowości techniczne w JA2 1.13 - część III: niewola Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część IV: nowe możliwości dodatków do broni Nowości techniczne w JA2 1.13 - część V: najemnicy
Komentarze (7)
  • Avatar użytkownikaPromil

    Niech w koncu wdroza poprawki aby tepaki nie wrzucali sie masowo pod swiatlo i dawali sie wybijac jak glupie bezrozumne malpy bo to staje sie juz nudne.

  • Avatar użytkownikaShowOFF

    Mam pytanie czy będzie można zmienić tryb celowania bo ten co widać na zdjęciu nie przypada mi do gustu

  • Avatar użytkownikaStarchris

    To można zmienić w opcjach gry, na drugiej stronie, tam jest domyślnie zaznaczona: "Activate New CTH System". Chcesz mieć stary kursor, to odznacz tę opcję i po sprawie.

  • Avatar użytkownikaZefir

    Witam , kiedy wyjdzie ta modyfikacja wiadomo moze ?

  • Avatar użytkownikaZefir

    Z góry dzieki za info :)

  • Avatar użytkownikaStarchris

    Zobacz poniżej

    https://jagged-alliance.pl/news768/znamy ... -ja2-1-13/

  • Avatar użytkownikaZefir

    Dzięki :)




Nick: